Homologatie EK9

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

Homologatie EK9

Berichtdoor Dokterfreddy » do 31 mei 2012, 19:33

Hallo,

Ik heb mij zo pas een originele JDM civic EK9 aangeschaft en geïmporteerd naar België. Nu ben ik volop bezig om mijn wagen technische voor België in orde te maken. Dan spreek ik over lichten, gordels, banden,...
Maar ik heb een probleem met de administratie kant. De papieren zijn echter wel in orde. Ik heb het origineel inschrijvingsbewijs, mijn chassisnummer klopt. Maar het probleem zit meer in de specificaties. Ik ben opzoek naar de gewichten, CC's en het vermogen van de wagen. Op een Europees kenteken staan de chassisnummer en de gewichten op. En op een Belgisch inschrijvingsbewijs staan het aantal CC's en het aantal KW op. Deze gegevens heb ik niet nodig tijdens de keuring. Maar wel voor de homologatie dienst in Brussel. Als deze gegevens niet beschikbaar zijn of ze staan niet op de wagen dan vragen zij een officieel document van de constructeur.

Ondertussen heb ik ook al naar Honda België gebeld en zei zeggen dat ze me niet kunnen verder helpen. In 1998 hield Honda Japan deze gegevens niet bij. Waardoor Honda België de specificaties niet kan geven. Ik heb hier sterk mijn twijfels aan en ik denk dat ze geen zin hadden om mij verder te helpen.

Weet hier iemand raad mee. Heb ik de verkeerd persoon gecontacteerd of is er een andere manier om officieel aan deze documenten te geraken? Alle hulp is welkom.
Avatar gebruiker
Dokterfreddy
Camino user
 
Berichten: 26
Geregistreerd: do 31 mei 2012, 18:30
my honda: EK9 / Accord 04
Advertenties:



  • Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor kristo » do 31 mei 2012, 20:09

    Individuen zonder voorsteltopic met *foto's* worden niet geholpen alsook straal genegeerd :nee:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor ThomasDW007 » do 31 mei 2012, 20:16

    Stel jezelf eens snel voor bij "bezoekers" ;) dan zullen ze u hier meer dan graag willen helpen! :goed:
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    ThomasDW007
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1656
    Geregistreerd: do 17 nov 2011, 17:44
    Woonplaats: Maldegem
    my honda: Del Sol ESI
    Advertenties:

    Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor Gunther » do 31 mei 2012, 20:22

    Ik zou eigenlijk eerst eens bij een officiële dealer in de buurt gaan luisteren, met wat geluk kunnen zij wel een procedure tot aanvraag in gang steken. Het is en blijft een Honda dus in se zouden ze u "moeten" helpen.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor falz » do 31 mei 2012, 22:10

    ge hebt ne PM.. maar das wel op voorwaarde da ge u deftig voorsteld met foto's en alles van uwe EK9 é ;)
    Hoe schraler de eigenaar, hoe "sjinker" den auto ?
    nananananananana BATMAAAAANNNN !
    falz
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1393
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 08:29
    Woonplaats: Herentals / Beerse
    my honda: Civic EM1 VTi Coupé
    Advertenties:

    Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor Dokterfreddy » do 31 mei 2012, 22:53

    Avatar gebruiker
    Dokterfreddy
    Camino user
     
    Berichten: 26
    Geregistreerd: do 31 mei 2012, 18:30
    my honda: EK9 / Accord 04
    Advertenties:

    Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor kristo » vr 01 jun 2012, 00:56

    Je zou denken dat ze op de homologatie ondertussen wel weten wat te doen met import EK9s :denk:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor Geuns » vr 01 jun 2012, 09:27

    Welkom ! pracht van een ek9 heb je daar :goed:

    goeie ervaringen gehad met die firma waarmee je hem hebt ingevoerd? op hun site wordt wel wat vertrouwen gewekt, maar met zo'n dingen ben je natuurlijk nooit 100% zeker
    Ben zelf ook aant denken om een auto te laten overkomen, maar vind het altijd zo dubbel dat je ze niet met je eigen ogen hebt gezien..
    Avatar gebruiker
    Geuns
    H22 Poster
     
    Berichten: 675
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 13:10
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor Dokterfreddy » vr 01 jun 2012, 11:19

    Voor de Homologatie keuring is het geen probleem. Maar voor de homologatie dienst in Brussel.
    Ik heb vandaag nog eens gebeld naar Honda. Ze zeiden dat ik eens naar een dealer moest stappen. Daar kan ik een document aanvragen met alle gegevens op. Maar Honda herhaalde: we kunnen er niet opzetten wat we niet weten.

    Honda zei ook dat er bedrijven zijn die de gewichten en het motorvermogen geijkt meten. Zodoende dat deze documenten OK zijn voor de Belgische staat. Klopt dit, kent iemand zo'n bedrijf. Of is dit zever in pakjes.

    Vervolgens heb ik een sticker gevonden op mijn wagen waar enkele zaken op staan die kunnen wijzen naar gewichten. 1 klein probleem het is helemaal in het japans. Toevallig iemand op het forum dat enkele worden Japans kan.

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Dokterfreddy
    Camino user
     
    Berichten: 26
    Geregistreerd: do 31 mei 2012, 18:30
    my honda: EK9 / Accord 04
    Advertenties:

    Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor falz » vr 01 jun 2012, 15:25

    best is om papieren van een EK9 die al ingevoerd is te pakken te krijgen en daarmee naar Honda Belgium te stappen ;)

    de dealers worden ook niet geholpen door Honda, Honda is gewoonweg het kutste merk om in te voeren in Belgie
    Hoe schraler de eigenaar, hoe "sjinker" den auto ?
    nananananananana BATMAAAAANNNN !
    falz
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1393
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 08:29
    Woonplaats: Herentals / Beerse
    my honda: Civic EM1 VTi Coupé
    Advertenties:

    Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor ThomasDW007 » vr 01 jun 2012, 16:49

    'k ga eens vragen aan een vriendin van me om da te ontcijferen... die kan vlot japans ;) allé kga eens proberen hé!

    grtz
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    ThomasDW007
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1656
    Geregistreerd: do 17 nov 2011, 17:44
    Woonplaats: Maldegem
    my honda: Del Sol ESI
    Advertenties:

    Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor kristo » vr 01 jun 2012, 17:25

    Die sticker kun je gewoon bestellen bij de dealer (part# staat onderaan) :teehee:

    Mss vind je hier nog info: http://www.honda.co.jp/factbook/auto/CIVIC/19970822/

    Maar idd zoals Falz zegt, check eens bij andere import eigenaars, er zijn ondertussen al enkele EK9s ingevoerd toch ;)
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor Dokterfreddy » di 05 jun 2012, 11:18

    Gisteren langs de douane geweest voor mijn 705 vignet. Het koste mij de volle 0,50 eurocent. Heb dan ineens ook een afspraak gemaakt voor een homologatie keuring. Met als resultaat dat ik nog 3 weken moet wachten. pppfff
    Avatar gebruiker
    Dokterfreddy
    Camino user
     
    Berichten: 26
    Geregistreerd: do 31 mei 2012, 18:30
    my honda: EK9 / Accord 04
    Advertenties:

    Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor R200TEG » di 05 jun 2012, 12:06

    Dokterfreddy schreef:Gisteren langs de douane geweest voor mijn 705 vignet. Het koste mij de volle 0,50 eurocent. Heb dan ineens ook een afspraak gemaakt voor een homologatie keuring. Met als resultaat dat ik nog 3 weken moet wachten. pppfff


    3 weken is niets, in vergelijking met wat je daarna nog zal moeten wachten.
    Ik hoop dat je weet dat de kans klein is dat je de eerste 6 maand de wagen op de baan krijgt ? (en 6 maand is heeeel positief gezien hé).
    ik weet mensen die 2jaar hebben moeten wachten ;)

    maar hey, zalige EK9, dat wel :D wat je ook doet, geef het niet op, uiteindelijk zal het wel lukken :)
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: Homologatie EK9

    Berichtdoor gunny sir-s » wo 06 jun 2012, 16:30

    Dokterfreddy schreef:Gisteren langs de douane geweest voor mijn 705 vignet. Het koste mij de volle 0,50 eurocent. Heb dan ineens ook een afspraak gemaakt voor een homologatie keuring. Met als resultaat dat ik nog 3 weken moet wachten. pppfff



    zie da jij zeker een technische fiche heb van Honda!want anders sta je even ver lek nu.anders moe jij mij maar eens belle voor meer info.
    is makkelijker ;)
    Avatar gebruiker
    gunny sir-s
    B20 Poster
     
    Berichten: 524
    Geregistreerd: za 29 mei 2010, 12:49
    my honda: GT86
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten