Cat backs => welk merk

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Cat backs => welk merk

Berichtdoor D-EK3 » do 22 aug 2013, 21:04

Ik ben van plan een nieuwe cat-back voor men Civic EK aan te schaffen.

Ik heb nu een Buddy Club pro spec die me iets teveel lawaai maakt na 8 jaar gebruik.
Nu weet ik niet welke ik zou aanschaffen.

Een Mugen Twin Loop is zeer moeilijk te vinden in goede staat

Ik heb een voorkeur voor JDM gerelateerde merken.

Kan iemand me wat tips geven
Avatar gebruiker
D-EK3
B20 Poster
 
Berichten: 511
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:39
Woonplaats: Wilrijk
my honda: Civic EK3
Advertenties:



  • Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor R200TEG » do 22 aug 2013, 21:07

    fujitsubo rm01-a , sowieso :D
    of j's Racing 60RS , die is nog vrij "stil"
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor Lionel » do 22 aug 2013, 21:48

    Normaal ging ik voor Fujitsubo, maar middenlijn roesten als zot.
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor integradical » do 22 aug 2013, 21:50

    apexi ?
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor zero » do 22 aug 2013, 22:19

    tanabe? gelijk die van den Bert
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    zero
    H23 Poster
     
    Berichten: 715
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:15
    Woonplaats: Humbeek Beach
    my honda: 2004 S2000
    Advertenties:

    Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor Leplatje » do 22 aug 2013, 23:21

    Tanabe of Spoon Street ;)
    Fujitsubo zou ik van wegblijven, zoals reeds gezegd gaan die heel vaak roesten.

    Invidia G200 klinkt ook niet mis op een EK3, sober maar toch aanwezig.
    En is met E-keur dus nooit meer wisselen normaal gezien.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor punanied9 » vr 23 aug 2013, 06:09

    Tanabe, zeeeeer mooie afwerking en degelijk materiaal
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor Jdm_Whore » vr 23 aug 2013, 07:46

    Is dit vertrouwelijke info ivm dat roesten? Ik weet dat het net als vele andere merken enkel de dempers uit inox maakt en de piping uit 'gewoon' staal, maar ge gaat me toch niet zeggen dat die dingen op 5 jaar doorgeroest zijn?

    *edit ik vind ook wat minder nieuws over Tanabe blijkbaar, onderandere: " had a Tanabe on another car and was highly unimpressed with the quality. The word rust comes to mind"

    Van Apexi is ook wel bekend dat ze snel beginnen roesten aan de lasnaden.. Ik dacht dat ik goed zat met Fujitsubo dus ik ben wel benieuwd hiernaar!
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor Leplatje » vr 23 aug 2013, 10:18

    ^ Hier al twee mensen geweten met een Fujitsubo en in beide gevallen is die eronderuit gevlogen wegens roest aan de middenlijn.
    In sommige gevallen begint zelfs de einddemper te roesten, wat normaal niet zou mogen/kunnen aangezien ze van inox zijn :denk:

    Niet echt de ideale uitlaat om in een land als België mee rond te rijden (veel regen, strooizout etc.), of je moet je wagen enkel bij mooi weer uithalen.
    En het is moeilijk te zeggen hoe lang het juist duurt eer ze doorgeroest zijn, maar ik heb al gelezen dat ze in sommige gevallen reeds na amper een jaar onder de wagen beginnen roesten.
    Eens dat proces in gang is en je kijkt er niet achter of merkt het niet... You do the math ;)
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor Jdm_Whore » vr 23 aug 2013, 12:37

    What the... Ik vind het nog steeds moeilijk om te geloven, maar ok! Mijn RM-01A is vrijwel nieuw, ik zal wel als proefkonijn fungeren dan :D
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor unleashed civic » vr 23 aug 2013, 12:47

    Damn. dan moet ik mijnen apexi int oog houden als ik hem ga gebruiken... :/
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor Jdm_Whore » vr 23 aug 2013, 12:59

    unleashed civic schreef:Damn. dan moet ik mijnen apexi int oog houden als ik hem ga gebruiken... :/


    Ik zou sowieso de lasnaden behandelen voor ge em monteert..
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor unleashed civic » vr 23 aug 2013, 14:11

    Jdm_Whore schreef:
    unleashed civic schreef:Damn. dan moet ik mijnen apexi int oog houden als ik hem ga gebruiken... :/


    Ik zou sowieso de lasnaden behandelen voor ge em monteert..

    en wat zou het beste product dan zijn om dat te doen?
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor HondaNickx » zo 27 okt 2013, 15:25

    De meeste uitlaten op de markt zijn gemaakt van 304 rvs en da roest ook na verloop van tijd.
    Mijn ek9 middenlijn is ook RVS en daar zijn ook roestplekken op en die is 15jaar oud.
    Het zout vreet in en allerlei chemische reacties zorgen ervoor dat het toch roest.
    Enige wat helpt is een ceramische coating ,maar dat is peperduur.De lasnaden en alle plekken die heet (verkleurd) zijn geweest behandelen met RVS beitspasta helpt ook al .
    Op die plekken waar ze gelast zijn en heet zijn geweest beginnen ze als eerste te roesten omdat het roestvrije uit het rvs is verbrand.Met die beitspasta vreet je die verbrande laag eraf.Een goede beitspasta beitst en pasiveerd het rvs opnieuw.Pasiveren zorgt ervoor dat het rvs terug opnieuw de roestvrije eigenschappen krijgt.Hierna krijgt het rvs ook een doffe grijze /zilveren aanslag.

    Persoonlijk zou ik ook eens zien naar een nieuwe EK9 middenlijn +einddemper aangezien die evenveel kosten als een catback systeem en veel langer meegaan als meeste aftermarket uitlaten. Een diameter van 2.25" is normaal genoeg voor de 1.5L ;)

    Een tip : Alle type-r uitlaten gebruiken staal flenzen en rvs buizen.Je kan de staal flenzen vervangen door rvs flenzen ;)
    Laatst bijgewerkt door HondaNickx op di 29 okt 2013, 11:09, in totaal 3 keer bewerkt.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Cat backs => welk merk

    Berichtdoor Spooner » ma 28 okt 2013, 15:14

    Jdm_Whore schreef:*edit ik vind ook wat minder nieuws over Tanabe blijkbaar, onderandere: " had a Tanabe on another car and was highly unimpressed with the quality. The word rust comes to mind"

    Van Apexi is ook wel bekend dat ze snel beginnen roesten aan de lasnaden.. Ik dacht dat ik goed zat met Fujitsubo dus ik ben wel benieuwd hiernaar!


    De oudere Tanabe systemen durven wel eens te roesten...
    Mijn Concept G is van 2007... Heeft nu iets van een 120.000km onder mijn EG6 gehangen (ook in de winter).
    Daar is geen spatje roest op... Enkel wat "uitgeslagen". Het enige wat daaraan roest zijn de vijzen :D

    Apexi middenlijnen roesten idd! Kameraad van mij heeft een WS2 zitten onder zijn EG9. Einddemper is ok. Maar na 2-3 jaar was de flens van de middenlijn reeds afgebroken (doorgeroest) :? :nono:
    "I'm afraid if I raced you on the street, I'd push you to your death."
    Quote by Keiichi Tsuchiya
    Avatar gebruiker
    Spooner
    H23 Poster
     
    Berichten: 736
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 11:47
    my honda: B18C-R EG6
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten