Mja raar eigenlijk, aangezien Honda voor een standaard F20C blok van een S2000 240pk claimt en 208Nm @7500rpm als max koppelwaarde.
Op de testbank blijft dat koppel overeind enkel qua pk's schiet het blok te kort tov de opgegeven waarde voor de costructeur.
Mijn S2K is 'op de rollen' geweest bij CTH in Neerpelt en had standaard 226.1pk bij 7250rpm en het max koppel van 203Nm werd bereikt op 7570rpm.
Na de remap zou mijn wagen volgens hun metingen en testbank nu 253.5pk bij 8150rpm en 227Nm koppel bij 7250rpm moeten hebben.
De wagen is naar mijn gevoel wel wat vinniger ondering en in de middentoeren, maar ik vind de remap waarden vooral op het vlak van pk's toch vrij 'optimistisch'.
Volgens mij zou ik nu wel de 240pk moeten hebben die Honda opgeeft voor een S2000, en daar hou ik het dan ook bij.
De S verschaft mij alvast veel rijplezier en daar gaat het mij tenslotte nog het meeste om, m.a.w. ik ben geen stoplicht-sprinter.
Langs de andere kant zijn de waarden van de CTH testbank wat ze zijn en kan ik daar ook niks aan veranderen. (de ene testbank is de andere niet, bij de ene meting scoor je mss beter dan bij een andere)
Diegenen die dit statement toch nog in twijfel wensen te trekken, stuur me maar een PM dan stuur ik jullie de plot van de CTH dyno wel door.
Wat ik wil zeggen is dat deze Mugen motor dan meer vermogen zou leveren dan en F blok, maar minder koppel?
Die Japanse vierdeurs Civic Type R die ook door Mugen onder handen genomen is scoort dan weer wel hogere waarden op het vlak van vermogen en koppel dan een S2K.
Begrijpen wie begrijpen kan...
Excuss voor deze off topic, maar ik wou hier even dieper op ingaan.