Verlaging en keuring na keuring-voor-verlaging

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

Verlaging en keuring na keuring-voor-verlaging

Berichtdoor kristo » do 25 maart 2010, 19:51

Het is zover, hier is het eerste keuring-topic :)

Voor diegenen die dagelijks lager rondrijden dan dat ze gekeurd-voor-verlaging zijn: schroeven jullie je voor de gewone keuring dan omhoog naar de hoogte waarop jullie gekeurd-voor-verlaging zijn, zoja, waarom, checken ze die hoogte?
Laatst bijgewerkt door kristo op ma 29 maart 2010, 01:35, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
kristo
H23 Poster
 
Berichten: 708
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
Woonplaats: Gent
my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
Advertenties:



  • Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor Dj3scoupe » do 25 maart 2010, 20:00

    ja als ge plat op uw pens naar de keuring gaat zulle die manne het wel rap door hebbe eh :lol:
    Ook voor door de remmetest te gaan. dan weten ze drec hoelaat het is as ge daar de bodem raakt eh
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor matsuchi-san » do 25 maart 2010, 20:11

    ik steek ne verlagingset,ma gene schroefset
    zo ene van koni kunt daar zo een ringske in een gleuf steken en dan zijde 4cm ofzo verlaagd
    ook nog nooit moeten gaan voor die speciale keuring voor verlaging,heb het geluk dat er op mijn formulier staat verlaagd voertuig en de nr van het gocca attest ernaast,en das voldoende voor die mannen :)
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor Leplatje » za 27 maart 2010, 08:06

    Ieder jaar terug omhoog en na de keuring omlaag. Laatste keer afgekeurd omdat mijn voorlip op 11 cm hangde (wettelijk dus) maar een stukske van mijne uitlaat kwam op 10,5 cm. Da latje lag omver natuurlijk en kmocht nog ne keer gaan. Wankers...
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor Dj3scoupe » za 27 maart 2010, 09:30

    Leplatje schreef:Ieder jaar terug omhoog en na de keuring omlaag. Laatste keer afgekeurd omdat mijn voorlip op 11 cm hangde (wettelijk dus) maar een stukske van mijne uitlaat kwam op 10,5 cm. Da latje lag omver natuurlijk en kmocht nog ne keer gaan. Wankers...



    normaal gezien is dat latje 9cm, want ge moogt maar 11 cm.... met een correctie van 2cm. zo meende ik toch ;)
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor dentette » za 27 maart 2010, 09:34

    klopt ze mete op 9cm
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor Leplatje » za 27 maart 2010, 16:45

    Aja, dan hangde mijne uitlaat wa lager blijkbaar. Weet dat de neus op 11 cm stond ma tgat lag nog laag, mss daarmee :)
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor Panda coupe » za 27 maart 2010, 17:11

    Ik weet dat ze op bumpers die lager dan 9 cm enz komen niets te zeggen hebben, het is de carter, uitlaat en ophanging enz die 9 cm moeten hebben. Heb die van mij net ook vooraan al hoger gelegt, maar heb een beetje overdreven denk ik. Ga me gewoon zo'n goedkope schroefkit bij kopen en die op maat laten staan voor de keuring, want volledige veerpoten vervangen is minder werk dan omhoog schroeven, nameten enz.
    Panda coupe
    Camino user
     
    Berichten: 39
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 21:56
    my honda: EJ2
    Advertenties:

    Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor dentette » za 27 maart 2010, 17:50

    gewoon verlagingsveren op dempers steke ?
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor kristo » za 27 maart 2010, 19:49

    Leplatje schreef:Ieder jaar terug omhoog en na de keuring omlaag. Laatste keer afgekeurd omdat mijn voorlip op 11 cm hangde (wettelijk dus) maar een stukske van mijne uitlaat kwam op 10,5 cm.

    Ah, dat moest ik ook weten, thanks.

    Meten ze ook of uw hoogte overeenkomt met de hoogte die je had op de keuring-voor-verlaging?


    Panda coupe schreef:Ik weet dat ze op bumpers die lager dan 9 cm enz komen niets te zeggen hebben, het is de carter, uitlaat en ophanging enz die 9 cm moeten hebben.

    Correct, de lat moeten ze leggen vóór de voorwielen, niet ver naar voren, je bumper mag dus over de grond slepen in principe :D

    Ga me gewoon zo'n goedkope schroefkit bij kopen en die op maat laten staan voor de keuring

    Met die schroefkit moet je dan ook wel gekeurd-voor-verkaging zijn!

    Goed idee, waar V-Maxx al niet goed voor is :roll:

    "Uwe schroefkit ziet er nog goed uit meneer" :lol:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor ludo » zo 28 maart 2010, 07:34

    normaal is 11 cm met twee cm speling dus 9 cm voor alle vaste onderdelen van de auto dus al wat bumpers en zo is tel niet mee
    rede daarvan is u bumpers breken af maar de rest van auto niet
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    ludo
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 18:15
    Woonplaats: sint pieters leeuw
    my honda: eg 6
    Advertenties:

    Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor Panda coupe » zo 28 maart 2010, 14:32

    Meten ze ook of uw hoogte overeenkomt met de hoogte die je had op de keuring-voor-verlaging?


    Neen normaal niet, je moet gewoon hoog genoeg liggen, de rest boeit niet

    Correct, de lat moeten ze leggen vóór de voorwielen, niet ver naar voren, je bumper mag dus over de grond slepen in principe :D


    Over de grond slepen doet m'n voorbumper normaal ook :lol:

    Met die schroefkit moet je dan ook wel gekeurd-voor-verkaging zijn!


    Hoezo? Er staat geen merk ofzo op het keuringsbewijs vermeld, er staat alleen op "verlaagt voertuig met een bodemvrijheid van min. 11cm", stond al op het keuringsbewijs toen ik de wagen kocht, en was altijd op vaste verlaging gekeurd ( toen ik em kocht blijkbaar zelfs met afgeslepen veren :shock: ), dus gewoon schroefkit eronder en zonder extra keuring en plaatsingsattest enz op naar de keuring deze maand :D

    Goed idee, waar V-Maxx al niet goed voor is :roll:


    Daar is v-maxx te duur voor, tegenwoordig als je kapaza mag geloven heb je voor 164 euro al een schroefkit.

    "Uwe schroefkit ziet er nog goed uit meneer" :lol:


    Inderdaad, ik poets die met wizzard clean meneer :D
    Panda coupe
    Camino user
     
    Berichten: 39
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 21:56
    my honda: EJ2
    Advertenties:

    Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor kristo » zo 28 maart 2010, 15:50

    Panda coupe schreef:Er staat geen merk ofzo op het keuringsbewijs vermeld

    Ah zo. Waar ik dan nog 'schrik' voor heb is zo ene slimmerik op de keuring die ziet dat je merk schroefkit of veren een niet-gehomologeerd merk is :roll:
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor Panda coupe » zo 28 maart 2010, 16:07

    kristo schreef:
    Panda coupe schreef:Er staat geen merk ofzo op het keuringsbewijs vermeld

    Ah zo. Waar ik dan nog 'schrik' voor heb is zo ene slimmerik op de keuring die ziet dat je merk schroefkit of veren een niet-gehomologeerd merk is :roll:


    Tegenwoordig zijn ze bijna allemaal gehomologeerd, zitten overal goca attesten bij, bij mijn schroefkitje heb ik zelfs een afgestempeld montageattest meegekregen zodat ik het gewoon zelf kon invullen
    Panda coupe
    Camino user
     
    Berichten: 39
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 21:56
    my honda: EJ2
    Advertenties:

    Re: Verlaging en keuring na keuring voor verlaging

    Berichtdoor kristo » zo 28 maart 2010, 16:40

    Panda coupe schreef:Tegenwoordig zijn ze bijna allemaal gehomologeerd

    Waarschijnlijk meer dan vroeger, maar allicht niet (exclusieve) US of JDM setjes ...
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten