M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Re: M&M S2K & Accord CN1

Berichtdoor M&M » vr 09 dec 2011, 13:45

Tja, als je liever de wat extremere toer opgaat, dan val je mss eerder voor de Access Mugen spoilers...
Er bestaat trouwens nog een andere Mugen kit voor de Accord die nog extremer is dan de Access Mugen kit:
Afbeelding
Deze tweede en meest extreme Mugen spoiler set is wel enkel via aftermarket kananlen verkrijgbaar (niet via de dealers).

Qua prijzen dan :
- de Access Mugen kit: om en bij de € 1 380 (in primer, ongespoten dus)
- de Type S kit: ongeveer € 1 580 (gespoten in koetswerkkleur, Satin Silver in mijn geval)
Beide prijzen zijn inclusief BTW, maar exclusief plaatsing.
Het plaatsen zou naar verluidt tussen de 2 à 4 uren duren...

Mijn Accord is een daily, die ik ook voor mijn werk als Management Consultant gebruik (daarom dus ook een dieselversie). :mrgreen:
Bijgevolg hou je het best wat sober.
Tenslotte moet je toch nog een beetje overal kunnen komen met je wagen zonder dat je al te zeer nagestaard wordt... ;)
Avatar gebruiker
M&M
HCB Veteraan
 
Berichten: 1623
Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
my honda: S2000 & FK8
Advertenties:



  • Re: M&M S2K & Accord CN1

    Berichtdoor Mr.Asimo » zo 11 dec 2011, 13:11

    M&M schreef:@ Mr.Asimo: zo goed als, staat gereserveerd, nog eerst even de body kit erop en dan naar Nederlandom de koop en installatie af te ronden...
    Thx again voor de tip enneuh ssshhhhttt voorlopig hé ;)



    no problemo copain :D
    Mr.Asimo
    D15 Poster
     
    Berichten: 144
    Geregistreerd: zo 26 sep 2010, 22:30
    Woonplaats: Gent
    my honda: Who Know?
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1

    Berichtdoor Accorreke » zo 11 dec 2011, 15:40

    dat is het probleem met een voorlip als je die stomme ronde mistlampen hebt past er ni veel op je voorbumper als voorlip
    Afbeelding

    Uploaded with ImageShack.us
    Avatar gebruiker
    Accorreke
    K20 Poster
     
    Berichten: 851
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:24
    Woonplaats: hoevenen
    my honda: honda accord tourer
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1

    Berichtdoor M&M » zo 11 dec 2011, 18:25

    @ Accorreke: klopt, op jouw tourer met dieselfogs past enkel de OEM Access voorspoiler, kostprijs ongeveer € 380 (ongespoten, in primer)
    Afbeelding

    Helaas is deze lip niet meer verkrijgbaar (ik heb er zelf lange tijd naar gezocht). :roll:
    Dus zal jij moeten opteren voor de OEM Access lip van de sedan
    Afbeelding
    De voorbumper van sedan en tourer zijn identiek (dat heeft Pink Danny trouwens al bewezen, hij heeft een Type S voorlip op zijn tourer zitten die eigenlijk bestemd was voor een berline). :)

    Omdat ik die dieslemistlampen optisch maar niks vond en omdat deze zoals je zegt slechts weinig lip-alternatieven bieden, plaatste ik fogs van de benzineversie op mijn CTDI.
    Mijn wagen ondervindt geen hinder what so ever van de 'afgesloten luchttoevoer' naar de intercooler...

    Aldus heb ik nu de knoop definitief doorgehakt en een full Type S body kit besteld. :P

    Tot slot: de lip die ik van Pink Danny destijds overkocht, heb ik nog steeds en zal ook passen op jouw wagen.
    Ik plaatste deze destijds niet omdat ik vond dat ze te laag kwam, zo zonder side skirts (die jij wel hebt meen ik). En deze mag een stuk goedkoper de deur uit dan het OEM materiaal ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1

    Berichtdoor Accorreke » zo 11 dec 2011, 20:10

    thanks,maar ik ken die voorlip en heb er niet zoveel intresse in.
    anderzijds wil ik is iets vragen mits jij dan toch die ovale mustlampen hebt gestoken,passen die perfect op die bumpers van den diesel en zijn die aansluitingen hetzelfde?
    en waar heb jij je mistlampen gekocht en wat was de prijs aub?
    gtjs
    Avatar gebruiker
    Accorreke
    K20 Poster
     
    Berichten: 851
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:24
    Woonplaats: hoevenen
    my honda: honda accord tourer
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1

    Berichtdoor Praetorian » zo 11 dec 2011, 20:39

    Accorreke schreef:thanks,maar ik ken die voorlip en heb er niet zoveel intresse in.
    anderzijds wil ik is iets vragen mits jij dan toch die ovale mustlampen hebt gestoken,passen die perfect op die bumpers van den diesel en zijn die aansluitingen hetzelfde?
    en waar heb jij je mistlampen gekocht en wat was de prijs aub?
    gtjs

    daar ben ik ook wel benieuwd achter :-)
    greetz
    Avatar gebruiker
    Praetorian
    B20 Poster
     
    Berichten: 501
    Geregistreerd: zo 08 mei 2011, 11:24
    Woonplaats: Spalbeek/Hasselt
    my honda: Delsol esi/accordCN1
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1

    Berichtdoor M&M » zo 11 dec 2011, 21:04

    @ Accorreke & Praetorian: Ziehier het antwoord. 8-)
    De diesel voorbumper verschilt enkel qua luchthappers van een bezinebumper.

    Bij de diesels is het zwarte standaard afdekkapje aan de passagierskant gesloten, aan de bestuurderskant half open. Zo wordt de intercooler van frisse lucht voorzien.
    Daarom verschillen de mistlichten voor diesel- en benzinewagens van elkaar.
    De benzineversies hebben geen extra aanzuigluchtgat nodig en kregen bijgevolg de esthetisch fraaiere ovalen mistlampen. De afmetingen van de vierkante zijgaten (in de voorbumper) waar de afdekkapjes inzitten zijn identiek voor diesel en bezinewagens.
    Tot zover de technische uitleg, dan nu over naar de kosten.

    OEM ovalen mistlampen zijn prijzig :( (of wat hadden jullie gedacht).
    De lampen alleen al kosten rond de € 300 per set, exclusief houders, afdekkapjes, bekabeling of het schakelaartje dat bij op de bedieningshendel achter het stuur geplaatst wordt om de mistlampen aan/uit te zetten.

    Ook hiervoor heb ik een oplossing gevonden.
    Ik heb destijds bij Fluffy en de Leuvense Autostop crew replica benzine mistlichten van Van Wezel besteld.
    Afbeelding
    Voor de ovale lampen inclusief houders en afdekkapjes betaalde ik ongeveer € 100.
    De kwaliteit is prima, snelle levering, goede service en ze werken uitstekend. :goed:

    Enkel het aan/uit schakelaartje kwam dus nog van bij Honda en kost om en bij de € 70 al ik mij niet vergis. :denk:

    De afdekkapjes heb ik laten meespuiten in koetswerkkleur toen mijn voorbumper herlakt werd.
    Witte Xenon achtige bulbs (opnieuw van bij Autostop Leuven (kostprijs minder dan € 15 voor een setje), vervolledigen het geheel. :)
    Job well done voor minder dan € 200 aan parts. :mrgreen:
    At your service. ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1

    Berichtdoor Accorreke » zo 11 dec 2011, 22:27

    @ M&M,de schakelaar enzo heb ik al steken maar wou weten of de aansluiting van mijn ronde mistlampen hetzelfde is als de ovale? anders moet ik mss nog andere kabels trekken en als ze hetzelfde zijn is het gewoon de mistlampen op zich veranderen
    Avatar gebruiker
    Accorreke
    K20 Poster
     
    Berichten: 851
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:24
    Woonplaats: hoevenen
    my honda: honda accord tourer
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1

    Berichtdoor M&M » zo 11 dec 2011, 23:01

    @ Accorreke: Toen ik mijn wagen kocht had hij nog geen mistlampen, dus vrees ik dat ik je dit antwoord schuldig moet blijven.

    Mijn buikgevoel zegt me echter dat beide aansluitingen wel identiek kunnen zijn omdat de spanning / massa hetzelfde zouden moeten zijn? Al ben ik hier niet zeker van en ken ik weinig van elektronica / elektriciteit. :|

    Je kan altijd een apart topic openen om een antwoord te krijgen op deze vraag.
    Hier op 't forum zullen er zeker elektro-keien zitten die je hiermee verder weten te helpen. ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1

    Berichtdoor de_mini » vr 16 dec 2011, 14:53

    amaaaai, nu al verliefd op uwe s2k :D
    vind ook da ze beter staan zonder overdreve tuning, zien er "basic" al super uit he ;)
    de_mini
    Camino user
     
    Berichten: 32
    Geregistreerd: do 15 dec 2011, 16:48
    my honda: gene :D
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1

    Berichtdoor M&M » vr 16 dec 2011, 15:15

    Thx de-mini.
    Inderdaad, ik deel je mening, mijn S2K is nagenoeg standaard, but she doesn't need more... ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    M&M S2K & Accord CN1 = Big interior update Accord... :-)

    Berichtdoor M&M » za 31 dec 2011, 12:49

    Ziezo, terug thuis vanuit Nederland. 8-)

    Dankzij een tip van Mr.Asimo heb ik een tweedehands OEM navigatiesysteem op de kop weten te tikken :party:

    Jan, de verkoper, heeft dit eveneens zeer vakkundig ingebouwd in mijn wagen. :goed:
    Dit was werkelijk een hele klus, want het halve interieur van de auto moest uit elkaar gehaald worden.

    Hoewel Jan zo een swap al eerder had uitgevoerd met zijn 2.0 Accord, hebben we toch nog bloed en tranen gezweet, want de bedradingschema's van benzine- en dieseluitvoeringen zijn totaal verschillend.
    Zo waren de snelheidsimpuls en de positionering van de navigatie aanvankelijk totaal onjuist.

    Na 2 dagen hard labeur, diverse mails en telefoontjes naar Honda Nederland en een bezoek aan de plaatselijke dealer, slaagde onze missie. :D

    We hebben ook meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt on led interieurverlichting te plaatsen en een achteruitrijcamera in te bouwen (al is deze nog niet aangesloten want de interface is nog in bestelling).
    Deze camera zit in de nummerplaatverlichting van het kofferdeksel verwerkt en is eigenlijk voorzien voor een USA Civic uit 2006, want Honda biedt enkel een achteruitrijcamera aan voor de huidige generatie Accord...
    Volgend weekend ga ik de behuizing van de cam nog in koestwerkkleur lakken.

    Eens deze camera operationeel is, zullen de beelden weergegeven worden op het display van het navigatiesysteem van zodra de wagen in zijn achteruit staat.
    Dit zal in februari of maart gaan gebeuren, na het plaatsen van de Type S body kit.
    Er volgt trouwens op dat moment nog een interieur update, maar die hou ik nog even lekker voor mezelf :twisted:

    Genoeg gepraat, over naar las piccas
    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Tot slot wil ik graag nog een aantal mensen bedanken: :goed:
    - in de eerste plaats Jan en zijn familie voor alle hulp en de gastvrijheid,
    - Honda Nederland en Autobedrijf Welman uit Zwaag voor hun vakkundige assistentie.
    Laatst bijgewerkt door M&M op za 31 dec 2011, 16:07, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1

    Berichtdoor Praetorian » za 31 dec 2011, 12:53

    leuke update die gps :-)

    Led verlichting heb ik ook al een tijdje in de accord zitten, is ook een mooie update!
    :-)
    greetz
    Avatar gebruiker
    Praetorian
    B20 Poster
     
    Berichten: 501
    Geregistreerd: zo 08 mei 2011, 11:24
    Woonplaats: Spalbeek/Hasselt
    my honda: Delsol esi/accordCN1
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1

    Berichtdoor Mr.Asimo » za 31 dec 2011, 14:33

    m&m, waar heb je die camera gehaald?
    en wat kost zulke interface?

    lijkt me wel interessant ;)
    Mr.Asimo
    D15 Poster
     
    Berichten: 144
    Geregistreerd: zo 26 sep 2010, 22:30
    Woonplaats: Gent
    my honda: Who Know?
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & Accord CN1

    Berichtdoor M&M » za 31 dec 2011, 15:28

    Thx Guys :)

    @ Mr.Asimo: antwoord op je vraag gestuurd in pm. ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten