attest voor Brembo max

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

Re: attest voor Brembo max

Berichtdoor Leplatje » za 03 dec 2011, 01:30

fredgenot schreef:damn ik heb momenteel net hetzelfde probleem, ik ben aan het zoeken naar dat attest maar kan het evenmin vinden.
Ik heb geen originele schijven want ik heb die kar zo gekocht en was er op de vorige keuring zonder probleem mee door...
Ik kan toch moeilijk een mail sturen naar brembo en vragen achter zo een attest? Gelijk dat die mannen daar op gaan reageren! ze hebben niks anders te doen natuurlijk...
Om nu andere schijven en andere klauwen te kopen heb ik ook geen zin want dat is langs de kassa...
:cry:


Ik heb intussen al een mail gezonden naar Brembo zelf en tot mijn verbazing ook antwoord gehad. Maar attesten die merk en type ook vermelden geven ze niet mee en bestaan dus ook niet volgens hen. Ik denk zelfs niet dat er andere merken van aftermarket remschijven bestaan die dit wel meegeven. Dus in principe mogen gegroefde remschijven volgens de wet maar in theorie kan het niet omdat je de juiste papieren er niet voor kan krijgen? Ik snap er zelf niks meer van.
Avatar gebruiker
Leplatje
HCB Veteraan
 
Berichten: 1478
Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
my honda: Civic
Advertenties:



  • Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor denvp » zo 11 dec 2011, 17:48

    Zou ook van remschijven willen veranderen , en is dit probleem al opgelost of echt niets aan te doen ?
    denvp
    Camino user
     
    Berichten: 45
    Geregistreerd: za 30 apr 2011, 20:14
    my honda: crx vtec ee8
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor HondaNickx » zo 01 feb 2015, 22:31

    Om hier nog op terug te komen ik ben dit jaar voor de eerste keer afgekeurd vanwege de gegroefde schijven (na circa 7-8 jaar zonder opmerkingen).
    Dit jaar had ik wel pas nieuwe brembo sport (gegroefde ) schijven gestoken,dus het viel wel wat op.Volgens de keuring was dat allemaal goed alleen moest er een E-keurings nummer staan op de schijven OF moest ik een papier hebben dat die schijven voor mijn model civic gemaakt zijn.Die heb ik dus ook niet gevonden en heb dus maar terug oem schijven gestoken.Volgens de brembo importeur in Belgie zouden geen enkele gegroefde of geboorde brembo schijven in Belgie gehomologeerd zijn.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor Leplatje » zo 01 feb 2015, 22:41

    Idd, die papierkes bestaan bij mijn weten niet en tüv attest is hier ook niet geldig.
    Dus in theorie mag je gegroefde schijven steken, maar in praktijk is het niet straatlegaal omdat er geen papieren voor zijn.

    België, hét land van contradicties :dom:
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor kristo » ma 02 feb 2015, 10:52

    HondaNickx schreef:een papier hebben dat die schijven voor mijn model civic gemaakt zijn

    Voor de 'blanks'/painted/max heb je op de website zoeker die tekeningen van de schijf met de ref.nrs. er op.

    Maar als ik het goed begrijp heb je 'Sport' schijven gekocht (re. FS041000)?
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor Goosse » ma 02 feb 2015, 19:01

    ik geef elk jaar mijn boekje af van Brembo dat bij de schijven zit. Daar staan alle toepassingen in, en dus ook voor Civic. Die mannen zijn dan een kwartier aan het zoeken, waarna ze ofwel opgeven en zeggen dat het goed is, ofwel de juiste pagina vinden.

    Dus toch al enkele jaren gekeurd met Brembo Max
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor Ronny » ma 02 feb 2015, 19:59

    Heb ik geluk gehad de FN2 verleden week gekeurd met gegroefde Stoptech schijven en geen vragen over gehad .
    Staat mee vermeld op het keuringspapier met wat er volgens hen veranderd is zoals bv. de originele velgen .
    Ronny
    D17 Poster
     
    Berichten: 214
    Geregistreerd: ma 29 maart 2010, 12:24
    my honda: FN2
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor HondaNickx » di 03 feb 2015, 18:31

    Ja ik vermoed dat het werkt zoals met een uitlaat attest waarbij er die nummer van uw gelijkvormigsheidattest moet overeenkomen met het nummer van uw papierke.
    En er zal dus ook een specifiek model type enn bouwjaar en motorcode enz moeten bijstaan.
    Ge kunt geluk hebben ,ik ben er 7 jaar mee gekeurd geraakt zonder problemen ma als ze het echt zien dan hangt ge denk ik toch.
    @ Kristo ja idd. ik had de FS041000 aangezien ze over men vorige dixcel gegroefde schijven ook nooit iets gezegt hadden had ik het er maar op gewaagd.
    @ Goosse in dat boekje staat zover ik weet alleen de Tuv goedkeuring en een algemene goedkeuring voor bepaalde typen schijven.
    Ik weet toch geen boekje waar specifiek bv EK4 in staat .Ik heb ook al eens rondgezocht en ik weet zo direct ook geen gegroefde remschijven die komen met E-keuring stempel of goca attest .Dus het mag wel ma eigenlijk krijgt ge het nooit legaal gekeurd... :dom:
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: attest voor Brembo max

    Berichtdoor Goosse » di 03 feb 2015, 21:50

    HondaNickx schreef:@ Goosse in dat boekje staat zover ik weet alleen de Tuv goedkeuring en een algemene goedkeuring voor bepaalde typen schijven.
    Ik weet toch geen boekje waar specifiek bv EK4 in staat .Ik heb ook al eens rondgezocht en ik weet zo direct ook geen gegroefde remschijven die komen met E-keuring stempel of goca attest .Dus het mag wel ma eigenlijk krijgt ge het nooit legaal gekeurd... :dom:


    Idd, EK4 hebben ze nooit gevonden. Ze waren tevreden toen ze '92-'96 Honda Civic DOHC 1.6 Vtec terug vonden in het boekje en redeneerde dat de '97 wel dezelfde zou zijn.
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten