Mugen Jazz Rally Car.

Nieuws, weetjes, interessante dingen

Mugen Jazz Rally Car.

Berichtdoor pistonhead » za 07 jan 2012, 10:07

Afbeelding

In an exciting new development, Honda Australia will race two Honda Jazz in the 2012 Bosch Australian Rally Championship. Designed to G2 specifications, the new Jazz combine the very best in Australian and European engineering, with specifications found in many World Rally Championship cars.

The Mugen-tuned 2 litre engine delivers 183 kilowatts at 9000 RPM and 193 Newton metres of torque.

Honda will be entering a second driver combination alongside Eli Evans and Glen Weston, to be announced early next year. Honda Australia spokesperson, Lindsay Smalley said the new cars could take Honda from challengers to champions. “We are excited about the next year of rallying. Racing is in Honda’s DNA.
These rally cars are modified with the best engineering from Australia and Europe. Fitted with Mugen engines, these may well be the fastest Jazz in the world! “Honda is proud to continue its support of Australian rallying and we hope next season will be even better than the last. As our founder Mr. Honda said, if Honda does not race, there is no Honda,” Mr. Smalley said.

Scott Pedder, CEO of the Bosch ARC welcomed Honda’s expanded commitment to the Championship and congratulated the company on its initiative. “Honda has to be commended for leading the way and being the first to commit to the new formula. “The Honda Civic Type R that Eli Evans and Glen Weston campaigned over the past two years has become a crowd favourite at rallies around the country, because of how exciting it looks on the stages and the great sound it makes.

These new cars are going to look even better. “The renderings of the new Honda Jazz G2 are very exciting and give a strong indication of how the new generation of two-wheel drive rally cars will look. I am sure they will fire the imagination of rally enthusiasts,” Pedder said.

Six rounds will comprise the 2012 season, with a ‘Rally Showcase’ at Calder Park in Victoria to mark the start of the season in March.
Avatar gebruiker
pistonhead
H22 Poster
 
Berichten: 676
Geregistreerd: di 07 jun 2011, 23:50
my honda: FK8
Advertenties:



  • Re: Mugen Jazz Rally Car.

    Berichtdoor M&M » za 07 jan 2012, 11:31

    Wow, deze is echt af vind ik :love:

    Enkel nog wel weinig koppel vind ik ,'slechts' 193Nm maar ja dat kont omdat ze de motor gewoon NA gehouden hebben...

    Nice one, none the less :goed:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Mugen Jazz Rally Car.

    Berichtdoor pistonhead » za 07 jan 2012, 11:49

    Enkel nog wel weinig koppel vind ik ,'slechts' 193Nm maar ja dat kont omdat ze de motor gewoon NA gehouden hebben...

    Koppel lijkt mij ook wat weinig :denk: met 183Kw(ruw geschat 240+pk)zou dit toch meer moeten zijn.
    Maar het zal in ieder geval sneller zijn dan de huidige civic R3 rally car ;) (model Fn2)
    Avatar gebruiker
    pistonhead
    H22 Poster
     
    Berichten: 676
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 23:50
    my honda: FK8
    Advertenties:

    Re: Mugen Jazz Rally Car.

    Berichtdoor M&M » za 07 jan 2012, 12:29

    Mja raar eigenlijk, aangezien Honda voor een standaard F20C blok van een S2000 240pk claimt en 208Nm @7500rpm als max koppelwaarde.
    Op de testbank blijft dat koppel overeind enkel qua pk's schiet het blok te kort tov de opgegeven waarde voor de costructeur.

    Mijn S2K is 'op de rollen' geweest bij CTH in Neerpelt en had standaard 226.1pk bij 7250rpm en het max koppel van 203Nm werd bereikt op 7570rpm.
    Na de remap zou mijn wagen volgens hun metingen en testbank nu 253.5pk bij 8150rpm en 227Nm koppel bij 7250rpm moeten hebben.
    De wagen is naar mijn gevoel wel wat vinniger ondering en in de middentoeren, maar ik vind de remap waarden vooral op het vlak van pk's toch vrij 'optimistisch'. :denk:

    Volgens mij zou ik nu wel de 240pk moeten hebben die Honda opgeeft voor een S2000, en daar hou ik het dan ook bij.
    De S verschaft mij alvast veel rijplezier en daar gaat het mij tenslotte nog het meeste om, m.a.w. ik ben geen stoplicht-sprinter.
    Langs de andere kant zijn de waarden van de CTH testbank wat ze zijn en kan ik daar ook niks aan veranderen. (de ene testbank is de andere niet, bij de ene meting scoor je mss beter dan bij een andere)
    Diegenen die dit statement toch nog in twijfel wensen te trekken, stuur me maar een PM dan stuur ik jullie de plot van de CTH dyno wel door. ;)

    Wat ik wil zeggen is dat deze Mugen motor dan meer vermogen zou leveren dan en F blok, maar minder koppel?
    Die Japanse vierdeurs Civic Type R die ook door Mugen onder handen genomen is scoort dan weer wel hogere waarden op het vlak van vermogen en koppel dan een S2K.

    Begrijpen wie begrijpen kan...

    Excuss voor deze off topic, maar ik wou hier even dieper op ingaan. 8-)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Mugen Jazz Rally Car.

    Berichtdoor dave » za 07 jan 2012, 19:34

    soms zijn de eindcijfers in zaken van vermogen totaal onbelangrijk, in een echte "race - rally " wagen is hoe deze pk's zich ontplooien veel belangrijker.
    je moet proberen een zo breed mogelijke powerband te creeren, en als dit inhoud dat je 10 of 15 top pk moet weggeven ...

    ook mag je niet vergeten dat zij ten eerste al met een short ratio bak zitten en dat het hoogstwaarschijnlijk een licht autotje is met voorwiel aandrijving. en dan krijg je 250 of 300nm koppel echt niet aan de grond .
    dave
    D15 Poster
     
    Berichten: 134
    Geregistreerd: wo 16 jun 2010, 12:02
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: Mugen Jazz Rally Car.

    Berichtdoor pistonhead » za 21 jan 2012, 07:09

    Afbeelding

    Avatar gebruiker
    pistonhead
    H22 Poster
     
    Berichten: 676
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 23:50
    my honda: FK8
    Advertenties:

    Re: Mugen Jazz Rally Car.

    Berichtdoor TYPE-O » za 21 jan 2012, 10:24

    da geluitd ik krijg er kippevel van rrrrrr
    Run your car, NOT your'e mouth
    een honda is zoals een vrouw eens je er in zit wil je er niemeer uit
    Avatar gebruiker
    TYPE-O
    B18 Poster
     
    Berichten: 472
    Geregistreerd: di 13 dec 2011, 19:33
    Woonplaats: oosterzele
    my honda: CRX
    Advertenties:

    Re: Mugen Jazz Rally Car.

    Berichtdoor jablo » za 21 jan 2012, 13:32

    WoutDW schreef:da geluitd ik krijg er kippevel van rrrrrr


    En ik van uw spelling ;)
    Avatar gebruiker
    jablo
    B20 Poster
     
    Berichten: 538
    Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
    my honda: civic,prelude
    Advertenties:

    Re: Mugen Jazz Rally Car.

    Berichtdoor Nasty » za 21 jan 2012, 19:05

    jablo schreef:
    WoutDW schreef:da geluitd ik krijg er kippevel van rrrrrr


    En ik van uw spelling ;)


    Afbeelding
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Mugen Jazz Rally Car.

    Berichtdoor TYPE-O » za 21 jan 2012, 23:16

    heheh strike ma geef toe da geluid van die honda is toch zot
    Run your car, NOT your'e mouth
    een honda is zoals een vrouw eens je er in zit wil je er niemeer uit
    Avatar gebruiker
    TYPE-O
    B18 Poster
     
    Berichten: 472
    Geregistreerd: di 13 dec 2011, 19:33
    Woonplaats: oosterzele
    my honda: CRX
    Advertenties:


    Keer terug naar Honda Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten