attest voor Brembo max

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

attest voor Brembo max

Berichtdoor Maskertje » zo 02 mei 2010, 11:09

Een van mijn kopers vraagt om een attest voor de keuring van zijn Brembo max schijven.

Kan iemand mij vertellen hoe zo iets eruit ziet?

Heeft iemand er nog een? Is een kopie ook goed?

Ik heb namelijk nooit problemen gehad dat ze ineens om attesten ervoor gaan vragen.
Maskertje
Camino user
 
Berichten: 44
Geregistreerd: do 22 apr 2010, 21:14
my honda: civic
Advertenties:



  • Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor Mr. Yakuza » zo 02 mei 2010, 14:23

    Normaal vragen ze geen attest op de keuring,maar hij zal weer één of ander domme kloot hebben gehad die dat wil hebben.

    Hij moet gewoon kunnen aantonen dat die Brembo schijven echt voor dat model van wagen is.

    Als hij gewoon deze pagina kan afprinten en voor kan leggen,dan is het al meer als genoeg. (Zijn model van wagen dan)
    http://bremboaftermarket.com/En/Car_Bre ... Front=True
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Mr. Yakuza
    H22 Poster
     
    Berichten: 642
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 10:09
    Woonplaats: PlopsaLand
    my honda: Integra Dc2
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor Dj3scoupe » zo 02 mei 2010, 15:00

    verplaatst naar algemene info, wetgevingen
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor HondaNickx » di 04 mei 2010, 22:09

    Gegroefde schijven zijn toegelaten dus papieren moeten ze nie vragen .Ik heb alleen dat TUV certificaat altijd bij mij op de keuring van die brembo's moesten ze er iets van vragen dan moet da genoeg zijn imo.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor Maskertje » vr 07 mei 2010, 17:38

    HondaNickx schreef:Gegroefde schijven zijn toegelaten dus papieren moeten ze nie vragen .Ik heb alleen dat TUV certificaat altijd bij mij op de keuring van die brembo's moesten ze er iets van vragen dan moet da genoeg zijn imo.



    Ok, tuv kaartje is dus ook genoeg!

    Heb het hem doorgegeven, en vooral dat het een zeikerd is.
    Maskertje
    Camino user
     
    Berichten: 44
    Geregistreerd: do 22 apr 2010, 21:14
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor XTP89 » ma 21 nov 2011, 22:13

    Maskertje schreef:
    HondaNickx schreef:Gegroefde schijven zijn toegelaten dus papieren moeten ze nie vragen .Ik heb alleen dat TUV certificaat altijd bij mij op de keuring van die brembo's moesten ze er iets van vragen dan moet da genoeg zijn imo.



    Ok, tuv kaartje is dus ook genoeg!

    Heb het hem doorgegeven, en vooral dat het een zeikerd is.


    :lol:
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor Nasty » ma 21 nov 2011, 22:29

    deze week ook keuring geweest, en was ok ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor dom » di 22 nov 2011, 08:33

    hier hebde idd nix voor nodig heb zelf ook die Brembo max gegroefde schijven
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor Leplatje » wo 23 nov 2011, 18:15

    HondaNickx schreef:Gegroefde schijven zijn toegelaten dus papieren moeten ze nie vragen .Ik heb alleen dat TUV certificaat altijd bij mij op de keuring van die brembo's moesten ze er iets van vragen dan moet da genoeg zijn imo.


    Dat dacht ik dus ook en tot vorig jaar was dit nog in orde. Blijkbaar is de wetgeving weer veranderd en heb je wel een attest nodig waarop staat dat die remschijven voor jou type wagen bedoeld zijn. Ik had het al enkele keren gehoord bij verschillende garagisten dat je de komende jaren veel meer attesten zal moeten kunnen voorleggen als je niet-originele onderdelen steekt en blijkbaar was het dus gene zever. Heb ook van mijn kl*ten gemaakt dat er een Tüv attest bij zit maar dat is sinds dit jaar niet meer genoeg. Nu dus ook dringend op zoek naar een attest hiervoor.

    Recaro's en andere niet-originele stoelen vantzelfde trouwens, vorig jaar zonder attesten gekeurd met rode DC2 Recaro's (die naar mijn mening toch wel opvallen) en op tuningattest gezet net als mijn Brembo's, dit jaar afgekeurd met zwarte Recaro Speeds wegens geen homologatieattest hiervoor. Terug van mijn kl*ten gemaakt dat ik vorig jaar met dezelfde stoelen gekeurd was (alsook met de gegroefde Brembo's) en ze zeiden dat het vanaf dit jaar dus verplicht is om zelfs bij verstelbare niet-originele stoelen attesten voor te leggen.

    Zal ook weer afhangen van welk keuringstation je gaat, maar die attesten zijn dus sinds dit jaar wettelijk verplicht en ze mogen jou er ook voor afkeuren als je ze niet kan voorleggen!
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor JDM-civic » wo 23 nov 2011, 18:34

    thanks voor de info, was hier ook al bang voor.. Best origineel laten of te wel origineel maken :)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor del_zot » wo 23 nov 2011, 20:16

    Leplatje schreef:Recaro's en andere niet-originele stoelen vantzelfde trouwens, vorig jaar zonder attesten gekeurd met rode DC2 Recaro's (die naar mijn mening toch wel opvallen) en op tuningattest gezet net als mijn Brembo's, dit jaar afgekeurd met zwarte Recaro Speeds wegens geen homologatieattest hiervoor. Terug van mijn kl*ten gemaakt dat ik vorig jaar met dezelfde stoelen gekeurd was (alsook met de gegroefde Brembo's) en ze zeiden dat het vanaf dit jaar dus verplicht is om zelfs bij verstelbare niet-originele stoelen attesten voor te leggen.

    Zal ook weer afhangen van welk keuringstation je gaat, maar die attesten zijn dus sinds dit jaar wettelijk verplicht en ze mogen jou er ook voor afkeuren als je ze niet kan voorleggen!


    dus ik mag in principe niet met mijn del sol gaan met de ep3 stoelen? of ik moet attesten hebben?
    Zie je spruitstuk als een werkende neger. En zie je turbo als zweep. Synergie.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    del_zot
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2823
    Geregistreerd: vr 16 apr 2010, 20:13
    my honda: r33 gts-t
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor Leplatje » wo 23 nov 2011, 20:35

    del_zot schreef:dus ik mag in principe niet met mijn del sol gaan met de ep3 stoelen? of ik moet attesten hebben?


    EP3 stoelen zijn niet aftermarket en in principe zou je erdoor moeten raken omdat deze gehomologeerd zijn. Maar hoe het werkelijk zit met OEM sportstoelen in een ander model weet ik jammer genoeg niet, vorig jaar werd ik gekeurd met mijn DC2 Recaro's maar dat was dus nog voor ze een stom papierke nodig hadden. Hangt er nergens een etiket met een E-keur of iets anders bij de naad achteraan of onderaan?

    Het valt natuurlijk wel op dat die stoelen niet origineel Del Sol zijn, dus mss kunnen ze daar alsnog lastig over doen. Zoals ik al zei gaat het afhangen van hoe streng ze zijn in dat keuringstation want de ene zal er wel door raken en de andere dan weer niet. Voor mij is het dan ook moeilijk om daar een juist antwoord op te geven ;)

    Maar kan geen kwaad om een keer te proberen hé.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor Leplatje » ma 28 nov 2011, 13:52

    Iemand die weet of onderstaand attest geldig is voor die Brembo Max schijven gekeurd te krijgen?
    Ik heb al enkele keren gelezen dat je een 1400/2002 attest nodig hebt voor de keuring en dat dit online te vinden was, wat ik dus ook gevonden heb. Maar die sloef daar zei dat ik een attest nodig had waar mijn type wagen op stond zodat ze zeker weten dat ik niet met remmen zit die voor een ander merk/model bedoeld zijn :dom: :roll: Bestaat volgens mij niet eens maar goed, toch maar eens gezocht en dit is dus het enige wat ik kan vinden van Brembo attesten.

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor fredgenot » za 03 dec 2011, 00:12

    damn ik heb momenteel net hetzelfde probleem, ik ben aan het zoeken naar dat attest maar kan het evenmin vinden.
    Ik heb geen originele schijven want ik heb die kar zo gekocht en was er op de vorige keuring zonder probleem mee door...
    Ik kan toch moeilijk een mail sturen naar brembo en vragen achter zo een attest? Gelijk dat die mannen daar op gaan reageren! ze hebben niks anders te doen natuurlijk...
    Om nu andere schijven en andere klauwen te kopen heb ik ook geen zin want dat is langs de kassa...
    :cry:
    fredgenot
    Dax rookie
     
    Berichten: 4
    Geregistreerd: vr 02 dec 2011, 17:29
    my honda: geen
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor WhiteSol » za 03 dec 2011, 00:35

    fredgenot schreef:damn ik heb momenteel net hetzelfde probleem, ik ben aan het zoeken naar dat attest maar kan het evenmin vinden.
    Ik heb geen originele schijven want ik heb die kar zo gekocht en was er op de vorige keuring zonder probleem mee door...
    Ik kan toch moeilijk een mail sturen naar brembo en vragen achter zo een attest? Gelijk dat die mannen daar op gaan reageren! ze hebben niks anders te doen natuurlijk...
    Om nu andere schijven en andere klauwen te kopen heb ik ook geen zin want dat is langs de kassa...
    :cry:



    U hier eens voorstellen volgens de regeltjes bij de bezoekers .. da's ni langs de kassa en duurt ook nie lang ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten