Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

Berichtdoor Jordyke190 » za 24 aug 2013, 09:30

Binnenkort moet ik weer naar de keuring.
Bij mij moeten alleen de velgen vervangen worden (geen probleem) maar ook ...

De hele uitlaat van header tot en met de Cat-back.
Is het een moeilijk werk om de uitlaat te wisselen? Heb je er speciaal gereedschap voor nodig? Heb je er speciale vervangonderdelen voor nodig?

Ik vermoed dat je best de wagen volledig omhoog zet, niet? Ik heb een goeie autokrik een laag model zelfs.
Ik heb 4 assteunen sterk genoeg maar bovenaan zit in de steun zo'n grote boog in de metalen houder. Dat vind ik al niet echt handig om die zo onder de krikpunten te zetten.
Waar zet je de assteunen dan wel het beste?
Welke kant eerst omhoog? vooraan of achteraan? Ik denk vooraan?
Soms lees ik dat er mensen nog extra beveiliging voorzien zoals houten blokken etc etc.

Als je dat hebt klaargespeeld in een gewone garage zonder brug :(

Dan kan je beginnen schroeven aan heel de uitlaat zekers? Gebruiken jullie pasta op de standaard uitlaat voor de keuringsrit of niet?
Kan je best je emissie meten of eerder laten meten voor je naar de keuring gaat?
Daar nog aandachtspunten? De lambda sensor zekers :? die is normaal vorig jaar al eens omgebouwd. Dat is dus afwachten.

Dank je alvast voor de tips en tricks :)
Jordyke190
B16 Poster
 
Berichten: 304
Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
Woonplaats: Balen
my honda: Integra DC2
Advertenties:



  • Re: Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

    Berichtdoor leon » za 24 aug 2013, 12:00

    Jordyke190 schreef:Binnenkort moet ik weer naar de keuring.
    Bij mij moeten alleen de velgen vervangen worden (geen probleem) maar ook ...

    De hele uitlaat van header tot en met de Cat-back.
    Is het een moeilijk werk om de uitlaat te wisselen? Heb je er speciaal gereedschap voor nodig? Heb je er speciale vervangonderdelen voor nodig?

    Is niet moeiljk. Gewoon standaard gereedschap, steeksleutel, ringsleutel, ratel, verlengstuk voor ratel. Vervangonderdelen? Pakkingen. En eventueel zorgen voor van die nieuwe bouten met veren dit de catalysator aan het spruitstuk vastzetten

    Ik vermoed dat je best de wagen volledig omhoog zet, niet? Ik heb een goeie autokrik een laag model zelfs.
    Ik heb 4 assteunen sterk genoeg maar bovenaan zit in de steun zo'n grote boog in de metalen houder. Dat vind ik al niet echt handig om die zo onder de krikpunten te zetten.
    Waar zet je de assteunen dan wel het beste?
    Welke kant eerst omhoog? vooraan of achteraan? Ik denk vooraan?
    Soms lees ik dat er mensen nog extra beveiliging voorzien zoals houten blokken etc etc.

    Makkelijkst is helemaal omhoog omdat je alles moet doen. As steunen op de plek van de krikpunten zitten.

    Ik doe eerst voor omhoog (ik zet de krik onder de draagarm zodat het normale krikpunt vrij is om de steun te zetten. Achter in het midden zit een sleepoog denk ik, daar kun je dan de achterkant mee omhoog zetten, zo zijn ook je normale krikpunten vrij voor de steunen. Leg je velgen ofzo onder de auto als beveiliging

    Als je dat hebt klaargespeeld in een gewone garage zonder brug :(

    Is gewoon te doen hoor ;)

    Dan kan je beginnen schroeven aan heel de uitlaat zekers? Gebruiken jullie pasta op de standaard uitlaat voor de keuringsrit of niet?
    Kan je best je emissie meten of eerder laten meten voor je naar de keuring gaat?
    Daar nog aandachtspunten? De lambda sensor zekers :? die is normaal vorig jaar al eens omgebouwd. Dat is dus afwachten.

    Ik zou eerst einddemper doen en zo terug naar voor toe werken. Pasta doe ik wel op de pakkingen inderdaad en zeker als het snel dicht moet zitten. Emissie zou geen probleem moeten zijn met andere uitlaat, of er moet helemaal geen demper meer zitten en catalysator. Lamda sensor kan kapot zijn, maar dat zie je snel genoeg aan de waarden daar dan.

    Dank je alvast voor de tips en tricks :)


    En ik hem mijn EG ook een paar weken zo laten staan zonder problemen dus is gewoon te doen.

    Afbeelding
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    leon
    B18 Poster
     
    Berichten: 439
    Geregistreerd: ma 03 mei 2010, 18:32
    Woonplaats: Koewacht (NL)
    my honda: EG/CRX
    Advertenties:

    Re: Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

    Berichtdoor Ulquiorra » za 24 aug 2013, 12:52

    Ik moet het hier op de oprit doen buiten :D. Een krik en een paar assteunen zijn genoeg om het te doen, een brug of ne put zouden 10 keer zo gemakkelijk zijn maar als je dat niet hebt moet je het zo doen natuurlijk :)
    Anyone can go fast in a straight line
    Avatar gebruiker
    Ulquiorra
    B18 Poster
     
    Berichten: 409
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 19:54
    Advertenties:

    Re: Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

    Berichtdoor HondaNickx » za 24 aug 2013, 12:57

    Ik doe het zo al jaaaren op de oprit met krik en assteunen.Ik raad het gebruik van een garagekrik wel aan ,is zoveel makkelijker.
    Vooraan is er een krikpunt onder uw bumper bij de bestuurderskant ergens.Kan je de hele voorkaant omhoog krikken en 2 assteunen plaatsen.
    Achteraan kan je onder je sleepoog omhoog krikken en ook weer 2 assteunen plaatsen.Zorg wel dat je elke keer de auto in versnelling hebt staan of handrem op hebt staan als je vanvoor eerst krikt.Of gebruik zo van die steunhoeken zodat de auto nie weg kan rollen.Ook oppassen als je zware bouten wilt losdraaien of vastdraaien terwijl deze op assteunen staat.Ik heb al gehad dat de hele auto meeschoof :denk: :mrgreen: .Als extra veiligheid kan je de krik laten staan of een velg ofzo onder de auto leggen .
    Na een aantal jaren elk jaar verlagingen en uitlaten los en vast te halen ken je het wel vanbuiten.
    Afbeelding
    Zo heeft die vaak gestaan ( en vaak de lamp uithalen :teehee: )
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

    Berichtdoor V-tje integra » za 24 aug 2013, 13:05

    waarom velgen veranderen? ne teg mag mee 16 door de keuring... als er 205/45 van band opligt ;) gisteren zo nog ene gekeurd en ik rij zo al 3 jaar door de control...
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

    Berichtdoor Lionel » za 24 aug 2013, 13:27

    op mijn gelijksvormigheids attest staat enkel 195 55 15, en mocht ik niet met mijn 16" door de keuring :/
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

    Berichtdoor Ulquiorra » za 24 aug 2013, 13:30

    Kben toch ook al gekeurd geweest met 16inch (nu wel terug 15inch), zolang de bandenmaat binnen de procenten valt maakt het weinig uit dacht ik.
    Anyone can go fast in a straight line
    Avatar gebruiker
    Ulquiorra
    B18 Poster
     
    Berichten: 409
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 19:54
    Advertenties:

    Re: Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

    Berichtdoor V-tje integra » za 24 aug 2013, 13:32

    Lionel schreef:op mijn gelijksvormigheids attest staat enkel 195 55 15, en mocht ik niet met mijn 16" door de keuring :/



    haha dan zijnt klottzakken... ze hebben een programma waar ze kunnen kijken of het mag... en die maat heeft groen aan in da programma... dus moeten ze er u doorlaten...
    diene vent heeft het ons getoond... maja hebt er zo van die manne bij die willen afkeuren aja
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

    Berichtdoor WhiteSol » za 24 aug 2013, 13:47

    Voor 10 € per uur moogde de put & materiaal hier gebruiken :mrgreen: Dit bespaart u:

    - Tijd
    - Vuiligheid in het bakkes :teehee:
    - Mogelijk kapotte vingers / ellebogen
    - Zweet
    - Geld

    :goed: :mrgreen: :mrgreen:
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

    Berichtdoor Ryosuke » za 24 aug 2013, 14:24

    Gaat idd perfect. Ik heb zo zelfs de koppeling van mijn RX-7 vervangen en dat is niet bepaald een lichtgewicht :mrgreen:
    The world is yours..
    Avatar gebruiker
    Ryosuke
    D15 Poster
     
    Berichten: 142
    Geregistreerd: di 05 feb 2013, 17:50
    Woonplaats: Lommel
    my honda: Civic Coupé (EJ6)
    Advertenties:

    Re: Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

    Berichtdoor Jordyke190 » za 24 aug 2013, 14:45

    Ok,
    Op 4 assteunen zetten lukt dus blijkbaar wel.
    Ik vroeg me wel af wat jullie doen met die bovenkant van die assteunen? Staat de auto dan gewoon op die boogjes?
    Geeft dat geen schade dan daar op die punten. Nen doek of vod zal dat dan wel weer minderen zekers.

    Tja als de auto meeschuift bij het aantrekken van bouten, mm dat lijkt me niet plezant om me te maken.

    Kan je een gebruikte oem header dichting herbruiken? Of moet dat telkens een nieuwe zijn?
    Op mijn oem header zat een oem dichting.
    Kan die oem header dichting op de Tegiwa header? ik heb er nu een aftermarket dichting opzitten. Hopelijk komt die er heel vanaf.
    Is herbruiken van zulke dichtingen dus aan te raden of niet?

    Thnx alvast voor de tips en tricks
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

    Berichtdoor WhiteSol » za 24 aug 2013, 16:07

    OEM dichting bij header hergebruiken kan geen kwaad, maar zo'n aftermarket is natuurlijk ook niet slecht.

    ge moet die as steuntje verticaal zetten ten opzichten van de krikpunten eh, nie da die boogjes in't verlengde staan. Geeft geen schade aan de krikpunten, maar een stukje rubber ertussen kan nooit kwaad :)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Auto op vier assteunen zetten? Uitlaat vervangen?

    Berichtdoor Ryosuke » zo 25 aug 2013, 01:49

    WhiteSol schreef:OEM dichting bij header hergebruiken kan geen kwaad, maar zo'n aftermarket is natuurlijk ook niet slecht.

    ge moet die as steuntje verticaal zetten ten opzichten van de krikpunten eh, nie da die boogjes in't verlengde staan. Geeft geen schade aan de krikpunten, maar een stukje rubber ertussen kan nooit kwaad :)

    :goed:
    The world is yours..
    Avatar gebruiker
    Ryosuke
    D15 Poster
     
    Berichten: 142
    Geregistreerd: di 05 feb 2013, 17:50
    Woonplaats: Lommel
    my honda: Civic Coupé (EJ6)
    Advertenties:


    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten