Naft filter, ontsteking

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Naft filter, ontsteking

Berichtdoor XortioN » do 25 aug 2011, 18:47

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de naftfilter bij een Honda (Prelude)? Wanneer mijn nafttank onder de 1/10de vol is, start hij moeilijker.
Ik vermoed dus dat er bezinksel inzit en gezien ik vermoed dat de naft-filter nog niet al te veel vervangen is geweest. Zou ik deze graag vervangen (slecht kan het alleszins niet zijn).

Naar het schijnt zou die in de motorruimte zitten bij een Prelude. Is dit moeilijk te vervangen of laat ik dit beter door een garage doen? Tot hiertoe heb ik nog niets laten doen (kleppen regelen, schokdempers vervangen, remmen vervangen, ...) dus ik kan nog wel mijn plan trekken, maar heb ergens gelezen dat je hier zonder specifieke tools beter niet aan begint voor wat het kost bij de garage om het te laten doen.

Iemand ervaring mee? :)

*edit*
Ander vraagje:
Ik wou ook mijn ontsteking eens bekijken en eventueel de rotor vervangen. Als ik de positie afteken op mijn blok, kan ik dit in principe doen zonder dat ik deze opnieuw moet afstellen (vervroegen/verlaten). Want met dat laatste heb ik geen ervaring.. :)
Avatar gebruiker
XortioN
B18 Poster
 
Berichten: 436
Geregistreerd: za 23 okt 2010, 19:35
my honda: Civic EP3 facelift
Advertenties:



  • Re: Naft filter, ontsteking

    Berichtdoor Praetorian » vr 26 aug 2011, 11:50

    hmmz, bij men del sol zit die gewoon linksacher in het motorruim, zo'n zwart potteke....
    nuja da kan anders zijn bij prelude, post eens een foto van je motor anders, (engine bay)
    normaal kun je dit gemakkelijk zelf vervangen ja, heb dat ook al eens gedaan!
    Avatar gebruiker
    Praetorian
    B20 Poster
     
    Berichten: 501
    Geregistreerd: zo 08 mei 2011, 11:24
    Woonplaats: Spalbeek/Hasselt
    my honda: Delsol esi/accordCN1
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten