De meeste uitlaten op de markt zijn gemaakt van 304 rvs en da roest ook na verloop van tijd.
Mijn ek9 middenlijn is ook RVS en daar zijn ook roestplekken op en die is 15jaar oud.
Het zout vreet in en allerlei chemische reacties zorgen ervoor dat het toch roest.
Enige wat helpt is een ceramische coating ,maar dat is peperduur.De lasnaden en alle plekken die heet (verkleurd) zijn geweest behandelen met RVS beitspasta helpt ook al .
Op die plekken waar ze gelast zijn en heet zijn geweest beginnen ze als eerste te roesten omdat het roestvrije uit het rvs is verbrand.Met die beitspasta vreet je die verbrande laag eraf.Een goede beitspasta beitst en pasiveerd het rvs opnieuw.Pasiveren zorgt ervoor dat het rvs terug opnieuw de roestvrije eigenschappen krijgt.Hierna krijgt het rvs ook een doffe grijze /zilveren aanslag.
Persoonlijk zou ik ook eens zien naar een nieuwe EK9 middenlijn +einddemper aangezien die evenveel kosten als een catback systeem en veel langer meegaan als meeste aftermarket uitlaten. Een diameter van 2.25" is normaal genoeg voor de 1.5L
Een tip : Alle type-r uitlaten gebruiken staal flenzen en rvs buizen.Je kan de staal flenzen vervangen door rvs flenzen