distributieriem of ketting

Post hier uw algemene technische vragen die niet in andere categorieën te plaatsen zijn

Re: distributieriem of ketting

Berichtdoor Raidon » zo 24 maart 2013, 13:00

dirk30 schreef:Ik veronderstel dat je van honda center bent ? Wat is de prijs ongeveer dan van het 120000 want het is een hele boterham percies dan . De wagen heeft nu 70000 km


Ik zou de bougies nog even laten zitten op deze kilometerstand. Prijs weet ik niet echt van buiten. Rijden niet veel 1.8 civics rond bij ons. Was gisteren nog vergeten te zeggen dat kleppen ook moeten geregeld worden bij dit onderhoud.

Zal morgen eens kijken naar de prijs.
Honda Civic Type R FK2 - #1640
-> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
Raidon
HCB Veteraan
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
my honda: FK2 #1640
Advertenties:



  • Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor dirk30 » zo 24 maart 2013, 13:17

    Raidon schreef:
    dirk30 schreef:Ik veronderstel dat je van honda center bent ? Wat is de prijs ongeveer dan van het 120000 want het is een hele boterham percies dan . De wagen heeft nu 70000 km


    Ik zou de bougies nog even laten zitten op deze kilometerstand. Prijs weet ik niet echt van buiten. Rijden niet veel 1.8 civics rond bij ons. Was gisteren nog vergeten te zeggen dat kleppen ook moeten geregeld worden bij dit onderhoud.

    Zal morgen eens kijken naar de prijs.


    Bedankt dat je dat wil doen :party:

    Een 1.4 leek mij wat licht omdat ik voor naar het werk te rijden het meeste snelweg doet
    dirk30
    Dax rookie
     
    Berichten: 8
    Geregistreerd: zo 15 jan 2012, 11:53
    Woonplaats: scherpenheuvel belgie
    my honda: civic 1.8
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor Madmac » zo 24 maart 2013, 14:07

    Ik heb ook een 1800 en heb mijn boekje volledig gelezen. Daar staat wel degelijk in dat op 120.000 km de distributieriem moet vervangen worden. Nu gebeurd dat wel meer dat men riem schrijft terwijl er een ketting in zit, maar evenzeer geeft men 120.000 km aan.

    Over de ketting lees ik ook doorgaans dat deze eigenlijk nooit hoeft vervangen te worden bij normaal gebruik én tijdige oliewissels. Bij mijn Civic is dat om de 10.000 km, wat ik anno 2013 héél snel vind. Maar ik doe het zoals voorgeschreven omdat ik nog lang met mijn Civic wil rijden. Dus, als technisch geschoolde mensen het nog niet eens eens zijn over het wel of niet vervangen van die ketting, dan frons ik toch effe mijn wenkbrauwen :denk:
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: distributieriem of ketting

    Berichtdoor Raidon » zo 24 maart 2013, 14:42

    Madmac schreef:Ik heb ook een 1800 en heb mijn boekje volledig gelezen. Daar staat wel degelijk in dat op 120.000 km de distributieriem moet vervangen worden. Nu gebeurd dat wel meer dat men riem schrijft terwijl er een ketting in zit, maar evenzeer geeft men 120.000 km aan.

    Over de ketting lees ik ook doorgaans dat deze eigenlijk nooit hoeft vervangen te worden bij normaal gebruik én tijdige oliewissels. Bij mijn Civic is dat om de 10.000 km, wat ik anno 2013 héél snel vind. Maar ik doe het zoals voorgeschreven omdat ik nog lang met mijn Civic wil rijden. Dus, als technisch geschoolde mensen het nog niet eens eens zijn over het wel of niet vervangen van die ketting, dan frons ik toch effe mijn wenkbrauwen :denk:


    Je zal wel aandrijfriem hebben gelezen... (wat tevens ook een verkeerde aanduiding is) Of je hebt een boekje van de EU/EP modellen vast. En dan zou het nog niet kloppen want die zijn te vervangen op 8 jaar of 140.000km :)
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Algemeen technische informatie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten