civic fk problemen?

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

civic fk problemen?

Berichtdoor blue_civic_driver » di 02 aug 2011, 15:57

ik zit dus al lange tijd met problemen, en blijkbaar heb ik de enige civic die er problemen mee heeft :dom:
ik krijg dus van zodra ik de motor start een foutmelding: een olie teken met golfjes onder en chek system.. al meerdere keren voor naar verschillende honda dealers gereden maar niemand die me de oorzaak kan zeggen :( als ze de fout wissen, en ik vertrek naar huis dan nog voor ik thuis ben opnieuw prijs :dom: ook af en toe de melding dat ik het motorolieniveau moet nakijken.. maar op zowel warme als koude motor is ie nog zo goed als vol.
dan nog het volgende probleem, valt weinig voor maar zeer storend: normaal aant rijden, ik moet ergens stoppen of nog maar afremmen maar dan plots valt hij gewoon stil met heel eventjes de melding oil pressure low ofzoiets en dan het baterijtje op men schermke.. en dan krijg ik hem soms met moeite nog gestart dat hij na een 5 tot 10 seconde pas aan slaat :? normaal heeft hij nog geen 2sec nodig.. ook soms dat hij heel ongregelmatig toerental draait bij stilstaan: schiet ineens boven de 1000 dan zakt die tot een 400 tot hij bijna stilvalt en dan schiet ie weer omhoog :no:
dit heeft mij al zodanig op de zenuwen gewerkt dat ik hem al paar keer bijna met een plaatje te koop langs straat gezet heb en op ander merk over wil stappen..
heeft hier iemand een idee wat ik hieraan zou kunnen doen, want ik ben het meer dan beu :evil:
het gaat om een civic fk1, 1400benzine met 83pk uit 2007
motorisch niks aan veranderd, enkel de laatste pot van de uitlaat is er een tijd af geweest maar zit nu een jaarke ofzo terug
Avatar gebruiker
blue_civic_driver
B16 Poster
 
Berichten: 354
Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 18:16
Woonplaats: diest
my honda: civic
Advertenties:



  • Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Sinister » di 02 aug 2011, 18:27

    olie sensor defect ofzo? waar heb je hem al laten uitlezen dan? En welke foutmelding kwam eruit?
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor blue_civic_driver » di 02 aug 2011, 20:31

    hij is bij mullens in diest al meermaals binnegeweest, daarna in antwerpe honda center en nu ga ik altijd bij gaethofs in beverlo
    welke foutmelding da het juist is weet ik ni, maar bij gaethofs zeiden ze ook iets van een sensor die bijna 600 euro zou kosten..

    kan je makkelijk zelf bij die sensor? dan haal ik die er is uit en eens goed schoonmaken..
    Laatst bijgewerkt door blue_civic_driver op di 02 aug 2011, 20:34, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    blue_civic_driver
    B16 Poster
     
    Berichten: 354
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 18:16
    Woonplaats: diest
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Madmac » di 02 aug 2011, 20:31

    Misschien eens bij een Honda kenner langsgaan ipv een dealer ? Op dit forum is toch al gebleken dat er garages zijn die massaal aan Honda werken zonder dealer te zijn. Ofwel eens bij Wuyts in Hechtel gaan zien, die staat toch al jaren bekend als een hele goede.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Sinister » wo 03 aug 2011, 14:12

    Die sensor is kuisen en contactspray erop spuiten. zou ik zeggen, ook aan het contactpunt met kabels.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor blue_civic_driver » wo 03 aug 2011, 14:15

    Sinister schreef:Die sensor is kuisen en contactspray erop spuiten. zou ik zeggen, ook aan het contactpunt met kabels.

    en waar vind ik die sensor?
    Avatar gebruiker
    blue_civic_driver
    B16 Poster
     
    Berichten: 354
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 18:16
    Woonplaats: diest
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Vteclover » wo 03 aug 2011, 15:42

    heb een civic fk2
    55.000 km en nog geen enkel probleem gehad.(buiten enkel 1 maal code "vsa check system" )
    Moest iemand vlug volgen en te rap gestart en niet gewacht tot de systeemlampjes uit waren,en daarvoor was de baan wel erg nat.
    Als ik er na de rit was gewoon herstart op normale manier en code was gelukkig weg en nooit meer gehad nadien.
    Is natuurlijk de 1800 en niet dezelfde motor.
    grtz
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor blue_civic_driver » wo 03 aug 2011, 16:39

    Vteclover schreef:heb een civic fk2
    55.000 km en nog geen enkel probleem gehad.(buiten enkel 1 maal code "vsa check system" )
    Moest iemand vlug volgen en te rap gestart en niet gewacht tot de systeemlampjes uit waren,en daarvoor was de baan wel erg nat.
    Als ik er na de rit was gewoon herstart op normale manier en code was gelukkig weg en nooit meer gehad nadien.
    Is natuurlijk de 1800 en niet dezelfde motor.
    grtz

    kheb nog andere lampjes gehad ook, vsa, abs, enz.. da lag toen aan een kabel van een sensor onder de achterbank (recht boven de uitlaat) die beetje gesmolten was en kortsluiting gaf :shock:
    Avatar gebruiker
    blue_civic_driver
    B16 Poster
     
    Berichten: 354
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 18:16
    Woonplaats: diest
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Raidon » wo 03 aug 2011, 17:18

    Staat anders gekend bij de problemen bij de invoerder.

    Probleem
    De klant meldt dat het motorindicatielampje of de olieniveau storingsindicator brandt.

    Oorzaak
    De softwaredetectie van de defecte olieniveausensor is onjuist.

    Oplossing
    De software werd aangepast om de detectiefout te voorkomen.


    Reparatie methode
    1. Controleer de elektronische regeleenheid op een aanwezige DTC en check of P250B is opgeslagen. Volg de juiste foutopsporingsprocedure in de werkplaatshandleiding voor de andere DTC's.

    2. Controleer het motorolieniveau en check of het peil zich binnen de normale limieten bevindt.

    3. Voer een herschrijving van de ECM/PCM uit met gebruik van de meest recente herschrijf-cd voor de elektronische regeleenheid.

    Onderdeelnummer: 37310-RSA-G01
    Brutoprijs incl. BTW 583,14 EUR
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor blue_civic_driver » wo 03 aug 2011, 18:52

    Raidon schreef:Staat anders gekend bij de problemen bij de invoerder.

    Probleem
    De klant meldt dat het motorindicatielampje of de olieniveau storingsindicator brandt.

    Oorzaak
    De softwaredetectie van de defecte olieniveausensor is onjuist.

    Oplossing
    De software werd aangepast om de detectiefout te voorkomen.


    Reparatie methode
    1. Controleer de elektronische regeleenheid op een aanwezige DTC en check of P250B is opgeslagen. Volg de juiste foutopsporingsprocedure in de werkplaatshandleiding voor de andere DTC's.

    2. Controleer het motorolieniveau en check of het peil zich binnen de normale limieten bevindt.

    3. Voer een herschrijving van de ECM/PCM uit met gebruik van de meest recente herschrijf-cd voor de elektronische regeleenheid.

    Onderdeelnummer: 37310-RSA-G01
    Brutoprijs incl. BTW 583,14 EUR



    hij is voor dat probleem een hele week bij jullie geweest, toen ik hem ging halen kreeg ik te horen dat er niks gevonden was :denk: en onderweg naar huis kreeg ik opnieuw dat lampje..
    het is dus nie de sensor maar de software die vernieuwd moet worde?
    Avatar gebruiker
    blue_civic_driver
    B16 Poster
     
    Berichten: 354
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 18:16
    Woonplaats: diest
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Sinister » wo 03 aug 2011, 20:34

    Ja lol nu gaan we het krijgen, ik zou zeggen doe maar is een geste en laat em gratis maken nu Bart, goe bezig moet ik zeggen :goed:
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Raidon » do 04 aug 2011, 07:25

    Sinister schreef:Ja lol nu gaan we het krijgen, ik zou zeggen doe maar is een geste en laat em gratis maken nu Bart, goe bezig moet ik zeggen :goed:


    Sinister, sommige dingen worden ook maar later opgemerkt door de invoerder zelf. Als een dealer zo maar 1 geval binnenkrijgt met een fout da sporadish optreedt is dat ni simpel voor te zoeken. + De mensen die toen aan de receptie waren wisten niet met wat ze bezigwaren en hadden geen ervaring met Honda in het verleden evenals het 'forum' van de invoerder waar alle bulletins opkomen. Blijkbaar gebruiken de andere garages die bulletins ook niet want ze hebben ook geen update gedaan van de laatste nieuwe versie van de HDS.

    Is gewoon een update van de ecm doen. Prijs is louter ter info.

    - De softwaredetectie van de defecte olieniveausensor is onjuist -
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor blue_civic_driver » wo 28 sep 2011, 23:19

    alweer een nieuwe lading problemen :evil:
    sinds kort alweer stilvallen, toerental dat op en af schommeld, chek engine melding,
    maar nu komt er weer iets bij, als je heel lichtjes gas geeft zakken de toeren tot bijna 0 en schiet dan de hoogte in..
    optrekken lukt amper, zeker bij koude motor geraakte hij met moeite aan de 70km/h en hoger wou ie niet gaan daarstraks :shock:
    terwijl hij bij het optrekken zich "inhoudt" knippert het motorlampje maar geen melding op het schermpje..
    en als je de motor gewoon laat draaien (stilstaant) hoort ge de motor echt sputteren, de hele auto trilt enorm en langzaam maar zeker komt er een zwarte plek op de grond onder de uitlaat wat die anders nooit heeft.. en al stilstaand een seconde of 2 de melding "oil pressure low" en valt stil..

    zodra ik terug wa geld heb gaat die binne, nu blijft ze zo veel mogelijk aan de kant staan..
    maar het is zijn laatste kans, als hij binne geweest is en de probleme blijve zich voordoen dan vliegt ze buite en zal ik dankzij deze wagen nooit meer honda rijden :evil: want het is me echt teveel geworde nu..

    nog 1 vraagje, deze problemen zijn al bezig vanaf de civic 1j was ongeveer dus onder de garantieperiode.
    is er dikwijls voor binne geweest maar ze hebbe het nooit kunne vinden/herstellen..
    kan ik dit nog aanvechten ofzo om het toch onder garantie nog te laten maken? omdat de problemen zich al voordoen van tijdens de garantieperiode?
    Avatar gebruiker
    blue_civic_driver
    B16 Poster
     
    Berichten: 354
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 18:16
    Woonplaats: diest
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Madmac » do 29 sep 2011, 04:10

    In principe wel, als het tenminste officiëel genoteerd werd.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: civic fk problemen?

    Berichtdoor Blue Civic » do 29 sep 2011, 17:06

    Geen storing op de uitlaat of een sonde? Aangezien hij in begrenzing schiet tot maximum 70 km/h.

    Katalysator al gecontroleerd?

    Ter info, heb gelezen dat het een benzine is. Weet als de diesel zijn roetfilter vol is dat hij in begrenzing schiet en nog max 70 bolt. Alle vroeger op school toch geleerd, weet niet of dat nu nog het geval is :?:
    Avatar gebruiker
    Blue Civic
    D15 Poster
     
    Berichten: 133
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:13
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten