civic fk problemen?

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Re: civic fk problemen?

Berichtdoor blue_civic_driver » do 29 sep 2011, 17:36

vanmorgen stap ik in de auto voor naar het werk te rijden, een ritje van 10min..
vanaf dat hij ongeveer en km gerede had was er plots niks meer aan de hand :dom:
auto rijdt reed weer als nieuw :shock: op de terugweg vanavond ook :denk:

er zijn mensen die denken dat er vuil in de benzineleidingen of motor kan zitten waardoor de auto zo doet?
kan dit kloppen en hoe krijg je dat vuil eruit? is er een bepaald product voor bij de naft te doen ofz?
Avatar gebruiker
blue_civic_driver
B16 Poster
 
Berichten: 354
Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 18:16
Woonplaats: diest
my honda: civic
Advertenties:



  • Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Blue Civic » do 29 sep 2011, 18:13

    blue_civic_driver schreef:vanmorgen stap ik in de auto voor naar het werk te rijden, een ritje van 10min..
    vanaf dat hij ongeveer en km gerede had was er plots niks meer aan de hand :dom:
    auto rijdt reed weer als nieuw :shock: op de terugweg vanavond ook :denk:

    er zijn mensen die denken dat er vuil in de benzineleidingen of motor kan zitten waardoor de auto zo doet?
    kan dit kloppen en hoe krijg je dat vuil eruit? is er een bepaald product voor bij de naft te doen ofz?


    Weet niet of er een product bestaat.

    Tank laten reiningen. De benzinefilter er eens uit halen en kijken of er veel veiligheid inzit en je zal ook weten of er vuil in de tank zit.

    Nooit rijden tot de tank bijna leeg is --> kan je ook geen vuiligheid opzuigen. Vuil ligt meestal op de bodem van de tank.

    Niet naar goedkope tankstations gaan om te tanken, kan soms ook een oorzaak zijn.

    Zijn maar enkele tips, weet niet of je er iets mee bent natuurlijk. ;)
    Avatar gebruiker
    Blue Civic
    D15 Poster
     
    Berichten: 133
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:13
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor blue_civic_driver » do 29 sep 2011, 19:03

    Blue Civic schreef:
    blue_civic_driver schreef:vanmorgen stap ik in de auto voor naar het werk te rijden, een ritje van 10min..
    vanaf dat hij ongeveer en km gerede had was er plots niks meer aan de hand :dom:
    auto rijdt reed weer als nieuw :shock: op de terugweg vanavond ook :denk:

    er zijn mensen die denken dat er vuil in de benzineleidingen of motor kan zitten waardoor de auto zo doet?
    kan dit kloppen en hoe krijg je dat vuil eruit? is er een bepaald product voor bij de naft te doen ofz?


    Weet niet of er een product bestaat.

    Tank laten reiningen. De benzinefilter er eens uit halen en kijken of er veel veiligheid inzit en je zal ook weten of er vuil in de tank zit.

    Nooit rijden tot de tank bijna leeg is --> kan je ook geen vuiligheid opzuigen. Vuil ligt meestal op de bodem van de tank.

    Niet naar goedkope tankstations gaan om te tanken, kan soms ook een oorzaak zijn.

    Zijn maar enkele tips, weet niet of je er iets mee bent natuurlijk. ;)

    hoe ziet die filter eruit en waar zit die ergens bij die civic's? :oops:
    Avatar gebruiker
    blue_civic_driver
    B16 Poster
     
    Berichten: 354
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 18:16
    Woonplaats: diest
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Madmac » do 29 sep 2011, 19:20

    Als ge uw onderhoud bij een Honda dealer gedaan hebt is die filter steeds op tijd vervangen hoor. ;)
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Blue Civic » do 29 sep 2011, 20:05

    Benzine filter ziet er zo ongeveer uit, kan verschillen van type natuurlijk. zal waarschijnlijk een universele foto zijn.

    Afbeelding

    Van de plaats ben ik niet erg zeker, ik denk ergens in de buurt van de benzinetank. Iemand die dit kan bevestigen :?:

    Zou anders kijken bij de mijne maar geraak er niet onder zonder een brug. :lol:
    Avatar gebruiker
    Blue Civic
    D15 Poster
     
    Berichten: 133
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:13
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Praetorian » do 29 sep 2011, 20:36

    benzinefilter bij mij (del sol) zit onder de motorkap hoor, kdenk niet dat
    er een filter in de benzinetank zelf zit, daar zit je benzinepomp normaalgezien :)
    en die ziet er bij mij ook wel heel anders uit :D :D
    Avatar gebruiker
    Praetorian
    B20 Poster
     
    Berichten: 501
    Geregistreerd: zo 08 mei 2011, 11:24
    Woonplaats: Spalbeek/Hasselt
    my honda: Delsol esi/accordCN1
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Nasty » do 29 sep 2011, 22:29

    Beetje spijtige zaak, maar door 1 wagen kan je geen merk afkraken he? Mijn vorige wagen (ej9) heb k ook al wat problemen gehad. maar mijn huidige EP2 doet het bijster goed. 100 000km momenteel al, en enkel 2 voorste schokdempers en een wiellager vervangen. Dus ik vrees dat je een "maandag" auto hebt :|
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Nasty » do 29 sep 2011, 22:30

    Blue Civic schreef:Benzine filter ziet er zo ongeveer uit, kan verschillen van type natuurlijk. zal waarschijnlijk een universele foto zijn.

    [ Afbeelding ]

    Van de plaats ben ik niet erg zeker, ik denk ergens in de buurt van de benzinetank. Iemand die dit kan bevestigen :?:

    Zou anders kijken bij de mijne maar geraak er niet onder zonder een brug. :lol:


    bij mijn EP zit de benzinefilter/pomp onder de achterbank, half in de benzinetank. dan zal dat bij FK's ook wel zo zijn denk k
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten