prelude aftermarket koplampen, hoogteregeling

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

prelude aftermarket koplampen, hoogteregeling

Berichtdoor Zagato » ma 16 jun 2014, 13:39

Vorig jaar kreeg ik bij de keuring een opmerking over de koplampen van mijn Prelude (5th gen - BB9). Het zijn van die 'angel eyes' en hebben geen e-keurmerk. Maar aangezien ik een bewijs van keuring voor verkoop had, bleef het bij een opmerking, maar ik moet ze wel in orde brengen tegen de volgende keuring.

Nu, koplampen met e-keurmerk zijn al moeilijk te vinden, soms staan ze zo geadverteerd op een website, maar blijkt er bij navraag toch geen keurmerk op te zitten. Kan iemand mij adviseren waar ik koplampen met e-keurmerk kan bestellen ?

Maar ik heb ook vernomen, dat wanneer je wagen een schakelaar heeft om de koplampen in de hoogte te verstellen, de koplampen dit ook moeten voorzien (hoogteregelaar motor)
Nu, zulke lampen zijn al helemaal niet te vinden. Is men hier streng op ? Ik weet niet goed wat gedaan.

bedankt
Avatar gebruiker
Zagato
Dax rookie
 
Berichten: 12
Geregistreerd: ma 28 mei 2012, 14:30
my honda: Prelude 5th
Advertenties:



  • Re: prelude aftermarket koplampen, hoogteregeling

    Berichtdoor Dj3scoupe » ma 16 jun 2014, 18:21

    koplampen met E-keur ga je denk ik niet vinden, of dan moet je heeeel goed zoeken.
    Als je koplampen steekt die nogal 'standaard' uitzien merken ze het misschien niet.
    mij keuren ze zo al jaren goed. (ik heb de originele vervangen door exemplaren met helder glas)
    angel eyes valt natuurlijk direct op.

    ivm hoogteregeling kan ervan af hangen, mijn ervaring is dat ze er zelf niet eens op letten...
    en anders, haal die knop snel even eruit dan heb je het niet zitten he :-)
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: prelude aftermarket koplampen, hoogteregeling

    Berichtdoor Zagato » vr 20 jun 2014, 08:12

    bedankt Dj3scoupe,

    inderdaad niet te vinden, ik dacht anders van wel aangezien ze genoeg geadverteerd staan met e-keur. Tot dat je wat meer informatie vraagt, blijken ze opeens toch geen keurmerk te hebben.
    Rare toestand. Ik denk dat ik best maar een paar tweedehands originele zoek. Maar deze zijn bijna niet te vinden.
    Avatar gebruiker
    Zagato
    Dax rookie
     
    Berichten: 12
    Geregistreerd: ma 28 mei 2012, 14:30
    my honda: Prelude 5th
    Advertenties:

    Re: prelude aftermarket koplampen, hoogteregeling

    Berichtdoor zero » vr 20 jun 2014, 21:26

    wij hebben ook niks in huis met een E keur voor een prelude, kans dat ze bestaan is zeer klein, een stetje tweedehands originele zal uw beste oplossing zijn denk ik
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    zero
    H23 Poster
     
    Berichten: 715
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:15
    Woonplaats: Humbeek Beach
    my honda: 2004 S2000
    Advertenties:

    Re: prelude aftermarket koplampen, hoogteregeling

    Berichtdoor Zagato » zo 22 jun 2014, 21:22

    Ik denk dat dit inderdaad de beste oplossing is, en als ik ze niet vind, dan maar nieuwe.
    Weet iemand misschien waar je online originele Honda onderdelen kan bestellen ? Want deze koplampen kosten bij mijn garage 500+ euro / stuk !!!

    bedankt in ieder geval !
    Avatar gebruiker
    Zagato
    Dax rookie
     
    Berichten: 12
    Geregistreerd: ma 28 mei 2012, 14:30
    my honda: Prelude 5th
    Advertenties:

    Re: prelude aftermarket koplampen, hoogteregeling

    Berichtdoor raymondv » ma 23 jun 2014, 12:20

    De kans dat je online originele (nieuwe) Honda-onderdelen vindt is zeer klein. Ik ken iemand bij Honda Zellik (importeur) en die zegt dat Honda niets aan online verkopers levert of zelf online verkoopt. Je moet voor alle nieuwe originele Honda-onderdelen langs een officiele verdeler of anders zoals je eerder aanhaalde 2ehands kopen.
    Civic 1.4 Sport 2013
    raymondv
    Dax rookie
     
    Berichten: 11
    Geregistreerd: do 22 mei 2014, 14:11
    my honda: Civic 1.4 sport 2013
    Advertenties:


    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten