Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

Berichtdoor Goosse » wo 10 jul 2013, 05:45

V.V. schreef:is die site dan 100 procent betrouwbaar???


als je de keuze hebt 100 euro via officiele dealer (vroeger toch)

of 160 via een internetsite weet ik het wel :mrgreen:
You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

EK squad - Jap Society

www.charmdolls.be
Goosse
HCB Veteraan
 
Berichten: 1184
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
Woonplaats: Geel
my honda: ek4
Advertenties:



  • Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor Jettn » do 11 jul 2013, 16:01

    Goosse schreef:
    Jettn schreef:Aanvragen in Belgie, in NL hebben ze geen gelijkvormigheidattest nodig.


    even alles lezen. Is blijkbaar recent veranderd. Ik heb het mijne ook nog gewoon bij een BE dealer aangevraagd en 100 euro betaald


    heb alles gelezen maar ik wou eigenlijk qouten op dit : Dus als ik het goed begrijp:

    Als je nu in Nederland een honda (uiteraard) koopt, moet je in Nederland bij een honda dealer je gelijkvormigheidsattest aanvragen mits je de hierboven vermelde papieren kunt voorleggen?

    Moet dus niet speciaal in nederland zijn, kan in Belgie ..
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor Goosse » do 11 jul 2013, 17:42

    van wat ik begrijp van bovenstaande is COC of gelijkvormigheidsattest aanvragen bij land van herkomst van de wagen
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor falz » do 11 jul 2013, 20:37

    ge kunt gewoon bij Honda in Zellik uw CoC attest aanvragen zenne, of in Gent misschien da wetek ni precies.

    voorwaarde is wel dat 't nen auto van na 98 is, in alle andere gevallen moet ge gewoon een volledige technische fische hebben en een homologatiekeuring laten doen :)
    Hoe schraler de eigenaar, hoe "sjinker" den auto ?
    nananananananana BATMAAAAANNNN !
    falz
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1393
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 08:29
    Woonplaats: Herentals / Beerse
    my honda: Civic EM1 VTi Coupé
    Advertenties:

    Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor Jettn » do 11 jul 2013, 21:50

    Goosse schreef:van wat ik begrijp van bovenstaande is COC of gelijkvormigheidsattest aanvragen bij land van herkomst van de wagen


    Dat hoeft niet,
    Ge kunt een duitse wagen kopen en de papieren aanvragen in Belgie ook hoor..
    Sat falz zegt klopt overigens als een bus.. :goed:
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor Hondagirl94 » do 18 jul 2013, 15:28

    Raidon schreef:
    Hondagirl94 schreef:Heel leuk maar ik heb gebeld naar Wilrijk en die verteld mij dat het 600 euro kost voor dat stomme attest.
    Dan gebeld met die meneer uit Lier en die vertelde mij dat ik bij Honda Nederland moet zijn om dit GVA Attest aan te vragen.. hij kon dit niet!!

    Dus nu via van der Poel Hondadealer in Hulst Nederland het gva attest aangevraagd en hopelijk volgende week krijg ik het binnen. En die meneer van Theys Honda dealer zei dat dit gratis was.. Dat is een nieuwe procedure dus vond het wel wat minder.. maarja, we doen het ermaar mee...


    Dan heb je wrs verkeerd geluisterd want ik heb je 2 keer gezegd dat het 100 euro was... Deze info kan je ook terugvinden op http://www.honda.be

    Dat kan goed dat je dat in Nederland moet gaan halen. Maar Theys kan dat niet weten zonder een aanvraag in te dienen, of zeggen dat het gratis is. Want als dealer krijgen wij ook facturen van Honda om die attesten te betalen :)


    Toeme zeg,
    Heb ik nu gewoon deze reactie over t hoofd gezien.... :))
    Wel grappig dat we dan een koppel zijn en dat na een eerste geweldige ontmoeting in Honda Center zelf :p !!
    Pfoe, lolz !!!
    Hondagirl94
    D14 Poster
     
    Berichten: 67
    Geregistreerd: zo 11 maart 2012, 23:32
    Woonplaats: Kalmthout
    Advertenties:

    Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor Das » zo 15 sep 2013, 15:04

    Ik heb dus onlangs een prelude 5de gen geimporteerd uit nederland, bouwjaar 98 en ben dus als volgt te werk gegaan:

    1: zorg inderdaad dat je een verkoopovereenkomst maakt en laat dan direct ook even een kopie maken van de eigenaar zijn ID-kaart, maakt het gemakkelijker verderop.
    2: ga naar een rdw-kantoor of gelijkaardig(de vorige eigenaar moet niet mee) en laat de nederlandse platen uitschrijven.
    dit kost je 11.80 euro dacht ik. Ik heb gezegd dat ik een trailer mee had maar gewoon naar mijn verzekeraar gebeld om mn platen van mn huidige auto over te zetten op de prelude en was geen probleem, zo bespaar je je wat kosten. Dan krijg je uitvoer platen (wit/zwart stickers) mee en het document dat je dan later bij de douane moet voorleggen, het uitvoerbewijs.( let op! zorg dat je je paspoort mee hebt, ikzelf heb een staving der langdurig verblijf aangezien ik geen belg op papier ben en dit werd maar net door de vingers gezien. pak het risico dus niet.
    3 Ga langs de douane hier in belgie met verkoopovereenkomst en uitvoerbewijs en de 3 groene papieren van de nederlandse wagen.
    dit kostte me 0.10 euro
    4 ik ben dan langs de politie gegaan (angezien Honda gesloten was die periode) voor een zogezegd verlies van papieren attest.
    Zeg gewoon dat je je wagen niet kan inschrijven zonder gelijkvormigheidsattest, dit werkte bij mij en had ze sowieso nodig bij Honda--->
    5 Ga naar een Honda dealer hier in belgie en vraag je gelijkvormigheidsattest aan. Ik ben bij Honda Desmedt geweest in waarschoot, kostte me 100euro en men zei dat ik dat verlies-attest van de politie nodig had, deze had ik nu al dus er was geen probleem:p binnen de 4werkdagen had ik mijn attest..grote meevaller dus! heb al anders gehoord...
    6 ga naar de keuring met de tansitplaten die je van het rdw-kantoor kreeg voor een keuring voor verkoop. het kan zijn dat ze problemen maken van de transitplaten, als dat niet zou lukken moet je met Z-platen gaan ( let erop dat je de juiste velg/band maat hebt want in NL doet dat er niet toe maar bij ons wel degelijk. staat overigens op het gelijkvormigheidsattest.
    7 ben naar mijn verzekeraar (kbc) geweest en zijzelf zijn naar het DIV geweest om de platen vragen. alle papieren waren in orde dus geen problemen gehad. Na 2 dagen had ik mijn platen en was dan ook direct verzekerd.
    8 rijden maar!!

    Grootste deel was al gezegd maar dit heeft voor mij gewerkt en is heel recent. hoop dat het geholpen heeft.

    Grz
    Avatar gebruiker
    Das
    D14 Poster
     
    Berichten: 71
    Geregistreerd: ma 29 apr 2013, 21:37
    Woonplaats: Eeklo
    my honda: Crx EE6/Prelude 5gen
    Advertenties:

    Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor VolcaniaNL » di 08 okt 2013, 18:20

    Ik wil graag mijn EJ2 importeren vanuit Nederland.
    Nou heb ik wat navraag gedaan, en blijkbaar kan het ook andersom. Graag jullie mening hierover.

    Een collega van mij had laatst een Honda geimporteerd uit Nederland, hij is als volgt tewerk gegaan.

    1. Gelijkvormigheidsattest aangevraagd.
    2. Laten keuring voor verkoop / Import.
    3. Alles in orde gemaakt qua verzekering + Kenteken.
    4. Nadat bovenstaande punten voldaan waren is hij naar de RDW gegaan, en heeft hij het NL kenteken ingeleverd.

    De RDW vroeg natuurlijk of hij de tijdelijke kentekens wou, maar hij heeft meteen de Belgische erop geschroeft.
    Blijkbaar stonden ze met hun mond vol tanden, niet wetende wat te zeggen aangezien dit schijnbaar een gaatje in de wet is.

    Als dit zou kunnen bespaart me dit dus behoorlijk wat geld omdat ik het tijdelijk kenteken NIET nodig heb.


    Joost
    Ik ben de drummer voor de metalcore band State of Mind! ;)
    https://www.facebook.com/Stateofmindcore
    VolcaniaNL
    Camino user
     
    Berichten: 22
    Geregistreerd: vr 01 jul 2011, 17:10
    Woonplaats: Maasmechelen
    my honda: EJ2
    Advertenties:

    Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor G402 » di 08 okt 2013, 20:57

    Tijdelijk kenteken kost je 11€. Dat rij je wel op als je speciaal terug naar nederland moet rijden om hem daar uit te schrijven denk ik. :denk:
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor VolcaniaNL » di 08 okt 2013, 21:02

    Nederland binnen rijden duurt bij mij werkelijk 3 minuutjes, dus dat valt allemaal wel mee haha.

    Ik zit alleen met een probleempje. Ik heb hier een Megan Racing catback onder zitten, en ik moet dus een E-keuringslabel krijgen.

    Iemand een ideetje hoe ik dit kan krijgen? Ik weet dat er nog mensen zijn die ermee rijden hier in Belgie.

    Heb Megan Racing zelf al gemaild, zonder succes.
    Ik ben de drummer voor de metalcore band State of Mind! ;)
    https://www.facebook.com/Stateofmindcore
    VolcaniaNL
    Camino user
     
    Berichten: 22
    Geregistreerd: vr 01 jul 2011, 17:10
    Woonplaats: Maasmechelen
    my honda: EJ2
    Advertenties:

    Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor zero » di 08 okt 2013, 21:07

    je EJ2 is ouder dan 1996, die heeft geen E keur nodig voor de uitlaat
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    zero
    H23 Poster
     
    Berichten: 715
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:15
    Woonplaats: Humbeek Beach
    my honda: 2004 S2000
    Advertenties:

    Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor VolcaniaNL » di 08 okt 2013, 21:25

    De eerste inschrijving is maart 1996. Heb een van de laatste die gemaakt zijn, is een Daytona uitvoering.

    Maar als het klopt wat jij zegt heb ik dus geen E-keuring nodig voor die Megan Racing? Met Demper zou hij - volgens betrouwbare - bronnen de E-keuring moeten hebben.
    Helaas vindt ik niet waar ik dat kan aanvragen.


    Joost
    Ik ben de drummer voor de metalcore band State of Mind! ;)
    https://www.facebook.com/Stateofmindcore
    VolcaniaNL
    Camino user
     
    Berichten: 22
    Geregistreerd: vr 01 jul 2011, 17:10
    Woonplaats: Maasmechelen
    my honda: EJ2
    Advertenties:

    Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 09 okt 2013, 08:31

    niet nodig pvgnr wijst erop in welk jaar de auto een goedkeurnummer heeft gekregen deze data moeten ze aanvaarden ! de rest wanneer nen auto ingeschreven wordt maakt geen hol uit de productie teld.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor VolcaniaNL » do 10 okt 2013, 13:22

    En waar kan ik het PVG Nummer precies vinden? Heb mijn papierwerk nagekeken maar daar zie ik het niet.

    Of ik ben zo scheel als de nete, dat kan ook. :D


    EDIT : PVG nummer staat op de motorkap. Heb gezien dat hier 93-xx op staat.

    Dat betekent dus dat ik in orde ben, en hem gewoon kan invoeren?
    Ik ben de drummer voor de metalcore band State of Mind! ;)
    https://www.facebook.com/Stateofmindcore
    VolcaniaNL
    Camino user
     
    Berichten: 22
    Geregistreerd: vr 01 jul 2011, 17:10
    Woonplaats: Maasmechelen
    my honda: EJ2
    Advertenties:

    Re: Hoe invoeren honda vanuit nederland ?

    Berichtdoor floansa » zo 09 feb 2014, 11:49

    ik heb zo een 3 maanden geleden mijn gelijksvormigheidsattest aangevraagd via de honda verdeler in gistel (Westkerke), tot op heden heb ik nog altijd niets ontvangen.
    Ik ben ook naar het autosalon geweest in Brussel om te vragen hoe het komt dat dit zolang aansleept, ik kreeg het antwoord dat dit niet normaal is en dat hij persoonlijk zal kijken er voor, dit is ook al 3 weken geleden. Ik ben al altijd blij geweest van Honda maar dit vind ik toch wel niet goed, kan iemand mij aub verder helpen want ik zit momenteel zonder voertuig.
    In de autokeuring wilden ze geen homologatietest doen dus ik weet geen raad meer

    MVG
    floansa
    Dax rookie
     
    Berichten: 4
    Geregistreerd: zo 09 feb 2014, 11:30
    my honda: civic 1.6i ls
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten