Pagina 44 van 49

Re: M&M S2K & CN1: Honda Wintercheck and Mugshot = P44

BerichtGeplaatst: za 03 dec 2016, 11:04
door M&M
Een paar weken geleden ontving ik een uitnodiging om met de Accord bij de dealer langs te gaan voor een gratis wintercheck.
Gisterenavond was het dan zover. Na mijn werk afgezakt naar Permantier Motors... 8-)
Afbeelding
De auto werd, op kosten van Honda, nagekeken op 20 slijtagepunten: banden, remmen, ophanging, lichten, fluid levels, airco, etc.
Een 20 tal minuutjes later kreeg mijn daily een clean bill of health = just dirty and honest :goed: - enige minpuntje: een vervallen brandblusapparaat :P
Afbeelding
En de mug shot uit de titel? Well, here it is :mrgreen:
Afbeelding
To sweeten the deal, ontvang je na afloop van de check een Honda mug. Nice :party:
Meer nog, ik kreeg er zelfs 2 (voordeel van meerdere Honda's te bezitten, én goede maatjes te zijn met je dealer) :teehee:
Eéntje voor mezelf, en ééntje voor mijn vriendin = goeie punten dus :har:

Meteen ook twee nieuwe lampjes besteld voor de schakelaars van de zetelverwarming. De boel werk nog prima, de lampjes zijn enkel aan vervanging toe.
Hans had deze helaas niet op voorraad. Dit kleine ongemak wordt volgende week verholpen. :)

Vrieskou of niet, de Accord vandaag met de hand gewassen en een beetje gedetailed - ze was gewoon té smerig
Afbeelding
Altijd fijn om de werkweek met een propere auto te starten ;)

Re: M&M S2K & CN1: Winter is here = P44

BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2017, 18:41
door M&M
Eergisteren de winterbanden laten plaatsen = van Dunlop Sportmaxx RT in 225/40/18 naar Dunlop SP Wintersport size 225/45/17
Afbeelding
Alvast geen overbodige luxe, zo bleek vanochtend...
Afbeelding
Trouwe lezers / volgers van dit topic herkennen ongetwijfeld de 30th Anniversary velgen sprayed in Moonrock, die voor de komst van de Sigma's in 18 inch, permanent onder de Accord huisden. ;)

De Varta batterij was, na een 5 tal jaren dienst, eveneens aan vervanging toe. OEM all the way, zodoende vond een 77Ah sterke Honda accu een plaatsje onder de motorkap. :goed:
Afbeelding

Het defecte lampje in de schakelaar van de zetelverwarming (dat een eervolle vermelding kreeg in mijn vorige post) werd reeds een paar weken geleden vervangen. Waarvan akte.
Afbeelding

Ook meteen de twee toegangskaarten afgehaald voor het Autosalon die Hans voor mij had gereerveerd. Thanks 8-)
Afbeelding

Voorts kwamen er de afgelopen weken nog een paar S2000 schaalmodelletjes toe, alsook een Accord sleutelhanger. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En deze, ietwat minder bekende F1 Tyrell Honda in schaal 1/43 van beginjaren '90, destijds bestuurd door Stefano Modena, komt in de loop van volgende week mijn kant op :mrgreen:
Afbeelding

Happy New Year & best wishes for 2017! (image courtesy of S2Ki)
Afbeelding

Re: M&M S2K & CN1: 78-07 and the rest = P44

BerichtGeplaatst: za 25 feb 2017, 16:48
door M&M
Even updaten hier. ;)
De afgelopen weken kwamen er nog wat schaalmodelletjes toe in diverse groottes (van 1/18 tot 1/100)...
(de foto's zijn niet altijd even top = quick smartphone snaps)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[url=https://postimg.org/image/sgex4oo5d/]Afbeelding


Naast de miniatuur autootjes, ook nog een vrij zeldzame OEM S2000 lapel pin gescoord voor slechts een kwart van de gebruikelijke vraagprijzen 8-)
Afbeelding

En de getallen uit de titel van deze post? Wel, die zijn afkomstig van een set genuine vintage JDM nummerplaten.
Waarom nu net die combo? Ze waren authentiek en niet al te duur (ok, de staat is niet onberispelijk), maar vooral omdat ze aardig dicht in de buurt komen van mijn eigen geboortedatum 78/11/07 :mrgreen: :har:
Alweer een kadertje erbij in de man cave :P (het inlijsten en ophangen bracht ik zelf tot een goed einde)
Afbeelding
Afbeelding

Vorig weekend waagde ik mij nog eens aan een nieuwe, ietwat artistieke uitdaging.
In mijn jeugdjaren tekende ik vrij regelmatig auto's (gewoon self taught). Waarom mij dan niet nog een keertje aan mijn eigen S2000 wagen? (schets op tekenpapier afgewerkt met waterverf)
Nice one, maar oordeel vooral zelf... 8-)
Afbeelding

Helaas eindig ik deze post met een kleine downdate. :(
Tijdens het stormweer van afgelopen donderdag liep mama's Jazz schade op... Vensterluik 1 - Jazz 0 :doh:

Afbeelding


Actieplan: de krassen / lak uitpolieren zo goed als het gaat, vervangkoplamp laten aanrukken van bij Destoop, en het spatbord kan mss nog wat meer uitgedeukt worden?
Wat denken jullie? :denk: :?:

@ driver.tim = ik heb je pb bericht gezien in mijn hcb inbox, maar ik zag geen tekst...
Kan je het opnieuw sturen? Thx ;)

Re: M&M S2K & CN1: 78-07 and the rest = P44

BerichtGeplaatst: vr 03 maart 2017, 20:36
door driver.tim
Haha, ik wou gewoon weten wat je allemaal gedaan hebt voor de achteruitrijcamera ;)
misschien kunnen we dit best even via fb bespreken zoek maar naar Tim Vriens ;)

Re: M&M S2K & CN1: 78-07 and the rest = P44

BerichtGeplaatst: zo 05 maart 2017, 09:35
door M&M
driver.tim schreef:Haha, ik wou gewoon weten wat je allemaal gedaan hebt voor de achteruitrijcamera ;)
misschien kunnen we dit best even via fb bespreken zoek maar naar Tim Vriens ;)


PB teruggestuurd ;)

Re: M&M S2K & CN1: 78-07 and the rest = P44

BerichtGeplaatst: do 09 maart 2017, 18:40
door M&M
Honda F1 History pins set gescoord. 8-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een tof collectors item, met pins van onder meer Honda's eerste Formule 1 wagens uit de sixties, tot en met de tot op heden onovertroffen bolides uit de jaren '80.
Er staat trouwens een vrijwel identiek setje te koop op de webwinkel van Honda Garage Wuyts voor 96 Eurootjes... :lol: http://www.wuyts.be/shop/index.php?rout ... uct_id=124
M&M betaalde voor het zijne slechts € 24 , inclusief verzenden. :P
Deze zullen enkel in waarde gaan stijgen in de komende jaren, making this small purchase even sweeter :mrgreen:

Re: M&M S2K & CN1: 78-07 and the rest = P44

BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2017, 17:48
door M&M
Die titel laat maar weinig, of net best veel, aan de verbeelding over ... ik voel het in elk geval aan mijn instrumenten :P
Nee, voor één keer geene 'vettige klap', maar weldegelijk een lente - wissel: sayonara winter wheels, welcome back 18 inch Sigma's 8-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Uiteraard werd de 30th Anniversary winterset in 17 inch eveneens gereinigd alvorens deze op te bergen.
url=https://postimg.org/image/q1q9niqw5/]Afbeelding[/url]

Ok, ok, niet echt een update die velgswap, I admit...
Daarom dit = ik wist een OEM pre-launch videocasette uit 1998, het First man, then machine era, te scoren van de S2000 :)
Produced by Honda Motor Ltd, het Technical Center dat destijds nog in Gent gevestigd was, nog ingepakt in de originele plastic folie...
Afbeelding
url=https://postimg.org/image/4hrorpi4f/]Afbeelding[/url]
Best al wel zeldzaam (net als de vcr's tegenwoordig) :mrgreen:
Om jullie niet helemaal op jullie honger te laten zitten, ziehier een gelijksoortig filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=CCPsBylikPs

Volgende week krijgt de CN1 een onderhoudsbeurt bij Permantier, nieuwe voorste remblokken (OEM, heb ik al liggen) en een mazout- / luchtfilter change)
Naar de keuring ermee, en dan ik het de beurt aan de S2000.

Nog in de pipeline: een paar schaalmodelletjes en een Honda vlag. ;) Daarover meer ... een volgende keer :D

Re: M&M S2K & CN1: Adieu Accord, welcome new ...= P44

BerichtGeplaatst: di 19 sep 2017, 17:59
door M&M
Woopss, al even geleden dat ik hier nog iets postte… :mrgreen:
 
Dan maar meteen de vetste update in jaren bekendmaken: afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe daily besteld bij Permantier. (sommigen vingen mss al geruchten op via Facebook – waar ik niet eens actief op ben…) :dom:
 
Inderdaad, de Accord gaat weg – wordt overgenomen door de garage. De afgelopen 6 jaar heb ik er met plezier mee gereden, maar trouwe lezers / volgers van dit topic weten dat ik het voorbije jaar net iets te vaak af te rekenen kreeg met een aantal ouderdoms- / slijtage gerelateerde akkefietjes. En dan zwijgen we best nog maar over die strenge tering emissienormen zeker? :no: :dom: Pre-facelift CN1 = Euro3 = outcast :x :cry:
 
Time for a change dus. En wat voor één…
De opvolger… the all new Civic FK8! :kwijl:
 
Yup, een Type R, in hét iconische Championship White – another thing ticked off on my bucket list. 8-)
Bovendien was ik de allereerste die een bestelbon ondertekende voor the new King of the Ring in het tiense dealership, mss ook de eerste hier op HCB?
 
De spec list kent iedereen intussen al wel zeker? Dan vermeld ik hier enkel nog dat ik voor de GT topuitvoering koos, aangevuld met de volgende (in mijn ogen essential) accessoires:
·         Zwarte wielmoeren & wielsloten
·         Elegance vloermatten
·         Illuminated door sills
·         Kofferschaal zonder opbergvakken
·         Bagagenet

Reeds maandenlang deed deze nieuwe CTR mij wegdromen, en vorige week was het dan zover : de demowagen stond te schitteren op de VEGAP Autoshow. :love:
 Afbeelding
 Afbeelding
Afbeelding
Gezien en goedgekeurd – testrit geboekt, en al eens een ‘klapke’ gedaan met Hans…
 
Afgelopen zaterdag = D-day. Bij aankomst was reeds alles netjes in gereedheid gebracht. :goed:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Instappen en wegwezen. Wim, de chaperon van dienst, zou het eerste deel van de rit voor zijn rekening nemen, daarna is het mijn beurt.
No problemo dacht ik, dan is het drukgevoede blok al lekker op temperatuur. :twisted:
 
Reeds bij het instappen beroert de Type R je al meteen tot in je euhm … nageslacht – de hoge zijwangen van de sportzetels laten er meteen geen twijfel over bestaan – this ride is going to be kinky. Het nieuwe design van de Recaro kuipjes omarmt je, het voelt haast aan alsof deze stoelen voor mij ontworpen werden – japanners hebben ook korte beentjes hihihi. :lol:
 
Press the engine start button - een licht gegrom ontwaakt uit de drie uitlaat pijpen – She’s alive.
Tijdens de eerste kilometers doorlopen we twee rijmodi (Comfort & Sport), en meteen valt op hoe comfortabel deze Type R is en blijft – nice, vooral indien je, zoals ik, dagelijks met het ding wil rijden.
Zullen we een stukje snelweg doen – zegt Wim – ik zeg niet nee. ;)
 
Hopla, naar de R+ stand: het beest, verscholen onder de lichtgewicht alu motorkap, toont haar ware gelaat en laat haar sumo-size spierballen rollen.
Voor we er erg in hebben geeft het digitale snelheidsdisplay een waarde aan die je vlotjes en ruimschoots je rijbewijs kost. Damn, dit ding is snel. :party:
 
Het lijkt zelfs alsof al het aanwezige Duitse grut (BMW, Mercedes, …) eerbiedig opzij gaat en spontaan zijn meester erkent in de witte Japanse sensei. High on boost – LOL.
Een kwartiertje later besluit Wim dat de tijd gekomen is om mij mijn gang te laten gaan.
Na het verlaten van de snelweg, bij de eerstvolgende op-/ afrit, neem ik het stuur over. Arigatoo gozaimasu. 8-)
 
De rode driepuntsgordel klikvast, koppelings- en rempedaal tegelijkertijd indrukken om de automatische parkeerrem uit te schakelen en … het roofdier zet zich in beweging.
Opnieuw richting snelweg - de wagen staat nu wederom in de default Sport setting.
 
Ik accelereer door in z’n twee, drie en een stukje van vier, niet eens pedal to the metal.
Zoals het een Honda betaamt, schakelt de versnellingsbak met zijn verkorte verhoudingen messcherp en ultra-precies. Het goed in de hand liggende sportpookje laat zich vlotjes bedienen.
 
Wow, de boost en het bijhorende koppel – duw in de rug- zijn instant en altijd aanwezig. Het ding hangt aan het gas – het lichtere vliegwiel t.o.v. de FK2R draagt hier eveneens zijn steentje toe bij. Dankzij de 20 inch wielen / banden combo en het sperdifferentieel is er zo goed als geen sprake van wheelspin / torque steer. I love it when a plan comes together.
Dankzij het nieuw ontwikkelde onderstel boezemt de auto vertrouwen in, want zelfs bij hoge snelheden voelt de Civic zo immens stabiel aan – het lijkt eerder een sneltrein dan een auto. :goed: :love: :goed:
 
Nu ben ik als S2000 eigenaar al niet slecht bedeeld wat v-tec power betreft, maar ik schaal dit toch nog een trapje hoger in.
Achja, laat ons geen appels met peren gaan vergelijken. Naast het verschil qua aandrijving (FWD voor de R, en RWD voor de S), is de technologie in de S2000 intussen alweer bijna 20 jaar oud. Een comparison tussen de hoogtoerige-, atmosferische F20C en het koppelrijke turboblok van de FK8 is dan ook volkomen irrelevant. Gelukkig hoef ik geen keuze meer te maken op dat vlak… issue solved. 8-) :mrgreen:
 
Bij tempo 185 vind ik het best welletjes, terug naar Confort modus - tijd om wat te cruisen.
Zoals reeds voorafgaand vermeldt, kwijt de FK8 zich onder deze omstandigheden eveneens uitstekend van haar taak, en laat ze, desondanks het eerdere snellere werk, toch een puik gemiddeld verbruik van 8.2 liter noteren.
 
De laatste eervolle vermeldingen zijn – waarvan akte - voor de big ass Brembo’s – je voelt elke zuiger zich vastbijten in de geperforeerde joekels van schijven – voor het messcherpe stuurgedrag, en het awesome revmatching system, dat bij terugschakelen, het toerental reeds aanpast nog voor je de koppeling laat opkomen.
 
Een klein uurtje later was de deal rond en prijkte mijn handtekening op een officiële Honda bestelbon. :goed:
Afbeelding
Levertermijn is voorlopig nog eventjes afwachten – want bij het raadplegen van de beschikbare stock, verscheen code 999 op het scherm – in mensentaal ‘to be defined’ = vermoedelijk november / december.
Indien het december zou worden, ben ik van plan om de R pas in 2018 in te schrijven -  zo lang houdt mijn Accord het (zonder ongelukken) nog wel vol.
 
De afgelopen maanden kwamen er ook nog een aantal car-cave updates toe, maar daarover bericht ik wel een volgende keer. ;)
 
Nu nog enkel afwachten welk nummertje mijn exemplaar zal hebben… - en of we blij zijn! :party:
 
P.S. : De rode FK2R staat eveneens te koop bij Permantier Motors…

Re: M&M S2K & CN1: Adieu Accord, welcome new ...= P44

BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2017, 19:52
door corleone
congrats met de nieuwe aankoop , hopelijk volgen er hier nog meer !en hou ons zeker op de hoogte als je hem hebt ,
ik ga woensdag eens kijken en een testrit maken .

Re: M&M S2K & CN1: Adieu Accord, welcome new ...= P44

BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 08:15
door Tuur
Woooottttttt.
Proficiat met de aankoop.

Re: M&M S2K & CN1: Adieu Accord, welcome new ...= P44

BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 14:00
door rafke
WWWWOOWWWW verrassing,

ferm makker, mooie update :) en of ;)

Re: M&M S2K & CN1: Adieu Accord, welcome new ...= P44

BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 14:02
door rafke
PS : woon jij ver van St truiden? is da dicht bij u?

Re: M&M S2K & CN1: Adieu Accord, welcome new ...= P44

BerichtGeplaatst: wo 27 sep 2017, 17:49
door M&M
Thanks guys :goed:
Na al mijn kleinere, non mod gerelateerde updates, moest ik toch nog eens iets seriueus doen hee :mrgreen:
Ik hou jullie zeker op de hoogte.

@ corleone - veel test-plezier. Overweeg je ook om ééntje aan te schaffen? 8-)
@ rafke - thx, wij spraken elkaar al via Whatsapp ;)
@ Tuur - merci :)

Re: M&M S2K & CN1: Adieu Accord, welcome new ...= P44

BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017, 20:57
door corleone
Hey Testrit was heel goed meegvallen , de auto staat me echt aan ,
ma ik ga nog even wachten met ene te kopen ,ik denk dat de uwe dit
jaar nog geleverd word want als ik nu bestelde was hij voor eind november begin
december , dus veel succes ermee , nu alleen nog wachten ...

Re: M&M S2K & CN1: Adieu Accord, welcome new ...= P44

BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017, 17:16
door M&M
corleone schreef:Hey Testrit was heel goed meegvallen , de auto staat me echt aan ,
ma ik ga nog even wachten met ene te kopen ,ik denk dat de uwe dit
jaar nog geleverd word want als ik nu bestelde was hij voor eind november begin
december , dus veel succes ermee , nu alleen nog wachten ...


Klopt, al heb ook ik momenteel nog geen leverdatum.
Ik ben echter met mijn dealer overeengekomen dat (hetgeen ik al aangaf in mijn oorspronkelijke post), indien de auto dicht tegen het einde van het jaar geleverd wordt, ik de wagen eveneens pas begin januari kom ophalen en zal inschrijven. :ugeek:
De specs voor modeljaar 2018 zullen ongewijzigd zijn - aangezien de Type R net uit is... - en zo staat er eveneens 01/2018 op mijn inschrijvingsbewijs. :har: