Honda CR-Z Type-R komt eerder

Nieuws, weetjes, interessante dingen

Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

Berichtdoor Praetorian » vr 20 mei 2011, 21:58

matsuchi-san schreef:effe een maand of 5 later replyen :)


Moet kunnen :lol: :lol:
Avatar gebruiker
Praetorian
B20 Poster
 
Berichten: 501
Geregistreerd: zo 08 mei 2011, 11:24
Woonplaats: Spalbeek/Hasselt
my honda: Delsol esi/accordCN1
Advertenties:



  • Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor who_carez » za 21 mei 2011, 18:56

    Turbo is goe voor porsche's en voor dinges me 600+ pk. Al de rest is flauwe kul :-p

    Na FTW!!!
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:

    Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor Praetorian » za 21 mei 2011, 22:38

    Dat ze die 16turbo/160 maar in de civic duwen, dan gaat ge die ook wel beter zien verkopen denk ik

    grtz
    Avatar gebruiker
    Praetorian
    B20 Poster
     
    Berichten: 501
    Geregistreerd: zo 08 mei 2011, 11:24
    Woonplaats: Spalbeek/Hasselt
    my honda: Delsol esi/accordCN1
    Advertenties:

    Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor falz » ma 23 mei 2011, 20:21

    lol, aan iedereen da zegt da honda geen ervaring heeft met turbo motors, juist wél :p

    in japan zijn er een aantal honda'kes die met een turboblokske rijden (wel K-cars) en in de F1 vroeger waren ze gwn de beste.. da waren ook turboblokskes ;)
    als honda iets doet doen ze het goed. en ik vind die 200pk toch maar wa sober, das ni meer dan een ep3 en (eigenlijk zelfs minder *1pk*) dan de FN2 civics.. khad toch gehoopt op een 250pk om met de "concurrentie" van vw en al mee te kunnen, zo ne scirocco R da vlamt gvd hard ze.. :p
    Hoe schraler de eigenaar, hoe "sjinker" den auto ?
    nananananananana BATMAAAAANNNN !
    falz
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1393
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 08:29
    Woonplaats: Herentals / Beerse
    my honda: Civic EM1 VTi Coupé
    Advertenties:

    Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor Sinister » ma 20 jun 2011, 11:08

    Die wegen ook wel 200 kg meer als de CR-Z, als de 200 pk versie rond de 1100 kg gaat wegen dan zal het zeker wel meer dan genoeg zijn, en pak sneller zijn dan huidige type-r's. Pk's is ni alles he.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor falz » ma 20 jun 2011, 11:47

    Sinister schreef:Die wegen ook wel 200 kg meer als de CR-Z, als de 200 pk versie rond de 1100 kg gaat wegen dan zal het zeker wel meer dan genoeg zijn, en pak sneller zijn dan huidige type-r's. Pk's is ni alles he.


    maar ik maakte daar dus een vergelijking tussen hoe honda bezig was, van een ep3 naar een fn2 die meer weegt en maar 1pk bijdoen.. maar de cr-z moet ge dan in zijn klasse een beetje vergelijken met de scirocco van vw.. als ge dan zie, dat de scirocco R 1420kg weegt en 265pk heeft, dus 0.186619pk/kg en pakt da ze de cr-z bij honda dan wa strippen bij honda, en wa lichter maken en em op 1100kg krijgen pakt, dan hebde 160pk op 1100kg en das dus 0.145454 pk/kgaan zienlijk minder dan de scirocco..
    zelfs bv de ek9 zou sneller zijn, want das 1090kg en 185pk = 0.16972 pk/kg :p en de ep3 = 1210kg en 200pk dus 0.165289,, koppel zal er ook wel bij aan te pas komen, en dan gaat die turbo uit de cr-z wel beter presteren dan de b16 uit de ek9, maar als ge da zo bekijkt maakt honda hun auto's precies trager met de jaren :p

    maar met een paar 100 euro hebt ge uit nen turbo al direct een pak meer vermogen.. das ook een voordeel, maar ik blijf er bij da ze d'r minimum ook 185 a 200 pk van moete maken.. dan hadden ze ne cr-z gehad met 200pk op 1100kg en dan was 't 0.181818pk/kg geweest :)
    Hoe schraler de eigenaar, hoe "sjinker" den auto ?
    nananananananana BATMAAAAANNNN !
    falz
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1393
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 08:29
    Woonplaats: Herentals / Beerse
    my honda: Civic EM1 VTi Coupé
    Advertenties:

    Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor WhiteSol » ma 20 jun 2011, 14:56

    Gij amuseert u wel he mee die kleurkes ? :lol:
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor Sinister » ma 20 jun 2011, 14:59

    Zoveel trager is de FN2 trouwens niet door zijn standaard launch control, CR-Z met 200 pk zal de scirocco wel volgen volgens mij.
    Maar ze gaan em ook uitbrengen in 200 pk, dus ik zie het probleem ni :p
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor falz » ma 20 jun 2011, 15:31

    ja da was ik precies efkes vergeten xD zo bezig met die 160pk versie :p en twas al zo lang geleje dak da gezegd had :D

    mja weet ge, ik denk eerlijk gezegd da de scirocco toch wat sneller gaat zijn dan de 200pk versie, ge zit bij de scirocco wel met wa meer gewicht, maar wel 65pk meer én tis nen 2 liter dus aanzienlijk meer koppel ook.. dus voor goed te zijn, had honda ook nog een 240pk versie moeten uitbrengen, maarja dan zitte ze weer met kwesties van meer inschrijvingstaks en verzekering enz enz :p en ge kunt idd wel naar die 240pk met enkel al nen open uitlaat en luchtfilter, maar toch, als ze van fabriek af 240pk geven hebde met dazelfde nog meer :D oké té veel moet ook ni voor ne FWD maar toch zou het handig zijn :) zo ne scirocco R vliegt ongelofelijk hard voor zo'n klein speelgoedauto'ke :D en 't had gwn fijn geweest had de cr-z standaard net iets sneller geweest :p maarja we kunnen niet alles hebben zeker :p

    en die standaard launch control in nen fn2.. als ge kunt launchen van u eige met nen ep3 zedde met die launch control ni zo veel é :) fn2 blijft toch, vergeleken met een ep3 sloom.
    Hoe schraler de eigenaar, hoe "sjinker" den auto ?
    nananananananana BATMAAAAANNNN !
    falz
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1393
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 08:29
    Woonplaats: Herentals / Beerse
    my honda: Civic EM1 VTi Coupé
    Advertenties:

    Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor Sinister » ma 20 jun 2011, 15:41

    Ja da komt omdat ze die markt niet volgen wsl, honda doet altijd zn eigen ding he :-)
    FN2 is standaard wel iets slomer wsl ja, maar heeft wel rapper zijn koppel dan de EP3.
    Als honda zn goeie vitessebakken derin pompt denk ik wel da het nog is close kan zijn met de scirocco, desnoods chippen he.
    Eigenlijk hadden ze beter 200 en 240 pk uitgebracht vindek ook wel. Zelfs 300 pk gaat op voorste wielen bij de ford focus RS.
    Laatst bijgewerkt door Sinister op ma 20 jun 2011, 15:45, in totaal 1 keer bewerkt.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor falz » ma 20 jun 2011, 15:44

    Sinister schreef:Ja da komt omdat ze die markt niet volgen wsl, honda doet altijd zn eigen ding he :-)
    FN2 is standaard wel iets slomer wsl ja, maar heeft wel rapper zijn koppel dan de EP3.
    Als honda zn goeie vitessebakken derin pompt denk ik wel da het nog is close kan zijn met de scirocco, desnoods chippen he.


    dan gaan ze toch nog iets moete presteren denk :p want die DSG bakken van vw zijn ni de minste :D
    en ja chippen, maar dan kunde ne scirocco ook chippen é :p maarja soit, maakt nu al ni veel uit, op een circuit zal de cr-z de scirocco wel het nakijken geven :p in een rechte lijn kan (bijna)iedereen snel rijden é :p
    Hoe schraler de eigenaar, hoe "sjinker" den auto ?
    nananananananana BATMAAAAANNNN !
    falz
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1393
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 08:29
    Woonplaats: Herentals / Beerse
    my honda: Civic EM1 VTi Coupé
    Advertenties:

    Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor Sinister » ma 20 jun 2011, 15:46

    Is elke R bij vw automatisch DSG? Vitesse bakken van de type r's zijn ook ni van de minsten ze qua verhoudingen.
    Op circuit zal zelfs ne EP3 of integra ne scirocco op zijn kloten geven.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor falz » ma 20 jun 2011, 15:59

    Sinister schreef:Is elke R bij vw automatisch DSG? Vitesse bakken van de type r's zijn ook ni van de minsten ze qua verhoudingen.
    Op circuit zal zelfs ne EP3 of integra ne scirocco op zijn kloten geven.


    nee, ge kunt die r's in 6 manueel kopen of nen DSG-6 maar die DSG's zijn sneller :p
    en kweet da ze van die vitesse bakken :p maar das ook mede door da ge met nen echte type-r pas in de 8000rpm+ moet schakelen, maar bij zo nen cr-z turbo zal da wel ni zo ver gaan spijtig genoeg..
    Hoe schraler de eigenaar, hoe "sjinker" den auto ?
    nananananananana BATMAAAAANNNN !
    falz
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1393
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 08:29
    Woonplaats: Herentals / Beerse
    my honda: Civic EM1 VTi Coupé
    Advertenties:

    Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor Sinister » ma 20 jun 2011, 16:48

    Het max toerental speelt zeker mee ja, maar vooral da em terugvalt op het juiste toerental en da ge direct uw groot vermogen hebt.
    Met goeie verhoudingen lukt da met alle soort motor normaal gezien ze.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Honda CR-Z Type-R komt eerder

    Berichtdoor billy » zo 02 maart 2014, 16:14

    falz schreef:ja da was ik precies efkes vergeten xD zo bezig met die 160pk versie :p en twas al zo lang geleje dak da gezegd had :D

    mja weet ge, ik denk eerlijk gezegd da de scirocco toch wat sneller gaat zijn dan de 200pk versie, ge zit bij de scirocco wel met wa meer gewicht, maar wel 65pk meer én tis nen 2 liter dus aanzienlijk meer koppel ook.. dus voor goed te zijn, had honda ook nog een 240pk versie moeten uitbrengen, maarja dan zitte ze weer met kwesties van meer inschrijvingstaks en verzekering enz enz :p en ge kunt idd wel naar die 240pk met enkel al nen open uitlaat en luchtfilter, maar toch, als ze van fabriek af 240pk geven hebde met dazelfde nog meer :D oké té veel moet ook ni voor ne FWD maar toch zou het handig zijn :) zo ne scirocco R vliegt ongelofelijk hard voor zo'n klein speelgoedauto'ke :D en 't had gwn fijn geweest had de cr-z standaard net iets sneller geweest :p maarja we kunnen niet alles hebben zeker :p

    en die standaard launch control in nen fn2.. als ge kunt launchen van u eige met nen ep3 zedde met die launch control ni zo veel é :) fn2 blijft toch, vergeleken met een ep3 sloom.



    Ee mannen sorry da ik hier zo amateuristisch :oops: en kom doen . maar Heeft ne FN2 standaard launch control ??? :o want ik heb wel ne fn2 , ma denk ni me lc ?
    :?
    billy
    Dax rookie
     
    Berichten: 14
    Geregistreerd: do 26 dec 2013, 19:55
    my honda: civic fn2 07
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Honda Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten