EG6 '93 NL naar BE

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

EG6 '93 NL naar BE

Berichtdoor honda-integra » za 25 aug 2012, 13:23

Zoals de titel al vermeldt, wil ik weten of een EG6 van 1993 naar België kan ingevoerd worden. Ik weet dat de wagen apk gekeurd is (zonder opmerking, afgezien van de tuning) maar hoe kan ik die invoeren? Ik dacht dat de wagens van vóór 94 minder streng gekeurd werden. Die wagens hebben een klein papiertje als gelijkvormigheidsattest, die ná 94 een a4-formaat.

Het is redelijk dringend, want k wil geen auto kopen zonder de zekerheid dat ik hem ooit op papieren krijg.
Life is fast, but VTEC makes it faster. Live life to the redline. TYPE-R

Afbeelding
Avatar gebruiker
honda-integra
H22 Poster
 
Berichten: 626
Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 18:39
my honda: integra
Advertenties:



  • Re: EG6 '93 NL naar BE

    Berichtdoor frederique_vl_ » za 25 aug 2012, 13:33

    zou eens gaan horen bij sbat als van jouw was
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: EG6 '93 NL naar BE

    Berichtdoor frederique_vl_ » za 25 aug 2012, 13:37

    moet wel bij honda een belgische pvg nr gaan aanvragen en dat kan wel tijdje duren of de auto moet al ne pvg nt hebbe
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: EG6 '93 NL naar BE

    Berichtdoor frederique_vl_ » za 25 aug 2012, 13:39

    a) Douanevignet C705 afgeleverd door de Belgische douanediensten;
    b) het volledige buitenlands kentekenbewijs
    ■voor Nederland : Kentekenbewijs deel I en II of Kentekenbewijs deel I en Uitvoerverklaring;
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: EG6 '93 NL naar BE

    Berichtdoor honda-integra » za 25 aug 2012, 13:40

    ja, ik heb al eens gebeld met iemand van de keuring, maar uit die zijnen uitleg kon ik niet veel opmaken. Hij zei veel, zonder eigenlijk iets nuttig te zeggen.
    Mss even een situatie schetsen:
    de wagen staat in NL , op platen én apk-gekeurd tot 2013
    nu wou ik weten (stap voor stap) wat ik moet doen, en of de wagen nog naar de keuring moet aangezien hij nog apk-gekeurd is.
    Life is fast, but VTEC makes it faster. Live life to the redline. TYPE-R

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    honda-integra
    H22 Poster
     
    Berichten: 626
    Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 18:39
    my honda: integra
    Advertenties:

    Re: EG6 '93 NL naar BE

    Berichtdoor Andy » za 25 aug 2012, 13:55

    Staan al redelijk veel topics hier opt forum over hoe invoeren vanuit NL.
    Kzal mijn verhaal ook eens doen hoe het gegaan is bij mijn Sol :goed:

    Ten eerste moet je der ene vinden (dat heb je dus al :mrgreen: )
    Dan moeten ginder de platen geschrapt worden voor export, de eigenaar heeft alle kentekenbewijzen, die ga jij ook nodig hebben!!
    Als je de wagen op een trailer gaat halen, dan heb je geen transitplaten nodig, wil je hem tot hier rijden moet je in NL
    bij zo'n RDW bureau gaan, en daar transitplaten aanvragen, kost wel redelijk wat, omdat je ook een verzekering moet nemen dan ginder...

    Dus goedkoopst is gewoon een remorque huren en zo gaan afhalen, ofwel het risico nemen om ff uw eigen platen te gebruiken.
    Eens in België, trek je goed foto's van de kilometerstand van je wagen, dit ga je nadien nodig hebben ;)
    Met al die papieren dat je hebt, trek je naar het dichts bijzijnd douanekantoor, voor een vignet 705 op zo'n roos papier.
    Dit vragen ze op de douane:
    o Buitenlands inschrijvingsbewijs
    o Exportpapieren
    o Verkoopbewijs
    o Uw identiteitskaart

    Dan vervolgens moet je naar een Homologatiekeuring gaan, dit doen echter niet alle keuringsstations, er is er een in Asse, maar als het voertuig verlaagd is doen ze het niet. Je moet eens bellen naar een keuringsstation, die weten waar ze het doen :goed:

    Als je wagen goedgekeurd is, dan moet je zo'n 3-4 maand wachten tot je dossier goedgekeurd is in Brussel, eens dit zo is, moet je terug naar het keuringgsstation gaan waar je hem laten homologeren hebt. Daar moet je dan nog eens betalen voor het stickertje dat je nog zelf dient te kleven aangezien je daar niet aanwezig kunt zijn met het voertuig zelf...

    In de 3-4 maand ga je wel al een brief krijgen waarin staat dat je verkeersbelasting moet betalen voor het ingevoerd voertuig vanaf de maand dat deze in België is, tenzij je kan bewijzen dat die niet gereden heeft. Daarom, de foto's die ik zei in het begin, dit mail je dan door op het e-mailadres dat vermeld staat in die brief :goed:

    Na al dit, is het de gewone procedure van een 2dehandsvoertuig, dus keuring voor verkoop, en dan inschrijven.

    Vergeet wel niet, dit MOET allemaal met garageplaten gebeuren!!!
    Staat de wagen origineel, dan heb je al veel minder moeite om door de homologatiekeuring te geraken, want zij homologeren niet zomaar iets extra, alles moet standaard, of zo standaard mogelijk staan.

    Reken wel zeker +-500 euro erbij om alle papieren in orde te krijgen, en zeker minimum 3 maand tijd voor hij op de baan zal zijn ;)

    Hier is ook nog een how-to waar alles bijstaat met foto's enzo: http://www.e30.be/howtos/howto-homologatie.pdf

    Khoop dat je hiermee geholpen bent :mrgreen:
    Live life every second like it was your last one....
    Andy
    K20 Poster
     
    Berichten: 802
    Geregistreerd: ma 31 mei 2010, 20:58
    my honda: CRX Del Sol
    Advertenties:

    Re: EG6 '93 NL naar BE

    Berichtdoor G402 » za 25 aug 2012, 14:37

    Altijd transitplaten kopen in nederland, daarmee kan je je civic laten keuren, dan heb je geen garageplaten nodig.
    Verzekering op transitplaten heb ik nooit genomen. Hier naar je verzekering, verzekering voor vervangwagen vragen met het chassisnummer van de eg6, uw platen er op hangen en naar huis rijden.
    Zie wel dat de eg6 volledig origineel is of je bent minstens een jaar bezig om hem door de homologatiekeuring te krijgen.
    Ik heb zelf ook mijn eg6 uit nederland gehaald.
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: EG6 '93 NL naar BE

    Berichtdoor Andy » za 25 aug 2012, 15:01

    Bij mij zei dieje van de keuring dat het moest zijn op de laatst ingeschreven Belgische platen, en da die der dus niwaren dak da via garageplaten moest doen...
    Live life every second like it was your last one....
    Andy
    K20 Poster
     
    Berichten: 802
    Geregistreerd: ma 31 mei 2010, 20:58
    my honda: CRX Del Sol
    Advertenties:

    Re: EG6 '93 NL naar BE

    Berichtdoor G402 » zo 26 aug 2012, 07:31

    Keuring moet normaal gebeuren met de laatst ingeschreven platen, da moeten daarom ni belgische zijn he.
    Ik heb vorig jaar nog ne civic laten keuren op transitplaten. Zowel homologatie als keuring voor verkoop. Met eigen platen tot aan de keuring gereden, daar de transitplaten er op hangen, na de keuring op eigen platen terug naar huis. ;)
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: EG6 '93 NL naar BE

    Berichtdoor honda-integra » zo 26 aug 2012, 15:24

    thanx iedereen! aangezien ik hem via een garage zou kopen veronderstel ik dat alle papieren krijgen mss iets vlotter gaat. Ik vraag me enkel af wat k kan doen om die tijd van nl-be wat in te korten, want 2 a 3 maand is wel héél lang he. En ik hoop dat ik niet teveel "tuning" ongedaan moet maken.
    Life is fast, but VTEC makes it faster. Live life to the redline. TYPE-R

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    honda-integra
    H22 Poster
     
    Berichten: 626
    Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 18:39
    my honda: integra
    Advertenties:

    Re: EG6 '93 NL naar BE

    Berichtdoor Jettn » zo 26 aug 2012, 15:42

    Zijt er maar zeker van dat je voor de homologatiekeuring hier veel tuning ongedaan zal mogen maken. De auto moet zo oem mogelijkstaan.
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: EG6 '93 NL naar BE

    Berichtdoor Andy » zo 26 aug 2012, 15:47

    Sneller als 2-3 maand lukt niet.... Bij mij wast zelfs 5 maand in totaal...
    En tuning, daar ga je zo goed als alles af van mogen doen.
    Live life every second like it was your last one....
    Andy
    K20 Poster
     
    Berichten: 802
    Geregistreerd: ma 31 mei 2010, 20:58
    my honda: CRX Del Sol
    Advertenties:


    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten