Pagina 1 van 1

vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: do 14 apr 2011, 14:27
door tyroke
hey,iedereen misch. een stomme vraag maar heb mijn civic 1400i sport (fk1 2008) gekocht zit 3jaar garantie bij enzo... nu wil ik een chip en twinloop laten steken maar kan dat da het niet mag dat ik dan mijn garantie verlies omdat het ergens anders is gedaan dan bij de garage waar ik hem heb gekocht. grtjs

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: do 14 apr 2011, 18:43
door honda-integra
tyroke schreef:hey,iedereen misch. een stomme vraag maar heb mijn civic 1400i sport (fk1 2008) gekocht zit 3jaar garantie bij enzo... nu wil ik een chip en twinloop laten steken maar kan dat da het niet mag dat ik dan mijn garantie verlies omdat het ergens anders is gedaan dan bij de garage waar ik hem heb gekocht. grtjs


ik spreek uit ervaring: doe dit NIET!
Ik had ook een auto waar garantie op was. Ik had er een skytune, K&N kelk, catvervanger aan vervangen. Bij het eerst volgende motorisch probleem kreeg ik telefoon van mijn garagist. Hij zei mij dat de schade door de veranderingen kwam. Achteraf bleek dat ik mijn contract toch beter had moeten lezen. Er stonden veel voorwaarden in, waaronder deze:
- de wagen wordt niet veranderd, noch motorisch, noch optisch, dit teneinde garantieproblemen te voorkomen, tot de garantieperiode verlopen is. Indien niet wordt voldaan aan deze voorwaarde, valt de garantie weg, zonder uitdrukkelijke mededeling.
- de wagen wordt stipt op onderhoud gebracht, dit wil zeggen vóór de km-stand voor onderhoud is bereikt.


Let er dus zeker mee op!

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: zo 17 apr 2011, 13:44
door tyroke
honda-integra schreef:
tyroke schreef:hey,iedereen misch. een stomme vraag maar heb mijn civic 1400i sport (fk1 2008) gekocht zit 3jaar garantie bij enzo... nu wil ik een chip en twinloop laten steken maar kan dat da het niet mag dat ik dan mijn garantie verlies omdat het ergens anders is gedaan dan bij de garage waar ik hem heb gekocht. grtjs


ik spreek uit ervaring: doe dit NIET!
Ik had ook een auto waar garantie op was. Ik had er een skytune, K&N kelk, catvervanger aan vervangen. Bij het eerst volgende motorisch probleem kreeg ik telefoon van mijn garagist. Hij zei mij dat de schade door de veranderingen kwam. Achteraf bleek dat ik mijn contract toch beter had moeten lezen. Er stonden veel voorwaarden in, waaronder deze:
- de wagen wordt niet veranderd, noch motorisch, noch optisch, dit teneinde garantieproblemen te voorkomen, tot de garantieperiode verlopen is. Indien niet wordt voldaan aan deze voorwaarde, valt de garantie weg, zonder uitdrukkelijke mededeling.
- de wagen wordt stipt op onderhoud gebracht, dit wil zeggen vóór de km-stand voor onderhoud is bereikt.


Let er dus zeker mee op!

ok dank u voor de uitleg,dan zal ik hem beter origineel laten,ik zal dan wel gewoon een zwaardere kopen als em binnen 5jaar is afbetaald. mvg david

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: zo 17 apr 2011, 15:23
door falz
als ge de originele stukken bijhoud, en er iets is, en ge naar de garage moet en dan rap alles terug vervangt is er toch geen enkel probleem ?

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: zo 17 apr 2011, 16:18
door blue_civic_driver
hangt er ook een beetje vanaf in welke garage je gaat, toen ik de air-ride steke had had ik ook garage's waar ik geen garantie meer kreeg en in andere dan weer wel

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011, 13:56
door tyroke
falz schreef:als ge de originele stukken bijhoud, en er iets is, en ge naar de garage moet en dan rap alles terug vervangt is er toch geen enkel probleem ?

dat kan ik inderdaad ook doen eventueel mercie.

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011, 14:04
door tyroke
blue_civic_driver schreef:hangt er ook een beetje vanaf in welke garage je gaat, toen ik de air-ride steke had had ik ook garage's waar ik geen garantie meer kreeg en in andere dan weer wel

ja heb er niet aan gedacht toen voor dat allemaal te vragen,het is mijn eerste 1400 en met testrit achter de garage viel het goed mee en in het stad ermee rijden ook tis aleen op de autosnelweg dat het wa tegenvalt kga zien wa ik ga doen kdenk gewoon binnen 5jaar ne zwaardere kopen want ben echt kontent van honda civic ben volledig gekeert. ervoor had ik nen 2l naft bmw ma zou nu niks anders meer willen dan civicske :-D greetz.

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011, 17:06
door wimke1971
Van ne 1400 naft blijf je best af om te gaan motortunen.

het verschil is zo klein dat ge t na 5 minuten rijden al niet meer voelt...

een 2.2 diesel van civic kan je wel laten chippen en dan voel je wel wat verschil...

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2011, 16:19
door Fluffy
wimke1971 schreef:Van ne 1400 naft blijf je best af om te gaan motortunen.

het verschil is zo klein dat ge t na 5 minuten rijden al niet meer voelt...

een 2.2 diesel van civic kan je wel laten chippen en dan voel je wel wat verschil...


X 2

Zeker die nieuwere motoren.
Chippen gaat niet veel opbrengen, naargelang je moet uitgeven.

K&N kelk, welke dan? :denk:
Ze maken voor deze motoren niets, zelfs injen en fujita niet.
Wat dan dus duidelijk niets opleverd.

Cat vervanger, is meer dan een buizeke steken he, Lambdasonde...
Twinloop is weer zoiets wat ze de mensen hebben wijsgemaakt dat het zoveel beter is, maar resultaten?
Theorie ja, maar praktijk. :nee:

Had dan gewoon een 1800 gekocht of een Type R
Zint eer ge begint noemen ze dat ;)
En dat begint al bij de aankoop van de wagen.

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2011, 16:43
door Dj3scoupe
:iagree: vooral de nieuw modellen. daar doelt men bij een 1.4 op zuinigheid en stadsverkeer.
alles is daarop afgestemd. Simpele bolt ons zoals bij de oudere 1.4s zullen dus veel minder uithalen in verhouding

een andere luchtfilter of uitlaat steken voor gebrul kan je doen, maar dat is het dan ook :)

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2011, 10:41
door tyroke
Fluffy schreef:
wimke1971 schreef:Van ne 1400 naft blijf je best af om te gaan motortunen.

het verschil is zo klein dat ge t na 5 minuten rijden al niet meer voelt...

een 2.2 diesel van civic kan je wel laten chippen en dan voel je wel wat verschil...


X 2

Zeker die nieuwere motoren.
Chippen gaat niet veel opbrengen, naargelang je moet uitgeven.

K&N kelk, welke dan? :denk:
Ze maken voor deze motoren niets, zelfs injen en fujita niet.
Wat dan dus duidelijk niets opleverd.

Cat vervanger, is meer dan een buizeke steken he, Lambdasonde...
Twinloop is weer zoiets wat ze de mensen hebben wijsgemaakt dat het zoveel beter is, maar resultaten?
Theorie ja, maar praktijk. :nee:

Had dan gewoon een 1800 gekocht of een Type R
Zint eer ge begint noemen ze dat ;)
En dat begint al bij de aankoop van de wagen.

ja dat had ik mischien beter gedaan tis nu ook nie dat ik er spijt van heb he want tis echt ne goeie wagen,maar als em afbetaalt is word hem voor madam en de kindjes en koop ik me gewoon een zwaardere kheb altijd met 150pk rond gereden en nu ineens 83pk als ik er een testrit mee deed viel het wel mee ma tis op autosnelweg he maar idd. had er maar beter over moeten nadenken mijn madam wou wat besparen met ons 2de kindje en ok belastinge enzo zal wel minder zijn maar eerlijk gezegd kwa verbruik als ik er is mee trek (aleé als ge da trekke kunt noemen) dan zuipt hem bekan evenveel ze dus tzal met den deze gewoon opt gemakske zijn maar toch bedankt vo de comentaar iedereen hier.grtjs

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2011, 11:05
door tyroke
Dj3scoupe schreef::iagree: vooral de nieuw modellen. daar doelt men bij een 1.4 op zuinigheid en stadsverkeer.
alles is daarop afgestemd. Simpele bolt ons zoals bij de oudere 1.4s zullen dus veel minder uithalen in verhouding

een andere luchtfilter of uitlaat steken voor gebrul kan je doen, maar dat is het dan ook :)

ja daarom wou mijn madam de 1.4sport voor wa te besparen en qua belasting verzekering enzo maar als ik pogingen onderneem voor wat sportief te rijden dan zuipt em toch ook goe door ze maarja da zal zijn zeker omdat da ze gemaakt zijn om zuinig te rijden maar dan vraag ik mij af waarom het een sport is merk er niet veel van mijn maat heeft ne 1.2i ibiza nieuw model en aan groen ligt steekt die mij voorbij alee da is wel wa balen ze voor de rest ist echt ne bangelijke auto interieur 2kleur leder en sportpack enzo dus kga hem zo laten en binnen paar jaar koop ik er eene met meer pk's.bedankt voor feedback grtjs

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2011, 14:38
door falz
tyroke schreef:
Fluffy schreef:
wimke1971 schreef:Van ne 1400 naft blijf je best af om te gaan motortunen.

het verschil is zo klein dat ge t na 5 minuten rijden al niet meer voelt...

een 2.2 diesel van civic kan je wel laten chippen en dan voel je wel wat verschil...


X 2

Zeker die nieuwere motoren.
Chippen gaat niet veel opbrengen, naargelang je moet uitgeven.

K&N kelk, welke dan? :denk:
Ze maken voor deze motoren niets, zelfs injen en fujita niet.
Wat dan dus duidelijk niets opleverd.

Cat vervanger, is meer dan een buizeke steken he, Lambdasonde...
Twinloop is weer zoiets wat ze de mensen hebben wijsgemaakt dat het zoveel beter is, maar resultaten?
Theorie ja, maar praktijk. :nee:

Had dan gewoon een 1800 gekocht of een Type R
Zint eer ge begint noemen ze dat ;)
En dat begint al bij de aankoop van de wagen.

ja dat had ik mischien beter gedaan tis nu ook nie dat ik er spijt van heb he want tis echt ne goeie wagen,maar als em afbetaalt is word hem voor madam en de kindjes en koop ik me gewoon een zwaardere kheb altijd met 150pk rond gereden en nu ineens 83pk als ik er een testrit mee deed viel het wel mee ma tis op autosnelweg he maar idd. had er maar beter over moeten nadenken mijn madam wou wat besparen met ons 2de kindje en ok belastinge enzo zal wel minder zijn maar eerlijk gezegd kwa verbruik als ik er is mee trek (aleé als ge da trekke kunt noemen) dan zuipt hem bekan evenveel ze dus tzal met den deze gewoon opt gemakske zijn maar toch bedankt vo de comentaar iedereen hier.grtjs


83pk ? zo ne 1.4 heeft toch 100pk ?
en het verschil tussen ne standaard 1.4 en ne sport 1.4 is gewoon de opties, ni da t sportiever rijd ofzo, maar standaard lichtmetalen velgen, voorste mistlichten, parkeersensoren, elek inklapbare spiegels, automatische airco, enz enz, is ne vele completere auto die sport tov die standaard

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2011, 14:47
door blue_civic_driver
falz schreef:
tyroke schreef:
Fluffy schreef:
wimke1971 schreef:Van ne 1400 naft blijf je best af om te gaan motortunen.

het verschil is zo klein dat ge t na 5 minuten rijden al niet meer voelt...

een 2.2 diesel van civic kan je wel laten chippen en dan voel je wel wat verschil...


X 2

Zeker die nieuwere motoren.
Chippen gaat niet veel opbrengen, naargelang je moet uitgeven.

K&N kelk, welke dan? :denk:
Ze maken voor deze motoren niets, zelfs injen en fujita niet.
Wat dan dus duidelijk niets opleverd.

Cat vervanger, is meer dan een buizeke steken he, Lambdasonde...
Twinloop is weer zoiets wat ze de mensen hebben wijsgemaakt dat het zoveel beter is, maar resultaten?
Theorie ja, maar praktijk. :nee:

Had dan gewoon een 1800 gekocht of een Type R
Zint eer ge begint noemen ze dat ;)
En dat begint al bij de aankoop van de wagen.

ja dat had ik mischien beter gedaan tis nu ook nie dat ik er spijt van heb he want tis echt ne goeie wagen,maar als em afbetaalt is word hem voor madam en de kindjes en koop ik me gewoon een zwaardere kheb altijd met 150pk rond gereden en nu ineens 83pk als ik er een testrit mee deed viel het wel mee ma tis op autosnelweg he maar idd. had er maar beter over moeten nadenken mijn madam wou wat besparen met ons 2de kindje en ok belastinge enzo zal wel minder zijn maar eerlijk gezegd kwa verbruik als ik er is mee trek (aleé als ge da trekke kunt noemen) dan zuipt hem bekan evenveel ze dus tzal met den deze gewoon opt gemakske zijn maar toch bedankt vo de comentaar iedereen hier.grtjs


83pk ? zo ne 1.4 heeft toch 100pk ?
en het verschil tussen ne standaard 1.4 en ne sport 1.4 is gewoon de opties, ni da t sportiever rijd ofzo, maar standaard lichtmetalen velgen, voorste mistlichten, parkeersensoren, elek inklapbare spiegels, automatische airco, enz enz, is ne vele completere auto die sport tov die standaard


die van 83pk worde niet meer gemaakt, daar hebbe ze nu nieuwe motor in gestoken: een 1400 vtec met 100 pk ;)
mijne is ook nog de 83pk versie.
kvind ze wel goed rijden, men vorige wagen was ne ford van 11j ongeveer en diesel.. dus ik ben er wel op vooruit gegaan :lol:
het enige nadeel zijn idd de pktjes.. en bij mij de ondertussen al honderden foutmeldingen waar ze nog steeds de oorzaak niet van kennen :cry:

Re: vraag over verandering aan auto als je in garantie bent

BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2011, 14:55
door falz
blue_civic_driver schreef:
falz schreef:
tyroke schreef:
Fluffy schreef:
wimke1971 schreef:Van ne 1400 naft blijf je best af om te gaan motortunen.

het verschil is zo klein dat ge t na 5 minuten rijden al niet meer voelt...

een 2.2 diesel van civic kan je wel laten chippen en dan voel je wel wat verschil...


X 2

Zeker die nieuwere motoren.
Chippen gaat niet veel opbrengen, naargelang je moet uitgeven.

K&N kelk, welke dan? :denk:
Ze maken voor deze motoren niets, zelfs injen en fujita niet.
Wat dan dus duidelijk niets opleverd.

Cat vervanger, is meer dan een buizeke steken he, Lambdasonde...
Twinloop is weer zoiets wat ze de mensen hebben wijsgemaakt dat het zoveel beter is, maar resultaten?
Theorie ja, maar praktijk. :nee:

Had dan gewoon een 1800 gekocht of een Type R
Zint eer ge begint noemen ze dat ;)
En dat begint al bij de aankoop van de wagen.

ja dat had ik mischien beter gedaan tis nu ook nie dat ik er spijt van heb he want tis echt ne goeie wagen,maar als em afbetaalt is word hem voor madam en de kindjes en koop ik me gewoon een zwaardere kheb altijd met 150pk rond gereden en nu ineens 83pk als ik er een testrit mee deed viel het wel mee ma tis op autosnelweg he maar idd. had er maar beter over moeten nadenken mijn madam wou wat besparen met ons 2de kindje en ok belastinge enzo zal wel minder zijn maar eerlijk gezegd kwa verbruik als ik er is mee trek (aleé als ge da trekke kunt noemen) dan zuipt hem bekan evenveel ze dus tzal met den deze gewoon opt gemakske zijn maar toch bedankt vo de comentaar iedereen hier.grtjs


83pk ? zo ne 1.4 heeft toch 100pk ?
en het verschil tussen ne standaard 1.4 en ne sport 1.4 is gewoon de opties, ni da t sportiever rijd ofzo, maar standaard lichtmetalen velgen, voorste mistlichten, parkeersensoren, elek inklapbare spiegels, automatische airco, enz enz, is ne vele completere auto die sport tov die standaard


die van 83pk worde niet meer gemaakt, daar hebbe ze nu nieuwe motor in gestoken: een 1400 vtec met 100 pk ;)
mijne is ook nog de 83pk versie.
kvind ze wel goed rijden, men vorige wagen was ne ford van 11j ongeveer en diesel.. dus ik ben er wel op vooruit gegaan :lol:
het enige nadeel zijn idd de pktjes.. en bij mij de ondertussen al honderden foutmeldingen waar ze nog steeds de oorzaak niet van kennen :cry:



ahh da wist ik nie, en das ni zoals ze da vroeger gedaan hebben ? gewoon een andere inlaatpakking voor van de 75pk naar de 90pk versie te gaan ? want anders kunde da mss doen é moest da ook weer zo gedaan zijn :p