Pagina 2 van 2

Re: De wetgeving - basis - LEES DIT EERST

BerichtGeplaatst: za 06 nov 2010, 18:45
door huxtein
Iemand hier al powerflex ophangingsrubbers gestoken,
en daar toevallig mee naar de keuring gereden??

zou het toch straf vinden, mochten ze hem daarvoor afkeuren,
zolang de speling goed is, moet daar toch alles mee gezegd worden..
eerlijk,.. wat ne belabberde boel daar bij de keuring :?

Re: De wetgeving - basis - LEES DIT EERST

BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2010, 12:56
door backer_6
huxtein schreef:Iemand hier al powerflex ophangingsrubbers gestoken,
en daar toevallig mee naar de keuring gereden??

zou het toch straf vinden, mochten ze hem daarvoor afkeuren,
zolang de speling goed is, moet daar toch alles mee gezegd worden..
eerlijk,.. wat ne belabberde boel daar bij de keuring :?



als het gekleurde rubbers zijn (rood ofzo) mag het niet
als je andere rubbers steekt kan je best zwarte zoeken da zien ze niet

Re: De wetgeving - basis - LEES DIT EERST

BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011, 21:10
door starscr3am
weet iemand meer hoe het zit met tuning van een bepaalde leeftijd van de wagen? ik weet da ge vanaf 25 jaar doe wa ge wilt maar heb ook al gehoord vanaf 15 jaar bepaalde dingen???

Re: De wetgeving - basis - LEES DIT EERST

BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011, 21:28
door dentette
voor 96 hebde klein pvg
na 96 groot pvg
voor 96 mag er veel meer
bv uitlaat
voor 96 mag alles , alleen de co moet goed zijn
na 96 moet hij E keur hebben

Re: De wetgeving - basis - LEES DIT EERST

BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011, 21:42
door knightgangsta
wettelijk moogde eigenlijk bijna niks verandere aan u wagen
maja wie trekt hem dat aan :d

Re: De wetgeving - basis - LEES DIT EERST

BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011, 18:43
door Housemani
Misschien een stomme vraag maar......een twinloop zou je daamee door de control geraken of niet. ?

Re: De wetgeving - basis - LEES DIT EERST

BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011, 18:50
door matsuchi-san
als ge sjans hebt wel,ma denk het niet,da ziet er nogal uit é als da onder uwen oto hangt,zo ne pot mee een buis die erond krult :)
kunt altijd proberen

Re: De wetgeving - basis - LEES DIT EERST

BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011, 19:44
door Connix
Als ge zoeits gelijk mij bedoeld, dan ist nee, dieje gaat er elk jaar onderuit en wordt ne OEM op gelast en na de keuring trggelast

Re: De wetgeving - basis - LEES DIT EERST

BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011, 22:22
door Housemani
gelast.....kunde dat gewoon afhalen van de buis dat van de kat komt ?? de achterste deel van u uitlaat waar de pot aan zit kan je er toch gewoon afhalen of zit ik nu volledig mis ?

Re: De wetgeving - basis - LEES DIT EERST

BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011, 22:55
door Connix
da zit over de achterkas, tgn mij zijden ze ze lassen maja kweet het ni, kweet alleen da die bouten verkeerd waren gemonteerd want toen da de kat vervangen was door de schoonpapa hebbe we die gwn moete overslijpen

Re: De wetgeving - basis - LEES DIT EERST

BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011, 22:57
door Andy
@connix, gij hebt genen twinloop :-), gij hebt dubbele uitlaat. Twinloop is een zelfdempende demper, kant ni beter zegge ^^ Zoekt is op google :P

Re: De wetgeving - basis - LEES DIT EERST

BerichtGeplaatst: di 15 maart 2011, 00:21
door Housemani
ik ben een beginner en heb zoveel vragen, ik zal zondag wel hier en daar wat mensen lastig vallen....! merci voor de reply's allerzins

Re: De wetgeving - basis - LEES DIT EERST

BerichtGeplaatst: di 15 maart 2011, 07:18
door Leplatje
Housemani schreef:gelast.....kunde dat gewoon afhalen van de buis dat van de kat komt ?? de achterste deel van u uitlaat waar de pot aan zit kan je er toch gewoon afhalen of zit ik nu volledig mis ?


Ge kunt uw einddemper idd gewoon van uw middenbuis halen. Dat is twee vijzen lossen en aan uw pot zelf zitten twee stangskes bevestigd die boven uw pot in uitlaatrubbers hangen, die kun je er gewoon uittrekken dan als die vijzen tussen middenbuis en einddemper los zijn.

Lassen is nie nodig, tenzij ge een universele eindpot gaat steken. Maar dan kunt ge beter een tweedehands originele einddemper kopen en die universele pot daarop lassen. Zo moet je niet ieder jaar voor de keuring alles terug laten overlassen, steek je gewoon terug uw originele uitlaat eronder. Tweedehandspot van een Civic kost mss een 10-15 euro. Beste is gewoon een einddemper (eindpot dus + aansluitingsbuis naar de middenbuis) zoeken voor uw model auto, dan hoef je niks te lassen.

Afbeelding

Afbeelding

Zoiets dus.