Pagina 3 van 3

Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2012, 11:26
door ee8project
wat is eigenlijk zowa de beste boit ? een s80 ? of gwn van b16a2 want a1 is lang :D

Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2012, 11:33
door jonas (R-garage)
voor wat te doen ? straatgebruik ,racing ..

Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2012, 12:28
door ee8project
vooral straatgebruik
mss soms eens circuit bezoeken

mvg

Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2012, 12:43
door jonas (R-garage)
lang of kort circuit ? de beste keuze met oem honda spul zal toch wel een s80 bak zijn op korte omloop zoals zolder..
voor straat gebruik is dat dan weer anders vindt ik persoonlijk.. b16a2 bak met itr spere erin ofwel 100% spere co2..

Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2012, 14:18
door DelSolTypeR
boite is eigenlijk iets heel persoonlijks... ik heb een S80 boite en vind zelf dat die kort genoeg is.. heb ook al eens meegereden in een aangepaste D16 boite (crx) eerste 3 versnellingen van een 1400, de 2 laatse van een 1600 en dan nog eens een sper erin.. ding gaat als een speer!

Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2012, 16:21
door jonas (R-garage)
D-series en B-series kunde echt niet vergelijken met elkaar ..

Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2012, 16:49
door integradical
s4c is ook niet slecht voor zolder :)

Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2012, 17:05
door Sinister
B series driver schreef:Ik geloof ni dat er geen verschil is tussen een b18 c 6 en de jdm blokken. Mijn 96 spec jdm blok had 212.3 pk en 190nm koppen 183 wielpk. En kheb nog nooit een c6 gezien die da resultaat behaald met enkel intake exhaust en header.

Ik had dat nogthans op mijn ITR met die specs lol met B18C6

Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2012, 17:39
door White-ITR
B series driver schreef:Ik geloof ni dat er geen verschil is tussen een b18 c 6 en de jdm blokken. Mijn 96 spec jdm blok had 212.3 pk en 190nm koppen 183 wielpk. En kheb nog nooit een c6 gezien die da resultaat behaald met enkel intake exhaust en header.

jawel zennne ;) mijne had 187 wielpk en 203nm koppel

tussen de b18c en c6 is intern totaal geen verschil ;)

Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2012, 17:42
door integradical
alleen compressie was een klein beetje hoger dacht ik en de uitlaat nokkenas is zelfde als die van een b16b ?

Re: wat is erschil van b18c6 98spec en b18c 98 spec

BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2012, 17:57
door White-ITR
integradical schreef:alleen compressie was een klein beetje hoger dacht ik en de uitlaat nokkenas is zelfde als die van een b16b ?

compressie is identiek ;) allebei 11.1/1
en over de nokken verschilt het 3 graden duration voor de itr's van 98-99 op de inlaatnok en vanaf 2000 zijn ze hetzelfde als bij de b16b

STOCK 1998-1999 ITR

INTAKE lift - 11.5 mm, duration 240 @1mm
EXHAUST lift - 10.5mm, duration 235 @1mm


- STOCK CTR and 2000-2001 ITR

INTAKE lift - 11.5 mm, duration 243 @1mm
EXHAUST lift - 10.5mm, duration 235 @1mm