dit geloof je nooit !

Nieuws, weetjes, interessante dingen

dit geloof je nooit !

Berichtdoor THUNDER » di 12 apr 2011, 14:50

Vrijdag 1 april ( absoluut geen grap ) mocht ik dan eindelijk mijn nieuwe honda Crv 2.0l Executive gaan afhalen . Het is mijn eerst Honda en mijn eerst dure auto die ik koop . Na 47 km te hebben gereden en na 3 uur de auto in mijn bezit te hebben beginnen de problemen . Ik krijg een alarm melding van de oliedruk ??? Dit alarm gaat in't begin steeds aan bij het remmen en stoppen en verdwijnt als ik optrek . Heb na telefoonisch contact met garage te horen gekregen dat het waarschijnlijk de sensor was en dat ik absoluut mocht verder rijden ??????? . Heb dit natuurlijk niet gedaan en heb Honda Assistentie gebeld en de wagen laten komen ophalen . 4 dagen later hebben ze de nieuwe bestelde sensor geplaatst maar nog steeds het probleem . We moeten verder zoeken was het antwoord ..... Pas nadat er een technieker vanuit HOnda Belgium was komen meezoeken hebben ze waarschijnlijk het probleem gevonden .... Ze hebben ijzerbraampjes in de motor gevonden en Volgende week gaan ze een gloednieuwe motor plaatsen en de oude ( 47 km ) opsturen naar Japan want blijkbaar tillen ze er heel zwaar aan dat dit gebeurt is met hun trots . Hopelijk eindigd volgende week mijn lijdensweg en kan ik eindelijk genieten van mijn CRV . Ben wel steeds vriendelijk behandeld en heb een vervangwagen gehad maar ..... dat was eigenlijk niet de bedoeling van een nieuwe wagen te kopen heee

Groetjes
Thunder

Berichten: 1
Geregistreerd: 06 apr 2011, 16:04
Automerk: HONDA
Merk Type: CRV
Extra info: Honda Liefhebber
Privébericht
Avatar gebruiker
THUNDER
Dax rookie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: di 12 apr 2011, 14:46
my honda: CRV
Advertenties:



  • Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor WhiteSol » di 12 apr 2011, 15:01

    Stel u gelijk nekeer voor in't bezoekerstopic zoals et hoort ;-)

    Wel zonde natuurlijk da dit met ne nieuwe wagen gebeurd, maar als ge goed verder geholpen wordt da's natuurlijk wel een (schrale) troost ..

    welkom hier
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor dieseltje S2K » wo 13 apr 2011, 17:42

    amaaaaaai da vind ik echt wel straf, verschiet er van dat je dan toch nog 47km hebt kunnen rijden want als de sensor al dicht zit van de bramen dan is het normaal niet één spaantje zou ik denken.....
    eigenlijk eerlijk gezegd zou ik het niet prettig vinden als in mijn NIEUWE wagen al direkt zoveel gewerkt zou worden, waarschijnlijk kan je der ni buiten maar anders zou ik nieuwe crv eisen ;)
    dieseltje S2K
    H22 Poster
     
    Berichten: 635
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 19:52
    Woonplaats: RIJKEVORSEL
    my honda: S2000, accord 2010
    Advertenties:

    Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor bumblebee_be » wo 13 apr 2011, 18:39

    dieseltje S2K schreef:amaaaaaai da vind ik echt wel straf, verschiet er van dat je dan toch nog 47km hebt kunnen rijden want als de sensor al dicht zit van de bramen dan is het normaal niet één spaantje zou ik denken.....
    eigenlijk eerlijk gezegd zou ik het niet prettig vinden als in mijn NIEUWE wagen al direkt zoveel gewerkt zou worden, waarschijnlijk kan je der ni buiten maar anders zou ik nieuwe crv eisen ;)

    nu ja hij krijgt een nieuwe blok dus das ook al veel he.
    Tis nu niet dat ze aan de blok die er in zit gaan rommelen he
    a rental car is a rally car
    1st place is 1st place, 2nd place is 1st loser
    my exhaust, My neighbours like it, they even invited the police
    Avatar gebruiker
    bumblebee_be
    H22 Poster
     
    Berichten: 606
    Geregistreerd: ma 09 aug 2010, 10:14
    Woonplaats: wetteren
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor HoNdAdreams » wo 13 apr 2011, 18:41

    nee ma toch, zou het ook niet plezant vinden moesten ze mijn nieuwe wagen al direct uiteen gooien, al is het maar om belachelijk kleine krasjes van leergastjes die met hun overall op de spatborden gaan hangen te vermijden...
    Avatar gebruiker
    HoNdAdreams
    H23 Poster
     
    Berichten: 788
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:21
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor dieseltje S2K » wo 13 apr 2011, 19:36

    ja daarom, liever niet al die toestanden, om nog maar te zwijgen van krassen en dergelijke in je motorruimte....
    en hopelijk komt alles goed.
    dieseltje S2K
    H22 Poster
     
    Berichten: 635
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 19:52
    Woonplaats: RIJKEVORSEL
    my honda: S2000, accord 2010
    Advertenties:

    Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor THUNDER » wo 13 apr 2011, 19:37

    HoNdAdreams schreef:nee ma toch, zou het ook niet plezant vinden moesten ze mijn nieuwe wagen al direct uiteen gooien, al is het maar om belachelijk kleine krasjes van leergastjes die met hun overall op de spatborden gaan hangen te vermijden...

    Daar ben ik idd ook een beetje bang voor , om krasjes en andere beschadigingen ....
    Avatar gebruiker
    THUNDER
    Dax rookie
     
    Berichten: 11
    Geregistreerd: di 12 apr 2011, 14:46
    my honda: CRV
    Advertenties:

    Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor Raidon » wo 13 apr 2011, 19:37

    THUNDER schreef:Vrijdag 1 april ( absoluut geen grap ) mocht ik dan eindelijk mijn nieuwe honda Crv 2.0l Executive gaan afhalen . Het is mijn eerst Honda en mijn eerst dure auto die ik koop . Na 47 km te hebben gereden en na 3 uur de auto in mijn bezit te hebben beginnen de problemen . Ik krijg een alarm melding van de oliedruk ??? Dit alarm gaat in't begin steeds aan bij het remmen en stoppen en verdwijnt als ik optrek . Heb na telefoonisch contact met garage te horen gekregen dat het waarschijnlijk de sensor was en dat ik absoluut mocht verder rijden ??????? . Heb dit natuurlijk niet gedaan en heb Honda Assistentie gebeld en de wagen laten komen ophalen . 4 dagen later hebben ze de nieuwe bestelde sensor geplaatst maar nog steeds het probleem . We moeten verder zoeken was het antwoord ..... Pas nadat er een technieker vanuit HOnda Belgium was komen meezoeken hebben ze waarschijnlijk het probleem gevonden .... Ze hebben ijzerbraampjes in de motor gevonden en Volgende week gaan ze een gloednieuwe motor plaatsen en de oude ( 47 km ) opsturen naar Japan want blijkbaar tillen ze er heel zwaar aan dat dit gebeurt is met hun trots . Hopelijk eindigd volgende week mijn lijdensweg en kan ik eindelijk genieten van mijn CRV . Ben wel steeds vriendelijk behandeld en heb een vervangwagen gehad maar ..... dat was eigenlijk niet de bedoeling van een nieuwe wagen te kopen heee

    Groetjes
    Thunder

    Berichten: 1
    Geregistreerd: 06 apr 2011, 16:04
    Automerk: HONDA
    Merk Type: CRV
    Extra info: Honda Liefhebber
    Privébericht


    Fouten op nieuwe wagens komt nu eenmaal voor (en dan heb ik het over de storing van sensor). Daarom liet een verkoper (die nu eenmaal geen technische achtergrond heeft) je doorrijden.
    Ik wist al vanaf we die sensor hadden geplaatst dat er iets met het onderblok scheelde. Dit geluid was niet te horen op stationair toerental maar tussen de 1500 -2000 toeren. Ik wachte op technieker van Honda Belgium om dit geluid mee na te gaan om er zeker van te zijn dat ik het onderblok daadwerkelijk kreeg nadat ik de claim maandag heb aangepast. Dan pas hebben we kunnen overgaan tot eindbeslissing en u op de hoogte te brengen. Liever dit dan te hoeven zeggen dat je onderblok een produktiefout heeft en nog geen oplossing dat er onderdelen worden vervangen of ineens een geheel blok.

    Tuurlijk tilt Honda er zwaar aan. Dit mag niet gebeuren bij een betrouwbaar merk. Het 'oude' blok komt een speciale delegatie halen van honda Japan en wordt onderzocht dat er mss in deze serie nog productiefouten zouden kunnen zitten of een enkel geval is.

    Blok is ondertussen aangekomen en wordt vervangen.

    Mvg.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor dieseltje S2K » wo 13 apr 2011, 19:45

    ja das straf, heb ik nog nooit weten meemaken bij honda... ben benieuwd of we te weten gaan komen wat het probleem is geweest.
    kan de eigenaar dan geen milde schadevergoeding aan verzekering van honda aanvragen Raidon?
    al krijg je er een mooi kitje voor in de plaats ;)
    dieseltje S2K
    H22 Poster
     
    Berichten: 635
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 19:52
    Woonplaats: RIJKEVORSEL
    my honda: S2000, accord 2010
    Advertenties:

    Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor Raidon » wo 13 apr 2011, 19:52

    dieseltje S2K schreef:ja das straf, heb ik nog nooit weten meemaken bij honda...
    kan de eigenaar dan geen milde schadevergoeding aan verzekering van honda aanvragen Raidon?
    al krijg je er een mooi kitje voor in de plaats ;)


    Zo'n dingen beslissen wij niet natuurlijk. Als dealer zijn we tussenpersoon tussen klant en invoerder. Heel deze vervanging kost Honda wel wat ookal is alles aan inkoopprijzen. We gaan niet 'knoeien' aan het blok. Alles wordt verandert zoals een blok van den band komt. Niks wordt ten last van de klant verrekend ( wat logisch is ).

    In de 3 jaar dat we open zijn is dit de 2de motor dat we moeten vervangen onder de 100km. Vorige was een I-dtec waar een uitlaatklep uit zijn zitting was geschoten. Toen ook nieuw blok en alles gecoverd door de invoerder. Veel stukken van motor wordt handmatig ineen gestoken. Elke heeft ook een serienummer waar een persoon of produktieploeg aan gelinked is... Ze laten dit zeker niet zomaar op zijn beloop.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor THUNDER » wo 13 apr 2011, 20:17

    Raidon schreef:
    dieseltje S2K schreef:ja das straf, heb ik nog nooit weten meemaken bij honda...
    kan de eigenaar dan geen milde schadevergoeding aan verzekering van honda aanvragen Raidon?
    al krijg je er een mooi kitje voor in de plaats ;)


    Zo'n dingen beslissen wij niet natuurlijk. Als dealer zijn we tussenpersoon tussen klant en invoerder. Heel deze vervanging kost Honda wel wat ookal is alles aan inkoopprijzen. We gaan niet 'knoeien' aan het blok. Alles wordt verandert zoals een blok van den band komt. Niks wordt ten last van de klant verrekend ( wat logisch is ).

    In de 3 jaar dat we open zijn is dit de 2de motor dat we moeten vervangen onder de 100km. Vorige was een I-dtec waar een uitlaatklep uit zijn zitting was geschoten. Toen ook nieuw blok en alles gecoverd door de invoerder. Veel stukken van motor wordt handmatig ineen gestoken. Elke heeft ook een serienummer waar een persoon of produktieploeg aan gelinked is... Ze laten dit zeker niet zomaar op zijn beloop.

    Ik zal zeker de nodige stappen ondernemen naar invoerder Honda Belgium omdat mijn vertrouwen in Honda een "deuk " heeft gekregen maar dit heeft niets met de dealer ( Honda center Antwerpen ) te maken .
    Hopelijk Raidon zien we mekaar de vrijdag met lachende gezichten ;-)
    Avatar gebruiker
    THUNDER
    Dax rookie
     
    Berichten: 11
    Geregistreerd: di 12 apr 2011, 14:46
    my honda: CRV
    Advertenties:

    Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor dieseltje S2K » wo 13 apr 2011, 20:49

    de dealer kan daar uiteraard niets aan doen, wie of wat wel de schuld op zich heeft zal verder onderzoek moeten
    uitwijzen veronderstel ik, vind wel raar dat het maar ene blok zou zijn...
    dieseltje S2K
    H22 Poster
     
    Berichten: 635
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 19:52
    Woonplaats: RIJKEVORSEL
    my honda: S2000, accord 2010
    Advertenties:

    Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor Raidon » di 19 apr 2011, 17:13

    THUNDER schreef:
    Raidon schreef:
    dieseltje S2K schreef:ja das straf, heb ik nog nooit weten meemaken bij honda...
    kan de eigenaar dan geen milde schadevergoeding aan verzekering van honda aanvragen Raidon?
    al krijg je er een mooi kitje voor in de plaats ;)


    Zo'n dingen beslissen wij niet natuurlijk. Als dealer zijn we tussenpersoon tussen klant en invoerder. Heel deze vervanging kost Honda wel wat ookal is alles aan inkoopprijzen. We gaan niet 'knoeien' aan het blok. Alles wordt verandert zoals een blok van den band komt. Niks wordt ten last van de klant verrekend ( wat logisch is ).

    In de 3 jaar dat we open zijn is dit de 2de motor dat we moeten vervangen onder de 100km. Vorige was een I-dtec waar een uitlaatklep uit zijn zitting was geschoten. Toen ook nieuw blok en alles gecoverd door de invoerder. Veel stukken van motor wordt handmatig ineen gestoken. Elke heeft ook een serienummer waar een persoon of produktieploeg aan gelinked is... Ze laten dit zeker niet zomaar op zijn beloop.

    Ik zal zeker de nodige stappen ondernemen naar invoerder Honda Belgium omdat mijn vertrouwen in Honda een "deuk " heeft gekregen maar dit heeft niets met de dealer ( Honda center Antwerpen ) te maken .
    Hopelijk Raidon zien we mekaar de vrijdag met lachende gezichten ;-)



    Wagen inmiddels terug in handen van eigenaar en hopelijk zonder verdere problemen in de toekomst want problemen horen niet bij een Honda :)

    Veel plezier met de CRV.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor Lionel » di 19 apr 2011, 20:00

    eenders welke job, iedereen maakt fouten bij één job is het erger dan een ander ;)
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: dit geloof je nooit !

    Berichtdoor THUNDER » do 21 apr 2011, 20:31

    Raidon schreef:
    THUNDER schreef:
    Raidon schreef:
    dieseltje S2K schreef:ja das straf, heb ik nog nooit weten meemaken bij honda...
    kan de eigenaar dan geen milde schadevergoeding aan verzekering van honda aanvragen Raidon?
    al krijg je er een mooi kitje voor in de plaats ;)


    Zo'n dingen beslissen wij niet natuurlijk. Als dealer zijn we tussenpersoon tussen klant en invoerder. Heel deze vervanging kost Honda wel wat ookal is alles aan inkoopprijzen. We gaan niet 'knoeien' aan het blok. Alles wordt verandert zoals een blok van den band komt. Niks wordt ten last van de klant verrekend ( wat logisch is ).

    In de 3 jaar dat we open zijn is dit de 2de motor dat we moeten vervangen onder de 100km. Vorige was een I-dtec waar een uitlaatklep uit zijn zitting was geschoten. Toen ook nieuw blok en alles gecoverd door de invoerder. Veel stukken van motor wordt handmatig ineen gestoken. Elke heeft ook een serienummer waar een persoon of produktieploeg aan gelinked is... Ze laten dit zeker niet zomaar op zijn beloop.

    Ik zal zeker de nodige stappen ondernemen naar invoerder Honda Belgium omdat mijn vertrouwen in Honda een "deuk " heeft gekregen maar dit heeft niets met de dealer ( Honda center Antwerpen ) te maken .
    Hopelijk Raidon zien we mekaar de vrijdag met lachende gezichten ;-)



    Wagen inmiddels terug in handen van eigenaar en hopelijk zonder verdere problemen in de toekomst want problemen horen niet bij een Honda :)

    Veel plezier met de CRV.[/q
    Thanks Raidon, heb nu toch al een 300km gereden met de CRV en ben onder de indruk , voldoende power , luxueus , comfortabel . Alleen een hele boterham om bediening auto en navigatie . Ik krijg alleen mijn gsm niet geconfigureerd met navi .
    Greetzz
    :goed:
    Avatar gebruiker
    THUNDER
    Dax rookie
     
    Berichten: 11
    Geregistreerd: di 12 apr 2011, 14:46
    my honda: CRV
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Honda Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten