Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstellen?

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstellen?

Berichtdoor Prelude4thgen » di 17 mei 2011, 16:45

Hallo,

m'n vriendin heeft onze prelude, 16jr oud, 117.000 km, blauw, volledig standaard (van oudere persoon gekocht) half in de prak gereden. In haar onrecht (ze zocht haar ruitenwissers). Wagen was technisch in prachtstaat, blanco gekeurd, alle elektrische dingen werken nog perfect, interieur is niet afgeleefd, niet getuned, ook wel leuke velgen, ...

Zijkant rechts is weg, dus bumper, licht, zijkant, expansievat vervangen. Capot en deur en zijkant achteraan rechts uitblutsen (er is een grote dikke streep over getrokken, met bluts ook)

Kwa stukken valt het mee, kan ze wel vinden voor een 500 EUR tweedehands.

Natuurlijk moeten die stukken dan ook gespoten worden...vraag is of het de moeite is?

Stukken in blauw spuiten (+ capot én deur uitblutsen en spuiten) zal je volgens mij zien waar de oude en de nieuw geverfde stukken zijn. Daarom dachten we, we spuiten hem volledig in het boredaux! maar dan ben je direct 3.000 EUR kwijt. (volgens mij voor het verven alleen al)

Voor 3.000 EUR koop je al een leuke andere prelude...

Langs de andere kant heeft hij weinig km, is hij uiterlijk in goede staat (lichte roest op uitschuifbaar dak en achteraan links aan de wielkast) en eens herspoten kan hij weer jaren mee. (hoop ik toch?)

Concreet dus:

- stukken plaatsen + deels herspuiten: Is de kost het (halve) resultaat wel waard? (roest is dan ook niet weggewerkt achteraan) => kost = +/- 2.000 ?
- Stukken plaatsen + volledig herspuiten: Is de kost de wagen nog waard? Hij heeft weinig km, maar is wel 16(!!) jaar oud. => kost = +/- 4.000?
- Andere prelude kopen, vind je die dan eigenlijk wel voor een 2.000 EUR met perfecte carrosserie (we moeten ons toch verbeteren) en vooral perfecte mechaniek (niet getuned of afgejakkerd) => kost = +/- 2.000
- Recente wagen kopen (2003-2004) voor een 5.000 euro. Probleem is dat ik geen enkele wagen nog echt 'sportief' vind van de laatste 8 jr => kost = +/- 5.000

Alvast bedankt voor jullie hulp!

(en mentale steun, die wagen was &|:@$£% 1,5 week oud en een echt pareltje :dom: )
Prelude4thgen
Camino user
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 17 mei 2011, 16:34
my honda: prelude 4th gen
Advertenties:



  • Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor Dj3scoupe » di 17 mei 2011, 16:57

    tja of ge da nu hier vraagt of ni... ge moet het zelf beslissen eh ;) wat gij het ni waart vind; vind een ander mss wel....
    plus, het zit hier vol liefhebbers dus zal iedereen wel herstellen zeggen eh ;)

    met die lage kms zou ik em ook maken....maar een foto geeft ook een beter beeld
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor Prelude4thgen » di 17 mei 2011, 17:13

    Ah ik vraag het hier omdat het vol kenners zit, die mij mss wat meer tips kunnen geven naar kosten toe en zo.

    Jullie kennen de markt en de prijzen beter (zowel van wisselstukken, als van herspuiten als van een andere prelude kopen).

    Ik ben ook zeker dat hier meer ervaring is met het herspuiten van wagens. Naar prijzen en carrosseriers toe en zo.

    Zelf ben ik ook een gigantische fan van de prelude en zou ik hem graag herspuiten, helemaal perfect in orde zetten, maar een klein stemmetje (komt uit borsthoogte, waar m'n portefeuille zit) vraagt zich toch af of ik niet beter
    OF een andere prelude kan kopen van bvb 4.000 EUR die perfect in orde staat,
    OF een compleet ander model koop (Integra, houdt zijn waarde precies goed)
    OF dat ik GEK ben om te denken dat herspuiten zoveel kost, jullie kennen een wonder carrosserier die achter zijn uren voor een schappelijke prijs fantastisch goed werk neerzet.

    Heb eigenlijk al een minder goede ervaring met een oude volvo, een 940 Break. Prachtige wagen, maar heb er teveel geld in gestoken. Rubbers vervangen, startmotor, benzinepomp, helft van de motor, ... en uiteindelijk na een jaar voor 500 euro naar Afrika gestuurd :( :( :( :( Toen is dat klein stemmetje geboren. (en mijn portefeuille gekrompen)
    Prelude4thgen
    Camino user
     
    Berichten: 24
    Geregistreerd: di 17 mei 2011, 16:34
    my honda: prelude 4th gen
    Advertenties:

    Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor Prelude4thgen » di 17 mei 2011, 17:15

    PS kwestie van foto's, moeilijk, m'n vriendin heeft hem in de prak gereden voor ik de kans kreeg en nu staat hij in de carrosserie. Meesten dachten wel dat hij nog maar enkele jaren oud was, zag er heel netjes uit.

    Is ook een 2L dus valt nog mee kwa verzekering etc. Rijdt wel niet echt supersnel, maar is meer een cruise-auto dan een vliegmachien voor ons
    Prelude4thgen
    Camino user
     
    Berichten: 24
    Geregistreerd: di 17 mei 2011, 16:34
    my honda: prelude 4th gen
    Advertenties:

    Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor Bell_Sol » di 17 mei 2011, 17:26

    voor 2000 een prelude in perfecte staat vinden? :denk: betwijfel ik sterk..

    hangt vooral af van hoe erg je gehecht bent een je lude en je portefoeille... :D
    zijn er hier zeker een paar die carossiers kennen voor deftige prijzen,
    en als de prelude in de beschreven staat was, is ie dat wel waard..
    wel als je nog van plan bent hem effe bij te houden, herspuiten en dan verkopen maak je 9/10 verlies op.. ;)
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor Prelude4thgen » di 17 mei 2011, 17:37

    Wel, voor alle duidelijkheid, als ik een wagen koop is het wel (normaal) voor minimaal 5 jaar!

    Zeker voor mijn vriendin. Zij doet énorm weinig km (woon werk is dagelijks 15 km...) waardoor ik een sportieve benzine kan kopen.

    Voor mijzelf is het stomste dat ik gedaan heb een mazda6 break kopen van 2004. Prima wagen, heel degelijk, maar volgend jaar krijg ik normaal een bedrijfswagen en m'n vriendin wil hem niet overnemen omdat ze hem te groot vindt...maar ik doe wel 50-60.000 km per jaar dus die zit volgend jaar over de 200.000 km (gekocht met 120.000 een jaar geleden voor 8.500)...en zal ik dus voor max 3.000 of zo kunnen wegdoen...5.500 euro in de vuilbak! Ook al kan hij er gemakkelijk 4-500.000 doen...

    Maar als het de moeite waard is wil ik wel wat geld in die prelude steken. Zou natuurlijk niet graag problemen krijgen met m'n cardanas of zo binnen een aantal maanden/jaren. Rubber versterft, ik weet niet of dat dus een probleem zou kunnen vormen. Wel niet teveel geld, 4.000 euro vind ik al héél veel geld om in een 16jr oude wagen te steken! Als ik voor 4.000 een zeer degelijke kan kopen is dat laatste mss verstandiger.
    Prelude4thgen
    Camino user
     
    Berichten: 24
    Geregistreerd: di 17 mei 2011, 16:34
    my honda: prelude 4th gen
    Advertenties:

    Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor Bell_Sol » di 17 mei 2011, 17:44

    is te zien wat die waard is voor u hé :D
    kan mijn mening maar geven :P ;)
    '94 Del Sol ESi - Sold --- '95 Civic EG5 - Sold --- '96 Civic EJ6 - Sold
    '93 Del Sol ESi - RatSol - RIP +14/10/'11+
    Avatar gebruiker
    Bell_Sol
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3743
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 21:41
    Woonplaats: Machelen (Zulte)
    my honda: '94 Del Sol Esi
    Advertenties:

    Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor crv » di 17 mei 2011, 17:54

    als ge een andere koopt, weet ge haast nooit wat die allemaal heeft meegemaakt. Degene die je nu hebt, daar ken je blijkbaar wel de geschiedenis van. Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn : herstellen die handel !!!
    If I ruled the world, everybody would drive a Honda ...

    The Cars :
    Ridgeline '08 : R.I.P. 2013
    Shuttle '98 2.3 Vtec : 2014 - ...
    Civic Coupe EJ2 1996 : Tim's car
    Civic HB '90 : Bert's car
    Avatar gebruiker
    crv
    B20 Poster
     
    Berichten: 596
    Geregistreerd: do 03 jun 2010, 02:37
    Woonplaats: antwerpen
    my honda: Accord 1996
    Advertenties:

    Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor jaantje-crx » di 17 mei 2011, 18:36

    crv schreef:als ge een andere koopt, weet ge haast nooit wat die allemaal heeft meegemaakt. Degene die je nu hebt, daar ken je blijkbaar wel de geschiedenis van. Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn : herstellen die handel !!!

    :stupid:

    en zie dat je vriendin eerst kijkt waar alles zit als ze stilstaat ;)
    zonde van de lude als hij zo goed in orde was
    Afbeelding

    i drive a crx and i'm not afraid to use it!!!
    Avatar gebruiker
    jaantje-crx
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1687
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:19
    Woonplaats: vlimmeren
    my honda: CRX ED9
    Advertenties:

    Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor gert » di 17 mei 2011, 18:43

    crv schreef:als ge een andere koopt, weet ge haast nooit wat die allemaal heeft meegemaakt. Degene die je nu hebt, daar ken je blijkbaar wel de geschiedenis van. Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn : herstellen die handel !!!


    :iagree:
    Afbeelding

    dankzij de fake shit wordt het echte meer gewaardeerd. ga zo door :goed:
    Avatar gebruiker
    gert
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2159
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 15:45
    Woonplaats: dessel
    my honda: eg6 sir-s
    Advertenties:

    Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor del_zot » di 17 mei 2011, 19:14

    ge moet gewoon goed afwegen, zijn de kosten nog de moeite om te doen of kunde voor da geld al nen andere prelude of ander model kopen da ge sjiek vind,
    das volledig eigen keuze he
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor XortioN » di 17 mei 2011, 20:55

    Ik zou in uw plaats dan eerder gaan voor de 2.2 vtec versie en uw huidige houden voor wisselstukken :)
    Avatar gebruiker
    XortioN
    B18 Poster
     
    Berichten: 436
    Geregistreerd: za 23 okt 2010, 19:35
    my honda: Civic EP3 facelift
    Advertenties:

    Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor login257 » zo 16 okt 2011, 12:38

    veel geluk om ene te vinden. (die niet volledig omgebouwd is)

    dit is eenvoudig :
    je bent bezig over de kosten en het financiele plaatje maar als dat zo belangrijk voor je is ga je geen gen4 lude kopen maar een vag-dieselke.
    je bent er verliefd op, geef het maar toe ;)
    een andere kopen is een optie maar als je echt zo weinig roest hebt aan de wielkassen, hou hem.
    ik heb er twee, ene is opgegeten (bb1) en da andere is op weg (bb3)

    vti-prelude zal je wss kunnen helpen met herspuiten en zo voor een prijske, en als je dan toch de occasiestukken-markt op gaat voor deuren enz neem er dan meteen inlaat en uitlaat van een 2.3 bij om wat power bij te winnen (vooral onderin en mid dus ideaal coor cruisen :D )

    edit : vermoedelijk is de beslissing al gevallen, net gemerkt dat dit een oude thread is :lol:
    Avatar gebruiker
    login257
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1026
    Geregistreerd: di 31 mei 2011, 21:36
    Woonplaats: berlare
    my honda: bb1, bb3
    Advertenties:

    Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor Prelude4thgen » zo 26 feb 2012, 17:31

    hij is inderdaad hersteld geweest! jammer genoeg moet ik hem nu verkopen, heb een bedrijfswagen en niet rijk genoeg om voor het plezier nog een wagen erbij te nemen :(

    heb nu wel eens de kans gehad om wat foto's te nemen, jammer van het grijze weer vandaag, maar hier staat hij:

    http://www.2dehands.be/autos/autos/hond ... l?plaats=1

    ga hem wel verschrikkelijk missen :love: , vind hem 10x mooier dan een 5th gen, en toch een 5x mooier dan de nieuwe 'CRZ' (m'n schoonouders hebben zoeen gekocht...mooi maar niet 'wow')

    Wel balen dat ik over enkele maanden een bod gekregen had van een liefhebber van 5000 euro, toen bedankt omdat ik hem niet wou verkopen :dom: :dom: :dom: :dom:

    niet aan te doen :doh:
    Prelude4thgen
    Camino user
     
    Berichten: 24
    Geregistreerd: di 17 mei 2011, 16:34
    my honda: prelude 4th gen
    Advertenties:

    Re: Prelude 4th gen half in prak gereden, nieuwe of herstell

    Berichtdoor login257 » zo 26 feb 2012, 18:08

    5000 voor een 2.0 ???
    goed zot ...
    ik heb de mijne (bb3) gekocht in ong dezelfde staat en met nog minder km (93.000) voor 1500...
    mijn bb1 heb ik gekocht voor 4500 maar dat is dan ook een van de laatste belgische vtec's ...

    kan je hem niet op stal zetten tot het een oldtimer is?
    dan kan je hem betaalbaar toch terug op de baan zetten hé...

    bedenk dit : als je die nu verkoopt en je binnen een jaar bedenkt vindt je nooit meer een gen4 in die staat ...
    Avatar gebruiker
    login257
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1026
    Geregistreerd: di 31 mei 2011, 21:36
    Woonplaats: berlare
    my honda: bb1, bb3
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten