keuring na verlaging / caster vraagje p2

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

keuring na verlaging / caster vraagje p2

Berichtdoor carmeg » do 01 maart 2012, 17:15

ik ben de auto aan het klaar zetten voor de keuring,.
dit jaar gaan we het opnieuw proberen.. de keuring na verlaging.. allez, keuring met schroefset, want ik ga hem op oem hoogte zetten ivm camber afstelling achteraan.
ik wil hem dus laten keuren 'na verlaging' zodat ik volgend jaar al dat gedoe niet meer moet doen. ookal staat hij op oem hoogte..

maar ik heb een paar vraagjes..
1: mag hij vooraan een cm lager staan dan achteraan, of moet dat gelijk zijn? ik zou dat doen dat hij toch ergens 'verlaagd' is, dat hij niet kan zeggen dat hij niet verlaagd is, en dat niet op mijn 'tuningattest' zetten..
2: kunnen ze zien op welke hoogte hij oem staat? anders vul ik gewoon een cm hoger in, ook voor achteraan..
3: kan het kwaad dat mijn install in de koffer zit? want vorige keer moest ik mn koffer opendoen..
4: hier heeft japtuner me al op geantwoord, maar toch eens dubbelchecken: moet ik volgend jaar opnieuw de set omhoogdraaien, of kijken ze dan niet meer opnieuw of hij nog op dezelfde hoogte staat? zolang ik boven de 11cm blijf? en met het camber?

5: dan een beetje los van de keuringkwestie: hoe zit dat bij de ep's met front camber? veranderd dat niet mss als je verlaagd? want de achterste wielen staan scheef, maar vooraan niet?
Laatst bijgewerkt door carmeg op za 17 maart 2012, 13:58, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
carmeg
HCB Veteraan
 
Berichten: 1338
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
my honda: civic ep
Advertenties:



  • Re: keuring na verlaging

    Berichtdoor dom » do 01 maart 2012, 17:25

    1: Ja
    2: Ja
    3: Nee
    4: ik heb ooit 1 keer meegemaakt dat er ze echt de hoogte begonnen na te meten met een lintmeter maar meestal moete gewoon is over het blokske rijden en da ist, dus als hij over het blokske geraakt is het goed.

    5: bij mijn EP veranderde dat vooraan niet, de achterste staan idd een beetje scheef

    ook na de verlaging eerst laten uitlijnen want ze willen dat attest zien
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: keuring na verlaging

    Berichtdoor JDM-civic » do 01 maart 2012, 17:31

    Ik hoop maar dat ze niet gaan meten .. Ik ga morgen naar de keuring en de auto ligt lager als op papier.. En krijg de set niet hoger :x
    Hiervoor moet ik verenspanners hebben etc. Maar ik waag het er gewoon op morgen :)
    Als ze de wagen zouden afkeuren hiervoor moet ge dan weer heel die zever opnieuw met uitlijn attest etc doen ??
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: keuring na verlaging

    Berichtdoor carmeg » do 01 maart 2012, 17:32

    over 2: dus ze kijken naar de oem hoogte op hun computer, of op de papieren ofzo, en niet naar de hoogte opgegeven op het montageattest?

    uitlijnen weet ik ;)
    heb vorig jaar geprobeerd met enkel veren he, maar dat is niet gelukt, dus nu met schroefkit :goed:
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: keuring na verlaging

    Berichtdoor Eatmydust » do 01 maart 2012, 18:52

    Bij mij hebben ze de hoogte nagemeten die op het montage attest stond.
    2x zelfs, eerst bij de normale keuring die je eerst moet doen en vlak daarna nog eens op de geometrie-keuring.
    Eatmydust
    B16 Poster
     
    Berichten: 398
    Geregistreerd: zo 06 feb 2011, 13:48
    Advertenties:

    Re: keuring na verlaging

    Berichtdoor Leplatje » do 01 maart 2012, 19:36

    Hopelijk raak je erdoor op originele hoogte dan, ik dacht dat FRENCH de zijne hoger moest leggen dan toen hij op de originele schokdempers/veren stond om erdoor te raken.
    Hier gaan we het zoiezo ook op die manier proberen, de EP van de vriendin is nu verlaagd en je ziet wel dat er op de achterwielen serieus wa camber zit. En zo héél laag ligt die nog niet eens.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: keuring na verlaging

    Berichtdoor carmeg » do 01 maart 2012, 19:51

    ja, achteraan zou ik evt iets hoger doen, want zelfs op de oem veren, zonder reservewiel etc zat ik vorig jaar bij de HERkeuring nog 0.1° buiten het toegestane.. gelukkig deed hij daar dan toch al niet moeilijk over..
    maar dat zie ik op het uitlijncentrum wel he, als hij er buiten valt, dan doe ik ze nog een beetje omhoog.. daarom da'k zou moeten weten of ik zomaar iets kan invullen op t montageattest, of da ze op hunne computer ofzo zien wa mijn originele hoogte is :)
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: keuring na verlaging

    Berichtdoor carmeg » di 06 maart 2012, 22:21

    achteraan staat hij nu idd hoger dan origineel, om het camber zeker binnen de toegelaten waardes te laten vallen :)
    kan iemand nog eens bevestigen wat dom zegt, dat hij vooraan lager mag staan dan achteraan? dan ben k van 2 mensen ingelicht, wil toch zeker zijn..

    en zou'k dan durven achteraan de waarde invullen zoals hij nu staat? of beter de oem waardes invullen?
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: keuring na verlaging / iemand bevestigen?

    Berichtdoor R200TEG » wo 07 maart 2012, 08:08

    1: mag hij vooraan een cm lager staan dan achteraan, of moet dat gelijk zijn? ik zou dat doen dat hij toch ergens 'verlaagd' is, dat hij niet kan zeggen dat hij niet verlaagd is, en dat niet op mijn 'tuningattest' zetten..
    Tuurlijk, ge doet daarmee wa ge wil hé, zorg er wel voor dat de hoogtes waarmee je naar de verlagingskeuring (keuring na ongeval) gaat, dat ze hetzelfde zijn als de hoogte's die op uw montageattest staan, of ze doen moeilijk.
    2: kunnen ze zien op welke hoogte hij oem staat? anders vul ik gewoon een cm hoger in, ook voor achteraan..
    Maakt niet uit, wat op uw montageattest staat telt, je mag hem gewoon verlagen tot 9à11 cm (als dit ook op het montageattest staat)
    3: kan het kwaad dat mijn install in de koffer zit? want vorige keer moest ik mn koffer opendoen..
    Maakt niet uit denk ik
    4: hier heeft japtuner me al op geantwoord, maar toch eens dubbelchecken: moet ik volgend jaar opnieuw de set omhoogdraaien, of kijken ze dan niet meer opnieuw of hij nog op dezelfde hoogte staat? zolang ik boven de 11cm blijf? en met het camber?
    Op de gewone keuring gaan ze niets nameten als je gewoon over het balkje geraakt

    Op de verlagingskeuring meten ze alles na, dus zorg gewoon dat je effectieve hoogtes overeenkomen met de hoogtes op uw montageattest (en dat deze hoogte dus legaal is)

    Als ge wil kijk ik eens vanavond wat de hoogtes zijn op mijn montageattest (ep2 met KW v2)
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: keuring na verlaging / iemand bevestigen?

    Berichtdoor carmeg » wo 07 maart 2012, 17:13

    da zou nice zijn! thanks! kan je me dan ook eens vertellen wat er exact op je keuringsattest staat? (tuningattest dan)
    staat er gewoon 'verlaagd voertuig' of staat er verlaagd met kw, of staat er verlaagd vooraan 11cm, achteraan 11cm of zoiets?
    groeten
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: keuring na verlaging / iemand bevestigen?

    Berichtdoor R200TEG » wo 07 maart 2012, 17:34

    carmeg schreef:da zou nice zijn! thanks! kan je me dan ook eens vertellen wat er exact op je keuringsattest staat? (tuningattest dan)
    staat er gewoon 'verlaagd voertuig' of staat er verlaagd met kw, of staat er verlaagd vooraan 11cm, achteraan 11cm of zoiets?
    groeten


    Ik denk gewoon "verlaagd voertuig" , maar ik ben dat niet zeker. Als ik thuis ben straks zal ik het nekeer bekijken :-)
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: keuring na verlaging / iemand bevestigen?

    Berichtdoor carmeg » wo 07 maart 2012, 22:36

    thanks man! k lees het wel als je t gevonden hebt! :goed:
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: keuring na verlaging / iemand bevestigen?

    Berichtdoor carmeg » vr 09 maart 2012, 22:16

    al eens kunnen kijken? srry, maar moet bijna gaan naar de keuring :)
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: keuring na verlaging / iemand bevestigen?

    Berichtdoor R200TEG » vr 09 maart 2012, 22:34

    Dju, heb er niet meer aan gedacht... Kzal er aan proberen denken als ik thuisben :p sorry
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: keuring na verlaging / iemand bevestigen?

    Berichtdoor jablo » vr 09 maart 2012, 23:22

    Afbeelding
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    jablo
    B20 Poster
     
    Berichten: 538
    Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
    my honda: civic,prelude
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten