Daverende koppeling bij vertrek

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Daverende koppeling bij vertrek

Berichtdoor Jordyke190 » wo 10 okt 2012, 20:17

Beste,

Ik heb onlangs een koppeling en vliegwiel laten steken op mijn ITR DC2. Werk is in mijn Honda garage uitgevoerd in Mol.
Koppeling en vliegwiel van AVB en van het merk Clutchmasters. Ik kende het eerst niet maar prijzen vielen wel mee en hebben toch een redelijke website met redelijk wat referenties.
Vroeger heb ik een setje gehad van ACT op mijn Civic EJ8. Dat was probleemloos gemonteerd en werkte echt prima.

Nu davert de wagen lichtjes tot fel als ik vertrek en of achteruit rijdt. Ze zitten er wel nog niet lang op. Nog maar een paar 100km's.
Met heel precies rijden (schakelen, en niet te weinig en ook niet te veel!?) valt het wel mee maar achteruit rijden is nogal ambetant.
Ik moet nogal wat tussengas geven om echt wel zonder te veel daver te vertrekken.

Alleen de koppelingsdrukplaat en het vliegwiel zijn vervangen door een Clutchmasters set (koppeling stage 1).

Wat kan de oorzaak zijn? Wat zou de oplossing kunnen zijn. Graag jullie mening of advies.

MErci alvast.

P.S. ik ben er nog maar net op hier op de site maar ben wel al 4 jaar telkens langsgekomen in Olmen :goed: en afgelopen zomer de eerste keer met den TEG.
Hopelijk volgend jaar wederom daar de jaarlijkse meeting.
Jordyke190
B16 Poster
 
Berichten: 304
Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
Woonplaats: Balen
my honda: Integra DC2
Advertenties:



  • Re: Daverende koppeling bij vertrek

    Berichtdoor Jettn » wo 10 okt 2012, 22:05

    Bedoelde de wagen die wat daverd of voel je echt iets daveren aan het pedaal?
    Toen ik mijn exedy stage 2 koppeling gewent moest komen 'daverde' ik ook altijd bij het aanzetten en versmijten naar 2de , gewoon omdat ik een oem koppeling gewent was. Ik geef nu gewoon wa meer gas en laat de koppeling sneller opkomen, . Heb die ook samen gestoken met een ander vliegwiel. Je moet het volgens mij gewoon gewent komen. Als je een nieuwe auto koopt is het ook altijd aanpassen dus het zal hier ookwel zo zijn.
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Daverende koppeling bij vertrek

    Berichtdoor WhiteSol » wo 10 okt 2012, 22:32

    deftige voorstelling bij de bezoekers is altijd aangewezen ;) zekers als je al zo lang naar de meetings komt :D liefst met veel fotokes :)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Daverende koppeling bij vertrek

    Berichtdoor R200TEG » do 11 okt 2012, 06:39

    motorsteunen al gecontroleerd ?
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: Daverende koppeling bij vertrek

    Berichtdoor Spooner » do 11 okt 2012, 07:59

    Veertje kapot in de drukgroep?
    Vliegwiel krom (te heet geworden)?

    Haal de boite er eens af en inspecteer alles eens... Das niet zoveel werk ;)
    Laatst bijgewerkt door Spooner op do 11 okt 2012, 13:34, in totaal 1 keer bewerkt.
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Re: Daverende koppeling bij vertrek

    Berichtdoor Jordyke190 » do 11 okt 2012, 12:16

    Gisteren avond er nog eens mee gereden ( is niet men dagelijks voertuig ) en toen was het +/- 14°C en toen ging eigenlijk alles best wel goed.
    Deze morgen er eens mee naar het werk gereden +/- 7h00 en buiten +/- 3°C en dan was het weer erger en nu voelde ik het ook bij het schakelen (op en neer) zo een schokje als je koppelt.
    Nadat de wagen goed is warm gereden ... is het weer 'bijna' weg laat ons zeggen aanvaardbaar.
    Bij het vertrekken met een opkomende koppeling stottert en davert de wagen. Geen trillingen of zo in de pedaal.
    Als hij eenmaal is gekoppeld dan gaat alles wel goed hoor. Bij het rijden in hogere toerentallen en dan gas lossen is er precies ook zo'n schokje.
    Straks bij het naar huis rijden nog eens bekijken wat het gaat worden.
    Die master en slave koppel cilinders ... kunnen die er voor wat tussen zitten? Die zijn niet vervangen.

    Hoe kijk je motorsteunen na? De rubber op scheuren checken of zo?

    Ik zal me idd wel eens voorstellen, maar moet toegeven dan eerst nog foto's te moeten maken van de TEG. Tijd ontbreekt me echt met een pas geborene is dat bazeke echt wel het kleine chefke .
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Daverende koppeling bij vertrek

    Berichtdoor R200TEG » do 11 okt 2012, 14:22

    je kan al eens beginnen met op de motor te "duwen", normaal zou je geen beweging mogen zien, maar hij kan ook vastzitten terwijl er 1 of meer steunen kapot is hoor. Daarna kan je ze 1 voor 1 checken, met een spiegel ofzo?
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: Daverende koppeling bij vertrek

    Berichtdoor V-tje integra » do 11 okt 2012, 15:21

    Is normaal! Is nie door de steunen! Ik heb ook vliegwiel en stage 2 koppeling zite o de itr! Die van mij doe net het zelfde! En hoe warmer ze is hoe minder ik het heb! Geen zorgen in maken!!! Is een sport koppeling he! Das nie gelijkeen oem!
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: Daverende koppeling bij vertrek

    Berichtdoor Lionel » do 11 okt 2012, 15:25

    V-tje integra schreef:Is normaal! Is nie door de steunen! Ik heb ook vliegwiel en stage 2 koppeling zite o de itr! Die van mij doe net het zelfde! En hoe warmer ze is hoe minder ik het heb! Geen zorgen in maken!!! Is een sport koppeling he! Das nie gelijkeen oem!


    Hetzelfde met mijn ITR ;)
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: Daverende koppeling bij vertrek

    Berichtdoor Geuns » do 11 okt 2012, 18:16

    heb het ook aan de hand zoals V-tje hierboven zegt.. altijd gedacht dat da was omdat da een 6puck is, en geen volledige ronde schijf
    Avatar gebruiker
    Geuns
    H22 Poster
     
    Berichten: 675
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 13:10
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Daverende koppeling bij vertrek

    Berichtdoor V-tje integra » do 11 okt 2012, 19:13

    Bij mij ist ook een 6puks hoor:-)
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: Daverende koppeling bij vertrek

    Berichtdoor Jordyke190 » do 11 okt 2012, 19:31

    Hey,

    Daarnet bij het naar huis rijden in de namiddagzon verliep alles wel beter tot goed eigenlijk en zeker als de auto warm is gedraaid liep alles vele beter dan deze morgen toen ik koud vertrok. Toen schokte hij bij het vertrekken weer meer.
    Heeft iedereen dat ook bij het achteruitrijden? Maakt dat verschil uit vooruit of achteruit rijden? Volgens mij werkt de koppeling dan toch op hetzelfde vlak van de drukplaat en vliegwiel zekers?
    Ik probeer er nu ook wat meer mee te rijden want ik heb er eigenlijk ook nog niet veel kilometers mee gereden sinds de vervanging. Het is niet mijn voertuig voor mijn dagelijkse verplaatsingen.

    @ iedereen, alvast thnx voor jullie ervaringen hé.
    Die 6 pucs, zijn dat niet nog zwaardere koppelingen?

    Zal me binnenkort eens voorstellen, ... als ik foto's heb kunnen maken en zo ... want met een pasgeboren zoontje thuis (3,5maand) heb ik daar HEEL veel werk mee.
    Maar met de zwangere mama in de TEG heb ik de kleine toch al kunnen gewent laten worden aan de sound van VTEC hé en zijn RECARO sportstoeltje heb ik ook al voor in de TEG vanachter.
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten