Honda accord 2.2Dtec 2008 dpf delite, raad gevraagd

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Honda accord 2.2Dtec 2008 dpf delite, raad gevraagd

Berichtdoor nbone22 » do 01 jan 2015, 13:22

Hallo

Ik ben Nick 23jaar uit gent, sinds kort ben ik eigenaar van een honda accord 2.2 dtec met 185000km
parcutulier gekocht zonder garantie redelijk goedkoop voor zo'n auto leekt mij tot dat ik de reden ondervond;

Heb deze nu ongeveer 2 maand en al 4 keer in de garage beland wegens noodloop :(
er kwam steeds op check system en heb deze telkens laten uitlezen, dan was ik weer goed voor een week, nu blijkt dat de roetfilter verstopt is..
de garage gaf mij de keuze om voor een nieuwe te kiezen of deze permanent te verwijderen,keuze was snel gemaakt aangezien dit goedkoper is of een nieuwe
roetfilter. Dpf laten uitschrijven bij ziptuning, maar wat blijkt nu dat ze de katalysator verwijderd hebben ipv de roetfilter! De reden weet ik ookniet, dus de roetfilter is nog aanwezig.. Misschien enige verwarring omdat de katalysator en roetfilter in 1 pot zitten..

Dus nu mijn vraag is het verstandig om de roetfilter zelf te verwijderen zonder terug gemapt te worden,en aangezien de dpf van de ecu verwijderd is zou dit
normaal voor geen problemen mogen zorgen? Maar ik weet het dus niet zeker..
iemand die hiermeer over weet?

Alvast bedankt
nbone22
Dax rookie
 
Berichten: 1
Geregistreerd: zo 23 nov 2014, 11:57
my honda: accord 2.2 Dtec
Advertenties:



  • Re: Honda accord 2.2Dtec 2008 dpf delite, raad gevraagd

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 01 jan 2015, 16:07

    verstandig meschien wel ,enkel de jaarlijkse keuring zal dan in gedrang komen wegens te veel co2 uitstoot.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Honda accord 2.2Dtec 2008 dpf delite, raad gevraagd

    Berichtdoor Gunther » do 01 jan 2015, 20:02

    jonas (R-garage) schreef:verstandig meschien wel ,enkel de jaarlijkse keuring zal dan in gedrang komen wegens te veel co2 uitstoot.


    Daar ben ik niet helemaal met mee. Ik ken iemand met een 1.4 Diesel (Peugeot) waar al 4 jaar geen katalysator / roetfilter meer in zit. De honinggraat bol is er uit geklopt dus eigenlijk is dit een "open lijn" (misschien een overdreven woord).
    Nog nooit 1 probleem gehad op de keuring op vlak van CO2. Wat niet opgehoopt kan worden (te korte afstanden verstoppen de filter in normale omstandigheden) kan er ook niet plots allemaal uitgeblazen worden op de keuring (reden voor afkeur door te veel roetuitstoof).

    Als ze "slim" zijn bij de keuring werken ze in de toekomst aan een methode om te achterhalen of de roetfilter leeg gehaald is, maar op vlak van directe uitstoot kunnen ze dat niet achterhalen volgens mij.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Honda accord 2.2Dtec 2008 dpf delite, raad gevraagd

    Berichtdoor vtiprelude » vr 02 jan 2015, 01:51

    keuring zal geen probleem zijn,
    enkel de roet word gemeten,
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Honda accord 2.2Dtec 2008 dpf delite, raad gevraagd

    Berichtdoor ToyotaFreak » vr 02 jan 2015, 12:53

    Terug gaan naar ziptuning, en vragen dat ze hun werk tegoei doen. Gij hebt niet gevraagd om de cat te verwijderen, maar om de dpf te verwijderen!

    Grtzz
    ToyotaFreak
    D14 Poster
     
    Berichten: 51
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:25
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten