Jebus EP3 -Drag Cartel-

Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

Berichtdoor Sinister » di 17 feb 2015, 11:36

Die ander verhoudingen staken er enkel het laatste half jaar op, ervoor ging die ook al sneller dan eender welke andere, plus dat was enkel 4 5 en 6.
En ja remi zijne was voordien van Kenneth, Kenneth had die gebouwd en erna had ik de mods gekocht van Remi.
Maar uiteraard levert de leo goed werk, ik heb enkel gezegd dat het goedkoper kan maar het is uiteraard uw beslissing.
Ben je al op de bank geweest ergens anders? Uwe uitlaat is te smal om de 250 pk te halen volgens mij zonder nokken nu en een pak van uw nokken gaat daardoor ook niet tot zn recht komen, best 2,75 inch tot minimum.
Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Sinister
HCB Veteraan
 
Berichten: 1057
Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
Advertenties:



  • Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor Jebus » di 17 feb 2015, 16:58

    Nog niet op een andere bank geweest voorlopig, een enorm gunstige bank is het bij leo dan ook niet aangezien kenny ergens anders meer draaide, weet nu wel niet meer waar maar doet er ook niet echt toe, wil hier weer geen pagina's vol over verschillende testbanken :lol:
    Mijn J's staat te koop en als hij voor een deftig bedrag weg geraakt koop ik mij de uitlaat die tdi north nu gemaakt heeft, 3" binnendiameter en niet extreem luid.
    Zoniet blijft die gewoon, heb al veel verschillende meningen gehoord over de catback zelf bij leo op de zelfde bank heeft hij er al gehad die meer draaiden met een 2,5" dan met een 3" en omgekeerd... Mocht ik mijn plannen doorzetten en all motor gaan komt er wel sowieso een 3" onder.
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor kenny_tmt » di 17 feb 2015, 21:38

    Ferm nokken jongen :D Jaloers :D
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor Sinister » wo 18 feb 2015, 17:31

    Ja maar normaal zit ge op 250 pk met die mods, dat je er 12 minder hebt door warmte alleen dat kan ik moeilijk geloven.
    DVX zijn bank is heel accuraat ook, bij dit weer ideaal om te testen, en die vragen maar 50 eur.
    Dus ik denk dat je diameter te klein is, jouwe is ook niet eens 2,5 inch, want dat is 63 mm en jij hebt 60 mm.
    Nu je doet er mee wat je wilt, zou zonde zijn moest je nokken steken en de 260 niet halen door je catback.
    Het is ook overduidelijk op uw grafiek te zien na 6500 rpm dat em te rap inzakt door restrictie van de diameter.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor Jebus » do 19 feb 2015, 16:08

    We zien wel wat er uit komt ;)
    Zoals gezegd als mijn j's verkocht geraakt tegen ik binnen een goeie 2 maand op de bank ga komt er een 3" onder van tdi north. Geen idee of het veel zal uitdoen aangezien de tegiwa ook maar 2,5" is.

    En qua temperatuur op de bank was het dan ook geen klein verschil eh, 20 graden bij normale omstandigheden of 50 graden is al een serieus verschil te noemen.

    De cijfers interesseren mij eigenlijk weinig. Ik heb al tegen wat dingen liggen spelen en hij gaat toch wel hard :lol:
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor Sinister » za 21 feb 2015, 18:37

    Zelfs ne standaard met hondata gaat hard, vanaf 220 pk gaat elke ep goed, maar er is nog een verschil tussen 220 230 en vooral 250 pk en dat verschil zit em tussen 6000 en 8700 rpm, net daar waar de meesten moeten schakelen en gij het verschil moet maken met de EP omdat je nog 3000 toeren extra hebt. En net in dat gebied zouden uw nokken ook meer koppel moeten draaien waardoor ge meer pks moet bollen, met ne goeie uitlaat toch.
    Succes met de verkoop, hoop dat het je lukt :) en inderdaad vanaf 2,5 inch zal het wel goed zijn, de invidia is 2,75 dacht ik?
    Tegen wat heb je allemaal al gespeeld, ook tegen eps met zo mods?
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor Jebus » za 21 feb 2015, 23:07

    Enige ep met dezelfde mods waar ik tegen getrokken heb is die van kenny, dan porsche 993 maar geen idee welke motor bleef ik in zijn gat hangen, enkele integra's met bolt ons en afstelling = no match, bmw 330d = no match dan nog enkele dromers met maar gewone auto's... Zien wel wat het geeft, catback doet uiteindelijk minder dan je denkt. De mannen van smokehoes zitten op hun all motor met een 2,5inch (300whp), de ek waar de nokken uitkomen ook met een 2,5inch (266pk). Volgens leo doet het zelf geen ruk uit. Dus meningen zijn er serieus over verschillend. Ik lig er alleszins niet wakker van ;)
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor Sinister » zo 22 feb 2015, 20:55

    Ge doet maar dan als je dat gelooft :) we zullen zien wat het geeft. Bmw 330d is nu ook geen referentie, 335d of 335i dat zijn al andere zaken.
    Focus RS, megane RS, die zaken moet ge testen, en nogmaals ge hebt nieens 2,5, als ge geloofde dat et in orde komt, stond em wsl niet te koop he ;)
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor Jebus » ma 23 feb 2015, 11:44

    Uitlaat sta al van vorig jaar te koop dus daar ligt het zeker nie aan... En ik trek tegen autos die ik tegenkom ik ga geen 100km gaan bollen om nekeer te kunnen rijden. En geen enkelen catback die je zo kunt kopen is werkelijk 2,5" binnendiameter... Je moet al custommade gaan dan.
    Voor de rest wil ik er niets meer van horen, we zullen inderdaad zien en denk da je wel zou kunnen verschieten zoals indertijd da een 70mm gasklep niets ging uithalen... Ik vertrouw mijn tuner op zijn woord.
    Nu gedaan hierover ;)
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor Sinister » ma 23 feb 2015, 15:20

    FF terzijde maar 70 mm doet idd weinig, maar dat icm geportmatchte rbc dat is iets anders, en kenneth zijne toen, had oem gasklep met 250 pk :)
    En dat is het inderdaad exact ik vertrouw de mijne :D
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor integradical » do 26 feb 2015, 22:42

    maakte Kenneth zijn ek met k20a ook,met rrc en stock gasklep en 3inch,dacht tussen 250/255 dat hem ermee zat,zijn ep met k20a gaat beter zegt hem wel,maar die is nog redelijk stock op hondata en 2,5 inch na
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor vandrietuning » za 28 feb 2015, 20:14

    Mooie upgrade Tom! Nokjes zullen het vast en zeker goed doen. Enne Sinister.... je oordeelt over dingen waar je helemaal niks van weet. Je roept dat de motor veelste rijk liep op de originele ecu klopt ook helemaal niet en doordat er iets niet goed was gegaan met de ecu kan ik ook niet veel aan doen. Dit is naderhand wel correct opgelost!

    Ik ben geen officiele Hondata dealer omdat het voor mij geen voordelen bied. Ben nu wel Doctronic dealer geworden wat zeker een goedkopere oplossing gaat worden in de toekomst. En 450 euro voor een tuning op maat met bank alles erop en eraan vind ik niet duur. Koop eens een EVO oid, dan praten we wel weer.

    Over mods wat goed werken op K20 zijn de meningen verdeelt. Ik heb 2,5" t/m 3" gezien op de bank en de meeste winst zit in de header en intake.
    Uitlaatlijn veranderen levert geen 20 pk op, de VE veranderen van de motor wel, dit doe je dmv nokkenassen etc wel.
    -- Van Drie Tuning -- >> Honda chiptuning op maat <<
    [Hondata] [Neptune] [eCtune] [Doctronic] [Haltech] [AEM] [KTuner]
    vandrietuning
    Camino user
     
    Berichten: 22
    Geregistreerd: vr 24 jan 2014, 19:24
    Woonplaats: Emmeloord
    my honda: FD3
    Advertenties:

    Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor Jebus » zo 01 maart 2015, 18:32

    Komt inderdaad goed Leo ik heb er mijn volste vertrouwen in :goed:
    éénmaal de ep terug gekeurd is komen de nokken erin en maak ik een afspraak bij je :D
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor Sinister » vr 13 maart 2015, 16:48

    Als 11,7 niet te rijk is dan doe je maar zo verder Leo, wel grappig dat je je hier ff komt verdedigen terwijl ik niet eens commentaar op jou gaf.
    Iedereen weet dat de oem ecu altijd te rijk staat en dat je een heel pak naft uitspaart door zelfs op een oem ecu hondata te installeren.
    Toevallig stond hij niet zo rijk door zijn mods ja maar 11,7 zou ik toch niet normaal noemen.
    Wel ja 450 is wel teveel ge kunt zeggen wat ge wilt, ik ken er genoeg die het goedkoper doen zelfs de officiële Hondata dealer, waar je niet het risico loopt van miserie te krijgen met uw ecu, want die fixt het dan, waardoor je niet nog is 200 km op en af kan rijden, ik heb zelfs 350 betaald met 4u afstelling erbij.
    Mijn laatste afstelling (de beste) was zelfs zonder bank en was nog goedkoper.
    En ik zeg u als uw uitlaat te restrictief is dat ge die 20 pk niet haalt uit uw nokken, gevallen genoeg op hondata forum, maar geloof wat ge wilt :)
    Ook civics genoeg gezien met nokken dat niet sneller waren dan met stock internals, dus op papier of reëel is nog heel wat anders.
    Nuja als ge uwe civic helemaal leeg haalt dan is ene van 230 pk ook sneller dan ene van 250 die nog stock interieur heeft he, das nogal logisch.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Jebus EP3 -Drag Cartel-

    Berichtdoor vtiprelude » vr 13 maart 2015, 19:25

    gij kunt er precies nie van slapen peis ik man! :lol: :lol:

    :roll: :roll:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten