Pagina 1 van 1

EBC 3GD Sport

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 19:52
door berno
Hey,

Ik lees er van alles over , maar word er zeker niet wijzer van :roll:

zijn deze rem schijven nu toegelaten op de auto controle

de een zegt van niet , da andere zegt ja, zolang ze niet geperforeerd zijn

ze zijn NIET geperforeerd !

http://i224.photobucket.com/albums/dd31 ... DSport.jpg

Afbeelding

Re: EBC 3GD Sport

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 20:13
door Jdm_Whore
als ze NIET geperforeerd zijn dan zijn ze WEL toegelaten :!:

Re: EBC 3GD Sport

BerichtGeplaatst: wo 13 okt 2010, 20:15
door matsuchi-san
x2

Re: EBC 3GD Sport

BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010, 12:48
door berno
matsuchi-san schreef:x2



gaan ze dan niet een atest vragen ???
Omdat deze niet orgineel zijn ??

groetjes

Re: EBC 3GD Sport

BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010, 13:25
door MHG
Vraag maar eens aan Fluffy, die heeft dacht ik dezelfde op zijn accord gemonteerd. Hij is 4 keer terug naar de keuring kunnen gaan met de remmen.

Re: EBC 3GD Sport

BerichtGeplaatst: do 14 okt 2010, 23:19
door berno
MHG schreef:Vraag maar eens aan Fluffy, die heeft dacht ik dezelfde op zijn accord gemonteerd. Hij is 4 keer terug naar de keuring kunnen gaan met de remmen.




bedankt , heb hem bericht verstuurd ;)

Re: EBC 3GD Sport

BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2010, 19:08
door Fluffy
Wel ik heb dus ook EBC Turbo Groove schijven op mijn CL9 staan.

Ik heb mijn accord gekocht bij een garage/invoerder.
Deze wagen was van 2007 en 35000km
Gekeurd voor verkoop overeengekomen.

1ste maal keuring GOCA Brussel:
Gekeurd voor verkoop, groene kaart met beperkte geldigheid van 3maand.
Dit komt omdat er een schroefkit opstond van een niet GOCA gekeurd merk.

Het was toen onmogelijk deze wagen op mijn nr platen te zetten voor die schroefkit gekeurd was.
Desondanks had ik wel alle papieren en dus een groene kaart.
Ik mankeerde enkel een kleine stempel ter grote van een 5cent stuk.
Eer dit uitkwam, was ik dus naar verzekering, invoerder,... alsook GOCA Alken geweest.
Niemand kon me zeggen wat nu juist het probleem was met de papieren, en waar de oplossing zat. Herkeuren was dus de boodschap. (Wat dus al het 2de bezoek was naar de keuring)

Ik heb dus daarna een nieuwe KW V1 inox kit erop gezet.
Toen ik er ineens toch aan bezig was, heb ik ook maar de remmen vernieuwd voor en achter.
Vooraan dan wel die EBC brake schijven.
Wel orginele remblokken.

3de maal keuring GOCA Brussel:
Schroefkit goedgekeurd, wel afgekeurd voor de remschijven
Dit omdat ze volgens hun geperforeerd zijn.
Meermaals heb ik hen duidelijk gemaakt dat een perforatie erdoor is en dat deze schijven gegroefd en geponsd zijn.
Bij een discutie of meeningsverschil doen ze het volgende: Ze bellen de constructeur Honda, en vragen dus of er standaard GEPERFOREERDE remschijven opzitten op een CL9.
Neen dus.
Dan is de 2de kans; voorleggen van attesten van de schijven.
Wel met euro of GOCA goedkeuring. Geen TUV.

Aangezien ikzelf werk in een tuningzaak, heb ik de contacten zo bij de hand.
Echter kon niemand me hiervoor een geldig attest voor bezorgen.

Ik had geluk dat de oude schijven niet waren weggegooid.
Ik heb dus versleten en roestige schijven er trg opgezet, en dan is ie voor de 4de keer gekeurd geweest in hetzelfde GOCA station te Brussel.
Alles was eindelijk OK, en da wagen kon worden ingeschreven.
Echter heb ik toen ineens ook nog een opmerking gekregen over mijn zijlijsten.
Desondanks zijn deze gewoon orgineel.

Ik moet dus in 2012 trg gaan, en dus trg de oude schijven monteren...
Laat je verder niets wijsmaken.
Dit zijn echte en eerlijke ervaringen.

Helaas mag een wagen van net geen 200pk geen betere remmen steken.
Leuk weetje: EBC staat voor European Brake Company.
We zijn zo euro dat een euro product hier gemaakt , niet hier mag gebruikt worden in een land van een speldenkop groot.

Re: EBC 3GD Sport

BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2010, 23:57
door berno
In plaats van de EBC 3GD Sport , heb ik de Ultimax BlackDash USR ontvangen van jap power nl.

Afbeelding

daar staat een stempel in de schijf KBA 61188

heb ook al verschillende mails naar UK, NEDERLAND,DUITSLAND om een goed keurings atest te krijgen voor de belgische keuring

na vele mails gaat Duitsland nu een document opsturen.

ik hoop dat het een atest is waar ik mee door de keuring geraak naar het schijnt is het een ABE atest

ik laat nog iets weten wat voor iets het is

naar goca heb ik ook al een email verzonden inverband met deze atesten

we zullen wel zien .

groetjes berno

Re: EBC 3GD Sport

BerichtGeplaatst: zo 24 okt 2010, 22:17
door HondaNickx
Als ze alleen gegroefd zijn hebt ge geen attest nodig.Ik heb nog nooit een opmerking gehad over men brembo max gegroefde schijven.
Nu met die ebc schijven lijkt het wel zo alsof ze geperforeerd zijn.Dit zijn gewoon 'dimpels' of klein half gaatjes .Als ze iet vermoeden en ge kunt geen E stempelke laten zien zijde der aan voor de moeite ,TUV en al die ander keuringen gelden hier toch niet...Dus zorg dat ze alleen groeven hebben of vol schijven die soms nog beter zijn als gegroefde. ;)