LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

Berichtdoor B series driver » zo 06 nov 2011, 19:36

mijn prelude van 97 lag ook op lpg kheb hem op 100000 km op lpg laten leggen en kheb der altijd mee gevlogen da was nog in mijne jongen zotten tijd ik schakelde met de prelude meestal rond de 6000 tr ook op lpg en kheb nooit problemen gehad de wagen heeft nu 180000 km en de motor werkt nog steeds goed ik ben er ook eens mee naar het zuiden van frankrijk gereden khad toen een gemiddelde snelheid van 163 km/ h over een afstand van 1300 km op lpg en da bleef goed werken ik kon ongeveer 195 a 200 km/h rijden op lpg als ik rapper ging schakelde hij over op naft. er zat wel klepsmering op men prelude en een systeem dat hij vanaf 5500 tr overschakelde op naft nu merk ik wel dat de kleppen eens moeten geregeld worden maar de wagen word niet meer gebruikt tis een wrakske geworde ondertussen en kverkoop die in onderdelen :) die prelude 2.0 motoren zijn echt beresterke motoren volgens mij :lol: jebus van hier opt forum die kan da bevestingen :) kzou nu wel voor lpi gaan da heeft nog meer voordelen is nog zuiniger geen pk verlies enzovoort
turbo= in car entertainment for streetracers
Avatar gebruiker
B series driver
K20 Poster
 
Berichten: 805
Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 22:13
Woonplaats: oordegem
my honda: honda cbr125
Advertenties:



  • Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » di 05 feb 2013, 00:32

    Een effe een update hier in dit topic !

    Mijne Civic heeft nu tegen de 55000 km waarvan 35000 km op LPG gereden. De kleppen zijn nog niet geregeld geweest want de motor draait nog steeds zacht en probleemloos en de Honda mechanieker zegt dat ge de motor duidelijk voelt inhouden als er iets met de kleppen is. Buiten een vervangen LPG filter op 25000 km heeft de LPG ook nog niets extra aan onderhoud gekost.

    Mijn LPG installateur zei me bvb van de bougies iedere 10000 km te vervangen door goedkope NGK's. Tot nu toe rij ik nog steeds compleet probleemloos met de originele longlife bougies. In juni dit jaar is de installatie compleet terugverdient en begin ik pas écht te besparen.

    Dus tot nu toe nog geen enkel nadeel ondervonden aan mijn LPG installatie, ik rij wel met een computergestuurd kleppensmeersysteem die individueel per cilinder inspuit. Ik zal zien wat de toekomst brengt en indien ik een probleem krijg zal ik dit hier gewoon posten.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Black Dragon » di 05 feb 2013, 13:05

    kleppen stellen hoor je preventief te doen. Van zodra je ze hoort tikken is het eigenlijk gewoon te laat. je kan ernstige schade toebrengen aan je nokkenas en andere onderdelen zonder dat je dit merkt. Zeer zeker om de 10.000km stellen.
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » di 05 feb 2013, 14:31

    Ik heb vanaf dag één kleppensmering, dit om ervoor te zorgen dat de motor zich net gedraagt alsof er geen LPG opzit. Ik heb dus geen reden om te denken dat er iets met de kleppen gebeurd. Als ik nu nog gewoon op benzine reed, ging ik toch ook niet preventief mijn kleppen laten nakijken hé. ;)
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Vteclover » di 05 feb 2013, 14:45

    Klepspeling controleren staat ook zonder lpg in de serviceboek.
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » di 05 feb 2013, 16:28

    Okee dan, vermits ik braaf bij de dealer ga gaat die controle dus gebeuren volgens het boekske :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Black Dragon » di 05 feb 2013, 23:52

    van mij moet je het allemaal niet hoor, maar de moeite wat dat kost.... weegt echt niet op tegen de gevolgen wat het mee kan dragen. Dus laat het maar gewoon doen ;-)

    en die kleppensmering, daar merk je niks van hoor. Het helpt wel, maar qua rijden merk je niet of dat erop zit of niet. En dan nog is het beter dat je je kleppen regelt.
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » wo 06 feb 2013, 10:10

    Over 5000 km is de volgende smering, dan kan ik het ineens laten doen want dat heeft 'm 40000 km op LPG gereden. 8-)
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor jablo » wo 06 feb 2013, 18:07

    Hier worden ook elke 10000km de kleppen gesteld. Moet er wel bij zeggen dat ik meestal niets of maar 1 of 2 kleppen wat moet bijstellen,maar dan rij ik wel met een gerust hart rond. Voor dat uurtje werkt moet je het niet laten.
    Avatar gebruiker
    jablo
    B20 Poster
     
    Berichten: 538
    Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
    my honda: civic,prelude
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor B series driver » do 07 feb 2013, 12:31

    Het is niet omdat ge klepsmering hebt dat u kleppen nooit bijgeregeld moeten worden.
    Ik had vroeger een prelude 5 gen.op lpg en nu een mazda mx5 op lpg. En ik laat de klepoen bijregelen na 50000 km
    ge kunt ook lpg bougies kopen ngk laserline die gaan 75000 km mee op lpg
    als je op lpg rijd breng je meer warmte in de motor.
    Gas is ook droger dan benzine en ontsteekt iets moeilijker.
    Verder kunt ge lang plezier hebben van u instalatie en gzld uitsparen :)
    Mijn mazda heeft nu 221000 km en ligt al op lpg sinds hij 100000 km had
    en die rijd nog steeds goed :)
    turbo= in car entertainment for streetracers
    Avatar gebruiker
    B series driver
    K20 Poster
     
    Berichten: 805
    Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 22:13
    Woonplaats: oordegem
    my honda: honda cbr125
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » do 07 feb 2013, 13:18

    Ja, dat bedoel ik net, met die klepsmering hoeven de kleppen niet om de 10000 km nagekeken te worden.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor B series driver » vr 08 feb 2013, 07:25

    Ik heb zelf geen klepsmering op men mx5
    turbo= in car entertainment for streetracers
    Avatar gebruiker
    B series driver
    K20 Poster
     
    Berichten: 805
    Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 22:13
    Woonplaats: oordegem
    my honda: honda cbr125
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » vr 08 feb 2013, 11:04

    Maar die heeft misschien betere klepzittingen ? :denk:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor martin001 » vr 08 feb 2013, 11:35

    Interessante discussie om volgen hier. Toch straf dat er altijd zoveel mensen slechte commentaar moeten geven terwijl in het begin van de post duidelijk stond ik wil geen discussie pro of contra lpg lpi starten maar gwn meer info geven aan mensen die heb gebruiken of dit van plan zijn..
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor thomy985 » vr 08 feb 2013, 11:47

    Denk dat je altijd een discussie gaat krijgen over dit onderwerp. iedereen heeft er zijn eigen ervaring mee.
    Ik zou het direct terug plaatsen moest mijn volgende terug ne naft zijn.
    zit op de moment met menne accord op 215k en denk dat er vanaf 5000 a 10.000 km de instalatie er in ligt (+- 13jaar ondertussen) en enkel de laatste tijd beetje last mee, schakelaar tussen naf en gas kapot gegaan en ast het koud is rijdt hij niet graag op naft tot de motor beetje warm heeft. mo das misch de leeftijd van de instalatie :p
    thomy985
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: ma 10 jan 2011, 19:51
    Woonplaats: Olen
    my honda: accord & ITR
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast