Full respray

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Full respray

Berichtdoor Lionel » zo 24 jun 2012, 10:13

Ik had al een topic geopend voor OEM bevestigingsmateriaal.

Maar zijn er nog een zaken dat jullie zouden bestellen bij een complete spuitbeurt van de wagen.
Wat ik al in de gedachten had.

    - Nieuwe Honda Logo's
    - Type R stickers
Nog iets?
Afbeelding
FOTO'S VAN UW WAGEN?
FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
Avatar gebruiker
Lionel
HCB Veteraan
 
Berichten: 1639
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
Woonplaats: Vl-Brabant
my honda: Integra Type R
Advertenties:



  • Re: Full respray

    Berichtdoor La Diablo Verda » zo 24 jun 2012, 10:31

    goh niet dat ik direct kan opkomen.. ik heb specifiek gevraagd ALLES van logo's weg te laten,dus de 2 H's dan de Accord coupe int chroom en de 2.0i lS
    dus volledige gecleaned. ik heb daarom in de plaats wel 2 volledig nieuwe logo's besteld de H in het carbon ma de rest hebk weggelaten.. omda gij nen Teg hebt,zie ik ni wa daar nog meer opmoet? :denk:
    Although i drive an Audi now,in my heart,i'll always stay true to JDM Cars,Especially Honda. :goed:
    Avatar gebruiker
    La Diablo Verda
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1260
    Geregistreerd: vr 27 apr 2012, 21:00
    Woonplaats: Sint-Truiden
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:

    Re: Full respray

    Berichtdoor Jdm_Whore » zo 24 jun 2012, 10:32

    Nieuwe weather strips, stickers aan binnenkant deur, binnenkant motorkap, dichtingen achterlampunits etc etc
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Full respray

    Berichtdoor La Diablo Verda » zo 24 jun 2012, 10:34

    Jdm_Whore schreef:Nieuwe weather strips, stickers aan binnenkant deur, binnenkant motorkap, dichtingen achterlampunits etc etc

    normaal(mijn garage toch) doet die stickers en dichtingen,eveneens ook de clips voor de chroom raam bevestigingen allemaal automatisch.
    ze bestellen die zoiezo en plaatsen alles inbegrepen in de kost van het werk..
    dus ben ni zeker of hij da wel moet bestelle,mss navragen?
    Although i drive an Audi now,in my heart,i'll always stay true to JDM Cars,Especially Honda. :goed:
    Avatar gebruiker
    La Diablo Verda
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1260
    Geregistreerd: vr 27 apr 2012, 21:00
    Woonplaats: Sint-Truiden
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:

    Re: Full respray

    Berichtdoor Jdm_Whore » zo 24 jun 2012, 10:44

    Ik zou da liever zelf doen! Da zijn fijne dingen om te doen en ge bespaart u de werkuren + de eventuele winst die zij nog bij de onderdelen tellen!

    En volgens mij gebruikt meer dan de helft van de carrossiers gewoon alle oude clips terug.. Kheb zelfs als de stickers zien teruggeplakt worden :roll:
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Full respray

    Berichtdoor Gunther » zo 24 jun 2012, 10:49

    Handig topic dit! :goed:

    Jdm_Whore schreef:Nieuwe weather strips, stickers aan binnenkant deur, binnenkant motorkap, dichtingen achterlampunits etc etc


    Kan je verduidelijken wat je bedoelt met 'weather strips'? Of maak ik me nu belachelijk ? ;)
    En dichtingen achterlampunits: Enkel bij lekkage en/of twijfel over de staat ervan, of zoiezo?
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Full respray

    Berichtdoor Jdm_Whore » zo 24 jun 2012, 10:57

    Gunther schreef:Handig topic dit! :goed:
    Kan je verduidelijken wat je bedoelt met 'weather strips'? Of maak ik me nu belachelijk ? ;)
    En dichtingen achterlampunits: Enkel bij lekkage en/of twijfel over de staat ervan, of zoiezo?


    De rubberen strips die je oa. aan de onderkant van je raam en op je dak terugvindt.. Die dingen kosten wel wat :doh: Window/roof moldings is de officiële benaming dacht ik :denk:

    Over de dichtingen: Ik vervang die dingen altijd preventief.. Na 10-15 jaar en een aantal keer gedemonteerd te zijn geweest is er het beste wel vanaf. Ze kosten niet veel, en een aantal Honda's laten sowieso al snel water binnen via de achterlampen..
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Full respray

    Berichtdoor Gunther » zo 24 jun 2012, 11:30

    Jdm_Whore schreef:
    Gunther schreef:Handig topic dit! :goed:
    Kan je verduidelijken wat je bedoelt met 'weather strips'? Of maak ik me nu belachelijk ? ;)
    En dichtingen achterlampunits: Enkel bij lekkage en/of twijfel over de staat ervan, of zoiezo?


    De rubberen strips die je oa. aan de onderkant van je raam en op je dak terugvindt.. Die dingen kosten wel wat :doh: Window/roof moldings is de officiële benaming dacht ik :denk:

    Over de dichtingen: Ik vervang die dingen altijd preventief.. Na 10-15 jaar en een aantal keer gedemonteerd te zijn geweest is er het beste wel vanaf. Ze kosten niet veel, en een aantal Honda's laten sowieso al snel water binnen via de achterlampen..


    Aah die strips bedoel je :mrgreen: . Kosten inderdaad wel een serieuze som. Met het waterlek van mijn EG ging ik eens kijken wat zo'n dakraamrubber kost. Was iets van een 173€ :zot: .

    Klopt wat je zegt over die dichtingen aan je achterlichten, heb het even opgezocht: Je zal toch ook al snel 100€ kwijt zijn (EG), EK zal denk ik lager liggen vermits je daar slechts 1 rubber voor je unit nodig hebt (toch?). Maar goed, niemand wil vocht in z'n project ;).
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Full respray

    Berichtdoor leon » zo 24 jun 2012, 11:57

    Inderdaad kijken naar de rubbers/strips rondom. Denk ook aan de raamrubbers rond de achterruitjes aan de zijkant. Weet niet of ze er worden uitgehaald. Mooi moment om nette zwarte er in te steken.

    Bekijk vooral ook de bevestigingsmiddelen van de bumpers en andere exterieur dingen. Deze roesten vlugger, en bij loshalen een rond gedraaide kop en dan toch proberen vast te zetten is geen goed idee (zeker niet als het nog eens los moet later).

    En voor de pakkingen ronde achterlichten zou ik zelf wat foam kopen en zelf snijden, zie je later niet meer, en daar kun je dus geld op besparen. Voor de CRX heb ik toen mee gedaan met een groupbuy op UK crx forum, waren netjes machinaal gesneden en precies als OEM, alleen de helft goedkoper.

    Gaat de voorruit er uit? Zeker nieuwe origineel strips halen rondom, evt. ook de clipjes onder aan de voorruit, breken misschien af bij verwijderen. Geen aftermarket gebruiken, ziet er toch net niet uit, en pasvorm kan soms ook tegenvallen.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    leon
    B18 Poster
     
    Berichten: 439
    Geregistreerd: ma 03 mei 2010, 18:32
    Woonplaats: Koewacht (NL)
    my honda: EG/CRX
    Advertenties:

    Re: Full respray

    Berichtdoor leon » zo 24 jun 2012, 12:02

    Oww en een nieuw ruitensproeiertje aan de achterkant op het dak. Dingen gaan niet makkelijk los, dus met ''geweld'' en dus beschadigen. Op de motorkap kun je goed bij en loshalen.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    leon
    B18 Poster
     
    Berichten: 439
    Geregistreerd: ma 03 mei 2010, 18:32
    Woonplaats: Koewacht (NL)
    my honda: EG/CRX
    Advertenties:

    Re: Full respray

    Berichtdoor wikkes » zo 24 jun 2012, 14:11

    ruitenlikkers zou ik ook vervagen bij full respray.
    ge worden er toch afgehaalt voor het spuiten en soms kan er wel eens een spelt van stuk gaan .
    nieuw steken dat toont ook direct een heel stuk netter dan een half afgeschenen ruitenlikker. de dakrubbers zelfde verhaal vindt ik.
    wikkes
    K20 Poster
     
    Berichten: 866
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:49
    Woonplaats: scherpenheuvel
    my honda: civic ep3
    Advertenties:

    Re: Full respray

    Berichtdoor Lionel » zo 24 jun 2012, 14:38

    Ja, er komt een nieuwe voorruit. Die rubber en clips was ik al van plan.
    Wat denken jullie van Hondaoriginalparts.com ?
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: Full respray

    Berichtdoor Jdm_Whore » zo 24 jun 2012, 15:05

    Gewoon goed! Die kerel is gene held in communiceren maar verder niks op aan te merken. Het grote nadeel zijn de verzendingskosten.. Ge zit al heel snel aan 50-60€ verzending (weet even het precieze bedrag niet meer)
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Full respray

    Berichtdoor Lionel » zo 24 jun 2012, 15:07

    47 pound indd, zijn ze veel goedkoper dan een Hondadealer?
    Zijn er ook verschillende prijzen tussen de dealers?
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: Full respray

    Berichtdoor Jdm_Whore » zo 24 jun 2012, 15:17

    Hangt er vanaf.. Ze zijn in een aantal gevallen aanzienlijk goedkoper als de dealer, dus het hangt er vanaf hoeveel onderdelen ge wilt bestellen. Ge kunt ook met meerdere personen bestellen natuurlijk..

    Geen idee of er verschillen zitten tussen dealers
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten