Madmac schreef:Tuurlijk waar, mijn Civic is een gezinswagen die dagelijks trajecten moet afleggen in klote stadsverkeer. Optrekken, remmen, optrekken, rond punt, optrekken, remmen, rood licht, optrekken, rond punt, optrekken, ... en ga zo nog maar effe door hoor.
Moest ik een 92 CRX gekocht hebben, dan zou dit als fun wagen zijn en was zuinigheid niet eens van toepassing. Maar daar gaat dit topic helemaal niet over.
Ik merkte gewoon dat er vragen waren rond LPi in een nieuwe Civic en ik wilde hier gewoon wat info centraal zetten.
Tja, aangezien ik student ben en mijn auto dus dagelijks nodig heb, vind ik het perfect normaal dat ik op LPG rijd met mijn crx. Alsook rijd ik met verstand en blijf ik braafjes onder mijn 4000 toeren op LPG en heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Wanneer ik werk is mijn CRX pas een fun wagen en wie weet doe ik dan de LPG er nog niet uit, ik rijd graag op LPG en ondervind er niet veel hinder van bij normaal rijden. De enige reden dat ik mijn LPG tank eruit zou gooien is voor gewichtsbesparing.
Ik blijf bij mijn mening, op LPG rijden is niet "goed"; inzake dat het de slijtage van de motor bevordert. Maar met gezond verstand kan je dit slijtage wel degelijk beperken tot een minimum en lang van je LPG installatie genieten.