ABS sensoren

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

ABS sensoren

Berichtdoor V-tje integra » wo 12 sep 2012, 10:40

Jah zit met een storing in men abs... nu heb ik van de Gerdy gehoord da je je abs sensoren kan uitmeten... nu mijn vraag is weet iemand hier hoe je dit juist doet en op wat de multimter moet staan?
Ja ok ik kan hem gewoon bij de dealer laten uilezen maar als ikze zelf kan uitmetn waarom al da geld gaan geven...
Ben alleen gaan wonen dus met geld smijten zit er niet meer in... en 100 euro voor just uit te lezen..dus wie kan me helpen met de juiste werkwijze...

Grtz en alvast bedankt
V-tje integra
K24 Poster
 
Berichten: 962
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
Woonplaats: Landegem
my honda: DC2 & EJ9
Advertenties:



  • Re: ABS sensoren

    Berichtdoor R200TEG » wo 12 sep 2012, 10:50

    Snel eens opgezocht:
    Jack up the car and take off the road wheel. The ABS road speed sensor cable should be visible within the wheel arch. Locate the connector (usually 2-pin) and disconnect it. Behind the wheel hub should be the road speed sensor, which is bolted on and near the crown wheel.

    With your DMM set to ohms, connect the probes to the connector, road speed sensor side (so it measures the sensor and not the ABS system). Take note of the value with the road wheel stationary. Now rotate the wheel hub and you should observe the resistance changing. It may not be a smooth transition, but it should change.

    If the resistance value does change, then the sensor is OK. If it doesn't, then you may be looking at a new sensor, or there is a broken wire in the small amount of cable form leading to the sensor.
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: ABS sensoren

    Berichtdoor WhiteSol » wo 12 sep 2012, 11:40

    viewtopic.php?f=8&t=6951


    opkrikken is helemaal ni nodig :) gewoon de afwijkende waarde zoeken ;)


    als je lampke uitgaat bij het starten en het gaat na x aantal meter weer aan, dan zit je 99% kans met een defecte sensor ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: ABS sensoren

    Berichtdoor V-tje integra » wo 12 sep 2012, 12:04

    Lampke blijft gewoon branden bij start en blijf branden! Abs werkt niet...btw die uitleg is niet voor en itr he... ik heb da groen nie... bij mij zitten onder het handschoen kastje 2 bauwe stekkers... ene met 2 draden en ene mee 3 draden...
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: ABS sensoren

    Berichtdoor WhiteSol » wo 12 sep 2012, 12:06

    dan ist diene met 2 draden ;)

    maar ik doelde met dieje link eigelijk meer op het uitmeten zelf :) en ook de waarden zullen naar mijn mening wel hetzelfde zijn ;)

    Als het direct blijft branden kan't zijn dat natuurlijk wa anders is .. ik hoop voor u ni uw pomp want da's best wel klote om te vervangen :|
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: ABS sensoren

    Berichtdoor V-tje integra » wo 12 sep 2012, 15:45

    Ik heb gisteren die mee 2 draadjes verbonden met as resutaat da mijn srs lampje begint te pinken... en nie abs of engine chek dus da klopt al nie... vogens mij is een itr nie meer uite lezen met peperclip... ik ga gewoon iemand zoeken om hem aa de comp te leggen...
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: ABS sensoren

    Berichtdoor Raidon » wo 12 sep 2012, 18:23

    V-tje integra schreef:Ik heb gisteren die mee 2 draadjes verbonden met as resutaat da mijn srs lampje begint te pinken... en nie abs of engine chek dus da klopt al nie... vogens mij is een itr nie meer uite lezen met peperclip... ik ga gewoon iemand zoeken om hem aa de comp te leggen...


    Als je antwerpen moest passeren op een zaterdag, altyd welkom ;)
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: ABS sensoren

    Berichtdoor V-tje integra » zo 31 maart 2013, 19:41

    vandaag zitten zoeken naar de abs alle sensoren zijn perfect! nu kunde via ne paperclip abs uitlezen maar da doet ie niet... lampke blijft gewoon branden zonder foutcode te geven... rigo was hier met zijn itr zelfde geprobeerd en bij hem ging het wel!

    het enige wat ik net ondervonden heb is dat men abs pomp maar 10V krijgt vanuit de zekerings kast... in zekering kast overal 12V behavle de plus recht naar de pomp maar 10... denk niet dat da normaal is...
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: ABS sensoren

    Berichtdoor Dj3scoupe » zo 31 maart 2013, 21:58

    V-tje integra schreef:vandaag zitten zoeken naar de abs alle sensoren zijn perfect! nu kunde via ne paperclip abs uitlezen maar da doet ie niet... lampke blijft gewoon branden zonder foutcode te geven... rigo was hier met zijn itr zelfde geprobeerd en bij hem ging het wel!

    het enige wat ik net ondervonden heb is dat men abs pomp maar 10V krijgt vanuit de zekerings kast... in zekering kast overal 12V behavle de plus recht naar de pomp maar 10... denk niet dat da normaal is...


    bij draaiende motor?
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: ABS sensoren

    Berichtdoor V-tje integra » ma 01 apr 2013, 01:54

    Dj3scoupe schreef:
    V-tje integra schreef:vandaag zitten zoeken naar de abs alle sensoren zijn perfect! nu kunde via ne paperclip abs uitlezen maar da doet ie niet... lampke blijft gewoon branden zonder foutcode te geven... rigo was hier met zijn itr zelfde geprobeerd en bij hem ging het wel!

    het enige wat ik net ondervonden heb is dat men abs pomp maar 10V krijgt vanuit de zekerings kast... in zekering kast overal 12V behavle de plus recht naar de pomp maar 10... denk niet dat da normaal is...


    bij draaiende motor?


    nee dat niet! morge is proberen... nu ja komt 12v in en maar 10uit... nie echt logich e...
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten