k20 in crx

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

k20 in crx

Berichtdoor ep3_type-r » za 12 apr 2014, 23:04

hallo,

nu mijn civic type-R al een tijdje de deur uit is begint het toch weer te kriebelen om weer iets "snels" te gaan rijden

ik zit al jarenlang met het idee om eens een crx met een k20 samen te stellen, alleen zit ik met enkele vragen over hoe en wat;

*kan de 6bak van een ep3 meeverhuizen in een crx?

*hoe zit dat met de cardanassen zijn er daar op maat gemaakte voor? ik veronderstel dat die van de ep3 zowieso niet passen?

*motorsteunen enz zijn wel kitjes voor te krijgen denk ik?

nog belangrijke dingen waarop te letten?

liefste vanal zou ik gewoon een crx met een k20 kopen maar zoals jullie wel weten is dit in belgie onvindbaar :( dus zou ik eventueel wel de uitdaging willen aangaan om het zelf te doen.

ben wel al iets of wat bekend met motorswaps maar dan eerder plug and play swaps, dus denk dat dit wel een stukje moeilijker word, maar daarom zie ik het niet minder zitten! :D

mensen met kennis/ervaring laat maar horen!
you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
ep3_type-r
D16 Poster
 
Berichten: 162
Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
my honda: ep3 type r
Advertenties:



  • Re: k20 in crx

    Berichtdoor ee8project » zo 13 apr 2014, 09:04

    Ik heb dit ook al eens opgezocht staat wel wat op het internet
    Zoals ik al had gevonden zou je
    K tuned tractionbar moeten steken voor de plaats
    2stukjes van u subframe moet uitslijpen
    Want bak komt daar heel nauw tegen
    En de k20 onder de kap te krijgen is ook ng 1 ding
    Ik had gelezen dat ze. Adapterplaten lieten maken dat het blok wat zakte
    Om die tussen de motorsteunen te zetten
    Assen kun je kopen enz...
    Voor de rest. Zal het ongeveer zelfde zijn zoals in eg ek enz
    Mvg
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: k20 in crx

    Berichtdoor ep3_type-r » zo 13 apr 2014, 10:11

    na wat zoekwerk is er idd redelijk wat over te vinden.

    ik zie dat er volledige ombouwkitjes voor bestaan, all4honda heeft die ook zie ik, kzie dat er in zo een kit een stuurdoos en een kleine draadboom meegeleverd word,
    maar ik veronderstel dat dit niet nodig is als ik bv een volledige afbraak ep3 koop?

    enige waar ik tegenop zie is de elektronica,(nooit gene krak in geweest :roll: ) of is dit nog goed te doen?

    en hoe zit dat nu met de keuring? als ik een crx oldtimer keur (eerst met de gewone 1.6) en daarna met K20 maken ze daar problemen van? of is er een andere manier
    om dat spel dan gekeurd te krijgen?
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: k20 in crx

    Berichtdoor ee8project » zo 13 apr 2014, 11:12

    Die kitjes zijn er idd
    Maar het blijft zeker niet p&p
    Electronica is wat kennis
    Je moet er wat draden bijtrekken
    Je moet zwz die harnas kopen je kunt geen voledige kabelboom van intereur van ep3 in je crx
    Leggen klinkt btw vrij omslachtig
    Ivm keuren ja enigste manier wachten tot oldtimer en dan na keuring swappen
    Ge moet tg nooit meer naar keuring enkel als ge hem verkoopt of op politie bevel
    Dus wel beetje uitkijken
    Andere manier is er ook je moet weten hoe en wordt niet openbaar gepost
    Enkel pm
    Ook de feul rail enz moet je van je k20 enz wisselen

    Maar als je een k swap pakket lvl 4 pakt. Is het wel duurder dan dat je het
    Zelf gaat samen sprokkelen maar je moet ook weten hoe en wat nodig te hebben

    En voor dat bedrag kun je u ook een b20 vtec bouwen
    Maar dat is keuze natuurlijk
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: k20 in crx

    Berichtdoor ep3_type-r » zo 13 apr 2014, 12:35

    het word zowiezo k20 vind ik persoonlijk de beste/sterkste blokjes.

    de elektronica zal dan niet gemakkelijk worden, maar kom ik er dan niet uit dan zijn er wel forums voor of doe ik het samen met iemand met kennis.

    eerst maar eens opt gemakske zoeken achteren ne propere crx 1.6, en een schade/rechtsgestuurde ep3 (om de kosten wat te drukken uiteraard) en dan eens naar all4honda mailen om een pakketje samen te stellen.

    als er nog tips zijn dan hoor ik het wel ;)

    thx
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: k20 in crx

    Berichtdoor ep3_type-r » zo 13 apr 2014, 17:23

    als er hier soms iemand interesse heeft in een ruil met een perfecte cbr125R laat maar weten, staat hier toch maar te blinken en kan die evengoed omruilen voor een crx :D

    van 2008 7700km voor meer info http://www.kapaza.be/nl/motos/honda-cbr ... 528337.htm

    mvg
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: k20 in crx of toch D16turbo?

    Berichtdoor ep3_type-r » ma 14 apr 2014, 01:19

    nu is men broer me aan het gek maken en die zegt, "koop gewoon een crx d16 en steek er een deftig turbokitje op zal ook gaan en minder aanpassingen"

    nu dat is misschien ook wel het overwegen waard, maar wat kan een d16 STOCK blok aan met een deftig turbokitje?

    en wat is beter d16 of b16? b16 is natuurlijk sneller maar wil het vooral betrouwbaar houden,
    weet nog dat ik enkele jaren geleden eens een ee8 van eerste eigenaar heb gekocht met relatief weinig km, maar dat was echt een ramp,olieverbruik dat het geen naam had, koppakking ging er na enkele maanden spontaan door (nogtans ree die altijd mooi warm) vtec tik enz... dit terwijl ik met men vorige d16 crxskes met stuk meer km's geen enkele problemen had, ook GEEN olieverbruik.

    is de d16 dan toch sterker/betrouwbaarder of had ik gewoon een hele slechte ee8 te pakken? :roll:

    en kunnen de originele versnellingsbakken de extra pk's aan?

    indien ik dit zou doen wil ik echt geen 400pk ofzo, maar een 200-250 zou ik al heel tevreden mee zijn!

    ervaringen?
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: k20 in crx

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 14 apr 2014, 07:37

    u zo opstellen en profileren van k20 te gaan en dan zeggen dat b20 niet zo goed is(k20 zou sterker zijn) haha ..en dan zelf ineens het licht zien branden door uwen eigen broer die zegt neem een d16 met turbo en dan daar weer licht zien bij branden verklaard veel voormij hoe u dan denkt ..
    succes met uw plannen !

    en op al die vraagtekens zijn antwoorden te vinden ..GOOGLE = ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: k20 in crx

    Berichtdoor ep3_type-r » ma 14 apr 2014, 12:28

    jonas (R-garage) schreef:u zo opstellen en profileren van k20 te gaan en dan zeggen dat b20 niet zo goed is(k20 zou sterker zijn) haha ..en dan zelf ineens het licht zien branden door uwen eigen broer die zegt neem een d16 met turbo en dan daar weer licht zien bij branden verklaard veel voormij hoe u dan denkt ..
    succes met uw plannen !

    en op al die vraagtekens zijn antwoorden te vinden ..GOOGLE = ..


    Volgens mij heb ik het geen enkele keer over b20 gehad maar over b16 k20 d16 dus heb je geen enkele reden om u aangevallen te voelen :roll: verder bestaat er idd google, maar als iedereen het maar moet gaan opzoeken op engelse fora's waarom diend dit forum dan? :roll:

    En wat is nu raar om het eerst over k20 te hebben en dan overwegen om d16 b16 turbo te bouwen? Als het maar vooruitgaat en betrouwbaar blijft, en dit laatste was dan ook mijn vraag ;)
    you can turbo a VTEC but not VTEC a turbo :p
    ep3_type-r
    D16 Poster
     
    Berichten: 162
    Geregistreerd: do 16 mei 2013, 19:35
    my honda: ep3 type r
    Advertenties:

    Re: k20 in crx

    Berichtdoor ee8project » ma 14 apr 2014, 13:19

    als je betrouwbaar wilt stop dan al maar met het denken aan turbo
    een blok bouwen voor turbo kan je redelijk goed doen en kan wat meegaan maar dan gaat het je ook al wel wat kosten
    interne onderdelen enz.... turbokit remap je moet zeker kennis hebben van motor enz.. en weten hoe alles werkt en je zou eerst voor je zelf een buget kiezen wat je wilt uitgeven
    dan kun je verder zien ma cheap pk's is no GO en zeker ni safe
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: k20 in crx

    Berichtdoor punanied9 » ma 14 apr 2014, 17:09

    hondablokken zijn in mijn mening echt niet gemaakt voor turbo/drukvulling!

    NA k20 is veel betrouwbaarder
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: k20 in crx

    Berichtdoor ee8project » ma 14 apr 2014, 17:15

    punanied9 schreef:hondablokken zijn in mijn mening echt niet gemaakt voor turbo/drukvulling!

    NA k20 is veel betrouwbaarder


    idd 1x geprobeerd en ik vond het egt niet fun als ge brokken hebt dus
    Na vindt ik ook het beste
    Avatar gebruiker
    ee8project
    B20 Poster
     
    Berichten: 548
    Geregistreerd: vr 04 maart 2011, 16:05
    my honda: ep2 & ee8
    Advertenties:

    Re: k20 in crx

    Berichtdoor Sinister » di 15 apr 2014, 12:42

    Het kan zeker wel, ken genoeg mannen dat in NL rondrijden met turbo, alsook hier in BE op een B16 als je maar genoeg verstevigd of het safe zet op standaard blok.
    Veiligste blijft natuurlijk wel NA.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: k20 in crx

    Berichtdoor krissedc2 » di 22 apr 2014, 11:32

    k20 volledig NA getuned in een crx is een BOM!, vergeet turbo of supercharger...da vermogen krijgt ge toch ni op de baan geduwd....

    K20 met alleen bolt ons komt ge op 250 pk(gemapt zonder andere nokken) in een kas van 900kg? das geen 4 kg per pk.....zoekt keer nen auto met die power to weight ratio? dan zit ge al in heen heel dure klasse....

    en dit is safe....
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: k20 in crx

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » di 22 apr 2014, 21:43

    Vraag u zelf eerst is af met wat ge zelf het liefste zou rijden ;)
    Turbo of n/a thats the 1st question ;)
    Alles hangt af van persoonlijke mening en keuze he.
    Persoonlijk zou ik als ge perse turbo wilt rijden voor een oem turbo gaan,zoals ne lancer of impreza ofzo.
    Zou toch vo de k20 gaan,da zou vonken geven volgens mij.
    Is inderdaad misschien wa meer werk en aanpassen ma vind als ge nen build wil doen dage em goe moe doen,dus als ne k20 u voorkeur heeft zou ik daar voor gaan ;)
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten