benzine of diesel

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

benzine of diesel

Berichtdoor wissen » za 29 jan 2011, 13:32

na een eindeloze discussie op het werk wil ik dit hier even vragen.
wat is nu beter diesel of benzine. en waarom
ik ben de enige persoon op het werk die met benzine rijd omdat ik dit prettiger rijden vind.
nu mijn collega's zweren plechtig dat diesel veel leuker rijd???? :denk: :denk:
wissen
Dax rookie
 
Berichten: 18
Geregistreerd: di 18 jan 2011, 19:33
my honda: civic
Advertenties:



  • Re: benzine of diesel

    Berichtdoor Nasty » za 29 jan 2011, 14:03

    ik rij al jaren benzine, de vriendin rijdt diesel. Persoonlijk vind k diesel plezant rijden. Geen lawaai van een nerveuse hoogtoerige motor, en ook inhalen kan zonder lawaai. Aan de pomp is ook een stuk interessanter als je veel afstanden rijdt.

    Aan de andere kant zijn Honda's benzine motoren een stuk betrouwbaarder dan de diesels. Zelfs bij Toyota en de VAG groep hebben alle dieselmotoren hun kuren, en dat zal bij Honda niet anders zijn ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: benzine of diesel

    Berichtdoor Sennini » za 29 jan 2011, 14:07

    Nasty schreef:ik rij al jaren benzine, de vriendin rijdt diesel. Persoonlijk vind k diesel plezant rijden. Geen lawaai van een nerveuse hoogtoerige motor, en ook inhalen kan zonder lawaai. Aan de pomp is ook een stuk interessanter als je veel afstanden rijdt.

    Aan de andere kant zijn Honda's benzine motoren een stuk betrouwbaarder dan de diesels. Zelfs bij Toyota en de VAG groep hebben alle dieselmotoren hun kuren, en dat zal bij Honda niet anders zijn ;)


    de N22 diesel van honda heeft naar mijn weten geen kuren, rij zelf met een accord diesel en die heeft tot nu toe geen kuren gehad. Ook een vriend van me heeft al zijn 2e leasebak civic diesel zonder ook maar enig probleem...
    Ik denk dat je niet kunt zeggen dat een benzine betrouwbaarder is dan een diesel. En welke te nemen? gewoon zelf met beide rijden en dan een keuze maken.... Uiteraard financien ook mee laten wegen in een keuze.
    Ik denk dat je voor beide voor en nadelen kunt bedenken...
    Avatar gebruiker
    Sennini
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:33
    Woonplaats: Belgisch Limburg
    my honda: 09 CRV+91 EE8+02 GD1
    Advertenties:

    Re: benzine of diesel

    Berichtdoor Jebus » za 29 jan 2011, 14:08

    diesel rijd zeker niet leuker :P vind ik persoonlijk toch
    enige grote voordeel die je hebt bij diesel is het koppel en het verbruik natuurlijk
    maar diesel is dan ook duurder in aankoop, onderhoud en er kan meer aan kapot gaan

    ik rijd veel liever met benzine aangezien je veel hoger in toeren kan gaan en het vermogen valt ook niet weg in hogere toeren zoals bij een diesel
    het geluid is ook veel leuker en het stinkt zo niet als diesel :lol:
    daarom ik mij ook terug een benzine gekocht heb, het hoger verbruik neem ik er met plezier bij
    grtz
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: benzine of diesel

    Berichtdoor jablo » za 29 jan 2011, 14:14

    Benzine en op lpg leggen :goed:
    Avatar gebruiker
    jablo
    B20 Poster
     
    Berichten: 538
    Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
    my honda: civic,prelude
    Advertenties:

    Re: benzine of diesel

    Berichtdoor knightgangsta » za 29 jan 2011, 14:35

    da vind ik een geweldige vraag aangezien ik daar heel veel over discusier :d
    kep der ook lang zitten over denken en khep het antwoord voor u jongeman ! :p
    als je iemand bent die minstens 20 000 km doet op een jaar en het is veel autosnelweg raad ik u diesel aan
    doe je dat niet en rijd je graag sportief zoals optrekken en veel stadritjes dan raad ik u bezine aan
    Avatar gebruiker
    knightgangsta
    B18 Poster
     
    Berichten: 400
    Geregistreerd: zo 28 nov 2010, 01:39
    Woonplaats: zele
    my honda: Del Sol VTI
    Advertenties:

    Re: benzine of diesel

    Berichtdoor Dj3scoupe » za 29 jan 2011, 14:50

    ma de TS vraagt over het 'leuker rijden' van het een oft ander, da is persoonlijk vindk en dus een eindeloze discussie....
    De ene vind nen diesel fijn omdat die veel koppel heeft en waarvan ge voelt dat die 'duwt' de andere meer nen benzine fan...
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: benzine of diesel

    Berichtdoor knightgangsta » za 29 jan 2011, 14:54

    Dj3scoupe schreef:ma de TS vraagt over het 'leuker rijden' van het een oft ander, da is persoonlijk vindk en dus een eindeloze discussie....
    De ene vind nen diesel fijn omdat die veel koppel heeft en waarvan ge voelt dat die 'duwt' de andere meer nen benzine fan...

    wel mijn uitleg zegt da het aan de persoon zelf ligt
    de eene trekt graag op de eene rijd liever rustig
    Avatar gebruiker
    knightgangsta
    B18 Poster
     
    Berichten: 400
    Geregistreerd: zo 28 nov 2010, 01:39
    Woonplaats: zele
    my honda: Del Sol VTI
    Advertenties:

    Re: benzine of diesel

    Berichtdoor Vteclover » zo 30 jan 2011, 10:59

    persoonlijk vind ik benzine leuker rijden.
    toen in de integra wegdeed omdat ik papa werd en 5 deurs wou ging ik voor mijn 1 e gedacht voor een civic 5d fk diesel kijken omdat iedereen zei dat die lekker reed.
    Voorwaarde voor verkoop v d itr was meer luxe en comfort natuurlijk.
    Daar kwam de diesel al niet voor in aanmerking toen de eigenaar hem nog maar startte,ofwel was juist die civic niet onderhouden maar ik vond de civic stationair zo een lawaai maken(ook binnenin de auto) dat meer comfort voor mij al uitgesloten was !!!
    Toen ik ging rijden was de diesel wel stil maar idd diesel gaat in begin goed en daarna niks meer.

    Toen ik daarna naar de 1.8 i-vtec ging kijken was ik van bij de start al verkocht :-) en geef mij maar het rustig opbouwen van de power :-)
    Ook was ik aangenaam verrast dat in het gewone verkeer de civic even lekker reed dan de itr door de 6 -bak
    ok itr is nu éénmaal een pak sneller als het verkeer het toelaat in de laatste toeren en daar ligt net het schoentje den dag van vandaag al het slakkenverkeer ppfff

    let er eens op dat het verschil in benzine ron 95 en diesel niet zo héél groot meer is!!!!!!!!!! en dat diesel met hun nieuw systeem in 2013 wel eens slechter uit de boot zou kunnen komen.
    ze hebben geld nodig en wat rijd er hier in belgie nu het meeste rond ???? idd diesel :-)
    check my words in 2013 hehe
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: benzine of diesel

    Berichtdoor Gazza » zo 30 jan 2011, 12:04

    Na met LPG rond gereden te hebben in de Prelude ben ik ook over gegaan naar diesel.
    Omwille dat ik een groter auto nodig had voor ons 3tjes en meer comfort natuurlijk.
    En omdat ik min. 25.000 km/jaar afbol.
    Ik was ook 1st gaan kijken voor een nieuwe Accord en om er onmiddelijk terug LPG in te leggen maar dan verviel wel mijn garantie blijkbaar.
    En wat betreft de kwaliteit van de Honda diesel...geloof me die is dik in orde,186.000 na 5 jaar zonder 1 probleem en nog altijd even stil draaien dat men er op de autokeuring zelfs dacht dat 't een benzine was bij de co meting... :doh:
    En voor die enkele euro's meer dat een 2.2 diesel kost aan tax dan bijv. een 1.9 diesel van een ander merk zou ik nooit van m'n leven overstappen op een ander merk :nono: :zot:
    Wat 't volgende gaat worden weet ik nog nie...maar zeker Honda :D
    Gazza
    D17 Poster
     
    Berichten: 243
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 12:15
    my honda: Accord
    Advertenties:

    Re: benzine of diesel

    Berichtdoor Jorre » zo 30 jan 2011, 17:42

    Had voor men eerste jap een Ford puma 1.4 zetec (benzine) en was de rijstijl zo gewoon maar leg bijna 30.000km per jaar af en heb zitten rekenen en heb toen bijna 4000 euro aan benzine betaald verlede jaar (auw :D)
    Dus was ik gaan kijken voor een civic 1.7 cdti en als je benzine gewent ben is het maar raar rijden in een diesel omdat je zo gewent bent om hem eens in toeren te jagen en na 4000 toeren komt er niks meer bij een diesel dus heb mezelf maar toch opnieuw een benzine aangeschaft en heb er nog geen spijt van...
    Het verschil in prijs is idd niet zo groot meer en ik rij liever met een benzine waarvoor ik iets meer betaal dan een diesel te kopen en een minder goed gevoel daarbij te hebben....
    *Supatune Garage*
    Avatar gebruiker
    Jorre
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1137
    Geregistreerd: ma 17 jan 2011, 21:48
    my honda: Civic EJ2 + EG4
    Advertenties:

    Re: benzine of diesel

    Berichtdoor wimke1971 » zo 30 jan 2011, 17:51

    Meer dan 15000 km = diesel in ons landje...

    niet voor niets rijdt hier +75 procent met een diesel he... zal dus wel z'n reden hebben.

    lpg = ca 0.5 procent = zal wel z'n reden hebben...
    wimke1971
    D15 Poster
     
    Berichten: 107
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 15:51
    my honda: Crv
    Advertenties:

    Re: benzine of diesel

    Berichtdoor knightgangsta » zo 30 jan 2011, 18:41

    Jorre schreef:Had voor men eerste jap een Ford puma 1.4 zetec (benzine) en was de rijstijl zo gewoon maar leg bijna 30.000km per jaar af en heb zitten rekenen en heb toen bijna 4000 euro aan benzine betaald verlede jaar (auw :D)
    Dus was ik gaan kijken voor een civic 1.7 cdti en als je benzine gewent ben is het maar raar rijden in een diesel omdat je zo gewent bent om hem eens in toeren te jagen en na 4000 toeren komt er niks meer bij een diesel dus heb mezelf maar toch opnieuw een benzine aangeschaft en heb er nog geen spijt van...
    Het verschil in prijs is idd niet zo groot meer en ik rij liever met een benzine waarvoor ik iets meer betaal dan een diesel te kopen en een minder goed gevoel daarbij te hebben....

    gij zegt wat ik denk ! :d
    ik wou een diesel aanschaffen omdat benzine wat te duur werd ma khep het toch niet gedaan kep zelf een zwaardere benzine genomen als het maar voorruit gaat !
    ik betaal wa meer ma khep er meer plezier aan
    Avatar gebruiker
    knightgangsta
    B18 Poster
     
    Berichten: 400
    Geregistreerd: zo 28 nov 2010, 01:39
    Woonplaats: zele
    my honda: Del Sol VTI
    Advertenties:

    Re: benzine of diesel

    Berichtdoor Nasty » zo 30 jan 2011, 18:52

    wimke1971 schreef:Meer dan 15000 km = diesel in ons landje...

    niet voor niets rijdt hier +75 procent met een diesel he... zal dus wel z'n reden hebben.

    lpg = ca 0.5 procent = zal wel z'n reden hebben...


    Waar haalt gij die cijfers? Lpg ligt volgens mij wel stukken hoger! Enkele jaren geleden kreeg je trouwens nog een premie van de overheid als je lpg stak. Dus 0,5% is veel te laag volgens mij
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: benzine of diesel

    Berichtdoor wimke1971 » zo 30 jan 2011, 20:16

    http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... lgie.dhtml

    38000 lpg rijders op 5 miljoen auto's...

    je hebt gelijk, ik heb overdreven, het is 0.75 procent...
    wimke1971
    D15 Poster
     
    Berichten: 107
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 15:51
    my honda: Crv
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten