Pagina 1 van 3

Das Prelude 5de gen BB9 update

BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013, 01:25
door Das
Hallo iedereen,


hierbij wil ik me even voorstellen. De naam is Franck, 25 jaar, ik woon momenteel in Eeklo en ben nieuw op dit forum maar al geruime tijd fan van Honda en al gedurende 5 jaar trotse eigenaar van een zwarte crx 1.4 van 1991

Kocht em met 114000km en er staan er nu 260000km op..het is dus mn daily :D

De eerste avond dat ik em in mijn bezit had was er al anderhalve meter kras in getrokken langs de rechterflank..goed begin dus :s over de jaren heeft mn crxje nog wat vandalisme meegemaakt, kras bij op de achterbumper, een bus heeft em eens opzijgeschoven etc MAAR heeft me nooit in de steek gelaten.
Op de snelweg is mn koppelplaat eens uiteengesprongen (slijtage) toch kreeg ik em nog in zn derde versnelling en zo naar mn garage kunnen rijden:p

Staat momenteel op witte 15inch velgjes,dubbele sportuitlaat en staat voor de rest origineel.
Moet zeggen al veel vliegmachines gezien op dit forum en allemaal heel verzorgd, thumbs up.
Mijne valt hierbij een beetje in de schaduw maar mischien als ik em eens goed poets volgen er eens foto's;)

Mijn oog is onlangs op de prelude 5de gen gevallen en zou daar graag mn toekomstige auto van willen maken.

Eens honda..

Re: Das CRX 1.4

BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013, 05:56
door Tuur
Ha, eentje uit de streek.
Welkom héé.

Re: Das CRX 1.4

BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013, 17:31
door Das
Eerst zien dan geloven zeker?:)
het was mooi weer vandaag dus er even een ritje mee gemaakt en wat foto's getrokken:

Afbeelding



Afbeelding





Afbeelding

roest aan de wielkassen..

Afbeelding



Afbeelding

De kras erbij..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een persoonlijke touch aangezien ik M.M.A doe

Afbeelding

nu heb ik nog een vraag, mijn crx staat toch MEGA hoog? ik heb hem zo gekocht maar dat kan toch niet normaal zijn, het is bijna een jeep!

Afbeelding

de kenners enig idee?

Dacht nog aan een intake te plaatsen, header 4-2-1 etc voor wat pk winst maar is dat wel de moeite voor een 1400?

alle tips welkom

Re: Das CRX EE6 foto's erbij

BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013, 19:05
door dennisc
Welkom, je crx staat op standaard veren +schokdempers lijkt het mij. Deze hoogte was de standaard hoogte. Het lijkt inderdaad of je nu met een jeep rijdt, maar dat is normaal :)

Voordat je denkt aan pk winst zou ik eerder eens kijken of je de roest niet kan bijwerken!

En als je daarna aan pk winst wilt doen zou ik zeker en vast niet de moeite doen om geld in een 1400 te steken, koop je dan een 1600 ( die vind je voor een 250 tal euro's, ik heb er zelfs nog liggen) of als je toch nog een groter budget hebt, dan kun je voor een VTEC swap gaan, maar dan tel je toch maar rond de 1250 euro als het niet meer is.

Re: Das CRX EE6 foto's erbij

BerichtGeplaatst: wo 01 mei 2013, 19:53
door powerpete
crx'en liggen standaard inderdaad vrij hoog.
Die van jou ziet er mij toch standaard uit qua hoogte.
En een crx is gewoon een mooi model, daar moet nie veel aan gebeuren he :)
Ik ben fan van je velgen :goed:

Re: Das CRX 1.4

BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013, 09:30
door Das
Tuur schreef:Ha, eentje uit de streek.
Welkom héé.



merci, kdenk dak u al ne keer heb zien rijden.dacht eerst van de voorkant dat het een ferrari was en toen SHEBAM!
Nsx in je face;) echt dikke wagen

Re: Das CRX EE6 foto's erbij

BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013, 09:42
door Das
dennisc schreef:Welkom, je crx staat op standaard veren +schokdempers lijkt het mij. Deze hoogte was de standaard hoogte. Het lijkt inderdaad of je nu met een jeep rijdt, maar dat is normaal :)

Voordat je denkt aan pk winst zou ik eerder eens kijken of je de roest niet kan bijwerken!

En als je daarna aan pk winst wilt doen zou ik zeker en vast niet de moeite doen om geld in een 1400 te steken, koop je dan een 1600 ( die vind je voor een 250 tal euro's, ik heb er zelfs nog liggen) of als je toch nog een groter budget hebt, dan kun je voor een VTEC swap gaan, maar dan tel je toch maar rond de 1250 euro als het niet meer is.




alvast bedankt voor de reactie. zal mss best eens naar die roest kijken al is de crx van onder nog in goede staat.
een schroefset zou dat hoogte probleem dus wel verhelpen maar het plaatsen ervan zal kostelijker zijn.ben zelf geen mechanicien maar als ik terug in de tijd kon gaan zou dat wel mn vak geworden zijn!:) iemand nog 1 liggen?
Alsook voor een 1600swap te doen valt de prijs goed mee voor zo een blok maar het is wss veeeel veranderwerk en kan het zeker niet zelf.wil het wel leren maar denk niet dat iemand daar tijd voor heeft.enige locaties?zou mss geen slecht idee zijn want mn motor lekt wat olie,de motor dichtingen moeten vervangen worden.

Re: Das CRX EE6 foto's erbij

BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013, 09:48
door Das
powerpete schreef:Ik ben fan van je velgen :goed:


thx, Ik ook:p!! heb ze voor 50euro van iemand kunnen kopen die snel geld nodig had,een buitenkansje dus!zat wel een kras op en hier en daar wat borduurschade maar voor die prijs niet twijfelen.45 bandjes erop gezet en voila:)

Re: Das CRX EE6 foto's erbij

BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013, 11:05
door vince_ek9
Idd eerst de roest ff aanpakke als je iets met de rex wilt doen.
Schroefkit is makkelijk te steken hoor, wijst zichzelf zo wa uit.
En een rechtstreekse swap is eigelijk ook zo moeilijk niet, als je een volledige swap koopt, met blok die volledig startklaar is. Ben er ook zeker van dat er hier op het forum mensen genoeg zitten die je met raad en daad willen bijstaan. En voor de rest, google, honda-tech, etc...
In ieder geval welkom, en alvast veel succes ermee. :)

Re: Das CRX EE6 foto's erbij

BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013, 19:54
door Das
Na wat denken, kraken en piepen zijn de plannen:

-roest aan wielkassen wegwerken

-schroefsetje plaatsen, moet gewoon:) en dan op het gemak kijken voor een---->

-prelude BB9 5de gen als daily omdat ik dit een klassebak vind en ze beginnen echt zeldzaam te worden.

-crx dan project auto maken en er uiteindelijk een ED9 of EE8 van maken.wou al lang een 1600 maar ging niet meteen qua verzekering etc en had me wss al dood gereden had ik er een gehad, nu wat wijzer geworden;)
natuurlijker makkelijker gezegd dan gedaan maar ik moet een doel hebben, niet schieten is altijd gemist..
zal dan proberen elk stapje te posten met wat foto's.ik kan alle hulp gebruiken en tips zijn altijd welkom!

Re: Das CRX EE6 foto's erbij

BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013, 20:05
door DelSolTypeR
welkom hier en idd de preludes beginnen zeldzaam te komen
even een kleine waarschuwing: als je een swap doet naar zwaardere motor zal je verzekering je niet meer dekken :) je mag het nog aangeven aan je verzekering en je kan er zelfs mee door de keuring raken, maar bij een ongeval waar expertise van te pas komt zal je toch in het stof bijten :)

Re: Das CRX EE6 foto's erbij

BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013, 22:08
door Das
vraagje

past een schroefset van een crx EE8 op een EE6?

Re: Das CRX EE6 foto's erbij

BerichtGeplaatst: do 02 mei 2013, 22:38
door ThomasDW007
Hallo Das ik ben van maldegem :)

Re: Das CRX EE6 foto's erbij

BerichtGeplaatst: vr 03 mei 2013, 01:27
door Das
aaah gelukkig eentje dichtbij! ;-) zijn er veel fans hier in de buurt?

Re: Das CRX EE6 kleine update

BerichtGeplaatst: vr 31 mei 2013, 23:35
door Das
Heb al een tijdje een barst in mijn linker bumper pinker door steenslag.
Afbeelding
Even op het forum rondgekeken om deze te vervangen en..
Waarom dan maar niet even JDM amber bumperpinkers plaatsen? :p Gevonden bij Gerdy waarvoor dank!

Afbeelding

Van wat verder:

Voor


Afbeelding

Na

Afbeelding

Persoonlijk vind ik het een stuk beter staan, wat een kleine aanpassing niet al kan doen.
Over klein gesproken: hele tijd naar een leuke sleutelhanger gezocht voor de rex en wie zoekt die vindt:D

Afbeelding


Afbeelding