Pagina 1 van 1

orginele rijhoogte Civic EE9

BerichtGeplaatst: di 10 dec 2013, 10:42
door lowflyer
Hey,

weet er iemand toevallig de orginele rijhoogte voor en achter van een Civic '89-'91 (is hetzelfde als de vtec)
heb dit nodig voor verlagingsattest correct in te vullen.. we konden het ook niet terugvinden in de Honda handboeken..

alvast bedankt!!

Re: orginele rijhoogte Civic EE9

BerichtGeplaatst: di 10 dec 2013, 19:06
door Tchom
Net eens op mijn papieren gekeken ;-) (heb zelf ook een EE9)
Zowel voor als achter was bij mij 360mm (vanaf het center van het wiel tot de spatbordrand) met stock ophanging. Nu zit er een kw v1 onder.

Voor de keuring ligt hij vooraan op 330mm en achteraan op 320 mm (dan is er nog wat speling qua bodemvrijheid met het latje van 11cm)

En om mee rond te rijden ligt hij vanvoor ongeveer op 295mm en vanachter op 300mm. Valt nog vrij goed mee te rijden zo.

Grtz

Re: orginele rijhoogte Civic EE9

BerichtGeplaatst: di 10 dec 2013, 19:13
door lowflyer
Tchom schreef:Net eens op mijn papieren gekeken ;-) (heb zelf ook een EE9)
Zowel voor als achter was bij mij 360mm (vanaf het center van het wiel tot de spatbordrand) met stock ophanging. Nu zit er een kw v1 onder.

Voor de keuring ligt hij vooraan op 330mm en achteraan op 320 mm (dan is er nog wat speling qua bodemvrijheid met het latje van 11cm)

En om mee rond te rijden ligt hij vanvoor ongeveer op 295mm en vanachter op 300mm. Valt nog vrij goed mee te rijden zo.

Grtz


daar heb ik nu iets aan se :) super, dankjewel!
op welk papier heb je dat teruggevonden? heb overal gekeken (buiten gelijkvormigheidsattest, dat heb ik nog niet)

*edit: de mijne ligt vooraan op 310 en achteraan 315mm hopelijk is dit genoeg voor de 11 cm speling (heb nog niet nagekeken)

Re: orginele rijhoogte Civic EE9

BerichtGeplaatst: di 10 dec 2013, 20:06
door Tchom
Ik heb mijne helemaal oem gekocht dus dat is gemeten voor ik de kw's eronder heb gestoken.

Bij mij is het vooral de achterste pot (dwarsligger) die niet over het latje geraakt en het verbindingsstuk met de header en de middenlijn. Daarom dat ik hem 'zo hoog' leg voor de keuring.

Hoe zit het eigenlijk met die van u? Hebt ge hem gekeurd gekregen met de B16A?

Re: orginele rijhoogte Civic EE9

BerichtGeplaatst: di 10 dec 2013, 20:09
door lowflyer
Tchom schreef:Ik heb mijne helemaal oem gekocht dus dat is gemeten voor ik de kw's eronder heb gestoken.

Bij mij is het vooral de achterste pot (dwarsligger) die niet over het latje geraakt en het verbindingsstuk met de header en de middenlijn. Daarom dat ik hem 'zo hoog' leg voor de keuring.

Hoe zit het eigenlijk met die van u? Hebt ge hem gekeurd gekregen met de B16A?


ik ga deze donderdag naar de gelijkvormigheidskeuring.. fingers crossed!
kreeg het via Honda niet voor elkaar om een gelijkvormigheidsattest te verkrijgen, had wel zeer makkelijk geweest

Re: orginele rijhoogte Civic EE9

BerichtGeplaatst: di 10 dec 2013, 20:17
door Tchom
Veel succes dan!
Ik dacht dat voor zo 'oude' auto's het niet mogelijk is om dat via Honda te doen. Ik heb het ook via de gewone, lange weg gedaan. Ik heb in totaal een 4 maanden gewacht. In 28 april naar de douane geweest voor mijn vignet, 2 mei naar de invoerkeuring en 29 augustus heb ik mijn eerste officiële rit gedaan.
Ze hadden toen wel 8-12 weken administratieve achterstand, dus hopelijk gaat het bij u wat sneller :goed:

Als ge ermee aant rijden zijt wil ik hem wel eens int echt zien. Ik ben ook van Limburg, dus dat moet wel lukken he :-)

Re: orginele rijhoogte Civic EE9

BerichtGeplaatst: di 10 dec 2013, 20:27
door lowflyer
Tchom schreef:Veel succes dan!
Ik dacht dat voor zo 'oude' auto's het niet mogelijk is om dat via Honda te doen. Ik heb het ook via de gewone, lange weg gedaan. Ik heb in totaal een 4 maanden gewacht. In 28 april naar de douane geweest voor mijn vignet, 2 mei naar de invoerkeuring en 29 augustus heb ik mijn eerste officiële rit gedaan.
Ze hadden toen wel 8-12 weken administratieve achterstand, dus hopelijk gaat het bij u wat sneller :goed:

Als ge ermee aant rijden zijt wil ik hem wel eens int echt zien. Ik ben ook van Limburg, dus dat moet wel lukken he :-)


awel zéér graag zelfs, sinds ik in limburg ben komen wonen mis ik het "Hondageweld" wel (kom oorspronkelijk van antwerpen-noord)
zolang ze niet gaan jammeren over de andere motor zit ik goed hé, anders kan dit wel een lang verhaal gaan worden

Re: orginele rijhoogte Civic EE9

BerichtGeplaatst: di 10 dec 2013, 20:38
door Tchom
Inderdaad, daar was ik ook al over aant denken.
Is er geen mogelijkheid dat ge de motornummer veranderd in B16a1?
Alvast de goeie moed erin he. Naar welk keuringsstation gaat ge gaan?

Re: orginele rijhoogte Civic EE9

BerichtGeplaatst: di 10 dec 2013, 20:56
door lowflyer
was ik ook al aan het denken maar eerst op de legale manier proberen :p vind ook maar eens een firma hé die hun reputatie op het spel willen zetten voor zoiets..
van waar uit limburg ben jij ergens?

Re: orginele rijhoogte Civic EE9

BerichtGeplaatst: di 10 dec 2013, 21:22
door Tchom
Ik ben van Peer. Int noorden van limburg.

Re: orginele rijhoogte Civic EE9

BerichtGeplaatst: vr 13 dec 2013, 16:05
door lowflyer
even een kleine update:

naar de keuring geweest met de Civic (gelijkvormigheidskeuring is blijkbaar vanaf 1november dit jaar niet meer nodig voor wagens met een rvg *ofzoiets* goedkeuring) dus enkel voor voertuigen buiten de EU (of voertuigen die nog niet ingeschreven zijn geweest binnen de EU) is dit nog verplicht, anders niet :)

moet naar de herkeuring voor:

- de wielvlucht vooraan, banden staan een beetje zo / \
- de stalen remleidingen moeten vervangen worden door rubberen (dus die zet ik binnenkort te koop) :p
- afstellen van de lichten

dus m.a.w. begin januari is m'n Civic straatlegaal!! :kwijl: