tyroke schreef:hey,iedereen misch. een stomme vraag maar heb mijn civic 1400i sport (fk1 2008) gekocht zit 3jaar garantie bij enzo... nu wil ik een chip en twinloop laten steken maar kan dat da het niet mag dat ik dan mijn garantie verlies omdat het ergens anders is gedaan dan bij de garage waar ik hem heb gekocht. grtjs
honda-integra schreef:tyroke schreef:hey,iedereen misch. een stomme vraag maar heb mijn civic 1400i sport (fk1 2008) gekocht zit 3jaar garantie bij enzo... nu wil ik een chip en twinloop laten steken maar kan dat da het niet mag dat ik dan mijn garantie verlies omdat het ergens anders is gedaan dan bij de garage waar ik hem heb gekocht. grtjs
ik spreek uit ervaring: doe dit NIET!
Ik had ook een auto waar garantie op was. Ik had er een skytune, K&N kelk, catvervanger aan vervangen. Bij het eerst volgende motorisch probleem kreeg ik telefoon van mijn garagist. Hij zei mij dat de schade door de veranderingen kwam. Achteraf bleek dat ik mijn contract toch beter had moeten lezen. Er stonden veel voorwaarden in, waaronder deze:
- de wagen wordt niet veranderd, noch motorisch, noch optisch, dit teneinde garantieproblemen te voorkomen, tot de garantieperiode verlopen is. Indien niet wordt voldaan aan deze voorwaarde, valt de garantie weg, zonder uitdrukkelijke mededeling.
- de wagen wordt stipt op onderhoud gebracht, dit wil zeggen vóór de km-stand voor onderhoud is bereikt.
Let er dus zeker mee op!
falz schreef:als ge de originele stukken bijhoud, en er iets is, en ge naar de garage moet en dan rap alles terug vervangt is er toch geen enkel probleem ?
blue_civic_driver schreef:hangt er ook een beetje vanaf in welke garage je gaat, toen ik de air-ride steke had had ik ook garage's waar ik geen garantie meer kreeg en in andere dan weer wel
wimke1971 schreef:Van ne 1400 naft blijf je best af om te gaan motortunen.
het verschil is zo klein dat ge t na 5 minuten rijden al niet meer voelt...
een 2.2 diesel van civic kan je wel laten chippen en dan voel je wel wat verschil...
Fluffy schreef:wimke1971 schreef:Van ne 1400 naft blijf je best af om te gaan motortunen.
het verschil is zo klein dat ge t na 5 minuten rijden al niet meer voelt...
een 2.2 diesel van civic kan je wel laten chippen en dan voel je wel wat verschil...
X 2
Zeker die nieuwere motoren.
Chippen gaat niet veel opbrengen, naargelang je moet uitgeven.
K&N kelk, welke dan?
Ze maken voor deze motoren niets, zelfs injen en fujita niet.
Wat dan dus duidelijk niets opleverd.
Cat vervanger, is meer dan een buizeke steken he, Lambdasonde...
Twinloop is weer zoiets wat ze de mensen hebben wijsgemaakt dat het zoveel beter is, maar resultaten?
Theorie ja, maar praktijk.
Had dan gewoon een 1800 gekocht of een Type R
Zint eer ge begint noemen ze dat
En dat begint al bij de aankoop van de wagen.
Dj3scoupe schreef::iagree: vooral de nieuw modellen. daar doelt men bij een 1.4 op zuinigheid en stadsverkeer.
alles is daarop afgestemd. Simpele bolt ons zoals bij de oudere 1.4s zullen dus veel minder uithalen in verhouding
een andere luchtfilter of uitlaat steken voor gebrul kan je doen, maar dat is het dan ook
tyroke schreef:Fluffy schreef:wimke1971 schreef:Van ne 1400 naft blijf je best af om te gaan motortunen.
het verschil is zo klein dat ge t na 5 minuten rijden al niet meer voelt...
een 2.2 diesel van civic kan je wel laten chippen en dan voel je wel wat verschil...
X 2
Zeker die nieuwere motoren.
Chippen gaat niet veel opbrengen, naargelang je moet uitgeven.
K&N kelk, welke dan?
Ze maken voor deze motoren niets, zelfs injen en fujita niet.
Wat dan dus duidelijk niets opleverd.
Cat vervanger, is meer dan een buizeke steken he, Lambdasonde...
Twinloop is weer zoiets wat ze de mensen hebben wijsgemaakt dat het zoveel beter is, maar resultaten?
Theorie ja, maar praktijk.
Had dan gewoon een 1800 gekocht of een Type R
Zint eer ge begint noemen ze dat
En dat begint al bij de aankoop van de wagen.
ja dat had ik mischien beter gedaan tis nu ook nie dat ik er spijt van heb he want tis echt ne goeie wagen,maar als em afbetaalt is word hem voor madam en de kindjes en koop ik me gewoon een zwaardere kheb altijd met 150pk rond gereden en nu ineens 83pk als ik er een testrit mee deed viel het wel mee ma tis op autosnelweg he maar idd. had er maar beter over moeten nadenken mijn madam wou wat besparen met ons 2de kindje en ok belastinge enzo zal wel minder zijn maar eerlijk gezegd kwa verbruik als ik er is mee trek (aleé als ge da trekke kunt noemen) dan zuipt hem bekan evenveel ze dus tzal met den deze gewoon opt gemakske zijn maar toch bedankt vo de comentaar iedereen hier.grtjs
falz schreef:tyroke schreef:Fluffy schreef:wimke1971 schreef:Van ne 1400 naft blijf je best af om te gaan motortunen.
het verschil is zo klein dat ge t na 5 minuten rijden al niet meer voelt...
een 2.2 diesel van civic kan je wel laten chippen en dan voel je wel wat verschil...
X 2
Zeker die nieuwere motoren.
Chippen gaat niet veel opbrengen, naargelang je moet uitgeven.
K&N kelk, welke dan?
Ze maken voor deze motoren niets, zelfs injen en fujita niet.
Wat dan dus duidelijk niets opleverd.
Cat vervanger, is meer dan een buizeke steken he, Lambdasonde...
Twinloop is weer zoiets wat ze de mensen hebben wijsgemaakt dat het zoveel beter is, maar resultaten?
Theorie ja, maar praktijk.
Had dan gewoon een 1800 gekocht of een Type R
Zint eer ge begint noemen ze dat
En dat begint al bij de aankoop van de wagen.
ja dat had ik mischien beter gedaan tis nu ook nie dat ik er spijt van heb he want tis echt ne goeie wagen,maar als em afbetaalt is word hem voor madam en de kindjes en koop ik me gewoon een zwaardere kheb altijd met 150pk rond gereden en nu ineens 83pk als ik er een testrit mee deed viel het wel mee ma tis op autosnelweg he maar idd. had er maar beter over moeten nadenken mijn madam wou wat besparen met ons 2de kindje en ok belastinge enzo zal wel minder zijn maar eerlijk gezegd kwa verbruik als ik er is mee trek (aleé als ge da trekke kunt noemen) dan zuipt hem bekan evenveel ze dus tzal met den deze gewoon opt gemakske zijn maar toch bedankt vo de comentaar iedereen hier.grtjs
83pk ? zo ne 1.4 heeft toch 100pk ?
en het verschil tussen ne standaard 1.4 en ne sport 1.4 is gewoon de opties, ni da t sportiever rijd ofzo, maar standaard lichtmetalen velgen, voorste mistlichten, parkeersensoren, elek inklapbare spiegels, automatische airco, enz enz, is ne vele completere auto die sport tov die standaard
blue_civic_driver schreef:falz schreef:tyroke schreef:Fluffy schreef:wimke1971 schreef:Van ne 1400 naft blijf je best af om te gaan motortunen.
het verschil is zo klein dat ge t na 5 minuten rijden al niet meer voelt...
een 2.2 diesel van civic kan je wel laten chippen en dan voel je wel wat verschil...
X 2
Zeker die nieuwere motoren.
Chippen gaat niet veel opbrengen, naargelang je moet uitgeven.
K&N kelk, welke dan?
Ze maken voor deze motoren niets, zelfs injen en fujita niet.
Wat dan dus duidelijk niets opleverd.
Cat vervanger, is meer dan een buizeke steken he, Lambdasonde...
Twinloop is weer zoiets wat ze de mensen hebben wijsgemaakt dat het zoveel beter is, maar resultaten?
Theorie ja, maar praktijk.
Had dan gewoon een 1800 gekocht of een Type R
Zint eer ge begint noemen ze dat
En dat begint al bij de aankoop van de wagen.
ja dat had ik mischien beter gedaan tis nu ook nie dat ik er spijt van heb he want tis echt ne goeie wagen,maar als em afbetaalt is word hem voor madam en de kindjes en koop ik me gewoon een zwaardere kheb altijd met 150pk rond gereden en nu ineens 83pk als ik er een testrit mee deed viel het wel mee ma tis op autosnelweg he maar idd. had er maar beter over moeten nadenken mijn madam wou wat besparen met ons 2de kindje en ok belastinge enzo zal wel minder zijn maar eerlijk gezegd kwa verbruik als ik er is mee trek (aleé als ge da trekke kunt noemen) dan zuipt hem bekan evenveel ze dus tzal met den deze gewoon opt gemakske zijn maar toch bedankt vo de comentaar iedereen hier.grtjs
83pk ? zo ne 1.4 heeft toch 100pk ?
en het verschil tussen ne standaard 1.4 en ne sport 1.4 is gewoon de opties, ni da t sportiever rijd ofzo, maar standaard lichtmetalen velgen, voorste mistlichten, parkeersensoren, elek inklapbare spiegels, automatische airco, enz enz, is ne vele completere auto die sport tov die standaard
die van 83pk worde niet meer gemaakt, daar hebbe ze nu nieuwe motor in gestoken: een 1400 vtec met 100 pk
mijne is ook nog de 83pk versie.
kvind ze wel goed rijden, men vorige wagen was ne ford van 11j ongeveer en diesel.. dus ik ben er wel op vooruit gegaan
het enige nadeel zijn idd de pktjes.. en bij mij de ondertussen al honderden foutmeldingen waar ze nog steeds de oorzaak niet van kennen
Keer terug naar Algemeen technische informatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten