Wat te doen als pakketje door de duane onderschept wordt?

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

Re: Wat te doen als pakketje door de duane onderschept wordt

Berichtdoor FU2 » wo 31 maart 2010, 22:38

@ dennisc, no prob mate, zijn er om elkaar te helpen he.
ik heb er in het begin genoeg gekloot mee gehad, en als ik het iemand kan besparen why not ;)
je moet idd ook oppassen voor die waardes, meeste verkopers zetten er maar een waarde op, of gift, sample.. waar ze zin in hebben. als jij dan nog is een andere waarde doorgeeft weten ze al dat er stront aan de knikker is.
als je hierover geen goede afspraken gemaakt hebt met de verkoper wat er van waarde ed. op het pakje staat zou ik niet teveel doorgeven.
vervoerskosten rekenen ze mee als prijs van het pakket, dus moet je idd ook 21% btw + invoerrechten op betalen (als ze je betalingsgegevens opvragen toch, maar de post deed dat bij mij altijd)

@ kristo; fedex, dan zal je je pakketje het snelst hebben. sturen gewoon rekening achterna met de nog te betalen invoerrechten maar pakje mag direct door naar jou.
Afbeelding Afbeelding
hint, blijf weg van hondagarage D'ieteren mechelen.
liegende afzetters, factureren veel wat ze nooit gedaan hebben.
Avatar gebruiker
FU2
Camino user
 
Berichten: 26
Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 20:19
Woonplaats: best ver uit je buurt
my honda: itr
Advertenties:



  • Re: Wat te doen als pakketje door de duane onderschept wordt

    Berichtdoor CruiserzCarClub » do 01 apr 2010, 10:42

    @dennisc: Ja je moet geluk hebben dat de douane het door laat, maar het gaat vooral over hoe de transport firma het aanbied, je zegt gewoon dat het om een gift gaat en als ze vragen hoeveel het kost zeg je gewoon dat je denkt dat het minder als 20euro is, ma je moet ook zien dat het pakket niet te zwaar is anders pakt da niet.
    @kristo: Ik zou ook mss opteren voor Fedex omdat dat echt een us-bedrijf is he, dus die zullen wel elke dag een vliegtuig naar hier hebben. Ma van die betaal regeling voor de BTW en invoerrechten dat weet ik ni, ma ook al moete da direct betalen, ik vind da logisch, die kunnen toch ni voor iedereen zo'n bedragen voor schieten, want dat bedrag moet betaald zijn aan douane voor dat da de luchthaven mag verlaten.

    Maar het is ni dat de douane heel de dag pakjes zit te controleren hoor. de bedrijven zoals DSV die krijgen dus een pakje binnen met de papieren en die moeten dan dat douane document opmaken das een IMA document en voor dit document moeten ze dus de waarde en de aart van de goedere kennen, de vrachtkosten hebben ze meestal zelf. En dan moet de firma dat document aan bieden bij de douane en die geven dan de goedere vrij of willen de goederen eerst zien.

    Wa je nog kan doen als het over 2de hands goedere gaat en je kan goed zien dat het 2de hands is, dan zeg je dat het persoonlijke goederen zijn, da je die bv zelf al gebruikt hebt in de US en da je ze nu naar hier mee brengt. Op persoonlijke goedere moet je gene BTW en geen invoerrechten betalen, alleen moet de firma die doe goedere in klaart wel meer rond lopen, maja das hun probleem he ;)

    Denk da ik het zo goe uit leg, want is moeilijk om dat hier zo neer te schrijven, als er nog iets is vraag maar

    dus het belangrijkste is nooit met de post op sturen (in de us dus ni met us-postal) want dan komt het bij DSV terecht en dan kan het maanden duren voor het vrij is
    CruiserzCarClub
    Dax rookie
     
    Berichten: 2
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 08:41
    Advertenties:

    Re: Wat te doen als pakketje door de duane onderschept wordt

    Berichtdoor HondaNickx » vr 02 apr 2010, 22:11

    Ik laat alles opsturen met de post (USPS) en het langte da ik ooit heb moeten wachten was een maand.Ge kunt ook op voorhand die factuur met gegevens al door faxen naar hun ,dan geraakt uw pakje sneller door de douane. Met ups ,Dhl ,Fed-ex kost het u meestal het dubbel aan verzendkosten,dan is het wel sneller hier .Met goei afspraken met de verkoper kunt ge ne hele hoop taxen uitbesparen.
    Uit ervaring weet ik da pakketjes met een waarde van ongv 100euro(~150$) en daaronder bijna altijd een vast tax tarief wordt aangerekend van 10 euro.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Wat te doen als pakketje door de duane onderschept wordt

    Berichtdoor dennisc » ma 12 apr 2010, 09:43

    Even een update, vandaag kwam de post-vrouw langst, ze toonde mij de rekening van 145€ en toen kreeg ik mijn pakje... Al bij al toch een dure hobby zoiets!

    Ik wou nog eventjes iedereen bedanken die hier gereageerd heeft, heeft me echt wel geholpen!


    Eind goed, al goed.
    Afbeelding
    dennisc
    D16 Poster
     
    Berichten: 157
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:53
    my honda: crx
    Advertenties:

    Re: Wat te doen als pakketje door de duane onderschept wordt

    Berichtdoor rafke » ma 24 sep 2012, 10:43

    Mss iets anders maar toch in de lijn van het eerste topic van dennisc

    ik heb hier 4 boxes laten afkomen uit de US via USPS, nu liggen 2 vd 4 sinds 11/09 nog steeds bij douane volgens bpost custom clearance...
    en ze vertelden me daar dat dat lang kan duren...(dit klopt ook volgens de trackingnummers van de 4 dozen)
    bpost wil de andere 2 me ook nog niet toesturen omdat ze alles tegelijk willen doen (wil ik ook wel denk ik zo dan)

    maar wat is lang? kan ik daar bv es naar horen of er een probleem is ofzo? en waar dan?

    iemand ervaring mee?

    of is wachten gewoon de enige boodschap?

    thanks
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: Wat te doen als pakketje door de duane onderschept wordt

    Berichtdoor Jettn » ma 24 sep 2012, 17:40

    bij mij lag daar ook eens een pakje. dan een brief gekregen met al die shizzle op die geen mens verstaat ( echt de waarheid ! ) moest een factuur ofzo opzenden omtekijken of er niet gesjoemeld was met de bedragen enzo. en uiteraard ook om hun importkosten teberekenen. heb die brief aangetekend teruggestuurd dus is snel aangekomen maar heb daarna toch nog 3 weken mogen wachten tot de postbode het tot bij mij bracht!
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Wat te doen als pakketje door de duane onderschept wordt

    Berichtdoor Tuur » ma 24 sep 2012, 18:58

    FU2 schreef:Dan komen we bij de grootste nachtmerrie, de post ofwel flat rate shipping als die naam je meer zegt.


    Zwijg me ervan.
    Via het tracking nummer kon ik zien dat mijn pakketje 2 dagen na de bestelling vanuit Amerika reeds in Brussel aangekomen was.
    Daarna bleef de status een maand lang "douane". Contact opgenomen met de douane. Deze wisten me te vertellen dat ze zelf geen pakketten bijhouden en dat mijn pakket waarschijnlijk in handen was van Bpost international. Contact opgenomen met Bpost international. Die zeiden me, zonder dat ze info hadden over mijn pakket, dat ik moest geduld hebben. Nog een maand gewacht. Terug contact opgenomen met Bpost international. Toen bleek dat ze problemen hadden met hun computersysteem en dat ze me niet konden helpen.
    Dan maar contact opgenomen met de ombudsdienst voor de post. Deze vroeg de gegevens van het pakket.
    3 dagen nadien brief van Bpost international met de vraag om te bewijzen dat het pakket wel degelijk mijn eigendom was. (factuur, betalingsbewijs,....).
    Deze documenten via e-mail opgestuurd en een paar dagen nadien was mijn pakket thuis. Natuurlijk met de nodige kosten.
    Kartonnen doos had duidelijk een tijd in het water gelegen. Gelukkig waren de goederen deftig ingepakt in plastiek.
    Amerika --> Brussel (7.000Km) 2 dagen :goed:
    Brussel --> Maldegem (60Km) 2,5 maanden :no:

    greetings en succes ermee.
    Honda, simply the best
    Avatar gebruiker
    Tuur
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: do 08 sep 2011, 05:34
    Woonplaats: Maldegem
    my honda: NSX
    Advertenties:

    Re: Wat te doen als pakketje door de duane onderschept wordt

    Berichtdoor rafke » di 25 sep 2012, 08:41

    hello tuur

    alvast bedankt voor de info via PM
    mijn verhaal begint alvast hetzelfde als dat van jouw...hopelijk eindigt het wel niet hetzelfde :dom:

    4 paketten uit de Us,
    op 3 dagen zijn ze hier in BE
    2 door douane en custom clearance en klaar om naar mij te versturen, ( ik krijg direct telefoon van bpost customclearance)
    2 andere al 2 weken volgens de tracking van USPS bij douane en volgens die dame bij custom clearance ook. :no:

    die laatste had me trouwens gebeld via men nummer die op de factuur bij de dozen zit als de 2 eerste dozen bij haar stonden voor het versturen naar mij en ik heb er hun toen op attent gemaakt dat het er 4 moesten zijn en daar wachten ze nu nog op, om alles samen naar mij te versturen.
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: Wat te doen als pakketje door de duane onderschept wordt

    Berichtdoor Madmac » di 25 sep 2012, 18:26

    Ik heb overlaatst een nieuwe OEM sub voor mijn PT Cruiser gekocht bij Ebay USA. Die kerel had gewoon de factuur met de reëele bedragen duidelijk zichtbaar op de doos geplakt en op de verzendnota "gift" aangevinkt. De bedragen waren $50 voor de sub en $75 verzending.
    In 6 dagen werd het pak geleverd ! :goed:

    Dus maakte men totaal geen drukte over dit bedrag terwijl deze sub ooit een winkelwaarde had van $400.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten