Pagina 3 van 9

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 12:14
door dennisc
Madmac schreef:Tuurlijk waar, mijn Civic is een gezinswagen die dagelijks trajecten moet afleggen in klote stadsverkeer. Optrekken, remmen, optrekken, rond punt, optrekken, remmen, rood licht, optrekken, rond punt, optrekken, ... en ga zo nog maar effe door hoor.

Moest ik een 92 CRX gekocht hebben, dan zou dit als fun wagen zijn en was zuinigheid niet eens van toepassing. Maar daar gaat dit topic helemaal niet over.
Ik merkte gewoon dat er vragen waren rond LPi in een nieuwe Civic en ik wilde hier gewoon wat info centraal zetten.


Tja, aangezien ik student ben en mijn auto dus dagelijks nodig heb, vind ik het perfect normaal dat ik op LPG rijd met mijn crx. Alsook rijd ik met verstand en blijf ik braafjes onder mijn 4000 toeren op LPG en heb hier nog nooit problemen mee gehad.

Wanneer ik werk is mijn CRX pas een fun wagen en wie weet doe ik dan de LPG er nog niet uit, ik rijd graag op LPG en ondervind er niet veel hinder van bij normaal rijden. De enige reden dat ik mijn LPG tank eruit zou gooien is voor gewichtsbesparing.

Ik blijf bij mijn mening, op LPG rijden is niet "goed"; inzake dat het de slijtage van de motor bevordert. Maar met gezond verstand kan je dit slijtage wel degelijk beperken tot een minimum en lang van je LPG installatie genieten.

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 12:17
door dave
moderne diesels zijn ook niet meer die betrouwbare beesten van 15 jaar geleden, de mensen wilden snelheid uit hun diesel en ze hebben snelheid en finesse gekregen. maar ze hebben een groot deel betrouwbaarheid ingeboet. ( dit is ook mede veroorzaakt door de euronormen , als je de egr klep van een diesel afhaald zijn 80 % van de problemen met moderne diesels gewoon verholpen ) .

de grote boosdoener bij diesels ( specifiek dan bij injectoren ) is simpelweg biodiesel. biodiesel is de oorzaak dat nieuwe commonrail injectoren stukgaan.
vergeet shell v-power en alsook total exellium en andere varianten , dit is de grootste brol die ze verkopen.
en ik hoor de weerbots al aankomen, maar met v power rij ik 50km verder! ( die bewering klopt , heb ik namelijk zelf uitgetest ).
maar je injectoren gaan er gewoonweg stuk van. dit is niet uit de duim gezogen, deze studies zijn bij verschillende constructeurs uitgevoerd ( zowel personenvervoer en vrachtvervoer ) .

het is ook gewoonweg gevoelige techniek, bij 1 verbranding zijn er tegenwoordig 4-5 inspuitingen + dan nog inspuitingen voor het regeneren van roetfilter gebeuren. bij het minste foutje of hapering loopt het helemaal in het 100.


maar zolang er verkocht( en geloofd wordt door allerhande regeringen ) wordt dat diesels milieuvriendelijker zijn dan benzine wagens , kan je zeggen wat je wil.


om even dan toch een controverse in te brengen : het milieuvriendelijkst vandaag op de markt ( vrij verkrijgbaar , haalbaar voor de gewone man ) is een benzine motor op lpi!

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 12:23
door Madmac
Amen :amen:

Volgens mijn installateur is het ook perfect mogelijk om de wagen 80% op LPG en 20% op benzine te laten draaien om toch nog vocht in het motorsysteem te krijgen. Allemaal een kwestie van keuzes.

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 14:19
door Raidon
Madmac schreef:
Raidon schreef:Weet het niet. Heb hetzelf voorgehad op een warme dag +30C°. Gaan werken s'avonds en achter op men koffer 1ne. Direct afgekuist maar toch was het ingebrand. Maar door een polierbeurt weer helemaal verdwenen


Dat wat ik had viel niet weg te polijsten, zo zag het uit toen de auto zes jaar was:

Door en door de lak dus en enkel op het dak.



Ja da is zeker niet van 1 dag te staan :) Das al dik herspuiten (maar die krassen rondom?)

En zoals Dave zegt. benzine op lpg kan dan wel voordeliger zijn aan de pomp. Maar als ik echt zuiniger wil rijden koop ik me een vw polo met een 1.4 turbo.

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 14:24
door Madmac
Raidon schreef:
Madmac schreef:Dat wat ik had viel niet weg te polijsten, zo zag het uit toen de auto zes jaar was:

Door en door de lak dus en enkel op het dak.



Ja da is zeker niet van 1 dag te staan :) Das al dik herspuiten (maar die krassen rondom?)


Die krassen zijn veroorzaakt door mijn vrouw die met de groene kant van een afwasspons de harsplekken ging afpoetsen :oops:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 14:29
door Raidon
Madmac schreef:
Raidon schreef:
Madmac schreef:Dat wat ik had viel niet weg te polijsten, zo zag het uit toen de auto zes jaar was:

Door en door de lak dus en enkel op het dak.



Ja da is zeker niet van 1 dag te staan :) Das al dik herspuiten (maar die krassen rondom?)


Die krassen zijn veroorzaakt door mijn vrouw die met de groene kant van een afwasspons de harsplekken ging afpoetsen :oops:


Ouch :) toch gestraft hoop ik :twisted:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 14:37
door Madmac
Twee weken speciale seksuele diensten moeten verrichten :tettn: :fap:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 14:40
door Raidon
Madmac schreef:Twee weken speciale seksuele diensten moeten verrichten :tettn: :fap:


Super :)

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 14:45
door Madmac
Zeker als ge ziet hoe mijn vrouw uitziet :kwijl:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 15:01
door Raidon
Madmac schreef:Zeker als ge ziet hoe mijn vrouw uitziet :kwijl:


Nu kan je natuurlijk zoveel zeggen he :D foto om te bewijzen he 8-)

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 15:09
door Madmac
Dit was off topic en wordt in mijn eigen topic gedropt :mrgreen:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 15:15
door Raidon
Bij deze bewezen :goed:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 15:17
door S4mmi
:lol2: Da wordt hier eentje om te volgen! :lol:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: za 23 jul 2011, 21:33
door XortioN
Ikzelf rij ook met een Prelude van 97-... Met een 2.0 blok in (zoals jabla)

En ik rijd 35.000 à 40.000km per jaar. Tot hiertoe regel ik de kleppen elke 10.000km en laat ik om de 20.000km een middel in m'n LPG en naft tank dat extra smering geeft.

Verder rijd ik op LPG normaal nooit boven de 4000rpm en probeer ik er gereden 100km een 20km naft te rijden (super 98). En ik rijd altijd de eerste 5km warm op naft.

Ik ben nu net in het zuiden van frankrijk aangekomen (ja ik zit alweer op HCB :D) en heb dus 1300km gedaan waarvan 1150km op LPG. En de momenten dat ik op naft reed was in de bergweggetjes om eens lekker tot het einde te gaan. En geen enkel probleem ondervonden.

Oké mijn auto durft wel eens schokken, maar dat deed hij op naft ook al en moet ik dringend eens onderzoeken. Verder heeft hij bijna 200.000km gelopen waarvan 80.000km op LPG.

Auto heeft mij mottorisch nog nooit laten staan (hopelijk geraak ik nu zonder problemen thuis en straft de Honda god me niet) :D :D

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2011, 11:42
door Dj3scoupe
De voornaamste reden dat lpg niet wordt gebruikt door constructeurs en dus niet gecommercialiseerd wordt is omdat lpg een restproduct is van productie van benzine en diesel en dus geen hernieuwbare energiebron is. Toekomst gericht is het dus geen optie om iedereen te laten overschakelen op lpg...
Aangezien lpg een hoger verbruik geeft zou er nog eens extra veel fossiele brandstof nodig zijn om dezelfde behoefte aan diesel en benzine nu te voorzien...
Ik weet nu niet hoe dat die verhoudingen ineen zitten maar stel dat ge bij het maken van 1 liter benzine 0.2 liter lpg maakt.... ik denk dat ge die redenering dan wel kunt volgen ;)

Ge kunt ook zeggen van: ja maar zorg er dan voor dat 20% van de bevolking met lpg rijd en 80% met de rest, da bespaart toch ook?
inderdaad, maar die 80% zou rap overschakelen als ze weten da de rest goedkoper rijd als hun, waardoor er een gigantische verschuiving kan ontstaan in het brandstofgebruik die nog erger kan zijn als wat we nu voor hebben....

En daarom zal lpg nooit standaard in een nieuwe wagen komen ;) Ge moet the bigger picture zien buiten uwe portemonnee.
Vandaar ook dat er extra belasting wordt geheven op lpg om het voordeel niet té groot te maken...


Het doel is MINDER brandstof te verbruiken, en niet meer, maar goedkopere, voor de consument



En probeer ewa on topic te blijven hier, tetten kunde in de off topic sectie plaatsen, de firma dankt u ;)