swappen motor van esi naar b16?legaal?

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

Berichtdoor XTP89 » di 03 jan 2012, 20:52

del_zot schreef:
XTP89 schreef:En wat houd een mini-me in? Gaat dit ook met mijn huidige 1300? (mss een domme vraag, maar ken het fenomeen niet)

mini me is eigenlijk een volledige vtec cilinderkop swap.
en swappen, ik heb ook een b16 swap gedaan in mijn del sol, en ga binnen dit en een maand naar de keuring ermee


Veel moeten aanpassen eraan?
Afbeelding
XTP89
B16 Poster
 
Berichten: 301
Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
my honda: Civic EG ESI '92
Advertenties:



  • Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor facebreaker » wo 04 jan 2012, 16:51

    ik zou graag een b16 in mijn honda civic coupe van 1997*valt dit allemaal wat mee?
    facebreaker
    D14 Poster
     
    Berichten: 64
    Geregistreerd: wo 08 sep 2010, 20:31
    Woonplaats: scherpenheuvel
    my honda: delsol
    Advertenties:

    Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor Leplatje » wo 04 jan 2012, 17:24

    facebreaker schreef:ik zou graag een b16 in mijn honda civic coupe van 1997*valt dit allemaal wat mee?


    Ja, da valt nogal mee ja :D Ondanks de steeds strenger wordende keuring hier worden er de laatste tijd veel swaps gedaan (wat ik toejuich natuurlijk, no hate :goed: ).

    Ik hoop alleen dat degenen die er niet zoveel van kennen er ook rekening mee houden dat je hiervoor afgekeurd kan worden, en een B-blok ipv een D-blok valt nogal op dus op de keuring zul je geluk moeten hebben tenzij je er een mannetje hebt zitten :mrgreen: En dan is er nog verzekering die zich mogelijk kan terugtrekken mocht je een ongeval veroorzaken.

    Gewoon maar ne keer zeggen hé, weet waaraan je begint ;)
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor Dj3scoupe » wo 04 jan 2012, 17:57

    Leplatje schreef:
    k hoop alleen dat degenen die er niet zoveel van kennen er ook rekening mee houden dat je hiervoor afgekeurd kan worden, en een B-blok ipv een D-blok valt nogal op dus op de keuring zul je geluk moeten hebben tenzij je er een mannetje hebt zitten :mrgreen: En dan is er nog verzekering die zich mogelijk kan terugtrekken mocht je een ongeval veroorzaken.


    Gewoon maar ne keer zeggen hé, weet waaraan je begint ;)


    Goede opmerking, ik vind persoonlijk dat dit toch ook wel extra benadrukt mag worden want hier word de laatste tijd wel héél vlot over gegaan.
    Zo geven we een verkeerd signaal vind ik.

    Het is niet enkel de swap op zich die het probleem is, tis al de rest....
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor del_zot » wo 04 jan 2012, 17:59

    inderdaad ik moet mij wel aansluiten bij de rest eigenlijk, tis ni zomaar ff blok deruit en ne nieuwen blok erin, tis ook alles da er rond zit he, ik heb mij serieus mispakt, maar nu aan ek gewoon verder
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor baskeheurs » wo 04 jan 2012, 18:23

    jonas (R-garage) schreef:
    baskeheurs schreef:Alles van veranderingen kan je vergeten via honda.

    Heb daar vroeger ook eens achter gaan horen.(EG ombouwen naar EG6,compleet dan)
    En is dus onmogelijk.

    Honda geeft geen goedkeuring om eender welke verandering te doen.

    motor swappen is dus geen optie.
    Mini-me kan je wel doen e.v.t.

    Grtz


    en toch kan het wel alleen moet je weten hoe !


    Ik ben benieuwd hoe dan?
    Gezien ik er niks van ken ben ik benieuwd hoe dit dan werkt.

    Sorry voor mijn verkeerde info dan...
    baskeheurs
    D14 Poster
     
    Berichten: 58
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 14:02
    Woonplaats: Standpants City
    my honda: MC2,AN
    Advertenties:

    Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » wo 04 jan 2012, 20:03

    swappen ja soms kan je niet anders ik wilde een 4deurs ef .... bij mijn weten niet in b16a1 gemaakt in belgie ....
    ee9 en ee8 wel
    ieder stukje is op mijn auto zoals van ee9 maar denk je dat het zou mogelijk zijn dit legaal te maken in belgie ? ik betwijfel het .... ik doe dit zeker niet om verzekring of taks te ontlopen ik zou graag de volle pot betalen als het legaal kon ....
    ik vin als de rest mee aangepast is waarom niet?
    nederland kan het wel .....
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor del_zot » wo 04 jan 2012, 20:06

    lifebeginsat8000rpm schreef:swappen ja soms kan je niet anders ik wilde een 4deurs ef .... bij mijn weten niet in b16a1 gemaakt in belgie ....
    ee9 en ee8 wel
    ieder stukje is op mijn auto zoals van ee9 maar denk je dat het zou mogelijk zijn dit legaal te maken in belgie ? ik betwijfel het .... ik doe dit zeker niet om verzekring of taks te ontlopen ik zou graag de volle pot betalen als het legaal kon ....
    ik vin als de rest mee aangepast is waarom niet?
    nederland kan het wel .....

    is dan uitvoeren naar nederland of duitsland, daar schrijven, invoeren, homologeren, en inschrijven dan gaan oplossing?
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor integradical » wo 04 jan 2012, 20:08

    del_zot schreef:
    lifebeginsat8000rpm schreef:swappen ja soms kan je niet anders ik wilde een 4deurs ef .... bij mijn weten niet in b16a1 gemaakt in belgie ....
    ee9 en ee8 wel
    ieder stukje is op mijn auto zoals van ee9 maar denk je dat het zou mogelijk zijn dit legaal te maken in belgie ? ik betwijfel het .... ik doe dit zeker niet om verzekring of taks te ontlopen ik zou graag de volle pot betalen als het legaal kon ....
    ik vin als de rest mee aangepast is waarom niet?
    nederland kan het wel .....

    is dan uitvoeren naar nederland of duitsland, daar schrijven, invoeren, homologeren, en inschrijven dan gaan oplossing?


    nope,want dan krijg je zoals bell_sol eens zei,dezelfde papieren niet meer trug of iets in die aard
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor del_zot » wo 04 jan 2012, 20:17

    integradical schreef:
    nope,want dan krijg je zoals bell_sol eens zei,dezelfde papieren niet meer trug of iets in die aard

    ik dacht ooit is gehoord te hebben dat die eerst een bepaalde tijd moest ingeschreven zijn int buitenland dan.
    maar bestaat dat een ef met b16? anders zoeken voor zo'n kas en chassisnummer overzetten?
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor integradical » wo 04 jan 2012, 20:42

    del_zot schreef:
    integradical schreef:
    nope,want dan krijg je zoals bell_sol eens zei,dezelfde papieren niet meer trug of iets in die aard

    ik dacht ooit is gehoord te hebben dat die eerst een bepaalde tijd moest ingeschreven zijn int buitenland dan.
    maar bestaat dat een ef met b16? anders zoeken voor zo'n kas en chassisnummer overzetten?


    geloof het niet ,wel met d16(dohc) ??
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » wo 04 jan 2012, 20:47

    nope,want dan krijg je zoals bell_sol eens zei,dezelfde papieren niet meer trug of iets in die aard[/quote]
    ik dacht ooit is gehoord te hebben dat die eerst een bepaalde tijd moest ingeschreven zijn int buitenland dan.
    maar bestaat dat een ef met b16? anders zoeken voor zo'n kas en chassisnummer overzetten?[/quote]

    geloof het niet ,wel met d16(dohc) ??[/quote]

    ja dohc d16 wel
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 05 jan 2012, 12:21

    swappen kan wel ! naar eenmalige pvg-nummer van desbetreffende wagens eenmaal heel de wagen is omgebouwd moet je elk jaar opnieuw hem zo aanbieden ! en niet anders zoals dan beschreven staat in bv een civic eg4 pvg nr 001/2012 BV jaartal van verandering pvg in dienst van special voertuig ..

    meer ga ik hier niet opzetten want ik weet hoe het moet maar ik denk dat als er hier 10 dat willen doen toch niet het geduld zullen hebben om bv 2 jaar te wachten alvorens dit rond is om te kunnen rijden met desbetreffend voertuig ,wie wel kan wachten zal beloond worden,in sommige gevallen zal men het niet doen dat je dan pas een jaar later te weten komt ofzo als je deze procedure gestart bent .maar in de meeste gevallen wel .wat een rol speeld is de leeftijd van een wagen ..een recente wagen is dit veel moeilijker !
    en brussel moet dat goedkeuren ,wel moet je weten dat je eveneens meer verzekering zal geen betalen ..
    je moet dan echt op je vermogen biv gaan betalen en al ,anders ben je niet wetelijk in orde.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » do 05 jan 2012, 17:38

    da klinkt intresant mijne is van 88 ....maar 2 jaar pffff


    nuja swap of niet denk als je één dood rijd of zwaar ongeval hebt en je ligt niet met juiste banden maat of zo da je het ook zitten hebt ..... swap of geen swap dan ....kunt zo veel voorbeelden geven
    wanneer komen zon dingen uit ? bij momente da ik toch geen rijbewijs zou willen bv iemand dood rijden of zwaar gekwetst voor het leven ..... zou geen rijbewijs meer willen dan
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: swappen motor van esi naar b16?legaal?

    Berichtdoor dieseltje S2K » vr 20 jan 2012, 19:45

    moest het allemaal zo simpel zijn en op enkele weken geklonken ge zou wa zien rijden denk... dan gingen de S2K blokskes
    van prijs weer terug de hoogte in en zou een kaske van een jazz terug veel geld waard worden :lol:
    dieseltje S2K
    H22 Poster
     
    Berichten: 635
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 19:52
    Woonplaats: RIJKEVORSEL
    my honda: S2000, accord 2010
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten