airco verwijderen DC2

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

airco verwijderen DC2

Berichtdoor krissedc2 » wo 30 mei 2012, 15:11

aangezien ik den airco toch ni gebruik en twijfel of hij nog werkt zou ik deze er graag uithalen, zorgt voor meer werkplaats en minder gewicht :goed:

maar kan iemand me zeggen hoe dit in zen werkt gaat? en of ik speciale stukken moet kopen om eventueel dingen af te dichten?
of ist gewoon elk vijsje losdraaien en hopen da hij achteraf nog start?

alvast bedankt!
grtz kristof
krissedc2
B20 Poster
 
Berichten: 572
Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
Woonplaats: wetteren
my honda: dc2
Advertenties:



  • Re: airco verwijderen DC2

    Berichtdoor MHG » wo 30 mei 2012, 15:30

    Allereerst moet je zorgen dat het systeem leeg is. Dit kun je bij een bedrijf leeg laten trekken. Ik heb bij mijn civic bovenop de airco-radiateur het ventiel ingedrukt en het gas er zo uitgelaten. Niet de meest milieu-vriendelijke oplossing, maar het treft zijn doel. Ik heb het ventiel met een schroevendraaier en een griptang ingedrukt, dan hoef je er niet bij te blijven staan. Het is volgens mij niet zo prettig als je dat gas in je gezicht krijgt. Daarna is het gewoon een kwestie van alles losdraaien en demonteren en eventueel een block-off plate kopen om het gat in het schutbord te dichten. Die zijn vrij makkelijk via ebay te vinden.
    Afbeelding

    Eventueel kun je de airco-blazer onder het dashboard verwijderen en daar een exemplaar van een non-airco DC2 plaatsen. Bij mijn civic zat de aansluiting van de AC-kabelboom achter de rechter koplamp. Als dat bij jou ook zo is, kun je die daar gewoon loskoppelen. Dat heeft geen gevolgen voor het starten van de auto.
    Avatar gebruiker
    MHG
    B18 Poster
     
    Berichten: 470
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 09:56
    Woonplaats: Maastricht
    my honda: Civic Coupe EJ2
    Advertenties:

    Re: airco verwijderen DC2

    Berichtdoor Vteclover » wo 30 mei 2012, 17:35

    ik denk dat ik er nog zo 1 liggen heb,zal eens kijken
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: airco verwijderen DC2

    Berichtdoor Black Dragon » wo 30 mei 2012, 18:05

    mijn bescheiden menig:

    Die paar "pk's" en "gewicht" weegt niet op tegen het comfort je toch hebt bij extreem warm weer (niet dat dit zo héél vaak voorkomt hier, maar afgelopen week was al 'n goed voorbeeld) als je heel die boel eraf laat, en je gaat rijden (zonder eraan te denken dat dat eraf is en je pk's vrijgeeft) denk je dan echt dat je dat gaat voelen ? En vind persoonlijk ook dat het 'n meerwaarde geeft als je hem achteraf wilt verkopen.

    Maar meningen verschillen uiteraard. :goed: ;)
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten