paar keuring vraagjes

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

paar keuring vraagjes

Berichtdoor XTP89 » do 08 nov 2012, 21:56

Kheb een paar vraagjes ivm keuring/ keuring na verlaging voor mijn EG van 93 :

1. Heb een schroefset gezet en auto verlaagd. Mijn camber vooraan is echter niet regelbaar en zit buiten de limiet na uitlijning (ik dacht ongeveer -1.50° aan elke kant.) De man van op de uitlijning zei dat dat geen probleem was omdat ik een attest heb, maar is dat zo?
2. Mag je een brandblusser hebben zonder datum op maar met een drukmeter op (groen= goede druk, rood= slecht)
3. Kijken ze de uitlaat na op lekken? want mijne sluit niet goed aan bij koppelling van testpijp naar achterlijn

Bedankt alvast
Afbeelding
XTP89
B16 Poster
 
Berichten: 301
Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
my honda: Civic EG ESI '92
Advertenties:



  • Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor Tchom » do 08 nov 2012, 22:47

    1)
    Uwe camber enzo wordt nagemeten op de keuring na verlaging. Daar meten ze eigenlijk hetzelfde na als wat ze bij uw uitlijning hebben nagemeten.
    Je krijgt wel een bepaalde marge speling, maar hoeveel weet ik niet vanbuiten.

    2)
    Bij mij hebben ze nog nooit naar een brandblusser gevraagd / gekeken

    3)
    Ik denk dat ge hiermee moet opletten om door uwe CO test te komen?
    HONDA, MY POWER OF DREAMS!!
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Tchom
    H22 Poster
     
    Berichten: 618
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 09:38
    my honda: Civic EJ9 EE9
    Advertenties:

    Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor XTP89 » do 08 nov 2012, 22:50

    Tchom schreef:1)
    Uwe camber enzo wordt nagemeten op de keuring na verlaging. Daar meten ze eigenlijk hetzelfde na als wat ze bij uw uitlijning hebben nagemeten.
    Je krijgt wel een bepaalde marge speling, maar hoeveel weet ik niet vanbuiten.

    2)
    Bij mij hebben ze nog nooit naar een brandblusser gevraagd / gekeken

    3)
    Ik denk dat ge hiermee moet opletten om door uwe CO test te komen?


    Voor de camber kan ik moeilijk mijn schroefkit omhoog vijzen want dan is mijn attest niet meer juist.
    En CO test zou ok zijn alsk goed doorrij naar de keuring, maar ik rij altijd vlot dus die zal wel goed komen. khoop gewoon da ze da lek daar nie opmerken en hem daarop afkeuren
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor Tchom » do 08 nov 2012, 22:53

    Bel anders eens naar de keuring en vraag hoeveel speling je krijgt op de originele waardes he?
    Zoiets zal altijd spannend zijn :-) Heb het ondertussen zelf 2x gedaan en 2x in volle spanning moeten afwachten of het groen of rood ging zijn.
    HONDA, MY POWER OF DREAMS!!
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Tchom
    H22 Poster
     
    Berichten: 618
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 09:38
    my honda: Civic EJ9 EE9
    Advertenties:

    Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor XTP89 » do 08 nov 2012, 23:26

    Tchom schreef:Bel anders eens naar de keuring en vraag hoeveel speling je krijgt op de originele waardes he?
    Zoiets zal altijd spannend zijn :-) Heb het ondertussen zelf 2x gedaan en 2x in volle spanning moeten afwachten of het groen of rood ging zijn.


    Wat was jou probleem dan? ook teveel negatief camber?
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor dom » vr 09 nov 2012, 12:05

    1) geen idee
    2) kijken ze niet naar, als ge twijfelt gewoon verwijderen daar worde ni voor afgekeurd normaal.
    3) als hij lekt geraakte toch niet door de CO test
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor Leplatje » vr 09 nov 2012, 18:26

    XTP89 schreef:Voor de camber kan ik moeilijk mijn schroefkit omhoog vijzen want dan is mijn attest niet meer juist.
    En CO test zou ok zijn alsk goed doorrij naar de keuring, maar ik rij altijd vlot dus die zal wel goed komen. khoop gewoon da ze da lek daar nie opmerken en hem daarop afkeuren


    Je had dan beter de wagen iets hoger laten staan en dan pas uitgelijnd en attest laten invullen als de waardes goed waren, hoe lager je gaat hoe meer camber je hebt namelijk.
    Nu heb je kans dat je er niet door bent op de keuring voor verlaging en dat je die toch terug omhoog moet vijzen, nieuw attest moet laten invullen en nog herkeuren ook. Dit indien jou camberwaarden uiteraard ook buiten de maximum waardes op de keuring vallen.

    Als ik van u was zou ik eerst eens bij de keuring binnenspringen met uw blaadje van uitlijning en vragen of ze dat eens willen vergelijken met hun waardes, dan weet je ineens of je erdoor gaat raken of niet.

    En zoals dom zegt, als hij lekt zal dit te zien zijn aan uw CO waarden. Maar kan wel goed zijn dat als je die heel goed warm rijdt dat je er wel door raakt, bij mij ist ook twee jaar kantje boord geweest maar ik moest zeker ook goed warm rijden anders wast helemaal om zeep.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor XTP89 » di 13 nov 2012, 19:53

    Daarstraks geweest, uitlaat bevestiging duwde balkje om. Moet de uitlaat dus 1cm omhoog doen. Stom.
    Moet ik dus opnieuw gewone keuring en dan keuring na verlaging gaan. Khoop echt dat ze niks zeggen van die camberwaardes
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor zero » di 13 nov 2012, 20:24

    1: afgekeurd, waardes moeten binnen de spec's zitten van de constructeur, alle uitlijnmachine's hebben die waardes dus als hij op de machine van de uitlijner buiten de toleranties zit zit hij er op de keuring ook buiten, 2 oplossingen: terug omhoog vijzen, uitlijnen binnen de waardes en nieuw montageattest invullen of camberkit erop vijzen.

    2: zien ze na maar je wordt er niet op afgekeurd.

    3: als ze de lek zien hebt ge prijs, als de CO te hoog is ook, chance hebben dus.

    ik ben ondertussen met zo'n 250 auto's naar de keuring geweest, k weet dus wat ik vertel, camber gaat ge moeten oplossen.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    zero
    H23 Poster
     
    Berichten: 715
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:15
    Woonplaats: Humbeek Beach
    my honda: 2004 S2000
    Advertenties:

    Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor XTP89 » di 13 nov 2012, 21:43

    Kan ik mss op de bovenmount van de veren het middenste gat uitboren zodat ik mijn veer wat kan verschuiven en zo de camber wegwerken?
    Bij alfa's doen ze ook zoiets dacht ik...
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor XTP89 » di 13 nov 2012, 21:44

    zero schreef:1: afgekeurd, waardes moeten binnen de spec's zitten van de constructeur, alle uitlijnmachine's hebben die waardes dus als hij op de machine van de uitlijner buiten de toleranties zit zit hij er op de keuring ook buiten, 2 oplossingen: terug omhoog vijzen, uitlijnen binnen de waardes en nieuw montageattest invullen of camberkit erop vijzen.

    2: zien ze na maar je wordt er niet op afgekeurd.

    3: als ze de lek zien hebt ge prijs, als de CO te hoog is ook, chance hebben dus.

    ik ben ondertussen met zo'n 250 auto's naar de keuring geweest, k weet dus wat ik vertel, camber gaat ge moeten oplossen.


    Mag een camberkit dan? Zien ze dat niet?
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor Lionel » wo 14 nov 2012, 12:39

    Camberkit mag niet.
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor HoNdAdRiVeR » za 29 dec 2012, 02:25

    Ben derstrak op keuring geweest met de itr
    ik heb 1 schroef over aan de flens tussen lijn en de oem uitlaat..
    gevolg: afgekeurd door te hoge CO waarden , en nu dus 2 weken de tijd om deze goed te krijgen..

    grtzz J
    Avatar gebruiker
    HoNdAdRiVeR
    D16 Poster
     
    Berichten: 178
    Geregistreerd: ma 12 apr 2010, 17:41
    Woonplaats: Tongeren - BE
    my honda: Integra dc2 - 02661
    Advertenties:

    Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor Stevic » za 29 dec 2012, 11:06

    brandblusser word bij periodieke keuring nooit gecontrolleerd, alleen bij keuring voor verkoop en bij lichte vrachten

    de brandblusser hoeft zelfs niet eens aanwezig te zijn.
    Afbeelding
    The Power of Dreams
    Avatar gebruiker
    Stevic
    D16 Poster
     
    Berichten: 160
    Geregistreerd: za 15 dec 2012, 19:22
    Woonplaats: Balen, Provincie Antwerpen
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: paar keuring vraagjes

    Berichtdoor Nasty » za 29 dec 2012, 11:18

    Hou er ook rekening mee dat er zelfs nog verschil zit op de uitlijnresultaten van de keuring en een willekeurige bandencentrale.
    Ik heb mijn 2 uitlijn samenvattingen vergeleken en er waren toch aanzienlijke verschillen. Dus dat kan uitdraaien in je voor - of nadeel. :?
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten