crx vtec invoeren

Nieuws, weetjes, interessante dingen

crx vtec invoeren

Berichtdoor meule-san » wo 18 sep 2013, 15:56

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jannik, al jarenlang ben ik een fervent honda liefhebber, ik had 2 accord's, 1 civic, en momenteel een Honda stream. maar bovenal is mijn grootste passie de crx model '90 waarvan ik er 2 gewone had, en 2 vtec's, dit om maar even aan te tonen hoe groot mijn liefde is voor Honda... :D Enkele jarenlang heb ik geen crx meer gehad, maar de passie bleef. na een dik jaar zoeken kwam ik opnieuw ne vtec tegen die ik moest hebben, maar deze keer met de bedoeling om de rest van mijn leven bij te houden, even met rondrijden en amuseren, daarna restaureren als oldtimer. Omdat ne goeie hier redelijk duur is, zocht ik ook in Nederland, waar hem dus nu ook van komt. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het invoeren? En kan je mij enkele tips geven... Douanepapieren zijn in mijn bezit, alsook een technische fiche van Honda Nederland. Ik belde al met Honda Belgie, en zij zei dat het probleem eigenlijk is dat er geen c.o.c te bekomen is omdat de wagen te oud is, dus het hangt een beetje af van de goede wil van de technische keuring e.d. klopt dit?

Alvast bedankt!
meule-san
Dax rookie
 
Berichten: 6
Geregistreerd: di 28 feb 2012, 10:40
my honda: crx
Advertenties:



  • Re: crx vtec invoeren

    Berichtdoor Gunther » wo 18 sep 2013, 19:54

    Invoeren is helemaal geen probleem als alle papieren en ook de auto in orde zijn. Het dierbaarste wat je niét mag verliezen is je geduld :).
    Als je de wagen niet direct kan laten keuren voor inschrijving (omwille van missende attesten) dan laat je best een homologatiekeuring doen. Dat is op afspraak in specifieke stations.
    Zoals gezegd hoeft ge u daar geen zorgen voor te maken als de wagen (min of meer) origineel is. Dan worden de nodige procedures opgestart.
    Keuring zelf kost een dikke 100€ (als ik het me herinner), en de papierwinkel in Brussel rond de 190€ (ook als ik het mij goed herinner).

    Goede wil hebt ge eigenlijk niet nodig, ze moeten gewoon correct werken. Afhankelijk van wie hem keurt durven ze 'misschien' eens zagen over bandenmaten. Iedereen rijdt 195/50/15 terwijl 195/55/15 voorgeschreven is.

    Succes en hou hem in ere.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:


    Keer terug naar Honda Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten