Identificatiesticker/plaatje ingevoerde wagen

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

Identificatiesticker/plaatje ingevoerde wagen

Berichtdoor Solleke » wo 14 nov 2012, 12:47

Sören heeft een tijd geleden mijn Duitse Del Sol overgenomen om hem gans te restaureren.
Belgisch gelijkvormigheidsattest was erbij.

Nu is de wagen af en hebben ze de wagen administratief afgekeurd wegens geen identificatiesticker aanwezig...

Bij mijn weten was dit enkel nodig voor wagens die een homologatieprocedure ondergaan via Brussel, en niet voor een Europese wagen met Belgisch pvg nummer...

Nu is het nog een klein gelijkvormigheidsattest, en niet het "Honda boekje".
Ik heb even naar mijn keuring gebeld en die vertelden me dat als de pvg nummer op het attest hetzelfde is als op de wagen het goed is, maar nu is dat verschillend.
Op het gva is het een Belgisch pvg nummer, op het blauwe plaatje van de wagen met gewicht ed. is het het Europese nummer.

Dus of heb ik een sticker nodig met Belgisch pvg nummer, of heb ik een Europees gva nodig...

Ik vind dit allemaal heel onlogisch, want het is gewoon een Europese wagen en een gva aanwezig...

Nu zo'n Europees gva kan wel besteld worden, maar dat is prijzig... (164€ op EuroCOC.eu)
Ben ook even bij Raidon langsgeweest, en die vertelde me dat ze die stickers niet leveren bij een gva...

Iemand een idee hoe er aan zo'n sticker geraakt kan worden zonder een hele homolohgatieprocedure?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Solleke
HCB Veteraan
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: di 22 maart 2011, 16:05
Woonplaats: Antwerpen
my honda: FN3/ED4
Advertenties:



  • Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten