Klachten over Honda service :-((

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

Klachten over Honda service :-((

Berichtdoor AvEngEr » ma 06 dec 2010, 20:10

Hallo,

Ik weet niet waar ik het moet posten maar ik zit met n probleem.

Bij de Honda garage (De Boeck) hebben ze menne ruitenwisser omgekeerd gemonteerd. Zijnde da wind flapke die de ruitenwisser op het raam moet houden naar boven ipv beneden.
Da heeft nu dus n serieuse kras in men voorraam veroorzaakt just in men gezichtsveld (keuring?? :-s). Ik heb dit wel pas laat opgemerkt (3 of 4 maand na t onderhoud).
Nu ben ik direct naar de Honda garage dichtst bij gereden (zijnde Ost) om da vast te stellen en te laten goed zetten.
Direct naar De Boeck gebeld waar ze me onmiddellijk afblaffen. Ze zijn dus naar alle waarschijnlijkheid ni van plan daar iets aan te doen.
K zen er ook nog langs geweest dezen avond en em doe alsof er geen vuiltje aan de lucht is,... . Probeert het zelf in mijn schoenen te schuiven,...

Nu heeft dit bij mij een beetje woede naar boven gebracht (de lijst met flaters van de bewuste Honda garage op mijn Accord begint lang te worden,...). En ik wil dus da die kras daaruit gehaald wordt (uitpolieren?? of zelfs een nieuw raam als het moet,...).
Hoe pak ik dit het beste aan. Of bestaat er bij Honda een dienst die deze klachten kan opnemen,... . Want als ik van hun was zou ik deze Honda garage direct opdoeken en alles en iedereen vernietigen voordat de rotte plek zich verspreid. Want het lijstje hieronder is heeeele slechte reclame voor HET merk dat voor degelijkheid en kwaliteit staat.

Lijstje:

Ik koop de wagen tweedehands bij de Boeck september 2009:

-De airco defect:
Was onder garantie dus binnen bij De Boeck
Volgens hun niets mis mee dus met een schoon verhaal buiten gekieperd
Kort daarna merk ik een achtergebleven fluo groene schroevendraaier onderin de motorruimte.
Naar Ost geweest en daar probleem met de airco laten vaststellen alsook het ongelukkige stuk werkmateriaal.
Airco bleek een kapote druksensor (of zoiets) te zijn. Na veel vijven en zessen willen ze het toch repareren onder garantie.
Stuk bleek niet binnen te zijn als ik bij hun aankwam en diene schroevendraaier was niet van hun,... . De auto is wel altijd bij hun en niemand anders onderhouden geweest mor swat,...
Nog eens weer en tot hier toe is alles met de airco nog ok.
-De discussie voor een vervang auto te krijgen voor dit allles laat ik hier nog achterwege want dat slaat al helemaal op niets.
-Volledig plat reservewiel
Ook al moet dit gecontroleerd worden bij elk onderhoud (waarvan het laatste me maarliefst 600€ koste) bleek dat hier nog genen halven bar opzat. Snappen wie snappen kan,...
-Voorlopig laatste en ergste flater in mijn ogen is dus de bewuste ruitenwisser,....

resultaat: weg vertrouwen en met een bang hart afwachten wat er nog allemaal gaat boven komen drijven,...

als iemand me kan helpen hoor ik het graag.

mvg,

David
AvEngEr
Dax rookie

my honda: Accord
Advertenties:

• Re: Klachten over Honda service :-((

Berichtdoor black_civic » ma 06 dec 2010, 20:19

honda zelf mailen :)
    Die hebben een quality-control zoals elk merk. Enkel moeten er veel klachten binnen komen voor er echt iets gebeurt.
    Heb je glasbreuk verzekering? Steentje kan anders wel eens in je ruit vliegen eh ;)
    black_civic
    B20 Poster

my honda: civic fk1, cbr 600rr
    Advertenties:

Re: Klachten over Honda service :-((

Berichtdoor bumblebee_be » ma 06 dec 2010, 20:23

nja ik denk da er zo wel veel garage's zijn die u die toeren gaan lappen ze.

ik heb over een paar jaar geleden een auto bij garage ost gekocht.

6500 euro voor een civic hb uit 2000 heb deze in 2006 gekocht.

alles goed en wel, tot na 4 weken of zo.
    centrale vergrendeling stuk.
    ik da auto binnen gestoken en ze laten KIJKEN.
    dat KIJKEN heeft me alleen al 80 euro gekost.
    ze hebben me toen gezegt dat ik een volledig nieuw systeem moest kopen van centrale vergrendeling.
    kostenplaatje 380 euro zonder wekuren. ik zou men 80 euro wel terugkrijgen als ik het liet maken.
    thuis gekomen alles eens zelf opengedaan en uitgemeten. bleek er juist 1 servoke kapot in rechterdeur.
    ik ben toen gewoon bij r&ws center om zo een complete set gegaan met afstandsbediening voor een klein 100 euro totaal heb ik centrale vergrendeling met afstandsbediening.

maar het ergste moet nog komen toen ik mijn deur opedeed bleek die deur al een opnieuw gelast te zijn
    dus mijn wagen is een aksidente wat ze me nooit hebben gezegt.

ben toen veranderd en ga voor al men stuken nu bij r&ws center in dendermonde.
    en ik moet zeggen kan nog geen 1 slecht woord zeggen.
    als iets kapot gaat daar krijg ik een nieuw stuk :goed: :goed:
    a rental car is a rally car
    1st place is 1st place, 2nd place is 1st loser
    my exhaust, My neighbours like it, they even invited the police
    bumblebee_be
    H22 Poster

my honda: civic
    Advertenties:

Berichtdoor AvEngEr » ma 06 dec 2010, 20:43

Nja, heb geen omnium verzekering dus al zeker geen glasbreuk verzekering. anders was drr wel al es iemand per ongeluk tegen menne spiegel gereden ook zelle,... ;) :D .

Tis ni t feit da drr al es wa misgaat me nen tweedehands auto da me stoort.
    Ma tis vooral die loempe , boertige fouten da me storen . Is t nu uit nonchalance of uit zuivere onkunde en incompetentie da laat ik in het midden,... .
    Zal hunne klachtendienst es contacteren zi. Ma daarmee is men kras natuurlijk ni weg,... .
    AvEngEr
    Dax rookie

my honda: Accord
    Advertenties:

Berichtdoor Nasty » ma 06 dec 2010, 20:52

Heb het persoonlijk niet zo op originele Honda garages (al heb ik pas wel een goeie indruk van Gaethofs gekregen)

mijn civic gaat binnen bij n kameraad van me (heeft een zaak). Die onderhoud hem volledig waar ik bij sta, en auto blijft in orde met stempels en carpass 8-)
    2007 Honda Accord Executive

Afbeelding
    Nasty
    HCB Veteraan

my honda: CL7
    Advertenties:

Berichtdoor wimke1971 » ma 06 dec 2010, 21:30

Tja, service is wel ok vind ik persoonlijk bij Ost, alleen betaal je daar ook veel centjes voor...

Om m'n dubbel din radio in te bouwen in m'n honda vroegen ze maar liefst 290 euro (voor kaderken en aansluitingsstekkertjes en werkuren)...

Op een ander geweest dus : kostprijs : 30+19+30 euro = 89 euro... scheelt wel klein beetje...
    wimke1971
    D15 Poster

my honda: Crv
    Advertenties:

Berichtdoor Goosse » ma 06 dec 2010, 21:46

Ik ga altijd bij Honda garage Lavrysen in Eindhout. Totaal geen klachten van, heel vriendelijk en voor de meeste dingen heel goed geprijsd.
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

EK squad - Jap Society

www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan

my honda: ek4
    Advertenties:

Berichtdoor black_civic » ma 06 dec 2010, 22:22

ik doe net zoals nasty. Veel betrouwbaarder
    black_civic
    B20 Poster

my honda: civic fk1, cbr 600rr
    Advertenties:

Berichtdoor integradical » ma 06 dec 2010, 22:22

ik doe alles zelf,zoals roger zegt,wat je zelf doet ,doe je meestal beter haha
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    integradical
    HCB Veteraan

my honda: civic eg9
    Advertenties:

Berichtdoor maze » di 07 dec 2010, 08:36

mjah met de boeck destijds ook mijn merde gehad ze, honda assistance da ze niet verlengd hadden etc.....

gewoon bij ost gaan. in mijn ogen zijn da bij de boeck dikke prutsers
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    maze
    D17 Poster

my honda: Civic EP2
    Advertenties:

Berichtdoor crv » di 07 dec 2010, 14:50

bij Desmedt in Waarschoot is 't voor ons dik in orde :goed:
    Ze durven er enkel wel eens over zeveren dat nen auto veel kilometers heeft (indertijd met onze Shuttle die er bijna 300.000 had opzitten ...) :roll:
    If I ruled the world, everybody would drive a Honda ...

The Cars :
    Ridgeline '08 : R.I.P. 2013
    Shuttle '98 2.3 Vtec : 2014 - ...
    Civic Coupe EJ2 1996 : Tim's car
    Civic HB '90 : Bert's car
    crv
    B20 Poster

my honda: Accord 1996
    Advertenties:

Berichtdoor carmeg » vr 10 dec 2010, 19:50

ik heb het ook niet echt meer voor de Honda garages zelf..
    :no: bij Mahy in Gent serieuze klachten gehad.. :nono: iemand had achteruit mn delsol getoucheerd (dus mijn voorkant had een goeie kreuk gehad), en na herstelling:
    al het glas van de koplamp, en mistlamp lag gewoon nog onderaan in die plastiek te rinkelen en rammelen. :roll: stukken die volgens bestek moesten gespoten worden, gewoon bijgewerkt met een lakstift, :doh: het front wat geplooid was, moest volgens bestek vervangen worden.. ze hebben het gewoon laten zitten, en de ophangpunten van het nieuwe mistlicht en koplamp waren zodanig geplooid dat ze in het geplooide front pastten.. :dom: <-- dat vond ik echt het ergst van al.. en daarbij kwam nog eens dat ze (ook al hadden ze de helft niet eens gedaan of goed gedaan) ze nog eens :!: 2000EUR :!: BOVEN het bestek zaten.. :denk: terwijl het bestek wel in samenspraak met hen en de schade-expert opgemaakt is!! :roll: wat ik dus nog zou moeten opleggen!!! heeft een jaar aangesleept, en uiteindelijk heeft mijn makelaar het alsnog opgelost.

laatst bij OST geweest, en heb ik niet echt klagen van, alleen dat ze wel aan 100EUR dingen hadden gedaan die 'ondertussen even goed konden gedaan worden'.. ik heb er geen probleem van gemaakt aangezien ik wel zou gezegd hebben van 'OK doe dan maar' maar ik vind dat ze wel eens hadden mogen bellen voor ze dat deden.. maar anders zeker geen klachten van OST.. :goed:

:goed: persoonlijk ga ik bij een kleinere garage in bellem (garage mark) en die heeft me al altijd schitterend geholpen! bvb bij thermostaat van mn sol.. toegekomen met watertemp die te hoog steeg, en kwartier later naar huis, met nieuwe thermostaat.. 8-) en zo gaat het elke keer.. het is wat ver rijden elke keer, maar ik ben wel altijd echt content als ik terug naar huis ga! :goed:
    Laatst bijgewerkt door carmeg op vr 10 dec 2010, 19:54, in totaal 2 keer bewerkt.
    carmeg
    HCB Veteraan

my honda: civic ep
    Advertenties:

Berichtdoor bumblebee_be » vr 10 dec 2010, 19:53

ja wel je bent dikwijls nog best af in een kleine garage waar ze alle merken doen
    a rental car is a rally car
    1st place is 1st place, 2nd place is 1st loser
    my exhaust, My neighbours like it, they even invited the police
    bumblebee_be
    H22 Poster

my honda: civic
    Advertenties:

Berichtdoor carmeg » vr 10 dec 2010, 19:56

$1 schreef:$2a wel je bent dikwijls nog best af in een kleine garage waar ze alle merken doen

idd! en de zoon (ben ff zn naam kwijt) is ook grote honda fan an heeft ook altijd zn honda's aangepast.. (de vader -> mark) ook denk ik..
    dus waar kan je beter gaan he :)
    daar zijn ze tenminste niet zo van: 'tja dat heb je he met een verlaging' of 'die jonge gasten denken allemaal dat ze het beter weten dan de autoconstructeurs blablabla'
    carmeg
    HCB Veteraan

my honda: civic ep
    Advertenties:

Berichtdoor Blue Civic » do 16 dec 2010, 22:11

Ik ga reeds een jaar of 2 bij Honda Ost, mijn vriendin met hare civic gaat ook bij Ost.

Geen echte klachten van, vraag wel steeds dezelfde mechanieker voor aan mijne auto te werken, hij haalt zelfs de plankjes boven voor hem op de brug te krijgen. :mrgreen: ;)

@ Carmeg: in verband met Mahy en de herstelling aan uw koetswerk, Mahy zelf doet geen herstellingen en ook geen spuiten van de wagen, het is De wilde Willy die dit doet in hun plaats, ben daar vroeger ook nog geweest met mijne auto en kan u hem niet aanraden, niet voorzichtig met de auto en qua carrosseriewerk is het geen groot licht, zullen we maar zeggen als je begrijpt wat ik bedoel. (Kan je enkele voorbeelden geven van mijne EP dat hij gedaan heeft als je wil)
    Blue Civic
    D15 Poster

my honda: Civic
    Advertenties:

Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering