distributieriem of ketting

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

distributieriem of ketting

Berichtdoor dirk30 » za 23 maart 2013, 18:58

Hallo

Ik heb een honda civic 1.8 i sport van 2007 gekocht . Heeft deze een distributieriem of een ketting ? En waar moet ik op letten ? Ik kom van een volvo s 40 dus ik weet niks van honda
dirk30
Dax rookie
 
Berichten: 8
Geregistreerd: zo 15 jan 2012, 11:53
Woonplaats: scherpenheuvel belgie
my honda: civic 1.8
Advertenties:



  • Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor Ginoeg5 » za 23 maart 2013, 19:00

    kheb nog nie echt nen honda geweten me een ketting dus mijn voorgevoel zegt dat het Riem is ;)
    Its not about the car u driving its about the size of arm hanging out of the window !
    Afbeelding
    Ginoeg5
    D16 Poster
     
    Berichten: 191
    Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 22:28
    Woonplaats: homecitey !
    my honda: civic eg5
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor Raidon » za 23 maart 2013, 19:14

    Ginoeg5 schreef:kheb nog nie echt nen honda geweten me een ketting dus mijn voorgevoel zegt dat het Riem is ;)


    Alle nieuwe Honda's zijn met ketting
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor Raidon » za 23 maart 2013, 19:16

    dirk30 schreef:Hallo

    Ik heb een honda civic 1.8 i sport van 2007 gekocht . Heeft deze een distributieriem of een ketting ? En waar moet ik op letten ? Ik kom van een volvo s 40 dus ik weet niks van honda


    deze heeft een ketting.

    Geen motorproblemen. Enkel wat geluidjes/kraken. koppelingspomp , ophanging voor en achter.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor WhiteSol » za 23 maart 2013, 19:17

    Gelieve u eerst nekeer voor te stellen volgens de regels, want uw andere post buiten deze was :

    " Hallo

    Ik ga waarschijnlijk een honda frv 1.7 i 16v kopen, nu rijden we met een renault scenic. Mijn vraag is of dit een dure wagen in onderhoud is ? Wat is een ongeveer de kost voor een klein en groot onderhoud ?"

    :nono:
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor dirk30 » za 23 maart 2013, 19:32

    Ik ben dus Dirk ,36 en te woonachtig in Scherpenheuvel . IK Ben een formule 1 fanaat en ben voor Alonso . Als je nog iets wil weten vraag je het maar .
    dirk30
    Dax rookie
     
    Berichten: 8
    Geregistreerd: zo 15 jan 2012, 11:53
    Woonplaats: scherpenheuvel belgie
    my honda: civic 1.8
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor dirk30 » za 23 maart 2013, 19:37

    Raidon schreef:
    dirk30 schreef:Hallo

    Ik heb een honda civic 1.8 i sport van 2007 gekocht . Heeft deze een distributieriem of een ketting ? En waar moet ik op letten ? Ik kom van een volvo s 40 dus ik weet niks van honda


    deze heeft een ketting.

    Geen motorproblemen. Enkel wat geluidjes/kraken. koppelingspomp , ophanging voor en achter.


    Aan die ketting moet niks gebeuren dan ? Wat zijn de richtprijzen van een onderhoud ? Heb gehoord dat de 120000 km beurt een dure is klopt dit .
    dirk30
    Dax rookie
     
    Berichten: 8
    Geregistreerd: zo 15 jan 2012, 11:53
    Woonplaats: scherpenheuvel belgie
    my honda: civic 1.8
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor Raidon » za 23 maart 2013, 19:49

    dirk30 schreef:Aan die ketting moet niks gebeuren dan ? Wat zijn de richtprijzen van een onderhoud ? Heb gehoord dat de 120000 km beurt een dure is klopt dit .


    Ketting is onderhoudsvrij

    Klein 160 - 220 afhankelijk welke olie hiervoor is gebruikt.
    120.000 km of 72 maanden onderhoud is het grootste onderhoud wat mogelijk is. Alle filters + alle vloeistoffen buiten koelwater (had op 100.000km - 60 maanden vervangen moeten worden) + alternatorriem + de bougies. long life bougies. vrij dure bougies - 35 euro het stuk als ik me niet vergis
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor dirk30 » za 23 maart 2013, 19:56

    Ik veronderstel dat je van honda center bent ? Wat is de prijs ongeveer dan van het 120000 want het is een hele boterham percies dan . De wagen heeft nu 70000 km
    dirk30
    Dax rookie
     
    Berichten: 8
    Geregistreerd: zo 15 jan 2012, 11:53
    Woonplaats: scherpenheuvel belgie
    my honda: civic 1.8
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor V.V. » za 23 maart 2013, 20:02

    Ginoeg5 schreef:kheb nog nie echt nen honda geweten me een ketting dus mijn voorgevoel zegt dat het Riem is ;)




    Ik heb ook een ketting op de S2000


    Grtzzzzzzzzzzzzzzzz


    Volledig off topic maar ja geen voorstelling geen topic hééé :teehee:
    GrtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzAfbeelding
    ..................................................... the power in my dreams
    Avatar gebruiker
    V.V.
    B20 Poster
     
    Berichten: 587
    Geregistreerd: wo 14 apr 2010, 21:33
    Woonplaats: nieuwpoort
    my honda: EJ9/S2000
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor dirk30 » za 23 maart 2013, 20:30

    Raidon schreef:
    dirk30 schreef:Aan die ketting moet niks gebeuren dan ? Wat zijn de richtprijzen van een onderhoud ? Heb gehoord dat de 120000 km beurt een dure is klopt dit .


    Ketting is onderhoudsvrij

    Klein 160 - 220 afhankelijk welke olie hiervoor is gebruikt.
    120.000 km of 72 maanden onderhoud is het grootste onderhoud wat mogelijk is. Alle filters + alle vloeistoffen buiten koelwater (had op 100.000km - 60 maanden vervangen moeten worden) + alternatorriem + de bougies. long life bougies. vrij dure bougies - 35 euro het stuk als ik me niet vergis


    Ik veronderstel dat je van honda center bent ? Wat is de prijs ongeveer dan van het 120000 want het is een hele boterham percies dan . De wagen heeft nu 70000 km
    dirk30
    Dax rookie
     
    Berichten: 8
    Geregistreerd: zo 15 jan 2012, 11:53
    Woonplaats: scherpenheuvel belgie
    my honda: civic 1.8
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor nkm » za 23 maart 2013, 23:16

    geduld is een schone deugd. diene mens zit ni elke 5seconden opt forum. ;)
    en kijkt nekeer op 2dehands of kapaza.. dan ziede zelf ook hoe de prijzen ongeveer liggen.
    don't be scared of failure, for the only failure is never to try
    Avatar gebruiker
    nkm
    H23 Poster
     
    Berichten: 748
    Geregistreerd: ma 11 jun 2012, 00:29
    Woonplaats: kampenhout
    my honda: EK9
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor WhiteSol » zo 24 maart 2013, 00:18

    dirk30 schreef:Ik ben dus Dirk ,36 en te woonachtig in Scherpenheuvel . IK Ben een formule 1 fanaat en ben voor Alonso . Als je nog iets wil weten vraag je het maar .



    met volgens de regels bedoelde ik hier een topic: viewforum.php?f=6

    en volgens deze regels: viewtopic.php?f=2&t=100

    De firma en mede scherpenheuvelenaar danken u ;-)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 24 maart 2013, 12:36

    hier moet men toch wel opletten een ketting is helemaal niet onderhouds vriendelijk ..hier komt ook spelling op en moet daarom even snel vervangen worden als een riem ! zelfs de tandwielen waar deze ketting op loopt dienen dan samen vervangen te worden ..als je dit niet zou doen kan het zijn dat je ellectronika nietmeer goed kan volgen na x van tijd omdat de inspuiting en het ontstekingstijdstip hier op afgestemd zijn en daardoor de timing van ketting kwasie perfect moet liggen en blijven liggen .
    voor en nadelen tegenover riem en ketting zijn ..bij iets dat in de motor zou blokkeren is er bij een riem minder kans op heel grote stukken dan tegenover een ketting die gaat alles namelijk mee blijven rond duwen tot er meer zou kunnen stuk gaan . bij de riem zou ofwel de riem een rek krijgen ofwel bij oudere riem zelfs een breuk krijgen waardoor deze dan scheurt en niet met allle draaiende stukken mee blijft rond gaan .ik sommige gevallen is een riembreuk beter dan alles vanbinnen kapot te mixen .

    dus ketting ook best op tijd vervangen al de gene die spreken van dat moet niet zijn niet het vertrouwen waard ,het merk zelf zal dat niet tegenspreken .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor Raidon » zo 24 maart 2013, 12:56

    jonas (R-garage) schreef:hier moet men toch wel opletten een ketting is helemaal niet onderhouds vriendelijk ..hier komt ook spelling op en moet daarom even snel vervangen worden als een riem ! zelfs de tandwielen waar deze ketting op loopt dienen dan samen vervangen te worden ..als je dit niet zou doen kan het zijn dat je ellectronika nietmeer goed kan volgen na x van tijd omdat de inspuiting en het ontstekingstijdstip hier op afgestemd zijn en daardoor de timing van ketting kwasie perfect moet liggen en blijven liggen .
    voor en nadelen tegenover riem en ketting zijn ..bij iets dat in de motor zou blokkeren is er bij een riem minder kans op heel grote stukken dan tegenover een ketting die gaat alles namelijk mee blijven rond duwen tot er meer zou kunnen stuk gaan . bij de riem zou ofwel de riem een rek krijgen ofwel bij oudere riem zelfs een breuk krijgen waardoor deze dan scheurt en niet met allle draaiende stukken mee blijft rond gaan .ik sommige gevallen is een riembreuk beter dan alles vanbinnen kapot te mixen .

    dus ketting ook best op tijd vervangen al de gene die spreken van dat moet niet zijn niet het vertrouwen waard ,het merk zelf zal dat niet tegenspreken .


    Honda schrijft voor op 200.000km alles te vervangen. Maar hebben al meerdere 2.2 diesels binnengekregen met meer als 400.000km op de teller. Op tijd olie veranderen is al een goed begin. (30.000 km rijden op 10w40 en ketting springt (voorbeeld in de garage nu van een crv)
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten