LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

Berichtdoor Madmac » za 23 jul 2011, 09:23

Haha, was dat voor ne domme opmerking :lol: "Laat het dan kapot gaan" :lol2:
Avatar gebruiker
Madmac
K24 Poster
 
Berichten: 918
Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
Woonplaats: Genk
my honda: Civic 1.8 GT
Advertenties:



  • Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor jablo » za 23 jul 2011, 09:25

    Meningen verschillen natuurlijk. Ik zou ook nooit lpg leggen in een op prestatiegerichte auto,maar voor mijne daily waarmee ik 20000km per jaar doe vind ik dit de ideale oplossing.
    Avatar gebruiker
    jablo
    B20 Poster
     
    Berichten: 538
    Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
    my honda: civic,prelude
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » za 23 jul 2011, 09:30

    Tuurlijk waar, mijn Civic is een gezinswagen die dagelijks trajecten moet afleggen in klote stadsverkeer. Optrekken, remmen, optrekken, rond punt, optrekken, remmen, rood licht, optrekken, rond punt, optrekken, ... en ga zo nog maar effe door hoor.

    Moest ik een 92 CRX gekocht hebben, dan zou dit als fun wagen zijn en was zuinigheid niet eens van toepassing. Maar daar gaat dit topic helemaal niet over.
    Ik merkte gewoon dat er vragen waren rond LPi in een nieuwe Civic en ik wilde hier gewoon wat info centraal zetten.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor who_carez » za 23 jul 2011, 09:32

    Madmac schreef:Haha, was dat voor ne domme opmerking :lol: "Laat het dan kapot gaan" :lol2:


    Ahja, als ge zo zeker zijt da ge ne nieuwe motor krijgt onder garantie, en da alles wa den Bart zegt flauwe kul is en da ge het allemaal zoveel beter weet dan mense die der echt verstand van hebbe. Zorg dan da het kapot ga en bewijs ons het tegendeel? 'k geloof niks van uwe flauwe kul jong. Als ge veel km doe koopt dan nen diesel of nen hybriede. Lpg hoort ni thuis op nen Honda, zoals sommige anderen hier al gezegt hebbe.
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Raidon » za 23 jul 2011, 09:46

    Dj3scoupe schreef:
    Madmac schreef:Maar de wet beslist daar anders over hoor.


    Alles wat met de motor te maken heeft of direct/ indirect oorzakelijk in verband kan worden gebracht moogt ge toch vergeten hoor ;)

    Tenzij ge der veel geld tegenaan smijt voor een speciale expertise mss, maar zelfs dan ken ik nog wel wat tegenargumenten die een constructeur kan gebruiken


    Ben nog geen maand geleden nog op curcus geweest voor garanties en daar werd me gezegd dat niet alleen het motorische deel buiten garantie valt maar de gehele wagen. Simpel, de ceo van zellik wil geen lpg op honda auto's. Ze zijn er radicaal tegen waar ik volledig achter sta. Ik ken er genoeg die na zoveel km komen klagen dat hun wagen schokt, geen vermogen meer heeft of rare geluiden begint te krijgen. Straffer nog, we mogen zelfs weigeren om aan de auto's te werken zolang de lpg er niet af is. Hoofdmekanieker bij zellik zelf die al 30 jaar werkzaam is weigert elke werk aan een lpg auto. En hij zal het wel weten waarover hij spreekt.

    In praktijk gaan dealers niet altyd eerlijk zijn tov de invoerder en niet vermelden dat de wagen op lpg ligt. Want onrechtstreeks wordt de ecu ook gemanipuleerd en kan zorgen voor andere elektrische mankementen daar schade door leiden. Daarom dat ze ook enige weg van garantie weigeren.

    vb. binnen 4 weken komt er een FN2 binnen waar we de synchro moeten vervangen van de 2de. Hierbij werd ook gevraagd om een sportkoppeling te plaatsen nu dat de voite er toch af lag. In princiepe moeten wij zijn chassisnummer melden met de veranderingen en verliest hij de garantie op motor en versnellingsbak. Dit even ter zijde maar was gewoon om een voorbeeld te stellen hoe streng ze zijn bij de invoerder.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Dj3scoupe » za 23 jul 2011, 09:53

    Madmac schreef:Wat gij nu noemt is een uitzondering, en volgens de letter van de wet is Honda evenzeer verplicht mij mijn garantie toe te kennen hoor. Dat is een wetgeving die de consument beschermd, niet de constructeur.


    Foute redenering. Aangezien gij een wijziging hebt aangebracht aan de geleverde zaak kan een verkoper hiertoe niet aansprakelijk worden gesteld...
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » za 23 jul 2011, 10:22

    Raidon schreef:
    Ben nog geen maand geleden nog op curcus geweest voor garanties en daar werd me gezegd dat niet alleen het motorische deel buiten garantie valt maar de gehele wagen. Simpel, de ceo van zellik wil geen lpg op honda auto's. Ze zijn er radicaal tegen waar ik volledig achter sta. Ik ken er genoeg die na zoveel km komen klagen dat hun wagen schokt, geen vermogen meer heeft of rare geluiden begint te krijgen.


    Das dan ook een fout van de klant. Als de wagen schokt ligt dat aan de LPG afstelling en moet de installateur dit oplossen. Op mijn LPG installatie heb ik ook 3 jaar garantie en de plaatsing moet vakkundig gebeurd zijn, anders heeft hij spek aan zijn been.

    Meer nog, voor ± €120 kan ik via de installateur een bijkomende verzekering nemen die de fabrieksgarantie gewoon overneemt.

    En laten we een koe een koe noemen, met de huidige winstmarges zult ge heel vaak een strijd tegen de invoerder moeten leveren als er een dure herstelling op garantie moet gebeuren. Mijn voordeurgrepen werken stroef als het heet weer is, vroeger mocht mijn dealer deze simpelweg compleet vervangen, nu moet hij het euvel oplossen zonder wisselstukken.

    Of deze:
    In 95 kocht ik een nieuwe Hyundai, deze had een spuitfout op 't dak. Onmiddellijk werd het dak opnieuw opgespoten.
    In 2003 kocht ik de volgende Hyundai, binnen het jaar had ik vlekken op het dak alsof er een zuur op gegooid was. Herstelling geweigerd door Hyundai Belgium omdat ik vogelstront waarschijnlijk te lang had laten zitten. Wat kan kloppen, want ik poetste die auto max één maal per maand :roll:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » za 23 jul 2011, 10:47

    Dj3scoupe schreef:
    Madmac schreef:Wat gij nu noemt is een uitzondering, en volgens de letter van de wet is Honda evenzeer verplicht mij mijn garantie toe te kennen hoor. Dat is een wetgeving die de consument beschermd, niet de constructeur.


    Foute redenering. Aangezien gij een wijziging hebt aangebracht aan de geleverde zaak kan een verkoper hiertoe niet aansprakelijk worden gesteld...


    En dit zou dan weer enkel slaan op de gemanipuleerde onderdelen zoals bvb het spruitstuk (dat afgenomen is) en de kabelboom.
    Ik weet wel dat de kabelboom héél wat inhoud, maar daar ben ik dus tegen gewaarborgd door de LPG installateur.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Raidon » za 23 jul 2011, 11:40

    Madmac schreef:
    Raidon schreef:
    Ben nog geen maand geleden nog op curcus geweest voor garanties en daar werd me gezegd dat niet alleen het motorische deel buiten garantie valt maar de gehele wagen. Simpel, de ceo van zellik wil geen lpg op honda auto's. Ze zijn er radicaal tegen waar ik volledig achter sta. Ik ken er genoeg die na zoveel km komen klagen dat hun wagen schokt, geen vermogen meer heeft of rare geluiden begint te krijgen.


    Das dan ook een fout van de klant. Als de wagen schokt ligt dat aan de LPG afstelling en moet de installateur dit oplossen. Op mijn LPG installatie heb ik ook 3 jaar garantie en de plaatsing moet vakkundig gebeurd zijn, anders heeft hij spek aan zijn been.

    Meer nog, voor ± €120 kan ik via de installateur een bijkomende verzekering nemen die de fabrieksgarantie gewoon overneemt.

    En laten we een koe een koe noemen, met de huidige winstmarges zult ge heel vaak een strijd tegen de invoerder moeten leveren als er een dure herstelling op garantie moet gebeuren. Mijn voordeurgrepen werken stroef als het heet weer is, vroeger mocht mijn dealer deze simpelweg compleet vervangen, nu moet hij het euvel oplossen zonder wisselstukken.

    Of deze:
    In 95 kocht ik een nieuwe Hyundai, deze had een spuitfout op 't dak. Onmiddellijk werd het dak opnieuw opgespoten.
    In 2003 kocht ik de volgende Hyundai, binnen het jaar had ik vlekken op het dak alsof er een zuur op gegooid was. Herstelling geweigerd door Hyundai Belgium omdat ik vogelstront waarschijnlijk te lang had laten zitten. Wat kan kloppen, want ik poetste die auto max één maal per maand :roll:


    Klachten over schokken -> kleppen die dicht komen te zitten -> euvel door LPG -> geen hydraulische kleppen bij Honda -> vb. oude crv 2.0 B20 blok. Op 140.000 km andere cilinderkop steken omdat kleppen op hun einde af geregeld waren.
    - LPG installateur regelt geen kleppen bij men weten want dat komt volgens hem niet van zijn lpg installatie en wordt niet onder garantie genomen.
    - Als er toch mensen zijn die op lpg willen liggen -> om de 20.000 km kleppen regelen tot dat het niet meer gaat zoals bovenstaand vb. En eens je daar zit waar is dan het profeit van je lpg?

    Over de deurklinken -> Deze heb ik zonder problemen altyd gekregen via het garantie systeem. Als een klacht terecht is wordt deze zonder problemen aanvaard. Zelfs merk ik dat er een ontzettende goodwill is van de invoeder voor auto's die tot een jaar na verval van garantiedatum een tussenkomst krijgen.

    Uw voorbeeld van de Huyndai -> eerste feit ni meer als normaal oner garantie vervangen/gespoten. -> 2de feit: ook al voorgehad bij een klant, wel op motorkap. Klacht was ook "lakfout" terwijl men goed kon zien dat het van een vogel was geweest. Foto's genomen en claim aangevraagd (wist natuurlijk op voorhand dat die werd afgekeurd). Maar toch gedaan om klant niet het gedacht te laten krijgen dat er niet voor hem gezorgd wordt.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » za 23 jul 2011, 11:45

    Ik kan goed aanvaarden dat dit van vogelstront is, maar dan mag men mij eens verklaren waarom er drie op het dak waren en geen enkele op de motorkap terwijl de vogels daar ook op scheten hoor.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Raidon » za 23 jul 2011, 11:51

    Madmac schreef:Ik kan goed aanvaarden dat dit van vogelstront is, maar dan mag men mij eens verklaren waarom er drie op het dak waren en geen enkele op de motorkap terwijl de vogels daar ook op scheten hoor.


    Vogels vonden het dak leuker ? 8-)

    Weet het niet. Heb hetzelf voorgehad op een warme dag +30C°. Gaan werken s'avonds en achter op men koffer 1ne. Direct afgekuist maar toch was het ingebrand. Maar door een polierbeurt weer helemaal verdwenen
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » za 23 jul 2011, 11:52

    Raidon schreef:Klachten over schokken -> kleppen die dicht komen te zitten -> euvel door LPG -> geen hydraulische kleppen bij Honda -> vb. oude crv 2.0 B20 blok. Op 140.000 km andere cilinderkop steken omdat kleppen op hun einde af geregeld waren.
    - LPG installateur regelt geen kleppen bij men weten want dat komt volgens hem niet van zijn lpg installatie en wordt niet onder garantie genomen.
    - Als er toch mensen zijn die op lpg willen liggen -> om de 20.000 km kleppen regelen tot dat het niet meer gaat zoals bovenstaand vb. En eens je daar zit waar is dan het profeit van je lpg?


    Als ik 140000 km heb, heb ik 8 jaar op LPG gereden, 8 x €1250 = €10.000 !!!!

    En jullie komen af met worst case scenario's. Hoeveel zijn er niet die +300.000 km maken zonder problemen ? :doh:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor dave » za 23 jul 2011, 11:56

    iedereen kan zeggen over lpg wat ze willen, maar vroeg of laat wordt de rekening van goedkoop rijden betaald.

    lpg instalateurs kunnen verkopen , vertellen, wat ze willen. ik zie deze problemen dagelijks ( zelfs bij motoren die omgebouwd zijn tot lpg! )

    lpg heeft geen enkel koelend effect / smerend effect. deze sympthomen worden ergens beperkt door de kopsmering maar dat is een druppel op een hete plaat.

    haal maar eens een motor uit elkaar die 100.000 km op benzine of 100.000 km op lpg gelopen heeft. dan is deze discutie totaal overbodig .

    ik heb geen probleem met lpg/i laat dat duidelijk zijn, ik kan enkel maar vertellen waar ik dagdagelijks mee te maken krijg .

    zeker op motoren die iet of wat vermogen leveren, blijf er ver af met lpg!

    indien dit DE oplossing zou zijn, denk je dan niet dat de constructeurs dit af fabriek zouden inbouwen? of denk je dat die mannen op de hoek van de straat echt slimmer zijn dan de ingenieurs bij in dit geval honda? want dan denk ik dat ze toch de verkeerde job gekozen hebben...
    de betrouwbaarheid van je auto wordt ongetwijfeld aangetast door het gebruikt van lpg,je onderhoudskosten liggen op langere termijn ook veel hoger, als je hiermee kan leven voor het goedkoper gebruik aan de pomp, leg dan gerust lpg/i in je auto.
    iedereen legt natuurlijk zijn prioriteiten anders.


    voor mij is lpg een dikke nee.
    dave
    D15 Poster
     
    Berichten: 134
    Geregistreerd: wo 16 jun 2010, 12:02
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » za 23 jul 2011, 11:59

    Raidon schreef:Weet het niet. Heb hetzelf voorgehad op een warme dag +30C°. Gaan werken s'avonds en achter op men koffer 1ne. Direct afgekuist maar toch was het ingebrand. Maar door een polierbeurt weer helemaal verdwenen


    Dat wat ik had viel niet weg te polijsten, zo zag het uit toen de auto zes jaar was:

    Afbeelding
    Afbeelding

    Door en door de lak dus en enkel op het dak.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

    Berichtdoor Madmac » za 23 jul 2011, 12:01

    dave schreef:iedereen kan zeggen over lpg wat ze willen, maar vroeg of laat wordt de rekening van goedkoop rijden betaald.


    Dit zelfde verhaal wordt verteld over de huidige generatie dieselmotoren. Dat de injectoren en de common rail heel dure onderdelen zijn die aan zulke hoge druk werken dat ze vanaf + 100.000 km aan vervanging toe zijn. Of het waar is zal enkel de toekomst uitmaken hé ?
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten