Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

Berichtdoor La Diablo Verda » za 15 sep 2012, 12:26

V-tje integra schreef:maatke begint is met gewoon u olie te verversen van u boite! kan al veel doen! bij een itr merkt ge da ook als het tijd is voor verse olie!

jama dat is et em juist,kheb sinds ik hem heb 12.000km gedaan. en de olie is om de 5000km volledig opnieuw vervangen..

ik rij met men boite olie altijd 5000 en daarna volledig nieuw. dus dan moet er toch iets anders schelen he.. :)
Although i drive an Audi now,in my heart,i'll always stay true to JDM Cars,Especially Honda. :goed:
Avatar gebruiker
La Diablo Verda
HCB Veteraan
 
Berichten: 1260
Geregistreerd: vr 27 apr 2012, 21:00
Woonplaats: Sint-Truiden
my honda: Accord coupe
Advertenties:



  • Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

    Berichtdoor La Diablo Verda » za 15 sep 2012, 12:29

    Lionel schreef:amai 2500€ motor en boite en motor val al bij al goed mee.
    Zal wel duurder zijn voor een Bserie

    ja da denk ik ook wel,voor alle d serie motors en f series was het 2500 voor een volledige revisie. motor + boite. :)
    Although i drive an Audi now,in my heart,i'll always stay true to JDM Cars,Especially Honda. :goed:
    Avatar gebruiker
    La Diablo Verda
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1260
    Geregistreerd: vr 27 apr 2012, 21:00
    Woonplaats: Sint-Truiden
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:

    Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

    Berichtdoor punanied9 » za 15 sep 2012, 20:30

    eigenlijk kunt ge moeilijk een prijs noemen, de bak moet open en kijken wat er versleten is.. hij kraakt toch niet elke versnelling..?

    weet wel iemand die het bovenstaande kan doen voor een redelijke prijs als je zelf de bak ervanhalt en aanleverd.
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

    Berichtdoor La Diablo Verda » za 15 sep 2012, 20:33

    punanied9 schreef:eigenlijk kunt ge moeilijk een prijs noemen, de bak moet open en kijken wat er versleten is.. hij kraakt toch niet elke versnelling..?

    weet wel iemand die het bovenstaande kan doen voor een redelijke prijs als je zelf de bak ervanhalt en aanleverd.

    ja ma normaal komt er een andere boite in.. hopelijk 1tje van een 2.2 vtec prelude en als die ni past ga ik een andere oem halen.. :)
    en nee alleen 5de kraakt. 3de en 4de geraak ik gewoon niet in als hij koud heeft of snikheet..
    Although i drive an Audi now,in my heart,i'll always stay true to JDM Cars,Especially Honda. :goed:
    Avatar gebruiker
    La Diablo Verda
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1260
    Geregistreerd: vr 27 apr 2012, 21:00
    Woonplaats: Sint-Truiden
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:

    Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

    Berichtdoor vti angel » zo 16 sep 2012, 00:01

    La Diablo Verda schreef:
    punanied9 schreef:eigenlijk kunt ge moeilijk een prijs noemen, de bak moet open en kijken wat er versleten is.. hij kraakt toch niet elke versnelling..?

    weet wel iemand die het bovenstaande kan doen voor een redelijke prijs als je zelf de bak ervanhalt en aanleverd.

    ja ma normaal komt er een andere boite in.. hopelijk 1tje van een 2.2 vtec prelude en als die ni past ga ik een andere oem halen.. :)
    en nee alleen 5de kraakt. 3de en 4de geraak ik gewoon niet in als hij koud heeft of snikheet..

    zit er wel der juiste olie op :denk:
    http://www.ishetalbiertijd.nl/
    IKKE NIE POEPEN,NIEMAND NIE POEPEN
    Avatar gebruiker
    vti angel
    Moderator
     
    Berichten: 1366
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:20
    Woonplaats: japan
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

    Berichtdoor V-tje integra » zo 16 sep 2012, 00:59

    vti angel schreef:zit er wel der juiste olie op :denk:


    X2 :denk:
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

    Berichtdoor La Diablo Verda » zo 16 sep 2012, 05:46

    de olie die er fabriek af zit op een CD9 is jawel verschiet u allemaal niet.... 5W30... ik lachtte men garagist uit toen hij het zei en kzei da da bijna niet kon,

    dus ik gebeld naar Coenegrachts N.V. in Sint-Truiden(Honda dealer) en idd 5W30...

    nu is mijn vraag,mag je daar iets anders in kappen of is da echt uit den boze? want de garagisten zeggen da ik MOET blijven rijden op 5w30.

    ik ben een schrikscheet als het op men auto aankomt en zorg enorm goed voor de trut.. dus ik wil gewoon wete wat het BESTE is voor hem. ;)
    Although i drive an Audi now,in my heart,i'll always stay true to JDM Cars,Especially Honda. :goed:
    Avatar gebruiker
    La Diablo Verda
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1260
    Geregistreerd: vr 27 apr 2012, 21:00
    Woonplaats: Sint-Truiden
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:

    Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

    Berichtdoor punanied9 » zo 16 sep 2012, 07:07

    we hebben het over uw versnellingsbak olie..

    bij mij zat er al altijd Honda MTF3 versnellingsbak oliein mijn bak welke normaal gewoon te verkrijgen is bij de dealer, all4honda verkoopt ze ook.

    En in mijn motor altijd Castrol magnatec 10w40
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

    Berichtdoor Raidon » zo 16 sep 2012, 08:59

    La Diablo Verda schreef:de olie die er fabriek af zit op een CD9 is jawel verschiet u allemaal niet.... 5W30... ik lachtte men garagist uit toen hij het zei en kzei da da bijna niet kon,

    dus ik gebeld naar Coenegrachts N.V. in Sint-Truiden(Honda dealer) en idd 5W30...

    nu is mijn vraag,mag je daar iets anders in kappen of is da echt uit den boze? want de garagisten zeggen da ik MOET blijven rijden op 5w30.

    ik ben een schrikscheet als het op men auto aankomt en zorg enorm goed voor de trut.. dus ik wil gewoon wete wat het BESTE is voor hem. ;)


    MTFIII Honda is 75W90

    Kan je gewoon bij de dealer bestellen in 25L bidon of 1L busjes
    Laatst bijgewerkt door Raidon op zo 16 sep 2012, 09:07, in totaal 2 keer bewerkt.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

    Berichtdoor JDM-civic » zo 16 sep 2012, 08:59

    in een d14 versnellingsbak kunt ge ook gwn 10w40 in doen.. `Maar wat ge kunt doen is eens honda mtf olie gebruiken, en als dat niet werkt bak open halen of vervangen. Dan zou ik hem vervangen , de prijs van een 2dehans bak is niks vergeleken met een revisie...
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 16 sep 2012, 11:26

    een degelijke versnellingsbak revisie kost dikwijls meer dan ik hier lees ! als uw kapote lagers zijn ingelopen komen daarbij nog wat assen aan te pas ,laat staan de behuizing van een bak ..lager slijt dikwijls in het alu huis uit.. spelling die je niet meer kan opvullen zonder nieuw en of ander huis dat nog goed is.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

    Berichtdoor krissedc2 » ma 17 sep 2012, 19:15

    er zijn echt wel meer mensen die motorolie als boite olie gebruiken hoor, niks erg aan, integendeel. is mss stroever in koudstand maar heel soepel ne keer hij warm staat....boite olie word heel dikwijls vergeten....da wordt nie gekoeld of niks he.....ze raden aan om om de 2 oliewissels de boiteolie ook te veranderen.

    nadeel is als ge 100.000km u boiteolie ni verandert ze dan verandert en met een veel zwaardere voet rijdt als de vorige eigenaar, er gezet vuil kan loskome en als da tusse de tandjes geraakt jah....plain simple... :D

    en 2500€ voor een revisie van motor en boite lijkt me echt weinig, das mss alleen werk, zonder onderdelen....mja 1200€ voor een revisie van een boite alleen aan onderdelen :zot: ...

    ik ben ook aant kijken naar iemand die mijn blok wilt reviseren, denk dak de garage zelf ge overslagen :dom:
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

    Berichtdoor La Diablo Verda » ma 17 sep 2012, 21:43

    aan iedereen: ik WEET dat jullie over de boite bezig zijn,ik ook. en momenteel zit er 5w30 in. gecontroleerd door de honda garage zelf aangezien ik daar gene krak ik ben..

    nu ben ik deze voormiddag MTF 2 olie gaan halen en gaan we die erin kappen.

    of het beter gaat da of niet zal ik hier dan wel postten. dan weet ik ineens of het aan de olie lag of niet.

    en voor de revisie,tja Coenegrachts N.V. hier in Sint-Truiden zei 2500 voor Boite en Motor.
    een revisie bedrijf in Herk-de-stad(één van de enigste vraagt 1025 euro,ongeacht de stukken aan de boite voor een revisie)
    met name Bonneux Revisie.

    ik post wel hoe het gaat met de boite eens de olie erin zit en of dan dit topic ook ineens toe mag of niet..
    Although i drive an Audi now,in my heart,i'll always stay true to JDM Cars,Especially Honda. :goed:
    Avatar gebruiker
    La Diablo Verda
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1260
    Geregistreerd: vr 27 apr 2012, 21:00
    Woonplaats: Sint-Truiden
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:

    Re: Richtprijs Revisie Versnellingsbak???

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 18 sep 2012, 11:00

    10w/40 op bak zonder lsd ..mtf 2 olie op integra type r ..en vanaf bwj 2002 mtf 3 olie op alle bakken bizare honda spirit als je weet dat ze voordien een ander schemake aanhouden ..
    dit wil nu zeggen dat ze op olie vooruit gaan kwa kwaliteitsnormen en normering, toevoegingen in de olie die zorgen voor minder slijt .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten