keuring

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

Re: keuring

Berichtdoor Ulquiorra » zo 20 nov 2011, 13:47

Sus schreef:Volgens mij mag je niet vroeger naar de keuring dan 30dagen voor de vervaldag van het voertuig en krijg je een jaar gerekend vanaf de vervaldag.
Dat geld ook als je bv drie maanden over je vervaldag gaat ben je die drie maanden al kwijt omdat ze gewoon een jaar geven vanaf de vervaldag.
Elk jaar zal de vervaldag het zelfde zijn of je nu te vroeg of te laat gaat.


In mijn geval totaal niet waar, mij vervaldag is al enkele malen veranderd door op andere datums te gaan.
Als ge te laat bent krijgde gewoon en goeie boete. Maja de klote keuring is overal anders dus wie kan het eigelijk juist zeggen.
Anyone can go fast in a straight line
Avatar gebruiker
Ulquiorra
B18 Poster
 
Berichten: 409
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 19:54
Advertenties:



  • Re: keuring

    Berichtdoor XortioN » zo 20 nov 2011, 18:20

    Ik ben 4 maand te vroeg geweest, was wel om mij te laten keuren voor verlaging en meteen ook volledige keuring doorlopen. Mijn datum is dan ook verlegd naar een jaar na die keuring voor verlaging. Wat wel een stom moment is, juli ... grrrrr! :D
    Avatar gebruiker
    XortioN
    B18 Poster
     
    Berichten: 436
    Geregistreerd: za 23 okt 2010, 19:35
    my honda: Civic EP3 facelift
    Advertenties:

    Re: keuring

    Berichtdoor login257 » zo 20 nov 2011, 19:50

    algemene tip : vrijdag en mikken op een half uur voor sluitingstijd aan de beurt zijn, dan gaat dat meestal redelijk vlot :D
    Avatar gebruiker
    login257
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1026
    Geregistreerd: di 31 mei 2011, 21:36
    Woonplaats: berlare
    my honda: bb1, bb3
    Advertenties:

    Re: keuring

    Berichtdoor XTP89 » zo 20 nov 2011, 22:11

    Ulquiorra schreef:Ge kunt beter naar de keuring gaan als er zoveel als mogelijk op zit. Anders betaalde elke keer een tuningrapport :s. Wel zien dat elk stuk voor de keuring mag é :p.

    Voor de keuring voor verlaging moet ge zien dat ge een goca attest hebt en een plaatsings attest van uwe garagist. Zeker zien dat alle cijfertjes overeen komen met uw veren. Zien dat uwe wagen uitgelijnd is en natuurlijk dat hem niet TE laag ligt.

    Voor uw velgen en banden moet ge gewoon zien dat ze binnen de waardes vallen, 2 maten groter maken ze normaal geen probleem van.


    Ma ik zit vooral te denken, stel ik leg hem op 11cm in een garage, zodat ik papieren heb en ik laat hem uitlijnen.
    Dan steek ik 15" velgen, dus alles binnen de normen.
    Ma als ik zo rondrij er niet op gekeurd, en ze houden mij tegen of ik krijg een accident, wat dan?

    trouwens, demping van de schroefset kan ik ook instellen, moet ik daar dan ook ergens op letten of maakt dat niet uit voor keuring?
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Re: keuring

    Berichtdoor Ulquiorra » zo 20 nov 2011, 22:18

    Bwa ja, 90 procent hier op het forum rijd op zich onwettig rond ze ;) , dat is iets dat ge zelf beslist hé.
    Anyone can go fast in a straight line
    Avatar gebruiker
    Ulquiorra
    B18 Poster
     
    Berichten: 409
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 19:54
    Advertenties:

    Re: keuring

    Berichtdoor XTP89 » zo 20 nov 2011, 22:35

    Ulquiorra schreef:Bwa ja, 90 procent hier op het forum rijd op zich onwettig rond ze ;) , dat is iets dat ge zelf beslist hé.


    Tis nie van willen ma moeten zolang ik thuis woon ;)
    Zoniet beland elke update aan de wagen onder de pers denk ik
    Afbeelding
    XTP89
    B16 Poster
     
    Berichten: 301
    Geregistreerd: zo 06 nov 2011, 16:45
    my honda: Civic EG ESI '92
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast