aankoop honda cb350

Nieuws, weetjes, interessante dingen

aankoop honda cb350

Berichtdoor cuno » wo 30 jan 2013, 22:45

Hallo iedereen

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben cuno piette 17 jaar en ben eigenlijk al vanaf mijn 12 jaar met wat brommers bezig, het is in die tijd meer dan een bezigheid geworden, het is nu al een passie voor mij.
Ik rijdt nu al 1.5 jaar met een kreidler rm uit 73 welke ik zelf gerestaureerd heb. Binnenkort wordt ik 18 en wil ik overstappen op een moto. hiervoor dacht ik aan een honda cb350.
hier zijn echter twee types in, degene met 2 cilinders (super sport) en die met vier cilinders (cb350F).
Ik heb al verschillende sites bekeken waarop deze moto's worden beschreven, de ene site schrijft de 2 cilinder beter voor dan de 4 cilinder. even later zie ik net het tegengestelde op een andere site.
Kan iemand mij even duidelijk de verschillen weergeven zodat ik gemakkelijker een keuze kan maken.
ik heb ook op het internet gevonden dat de 350F(1) een vermogen heeft van 34 pk wat neerkomt op 25.36 kw , weten jullie of dit problemen zal vormen voor mij? aangezien ik maximaal meet een 25 kw mag rijden? of staat er op de papieren van deze moto enkel 25 kw, want ik denk dat het dan geen probleem zal zijn?

alvast bedankt!

Cuno
cuno
Dax rookie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: wo 30 jan 2013, 22:32
Advertenties:



  • Re: aankoop honda cb350

    Berichtdoor MHG » wo 30 jan 2013, 23:03

    Dit forum is eigenlijk meer voor de Honda's op 4 wielen. Desondanks zitten er hier ook een aantal die zich op Honda's met 2 wielen begeven, misschien dat zij je vraag kunnen beantwoorden.
    Avatar gebruiker
    MHG
    B18 Poster
     
    Berichten: 470
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 09:56
    Woonplaats: Maastricht
    my honda: Civic Coupe EJ2
    Advertenties:

    Re: aankoop honda cb350

    Berichtdoor thomy985 » do 31 jan 2013, 08:27

    Motorijbewijs verandert vanaf 1 mei dacht ik zie maar eens naar volgende link sta alles in over het nieuwe rijbewijs.
    http://www.bfov-fbva.be/downloads/downl ... oto-NL.pdf
    thomy985
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: ma 10 jan 2011, 19:51
    Woonplaats: Olen
    my honda: accord & ITR
    Advertenties:

    Re: aankoop honda cb350

    Berichtdoor Tim_EG3 » do 31 jan 2013, 10:56

    CB350F (4cilinder) ga je volgens mij veel rapper stukken voor vinden, aangezien die veel populairder zijn dacht ik..
    En ja ik zou eens horen bij uwe verzekeraar ivm het aantal kw, die hebben daar normaal een databank van en gaan u sowieso verder kunnen helpen ;)
    The Power of Dreams.
    Honda MB 50 / Honda CBR 400 / Cagiva Mito 125 7speed / Honda Civic EG3 Tahitian
    Tim_EG3
    D17 Poster
     
    Berichten: 267
    Geregistreerd: do 08 dec 2011, 12:13
    Woonplaats: Dendermonde
    my honda: Civic EG3
    Advertenties:

    Re: aankoop honda cb350

    Berichtdoor wikkes » do 31 jan 2013, 20:44

    het hangt er ook vanaf voor wa ge hem wilt gebruike ?
    wilt ge er lange afstanden mee rijden of kort maar heel sportief?
    en uittellen van pk naar kw heeft ni veel zin , het geen wa telt is wa er op u roze kaart staat.
    gaat ge lange afstanden rijden zou ik voor de 4 cilinder gaan,
    ook als ge nog gene auto het gat ge heel moeilijk een verzekering vinde op u eige naam natuurlijk.
    om een voorbeeld te geven : ik heb december vorig jaar een ducati monster 750 gekocht , 48 kw op mijn papier , niet al te veel verzekering op mijn naam bij op de auto 535€ dus een hele smak geld .
    had ik geen auto of daar niet verzekerd dan hade ze mij ook niet willen verzekeren bij die maatschapij ;)
    wikkes
    K20 Poster
     
    Berichten: 866
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:49
    Woonplaats: scherpenheuvel
    my honda: civic ep3
    Advertenties:

    Re: aankoop honda cb350

    Berichtdoor MHG » vr 01 feb 2013, 09:15

    De tering, is dat zo duur in belgië? Ik betaal nog geen € 200,- per jaar voor mijn fireblade met 111kw. Daar zit wel wat korting op ivm schadevrije jaren en pakketkorting omdat de verzekeringen van mijn huis bij dezelfde zitten, maar dan nog.
    Avatar gebruiker
    MHG
    B18 Poster
     
    Berichten: 470
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 09:56
    Woonplaats: Maastricht
    my honda: Civic Coupe EJ2
    Advertenties:


    Keer terug naar Honda Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten