Pagina 1 van 2

Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: do 22 aug 2013, 21:04
door D-EK3
Ik ben van plan een nieuwe cat-back voor men Civic EK aan te schaffen.

Ik heb nu een Buddy Club pro spec die me iets teveel lawaai maakt na 8 jaar gebruik.
Nu weet ik niet welke ik zou aanschaffen.

Een Mugen Twin Loop is zeer moeilijk te vinden in goede staat

Ik heb een voorkeur voor JDM gerelateerde merken.

Kan iemand me wat tips geven

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: do 22 aug 2013, 21:07
door R200TEG
fujitsubo rm01-a , sowieso :D
of j's Racing 60RS , die is nog vrij "stil"

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: do 22 aug 2013, 21:48
door Lionel
Normaal ging ik voor Fujitsubo, maar middenlijn roesten als zot.

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: do 22 aug 2013, 21:50
door integradical
apexi ?

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: do 22 aug 2013, 22:19
door zero
tanabe? gelijk die van den Bert

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: do 22 aug 2013, 23:21
door Leplatje
Tanabe of Spoon Street ;)
Fujitsubo zou ik van wegblijven, zoals reeds gezegd gaan die heel vaak roesten.

Invidia G200 klinkt ook niet mis op een EK3, sober maar toch aanwezig.
En is met E-keur dus nooit meer wisselen normaal gezien.

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2013, 06:09
door punanied9
Tanabe, zeeeeer mooie afwerking en degelijk materiaal

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2013, 07:46
door Jdm_Whore
Is dit vertrouwelijke info ivm dat roesten? Ik weet dat het net als vele andere merken enkel de dempers uit inox maakt en de piping uit 'gewoon' staal, maar ge gaat me toch niet zeggen dat die dingen op 5 jaar doorgeroest zijn?

*edit ik vind ook wat minder nieuws over Tanabe blijkbaar, onderandere: " had a Tanabe on another car and was highly unimpressed with the quality. The word rust comes to mind"

Van Apexi is ook wel bekend dat ze snel beginnen roesten aan de lasnaden.. Ik dacht dat ik goed zat met Fujitsubo dus ik ben wel benieuwd hiernaar!

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2013, 10:18
door Leplatje
^ Hier al twee mensen geweten met een Fujitsubo en in beide gevallen is die eronderuit gevlogen wegens roest aan de middenlijn.
In sommige gevallen begint zelfs de einddemper te roesten, wat normaal niet zou mogen/kunnen aangezien ze van inox zijn :denk:

Niet echt de ideale uitlaat om in een land als België mee rond te rijden (veel regen, strooizout etc.), of je moet je wagen enkel bij mooi weer uithalen.
En het is moeilijk te zeggen hoe lang het juist duurt eer ze doorgeroest zijn, maar ik heb al gelezen dat ze in sommige gevallen reeds na amper een jaar onder de wagen beginnen roesten.
Eens dat proces in gang is en je kijkt er niet achter of merkt het niet... You do the math ;)

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2013, 12:37
door Jdm_Whore
What the... Ik vind het nog steeds moeilijk om te geloven, maar ok! Mijn RM-01A is vrijwel nieuw, ik zal wel als proefkonijn fungeren dan :D

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2013, 12:47
door unleashed civic
Damn. dan moet ik mijnen apexi int oog houden als ik hem ga gebruiken... :/

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2013, 12:59
door Jdm_Whore
unleashed civic schreef:Damn. dan moet ik mijnen apexi int oog houden als ik hem ga gebruiken... :/


Ik zou sowieso de lasnaden behandelen voor ge em monteert..

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2013, 14:11
door unleashed civic
Jdm_Whore schreef:
unleashed civic schreef:Damn. dan moet ik mijnen apexi int oog houden als ik hem ga gebruiken... :/


Ik zou sowieso de lasnaden behandelen voor ge em monteert..

en wat zou het beste product dan zijn om dat te doen?

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013, 15:25
door HondaNickx
De meeste uitlaten op de markt zijn gemaakt van 304 rvs en da roest ook na verloop van tijd.
Mijn ek9 middenlijn is ook RVS en daar zijn ook roestplekken op en die is 15jaar oud.
Het zout vreet in en allerlei chemische reacties zorgen ervoor dat het toch roest.
Enige wat helpt is een ceramische coating ,maar dat is peperduur.De lasnaden en alle plekken die heet (verkleurd) zijn geweest behandelen met RVS beitspasta helpt ook al .
Op die plekken waar ze gelast zijn en heet zijn geweest beginnen ze als eerste te roesten omdat het roestvrije uit het rvs is verbrand.Met die beitspasta vreet je die verbrande laag eraf.Een goede beitspasta beitst en pasiveerd het rvs opnieuw.Pasiveren zorgt ervoor dat het rvs terug opnieuw de roestvrije eigenschappen krijgt.Hierna krijgt het rvs ook een doffe grijze /zilveren aanslag.

Persoonlijk zou ik ook eens zien naar een nieuwe EK9 middenlijn +einddemper aangezien die evenveel kosten als een catback systeem en veel langer meegaan als meeste aftermarket uitlaten. Een diameter van 2.25" is normaal genoeg voor de 1.5L ;)

Een tip : Alle type-r uitlaten gebruiken staal flenzen en rvs buizen.Je kan de staal flenzen vervangen door rvs flenzen ;)

Re: Cat backs => welk merk

BerichtGeplaatst: ma 28 okt 2013, 15:14
door Spooner
Jdm_Whore schreef:*edit ik vind ook wat minder nieuws over Tanabe blijkbaar, onderandere: " had a Tanabe on another car and was highly unimpressed with the quality. The word rust comes to mind"

Van Apexi is ook wel bekend dat ze snel beginnen roesten aan de lasnaden.. Ik dacht dat ik goed zat met Fujitsubo dus ik ben wel benieuwd hiernaar!


De oudere Tanabe systemen durven wel eens te roesten...
Mijn Concept G is van 2007... Heeft nu iets van een 120.000km onder mijn EG6 gehangen (ook in de winter).
Daar is geen spatje roest op... Enkel wat "uitgeslagen". Het enige wat daaraan roest zijn de vijzen :D

Apexi middenlijnen roesten idd! Kameraad van mij heeft een WS2 zitten onder zijn EG9. Einddemper is ok. Maar na 2-3 jaar was de flens van de middenlijn reeds afgebroken (doorgeroest) :? :nono: